شاسی بلند چینی هاوتای A25 در راه ایران

 

شاسی بلند چینی هاوتای A25 در راه ایران

گروه خودروسازی هاوتای (Hawtai) یکی از خودروسازان بزرگ کشور چین است که از سال ۲۰۰۰ به‌صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرده و در کشورهای مختلفی مانند اردن، مغولستان و روسیه در حال مونتاژ محصولات خود است. این شرکت چینی، ایران را به‌عنوان بازار جدید خود در نظر گرفته و به‌زودی سایت مونتاژ این شرکت در کشور راه‌اندازی خواهد شد. جالب است بدانید هاوتای تا سال ۲۰۱۰ به‌عنوان شریک تجاری هیوندای کره‌ی جنوبی شناخته می‌شد. با وجود جدا شدن این شرکت از هیوندای، همچنان طراحی بسیاری از خودروهای این شرکت از جمله هاوتای A25، مبتنی بر محصولات قدیمی شرکت هیوندای است. تخمین زده می‌شود که سالانه بیش از ۳۵۰ هزار دستگاه خودرو توسط شرکت هاوتای تولید و به بازارهای هدف، عرضه می‌شود.
 
شاسی بلند چینی هاوتای A25 در راه ایران
 
هاوتای A25، سانتافه چینی
 
کراس‌اور A25 برای اولین بار در اواسط سال ۲۰۱۴ رونمایی شد. به‌جرئت می‌توان ادعا کرد این خودرو، در ظاهر شبیه به هیوندای سانتافه است و هاتاوی کاملا از طراحی این خودروی کره‌ای الهام گرفته است. A25 که بر اساس پلتفرمی از هیوندای طراحی شده، دارای طول ۴.۴۲۶ متر، عرض ۱.۸۶۵ متر و ارتفاع ۱.۶۸۵ متری است که در ابعاد، بیشتر نزدیک به خودروی توسان است تا سانتافه. با نگاهی عمیق‌تر به این خودرو می‌توان ضعف‌های الگوبرداری از سانتافه را به‌راحتی تشخیص داد. به هرحال و با کمی چشم‌پوشی از ضعف‌ها، در بخش طراحی می‌توان نمره قابل قبولی به A25 داد. با این حال به واسطه الگوبرداری از خودروهای کره‌ای به‌خصوص در بخش جلو، عقب و جانبی نمای ظاهری، این محصول یک سر و گردن از رقبای هموطن خود بهتر است؛ هرچند  این سبک طراحی مربوط به ۴ سال پیش است و در سال ۲۰۱۸، چندان توجیهی ندارد.
 
 
شاسی بلند چینی هاوتای A25 در راه ایران
 
پیشرانه، قوای فنی و امکانات رفاهی
 
کراس‌اور A25 به پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر با قدرت ۱۵۵ اسب بخار مجهز است که نیروی آن، توسط جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته دستی یا ۴ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های خودرو منتقل می‌شود. وجود این پیشرانه و جعبه‌دنده باعث شده است A25 عملکرد سطح متوسطی در رانندگی شهری از خود به نمایش بگذارد و به هیچ وجه نمی‌توان انتظار قابلیت‌های آفرود یا لذت بالای رانندگی از آن داشت. 
 
در بخش داخل و فضای کابین نیز نباید انتظار چندان زیادی داشته باشید و همه چیز قابل پیش‌بینی است. یک طراحی ساده و کیفیت مونتاژ متوسط نهایت چیزی است که شما در داخل کابین حس می‌کنید. از جمله‌ مهم‌ترین ویژگی‌های ایمنی و رفاهی این خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
 
کیسه هوای سرنشینان جلو
سیستم ورود بدون کلید
نمایشگر لمسی ۸ اینچ
کروز کنترل
سانروف برقی
صندلی‌های برقی جلو با چرم مصنوعی
 سیستم کنترل حرکت در سراشیبی (TCS)
سامانه کنترل پایداری (ESP)
دوربین دید ۳۶۰ درجه
 
نسخه‌ی دنده اتوماتیک این خودرو برای بازار ایران انتخاب شده است. با وجود رونمایی از این خودرو در نمایشگاه خودروی تهران، شرکت واردکننده‌ هنوز قیمت قطعی A25 در ایران را اعلام نکرده است. بر اساس شواهد و شنیده‌ها، این خودرو از اوایل سال آینده و در محدوده‌ی قیمتی ۱۰۰ میلیون تومان به بازار ایران عرضه خواهد شد.
 
 
 
 
 

منبع

زومیت

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

4 نظر

احمد
0

طراحی هیوندای ix35 2016 به نظر بنده هم بازار خوبی با این قیمت نخواهد داشت 60 میلیون آخرشه .
10:51  1396/10/09
پاسخ دادن
کاوه
0

جل الخالق از این اژدهای زرد
هر روز یک مدل می ده بیرون!!!!
16:49  1396/10/08
پاسخ دادن
کاربر: جاویدیان
0

در مقابل دیگر رقبا نه قیافه داره نه توان و فقط با قیمت پایین میتونه مشتری دست و پا کنه نه در حدود ۱۰۰ میلیون
01:31  1396/10/08
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
4

سر جمع 17 ساله تو کار ماشینه باز از خودروسازای ما جلوتره.فک کنم تعطیل کنیم بهتره :(
همچین ماشین دهن سوزی نیست. اگه 100 میلیون بفروشن نمیتونه از پس حریفاش بربیاد.
22:23  1396/10/03
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اس تری : اونایی به حرف کرمان موتور دل خوش کرده بودن واسه نیمه اول اردیبهشت الان زنگشون زدم گفتن از ۳۱ اردیبهشت به بعد فاکتور میکنیم
شهرام : یه موقعی پیامک دادن که کلا نتونی پول جور کنی. ۵ شنبه که نیمه تعطیله ۲ روز هم تعطیل .
م خ : به والله خسته شدیم از این انتظار هی اماده کن نیگر دار هر روزم یه داستان جدید تو مملکته . یکی نیست بگه نمیتونستی خب نمیکردی .اون نفر اولی که بابت این داستانا هست اه و نفرین چندین نفر پشت زندگیشه خبر نداره چه استرسی به زندگی چند صد نفر داده . بعضیا زندگیشون نقدر کردن برای این داستان .(خیلی حرفه ها )
تارا وی4 : سلام 19 آذر تکمیل وجه کردم و 19اسفند تحویلم بوده ولی هیچ خبری نیست فعلا. زنگ زدم نمایندگی میگن تا 16ام فاکتور شده.
شاهین اتوماتیک 90 روزه : ماه دی ماه کل پول رو واریز کردیم تا 90 روزه تحویل بگیریم. هنوز که هنوزه خبری نیست. رسما مسخره کردن. حداقل بگن مشکل از کجاست. کمبود قطعه دارن، تولید مشکل داره، استاندارد گیر داده. هیچی نمیگن. فقط میگن صبر کنین. نمیدونستیم برای خرید از سایپا دوره صبر ایوب رو هم بگذرونیم.
میلاد : با سلام کسی از عزیزا هست اینجا که ماه 6 پارسال س5 ثبت نام کرده باشه من ماه 10/10 هم تسویه کامل کردم هن.ز هم شاسی نخورده هر چی زنگ می زنم میگن ماه دیگه ماه دیگه؟ لطفا کسایی که شکایت کردن لینک ش را میزارن اینجا
میلاد : با سلام کسی از عزیزا هست اینجا که ماه 6 پارسال س5 ثبت نام کرده باشه من ماه 10/10 هم تسویه کامل کردم هن.ز هم شاسی نخورده هر چی زنگ می زنم میگن ماه دیگه ماه دیگه؟
یوسف : آخرین درخواستی که داده بودم برای تحویلی گفتن تیرماه فاکتور میشه دیگه ناامید شده بودم هرروزم میز خدمت و چک کردم ولی اتفاق خاصی نمیفتاد روز جمعه مثل همیشه میز خدمت و چک کردم نوشته بود فاکتور شده
یوسف : سلام امیدوارم هرچه زودتر فاکتور بشه منم بعداز چهار ماه از موعد تحویل فاکتور شد هفت ماه هم بود تکمیل وجه کردم شماهم همینقد حساب کن ایشالله تا اونموقع فاکتور میشه
تارا اتومات : ممنون دوست عزیز من مهر ماه تکمیل وجه کردم فروش فوری بود موعد تحویل هم دی ماه بود مدل ماشین هم v2 بود هرکسی تکمیل وجه کرده باید چهار الی پنج ماه از تکمیل وجه بگذره تا ماشین براش فاکتور بشه برا منم دقیقن همین شد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اسفند : دوستان چرا جای پرهام نظر میدیدن
دی : از پلاک تا تحویل چقد زمان میبره دوستان؟
محسن : سلام رضا مشهد کارگرایران خودرو خوبی داداش مگه چه آپشن هایی اضافه کردن که دوباره میخوان گرون کنن
خودرو : یعنی این افزایش مجدد شامل آندسته که نوبت زمستان بودن و براشون پیامک نرفته میشه؟
moslem : قبلاً منتظر فاکتور بودیم،حالا هم انتظار پلاک
احمد : سلام این شماره قائم مقام مدیرعامل در فروش است همه دوستان که بخشنامه 4714 هستند تماس بگیرند شایذ فرجی بشه تا انشاالله امروز پیامک برامون بیاد . 02148225754
moslem : امروز هم خبری از پلاک نیست
محمد : سلام تحویل خودروی من 403/02/03بوده ولی هنوز فاکتور نشده تکمیل وجه 403/11/06
رانا طرح مادران پیش فروش 22 بهمن 1401 : من دیروز فاکتور و تخصیص پلاک شدم تاریخ 11دی تکمیل وجه کرده بودم تبدیل هم نزدم
تحویل اسفند ریحانه : جان عزیزانت راست میگی اسفند ماهی هستی ؟؟