توقف فروش طرح ترافیک از سال آینده در تهران

 

توقف فروش طرح ترافیک از سال آینده در تهران

 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از اجرای طرحی جدید جهت ورود و خروج به منطقه‌ی طرح ترافیک خبر داد که به موجب آن، از سال ۹۷ فروش آرم طرح ترافیک متوقف خواهد شد.
 
محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از احتمال حذف طرح ترافیک سالانه خبر داد و گفت:
 
در حال آماده کردن طرحی هستیم که به احتمال زیاد فروش سالیانه طرح ترافیک متوقف خواهد شد و بدین ترتیب مردم آزادی بیشتری برای ورود به منطقه‌ی طرح ترافیک خواهند داشت. اینکه طرح تنها مخصوص افراد خاصی باشد قابل قبول نیست. در کلان‌شهر تهران بیش از ۵ میلیون خودرو در حال تردد است که در طول سالیان گذشته تنها ۹۸ هزار دستگاه خودرو موفق به دریافت آرم سالانه طرح ترافیک شده‌اند و بدین ترتیب بقیه‌ خودروها محروم از طرح ترافیک بوده‌اند.
 
پورسیدآقایی اعلام کرد که شهرداری تهران در تلاش است طرحی جدید در زمینه فروش طرح ترافیک سالیانه ارائه کند تا همه مردم قادر باشند با پرداخت عوارض ورود، به محدوده طرح ترافیک وارد شوند و رانتی که در حال حاضر تنها شامل ۹۸ هزار دستگاه خودرو می‌شود از بین خواهد رفت. معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه افزود:
 
سؤال بزرگی که همیشه مطرح بوده این است که چرا تنها عده‌ای خاص باید از این مزیت بهره‌مند باشند؛ به نحوی که حتی افرادی که محل زندگی‌ آن‌ها در محدوده طرح ترافیک است قادر نیستند خودروی خود را از منزل خارج کنند. البته برای این دست از افراد تمهیدات ویژه‌ای نیز در نظر خواهیم گرفت که در ساعات مجاز بتوانند در محدوده ترافیک تردد کنند و دوربین‌های ثبت تخلف در این ساعات ورود و خروج آن‌ها را ثبت نخواهد کرد. پورسیدآقایی ابراز امیدواری کرد این طرح جدید در سال آینده اجرایی شود.
 
امروز همچنین افشین حبیب‌زاده رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران، ری و تجریش جزئیات بیشتری از سیستم جدید طرح ترافیک در سال ۹۷ اعلام کرد. وی در این زمینه گفت:
 
در سال آینده طرح «آرم‌ طرح ترافیک و زوج و فرد» به‌طور کلی حذف خواهد شد و طرح جدید بر اساس طرح LEZ خواهد بود. در این زمینه، ناحیه‌بندی ترافیکی تهران به تفکیک مورد بررسی قرار گرفته و کامل مشخص شده‌ است. مثلا ناحیه A تقریبا همان محدوده طرح ترافیک حال حاضر است و ناحیه‌ B محدوده زوج و فرد برای کل شهر تهران را پوشش خواهد داد.
 
حبیب‌زاده ضمن بیان این مطلب که در طرح جدید تفاوتی میان مردم دیده نخواهد شد و خرید طرح، به معنای مجوز ورود آن‌ها به مناطق تعیین‌شده نخواهد بود؛ افزود:
 
عوارض خودروها متناسب با میزان تردد و استفاده‌ی افراد متغیر است. در طرح جدید هر فردی که بخواهد وارد محدوده‌های مشخص‌شده شود، از محل کارتی که قرار است در اختیار استفاده‌کنندگان آرم‌های طرح ترافیک قرار گیرد و باید شارژ کنند، عوارض کسر می‌شود. البته فرمول و میزان عوارض برای هر منطقه و ناحیه متغیر خواهد بود. ورود در پیک ساعات تردد، ورود به منطقه‌های A و B، روز و ساعت ورود خودرو به محدوده همگی فرمول مشخص خود را دارند.
 
به گفته‌ی رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران، با اجرایی شدن طرح جدید، فروش روزانه و سالانه طرح ترافیک دیگر معنایی ندارد و عملا حذف خواهد شد.
 
 

منبع

زومیت

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , ماشین , طرح ترافیک






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سهند : اینی ک میگن مالیات داره داره ماشین واسه فروش حواله مالیاتش چقده جریانش چیه اگه کسی میدونه بگه لطفا
ساینا اس شده سهند اس : امروز برای منم پیامک واریزی سهند اس اومده انشااله که برای همه بیاد بعد چند ماه
dubi : الاغ این واسه کسیه که تمام پولو داده باشه و ثبت نامش قطعی باشه نه تو که یه ریالم پول ندادی ثبت نام قطعی نکردی. اینی که الان پیامک فرستاده هم از تعهدش به اون پیش ثبت نام نیست. میخاد ماشینی که هیچکی نمیخره رو قالب کنه به یه عده از همه جا مونده
تارا : دوستان ما همه یه درد مشترک داریم پس همه بهتره به هم کمک کنیم و اطلاعات دقیق بدیم و دروغ هم نگیم. خواهشا هرکی فاکتور شد دقیقا توضیح بدید. تشکر.
حسین : چرا اینقدر جلوش زشته، مثل پیکان همه چیزش رو مربعی در آوردن، آخه یه بازی با خطوطی یا یه زاویه ای
تارا v1 پلاس : توضیحات این ساناز خانم سرکاری بود چون فاقد هرگونه اطلاعات بود قطعا اگر سری جدید فاکتور شده باشند دوستان دیگری فاکتور شدن و اطلاعات درستی در گروه قرار میدن
وحید : اومدی پز فاکتور شدنت رو بدی!؟ اگه قصدتون کمک کردن به دیگرانه، بفرمایید فروش فوری بودید یا پبش فروش، تحویل چه تاریخی بوده، کی واریز وجه یا تکمیل وجه کردید؟
Ramin : با سلام اگر قرارداد رو خوب مطالعه کنید 90 روز عادی هست نه کاری. لطفا نگید کاری تا بعدا همه بگن 90 روز کاری و دیگاه سایپا هم سو استفاده کنه از این مطلب.
رضا : آقا یه رانتی داره توزیع میشه و ملتی دارن استفاده میکند ، خریتش کجاشه؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مسعود : خیابان 20 متری جی زندگی میکنه نه اینکه خونش 20متر
رانا : کسی اطلاع داره برگ سبز چه قدر زمان میبره بیاد یا نه
نمایندگی : تاتکمیل وجه نکنی اصلاقراردادنمیبندن کل پول روباید یکجا واریزکنی
207 : چندم بودی ؟؟؟؟
بهروز : سلام من امروز فاکتور شدم
فرناز : ببخشید توی کدوم بند قرارداد افت قیمت 6سال گفته شده ؟؟
207پانا31فروردین : من هم 30دی تکمیل کردم هنوز رو فاکتور میچرخه
امیر : آقا ماشینه خوبیه چرا از اگزوزش زدین آخه بغل چیه گذاشتین فرمون هم بزرگ کردین راننده میتونه بجای بالیش استفاده کنه همون فرمون یرو 4 خوب تر بود
پارس ای ال ایکس : مهلت تکمیل وجه تمدید شده
حمیدرضا : سیم اتصالی کرده سیم پمپ بنزین اون انصالشو بگیر سوکت بزرگ هم ک مال پمپ تو جعبه فیوز عوض کن چون اونم سوخته بخاطر اتصال