اتومبیل های آینده فراتر از انتظار

 

اتومبیل های آینده فراتر از انتظار

 

اخیرا شرکت تابع کمپانی فولکس واگن موسوم به Moia خودرو مفهومی یا کانسپتی را طی رویدادی در برلین رونمایی کرده است. این خودرو مفهومی یک ون تمام الکتریکی شش متری و لوکس است. در خودرو کانسپت Moia می تواند سرنشینان متعددی را جای داد و به نام Moia EV شناخته می شود. جالب اینجاست که ون برای سرویس هایی چون Uber و Lyft طراحی شده و Moia را نباید طراحی کننده خودرویی دانست که آینده مشخصی ندارد. سال گذشته صنعت خودرو با اتومبیل های متعددی رو به رو شد که از جمله آن باید به رانندگی اتوماتیک و بدون راننده اشاره داشت که از اصلی ترین تحولات صنعت خودرو به شمار می رود. البته علاوه بر این فناوری، انواع دیگری از تکنولوژی ها در صنعت خودرو مشاهده شد که باید به اتومبیل های الکتریکی، سرویس اشتراک خودرو و برخی دیگر اشاره داشت. این طور که پیداست هر سال صنعت خودرو با ویژگی های جدیدی همراه می شود و از اصلیت خود فاصله پیدا می کند.

 

دیگر دوران سوار شدن در خودروهای معمولی چهارچرخ کلاسیک در حال رسیدن به انتها خود بوده و باید شاهد نسل جدیدی از اتومبیل ها بود. Michael Ramsay یکی از تحلیلگران گارنتر اظهار داشت:

 

اگر شما با اعتماد به نفس نسبت به آینده خودروها اعتمادی داشته باشید، قطعا خودرو ونی چون MOIA EV به عنوان یکی از محصولات این سبک فولکس واگن تحت توسعه قرار داده شده، محسوب می شود. البته این روزها اتومبیل های الکتریکی کوچک فراوان بوده اما تعداد اتوبوس ها و خودروهای بزرگتر الکتریکی بسیار نیست و به کمی یافت می شود. فولکس واگن قصد داشته تولید ون الکتریکی Moia EV را از سال آینده آغاز کند. این مفهومی در هفته های آینده طی رویدادی در آلمان به نمایش درمی آید و شاهد ونی خواهیم بود که لوکس به نظر می‌رسد. در ماه آینده فولکس ۲۰۰ دستگاه از ون Moia EV را روانه خیابان های هامبورگ می کند و به گفته Ole Harms مدیرعامل MOIA هدف این است که تا سال ۲۰۲۵ بیش از یک میلیون دستگاه خودرو بزرگ الکتریکی در خیابان های اروپا و ایالات متحده به حرکت درآید.

 

شرکت های دیگری نیز در این زمینه کار کرده و به تولید مینی ون و شاتل باس می پردازند. سال گذشته فورد سرویس حمل و نقل خودروهای بزرگ الکتریکی Chariot را در سانفرانسیسکو به راه انداخت. شرکت جنرال موتورز و Cruise Automation یک سرویس تاکسی مستقل در سانفرانسیسکو را با خودروهای شورولت بولت به راه انداخته است. استارتاپ ویمو که به عنوان زیرمجموعه فورد بوده با خودروهای ون پاسیفیکا کرایسلر در کالیفرنیا به تست اتومبیل خودران می پردازند صحبت از ویمو استارتاپ متعلق به گوگل یا همان آلفابت شد. این استارتاپ نقش بزرگی در به واقعیت تبدیل کردن فناوری خودران داشته و توانسته با همکاری کرایسلر از خودرو پاسیفیکا برای بهره گیری از فناوری استفاده کند. این مینی ون در ۱۰۰ دستگاه وارد خیابان های کالیفرنیا شده تا تحت تست قرار گیرد و نقایص آن برای عملی شدن این فناوری برطرف شود.

 

مینی ون های خودران نقش بسزایی در سرویس ها توریستی نیز دارند و می تواند موردتوجه قرار گیرند. این نوع وسایل نقلیه که توسط شرکت های مختلفی چون Local Motors, May Mobility و  Navya توسعه یافتند در شهرهایی چون واشنگتن دی سی، لاس وگاس و دنور مورد استفاده قرار گرفتند. این نوع وسایل نقلیه در مسیرهای ساده به حرکت در می آیند و حتی در میان جمعیت نیز هستند تا بتوانند بیشتر به واقعیت نزدیک شوند. هنگامی که شما به خودروهای مفهومی بزرگتر نگاه می کنید خواهید دریافت که صنعت می خواهد اتومبیل های چندمنظوره و بزرگتری را برای آینده اتومبیل های خودران در نظر گیرد. اوایل سال جاری شرکت فولکس واگن خودرو Sedric را بدون هیچ فرمان و پدالی معرفی کرده که با فشردن یک کلید سفر را آغاز و به پایان می رساند. این مانند شاتل های فرودگاهی بزرگ بوده که طراحی جالبی ندارد.

 

Sam Abuelsamid یکی از تحلیلگران معتقد است یکی از بخش های اکوسیستم تحرک خودروها دقت عملکرد بالا بوده که با اتومبیل های خودران می توان به آن رسید. پشتیبانی حرکتی بی نقص یکی از ویژگی های اتومبیل های خودران آینده است که امید می رود شرکت ها به آن عمل کرده و توجهی داشته باشند. مینی ون ها و شاتل ها یکی از مزایا آنها ابعاد بزرگی بوده که سرنشینان در آنها احساس راحتی خواهند داشت و گذشته از آن با فناوری روزی رو به رو هستند. شرکت های بزرگی تصمیم گرفته تا در این زمینه به فعالیت بپردازند زیرا معتقدند که آینده درخشان و بزرگی برای این نوع خودروها در انتظار است. آینده ای که به عنوان آینده ای مدرن شناخته شده و قطعا به کمک چنین کمپانی هایی زودتر عملی می شود. خودروهای مدرن با هوش مصنوعی خود قادرند حمل و نقل را متحول سازند و آینده ای بزرگ در این زمینه رقم زنند. علاوه بر این اتوماسیون حمل و نقل، وسایله نقلیه مورد اشاره در فضای داخلی نیز می توانند طراحی پیشرفته از جمله صندلی های قابل حرکت و لذت بخشی داشته باشند تا طول سفر را برای مخاطب و سرنشینان فوق العاده سازند. البته این نوع صندلی ها از طریق سیستم سرگرمی قابل کنترل هستند تا فضا پیشرفته ای را رقم زنند.

 

تنها 1 درصد وسایل نقلیه در ایالات متحده از این دسته خودروها محسوب شده بنابراین باید منتظر گذشت زمان و پیشرفت توسعه فناوری های موردنظر بود تا بر جمعیت خودروهای خودران و پیشرفته افزوده شود. انتظار می رود شرکت های فعال حمل و نقلی چون اوبر و لیفت بزودی چنین وسایل نقلیه را در لیست خدمات خود قرار دهند تا تجربه سفری کامل را برای مخاطب به ارمغان آورند. البته برای خدمات سفر بایستی رضایت مشتریان را کسب کرد تا در این نوع کسب و کار ادامه حیات داد. اوبر تاکنون عملکرد خوبی با اتومبیل های باکیفیت و مطلوب از خود نشان داد و انتظار می رود در آینده نزدیک ناوگان خود را بروزرسانی کرده و آنها را به اتومبیل های کارآمدی تبدیل سازد.

 

دو شرکت اوبر و لیفت در این زمینه قدم های رو به رو شدی برداشتند و انتظار می رود در آینده نزدیک بتوانند عملکرد بارزی از خود نشان دهند. البته انتظار داریم با بهبود فناوری هزینه استفاده از این تکنولوژی ها بالا نبوده تا افراد بتوانند آن را مورد استفاده قرار دهند و زندگی روزمره آسانی در حمل و نقل را تجربه کنند. صندلی این نوع خودروها بسیار کارآمد بوده و اجازه می دهد تا افراد تجربه خوبی در استفاده از آن کسب کنند. در نمایشگاه های اتومبیل مطرحی چون ژنو یا CES شرکت‌ها تصمیم می گیرند به معرفی فناوری های خود در زمینه صنعت خودروسازی را به نمایش درآورد. از این رو اگر در آینده شاهد به نمایش درآمدن چنین اتومبیل های مدرن و پیشرفته ای باشیم قطعا جای تعجبی ندارد و می توان انتظاری حتی داشت. در کنار ون شرکت فولکس واگن، پیشتر شرکتی Sedric را به عنوان یک مینی ون مستقل معرفی کرده است.

 

تحقیقات اخیر نشان داده با افزایش خودروهای ون مستقل و سرویس هایی از این قبیل تا سال 2025 احتمالا نیمی از سدان ها کنار خواهند رفت و به نوعی از دور خارج می شوند. موسسه KPMG معتقد است در ایالات متحده سدان های شخصی بسیاری کاهش پیدا کرده و دیگر خبری از آنها نخواهد بود. تا سال 2030 از 5 میلیون دستگاهی که به فروش می رسد به کاهش 2 میلیون خواهد رسید. این حرکت می تواند تولیدکنندگان را ترغیب سازد تا از تولید خودروهای شخصی فاصله گرفته و به سمت اتومبیل های ون پیشرفته روند.

 

شرکت های فناوری ممکن است در حال آماده شدن برای استفاده از چنین فناوری هایی در فضای عمومی از طریق مینی ون ها و ون ها هستند، اما برای شایع شدن آن و پیشرفت این فناوری نیاز به گذشت زمان بوده و در حال حاضر نمی توان انتظار بسیاری از آن داشت. اوبر و لیفت در حال حاضر روی آن مشغول به کار هستند اما مشخص نیست چه زمانی ایده مورد انتظار را عملی می کنند و برنامه بزرگ را به حقیقت تبدیل خواهند کرد. در حالی که حمل و نقل عمومی با عملکرد نامطلوبی رو به رو بوده و بسیاری از افراد ترجیح می دهند به شکل شخصی به مقصد موردنظر برسند، آیا می توان انتظار آینده روشنی برای چنین حمل و نقلی داشت. اگرچه شرکت های بزرگی در حال فعالیت هستند تا به پیشرفت این بخش کمک شایانی کنند اما هم اکنون کاستی هایی وجود داشته که باید نخست برطرف شود تا بتوان حمل و نقل مدرن و پیشرفته ای را جایگزین آن کرد.

 
 
 
 

منبع

سخت افزار مگ

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , اتومبیل , ماشین , بدون راننده , خودران






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا : دوست عزیز، تارا دستی تبدیل به V1p شما از کجا مطمئنید؟ یبار میگید نمایندگی گفته بعد ۴۵ روز فاکتور میکن... یبار میگید این هفته فاکتور میشم... یبار میگید این هفته خبرای خوبی میشنوید... اگر اطلاعاتی دارید درست و واضح بگید وگرنه خواهشا الکی نفرمایید. چون چند نفر پرسیدند و جواب ندادید.باتشکر
اطلسG : دقیقا چرا ادم باید یه ۲۰۶ ساده بدون هیچ اپشن که از تولیدم خارج شده رو بگیره😂 یه ماشین ۱۴۰۳ فول آپشن میگیرم 😂😂 با اون ۲۰۷ بدنه پلاستیکیشون با انگشت میره داخل😂
پذیرش 19 اسفند فوری : والا ما هم دوست داریم افزایش قیمت نخوره، قشنگ هم میدونم که هزینه های سرسام آور ماشین یعنی چی! یه بلوک سیلندر برند عظام گرفتم 8.800.000 تومن (بدون واشر و...) که با متعلقات و اجرت حدود 14.5 میلیون یه واشر زدن و تعویض بلوک بهم هزینه شد. که چند سال پیش میشد با این پول یه پراید سوار شد. نظرم رو گفتم و الا هیشکی از گرونی راضی نیست، جز دلال های محترم که صدتا صدتا ماشین احتکار میکنند.
اسفند : خدا ازتون نگذره خدا کنم هرچی دردو مرزه بجون خودتونو خانوادتون بیفته دیگه زندگیمونو خراب کردید دوساله مارو سر کار گذاشتید شما که نمیتونستید به قراردادتون جواب گو باشید چرا پولامونو گرفتید دوساله واسه یه لگن مردمو سر کارگذاشتید خودتون که خبر از زندگی مردم ندارید اصلن سوارخودروهاتون نشدید که بدونید چه لگن هایی هستن تف تو زاتتون
اس تری : پس این ایکس فایو و کا هفت ها تحویل میدن اینا چی هستن
شاهین یکپارچه دوم تحویل بهار ۱۴۰۳ : سلام شماره پذیرش و شماره درخواست شما چند بود ؟
کیوان : فعلا که طرح پیشنهادی ها رو تا بیستم تمدید کرده خدا لعنتشون کنه
سایپای حقه .. باز : تاکی کردینش قانون هرمی ماشین بخره 6ماه بعدش بدین دستش
سایپا بیشرف : لعنت بر پدر مادر شرکت سایپا چرا پول میگیری ماشین نمیدی می‌دیم یکسال با تاخیر
J7 بانک صادرات : دوستان بانک صادراتی من هنوز فاکتور هم نشده ام!!!!!!! کسی هست شاسی شده باشه یا جلوتر باشه؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی : دوست عزیز به جای پیام دادم مراجعه کن نمایندگی
وحید : لطفا جواب بدین من 11 ام تکمیل کردم 12 ام فاکتور شد ولی پلاک نشده برا شما چند روز کشید پلاک بشه
سعید : سلام.معمولا یکماه بعد پیام میاد ک بری نمایندگی
فوری : پلاک اس ام اس میاد؟
جلال : سلام ماله من هم این مشکل داشت احتمال زیاد شافت گیربکس کج شده من دوبار دیسک وصفحه عوض کردم چون بد جا میخورد ازاخر فهمیدم از شافت گیربکس کج شده دنده بعد جا میخورد الان درستش کردم عالی شده
6دنده : ملاک فاکتور رنگ تاریخ واریز وجه و تاریخ دریافت پروندس
اسفند6دنده : سلام منم 7اسفند دریافت پرونده8 هیچ خبری نیست رفتیم تا خرداد فکر کنم
امیر : فدات دادش
سورن دوگانه30دی : سورن دوگانه تکمیل وجه 20آذر تاریخ تحویل 30دیماه اما هنوز فاکتور نشده
تیگو 8 : با سلام واقعا. مدیران خودرو یه دروغگو و کلاهبرداره