استقبال تایرسازان از پیشنهاد «رنو پارس»/ تایرهای سبز زیر پای خودروهای ایرانی می‌چرخند

 

استقبال تایرسازان از پیشنهاد «رنو پارس»/ تایرهای سبز زیر پای خودروهای ایرانی می‌چرخند

 
رامتین اسماعیلی طی یک نشست با رسانه‌های تخصصی خودرو در هفته گذشته بیان کرد: "تایر سبز موضوع دیگری است که بر روی آن کار می کنیم اما فعلا در حال انتقال تکنولوژی با تولیدکنندگان داخلی هستیم تا بتوانیم این تایر را که موجب کاهش مصرف سوخت می شود را تولید کنیم."
 
این صحبت‌ها در حالی مطرح شد که امسال با فرا رسیدن فصل سرما و وارونگی هوا، آلودگی هوا و همچنین آلاینده‌های محیط زیستی تبدیل به مبحثی مهم و اساسی در کشور شده است و مدیرعامل رنو پارس در راستای کاهش سهم خودروسازان از این آلودگی‌ها، این پیشنهاد را مطرح کرده است. پیشنهادی که اکنون مورد توجه و استقبال تایرسازان قرار گرفته است.
 
اما سوال اصلی این است که آیا تایرهای سبز به ایران خواهد آمد؟ آیا شرکت‌های ایرانی تکنولوژی لازم برای این کار را دارند؟
 
مصطفی تنها، سخنگوی انجمن صنفی تایرسازان، در رابطه با بحث تایرهای سبز و کاهش آلایندگی می‌گوید: "تایرهای سبز علاوه بر صرفه جویی در مصرف نسبی سوخت، دارای ویژگی‌های دیگری است که عمدتا شامل مسائل زیست محیطی می‌شود."
 
او  می‌افزاید: "تایرها به مرور زمان دچار فرسایش می‌شوند و از قطر آن کاسته می‌شود. این بخش‌های جدا شده از تایر به صورت ذرات معلق در هوا حضور پیدا می‌کنند. برخی از مواد به کار رفته در تایرها سمی هستند و هنگامی که در اثر فرسایش به ذرات معلق تیبدیل می‌شوند، موجب آلودگی زیست محیطی می‌شوند و سلامت شهروندان را به خطر می‌اندازند."
 
مصطفی تنها در رابطه با مزیت‌های تایر سبز بیان می‌گوید: "در ساخت تایر‌های سبز، مواد سمی را از آن‌ها حذف می‌کنند و این امر نه تنها موجب کاهش آلودگی‌های زیست محیطی می‌شود، بلکه هم موجب تولید پسماند‌هایی می‌شوند که کمتر برای محیط زیست ضرر دارند و هم برای سلامت کارکنان کارخانه‌های تایرسازی مهم است، زیرا این مواد در هنگام ساخت تایر بر روی سلامت آن‌ها نیز اثر می‌گذارد."
 
سخنگوی انجمن صنفی تایرسازان در پاسخ به سوال  این که آیا زیر ساخت‌های لازم برای تولید تایرهای سبز در کشور وجود دارد، این گونه بیان کرد: "بله. زیرساخت‌های لازم برای ساخت این نسل از تایر‌ها وجود دارد و اخیرا یکی از شرکت‌های تایرسازی اعلام کرد که موفق به تولید این تایرها شده است."
 
او با اشاره به این که استاندارد تولید تایر سبز در حال حاضر در اروپا یک اجبار است، تاکید می‌کند: "در حال حاضر شرکت‌های تولید کننده داخلی به دنبال تولید این نسل از تایرها هستند. تایر سازان داخلی از نظر سخت افزاری هیچ مشکلی برای تولید این گونه تایرها ندارند. نیاز اصلی در حال حاضر، بحث نرم افزاری و دانش آمیزه کاری است که نیازمند فناوری است که در این راستا برخی شرکت‌ها به دنبال کسب این فناوری و همچنین مذاکره با شرکت‌های خارجی هستند تا بتوانند از طریق خرید این فناوری به آن دست پیدا کنند."
 
مصطفی تنها در انتها می‌افزاید: "حال اگر شرکت‌های خودروسازی مانند رنو پارس در این مسیر به اعضای انجمن کمک کنند تا آن‌ها بتوانند به منبع تکنولوژی متصل بشوند، این امر یک پشتوانه و حمایت خوب و موثر از صنعت تایر و همچنین موجب ایجاد یک هماهنگی بسیار خوب بین صنعت تایر و خودروسازی کشور خواهد بود که متاسفانه امروزه شاهد آن نیستیم."
 
همان‌طور که به گفته تایرسازان، بحث فناوری و تکنولوژیک تنها مانع کنونی برای تولید تایرهای سبز در کشور است و با توجه به اقدامات شرکت رنو پارس در راستای انتقال فناوری و تکنولوژی، می‌توان امید داشت به زودی تایرهای سبز زیر پای خودروهای ایرانی بچرخند.
 

منبع

زومیت

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , تایرسازی , رنوپارس






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سعید : سلام. دوستان بالاخره بعد از ۴ ماه تاخیر خودرو من هم فاکتور شد الهی شکر‌. تارا دستی v1 نقره ای تیتانیوم تحویل ۲۴ دی
وحید : سلام خسته نباشید خدمت شما مهندسین عزیز آقا من یه چهار ماه پیش گیربکس باز کردم صفحه کلاچ و بلبرینگ کلاچ تعویض شد موقع تحویل دنده یک به سختی جا میرفت مکانیک می گفت یه چند وقتی کار کنه خوب میشه من راه افتادم البته فقط دنده یک باسختی جا میرفت بقیه مشکل نداشت تا روز بعد زدم یک راه افتادم کلاچ گرفتم بیام دو نیومد هر کار کردم نیومد گیر کرد بردم پیش استا دوباره باز کرد بست این بار دنده خوب جا میرفت سه چهار ماه بدون اذیت بود تا پانزده روز پیش باتری خوابید حلش دادم موقع روشن شدن دک بدی خورد به موتور روشن کردم بعد خواستم بزنم یک دیدم مثل سری قبل یک بد جامیره با سختی فقط یک دو روز بعد دوباره تو یک قفل کرد العان بردم جای دیگه چهار بار گیربکس آورده پایین بسته دوباره تو یک گیر کرده تمام قطعات تعویض کرده از کشویی میل ماهک موشکی ولی دوباره گیر کرده لور دنده هم مشکل نداره میشه راهنمایی کنید که مشکل از کجاست
رضا اس ۵ : سلام دوستان ما هفت ماه رو رد کردیم داریم میریم تو ۸ ماه دوستانی که دادگاه شکایت کردن راهنمایی کنند تا بقیه هم شکایت کنند باید وکیل گرفت حرومزادهها الکی الکی مارو گرفتار کردن خدا لعنتتون کنه
اس ۵ نیو : دوستان چرا ماشینه مارو نمیدن؟ ۲۰ روز دیگه چک دومه ماشینه انشالله تا ۱۵ روز آینده همه ماشینارو بدن انرژیشو بفرستیم🙏🏼 همون اس ۵ برسه بهمون
فونیکس Fx : سلام دوستان . اینجور که میبینم اوضاع کرمان موتور از مدیران خودرو بدتر هست . لا اقل مدیران ثبت نام نقدی و لیزینگی چنتا مدل مثل خانواده فونیکس و آریزو رو تا حدود نیمی از برج ۱۱ رو تحویل داده . من ثبت نامی دی ماه هستم و تاریخ تحویل ۹۰ روزه کاری بهم گفتن آخر خرداد گفتم کاش از کرمان موتور یا بهمن خرید کرده بودم حالا میبینم یک از یک بدتر هستن .
امیر : من میخواستم شنبه ماشین j7 بنویسم ولی با خوندن کامنتا برگام ریخت :|
S5 23 مهر : تحویل سیستمی ۴بهمن پارسال بوده چک دوم هم ۱۵خرداد هنوز حتی شاسی نشده حساب کردم تا الان حدود ۱۰۰ میلیون جریمه تاخیر خورده واقعا نمیدونم کرمان موتور چیکار میکنه
اطلس ۲۸ بهمن : سلام هنز کسی فاکتور نشده
دنا پیکانی : من۵ساله دارمش.عالیه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
در جواب جاب : خودت ودوستت خواب دیدین ، خوش باشه
پارس زمستان : این دوستت کجا کار میکنه مطمنه, منم تکمیل وجه نکردم به امیدی قیمت کم بشه
علی : دوستانی که قصد فروش دارن گول دلالها را نخورید پار 403 40 تومن گرونتر از 402 هست و زیر 700 ندید
دوگانه 29اسفند : ایواللا حسین آقا رهاش همینه
سلام : با تمدید استاندارد
سلام : صبر کن نوبت ما هم میرسه
پیش‌فروش‌دی‌ماه : سایپا‌چرا‌فاکتور‌نمیکنی‌‌مگه‌پول‌نگرفتی؟؟؟ چراظلم‌میکنی‌بی‌انصاف‌4ماه‌ازموعدتحویل گذشته‌کجای‌دنیا‌با‌‌مردمشون‌اینجوری‌رفتار میکنند
مسعود : از طریق گوگل وضعیت مشتری یا شماره تماس 096550
امید : ممنون از پاسخگویی .ولی از نمایندگی اوایل ثبت نام گفتن خرداد ماه منتظر پرداخت دوم باشین .برای همین .چون دور اول اسفند ماه پرداخت شد نصف پول برای دنا پلاس توروبو‌ ef7 بعد الان دور دوم که تحویل تیر ماه نوشته پس همشون الکیه درسته؟ خرداد پس نیست
مرجان : سلام کسی اطلاع داره دعوتنامه خرداد کوییک اتومات کی میاد