تجربه 8000 کیلومتر رانندگی با ساندرو استپ وی

 

تجربه 8000 کیلومتر رانندگی با ساندرو استپ وی

 
ورود اولین سری ساندروها به بازار کشور آغاز شد. خودرویی الهام گرفته از طراحی ساده، بدون حاشیه بر پایه مقرون‌به‌صرفه بودن توأم با کیفیت خوب. از اوایل سال 1395 زمزمه ورود نسخه استپ وی هم به ایران شنیده می‌شد تا اینکه سرانجام این مدل که نتیجه تیم طراحی برزیلی رنو بود به ایران وارد شد. متأسفانه هر دو مدل ساندرو از نسل قبلی این خودرو انتخاب شدند که حکایتی جز سیاست‌های پولی شرکت پارس‌خودرو نخواهد داشت. خرید ارزان از داچیا (محصولات اقتصادی شرکت رنو با این برند در دنیا معرفی می‌شوند) و فروش به قیمت آخرین مدل به مصرف‌کننده ایرانی!
 
تجربه 8000 کیلومتر رانندگی با ساندرو استپ وی
 
یکی دیگر از سیاست‌های این شرکت نصب لوگوی رنو به‌جای داچیا بر روی لوگان و ساندرو می‌باشد که باتوجه به پیشینه درخشان رنو در کشور و انگیزه فروش بالا انجام شده است. مدل انتخاب شده برای این گزارش، مدل 96 و تحویل اردیبهشت ماه می‌باشد که در ادامه به نقد و بررسی آن خواهیم پرداخت.
 
طراحی خارجی:
 
تجربه 8000 کیلومتر رانندگی با ساندرو استپ وی
 
اگر طراحی ساندرو استپ وی را با طراحی ساندرو مقایسه کنیم به مهارت تیم طراحی برزیلی رنو پی خواهید برد. استفاده از روف بار، رکاب، درب باک بزرگتر، دی فیوز سپر عقب و فلاپ سپر جلو با رنگ نقره‌ای با ظرافت تمام بر روی بدنه بی‌روح ساندرو نصب شده است. متأسفانه فقدان اسپویلر عقب مشاهده می‌شود که خوشبختانه می‌توان آن را از بازار تهیه نمود. استفاده از ضربه‌گیرهای پلاستیکی بر روی گلگیرها نیز نقش بسزایی در ظاهر این خودرو داشته و ظاهری جسور و نیمه عضلانی به ارمغان آورده است. بی‌شک می‌توان تغییرات ایجادشده در ظاهر خودرو را استادانه و پویا عنوان کرد. به لطف سیاست‌های پولی شرکت پارس‌خودرو از رینگ‌های 15 اینچی استفاده شده است که از نظر سایز لاستیک با لوگان و ساندرو کاملاً مشابه باشد درصورتی‌که در نمونه اصلی داچیا از رینگ‌های سایز 16 استفاده شده است. پیشنهاد می‌شود با توجه به نامناسب بودن شرایط جاده‌ها در کشور ایران از رینگ‌های 15 اینچی استفاده شود ولی بهتر است از سایز 205-60 آر 15 و یا 195-65 آر 15 استفاده کنید که از لحاظ قطر تایر کاملاً با نمونهٔ نصب شده توسط کارخانه یکی است ولی هندلینگ بهتری برای خودرو در سرعت‌های بالا رقم خواهد زد.
 
طراحی کابین و امکانات رفاهی:
 
تجربه 8000 کیلومتر رانندگی با ساندرو استپ وی
 
یکی از نکات منفی لوگان، ساندرو و ساندرو استپ وی طراحی داخلی کابین و امکانات رفاهی آن می‌باشد. ای‌کاش تیم طراحی برای نسخه استپ وی که مثلاً نمونه فیس‌لیفت شده و کراس آور ساندرو می‌باشد کمی سلیقه در داخل کابین به خرج می‌داد. لذت رانندگی تنها چیزی است که در سواری خانواده لوگان و ساندرو به راننده القا نمی‌شود. ارگونومی راننده نامناسب بوده و زاویه قرار گرفتن فرمان نسبت به راستای بدن راننده کاملاً ناراحت‌کننده و خسته‌کننده است به‌طوری‌که بعد از تقریباً دو ساعت رانندگی مستمر به صورتی که دو دست بر روی فرمان باشد، حس گزش در شانه‌ها و خواب رفتگی در ساعد دست اجتناب‌ناپذیر خواهد بود. متأسفانه در مدل دنده‌ای فرمان قابل تنظیم نیست و در بالاترین نقطه ممکن نصب شده است! ولی در نمونه اتوماتیک با تنظیم فرمان کمی شرایط بهتر خواهد شد! انتظار می‌رفت طراحی صفحه کیلومتر استپ وی کمی باسلیقه‌تر باشد! خشکی مواد به کار رفته در روی داشبورد و رودری‌ها هم که جای خود دارد. البته انتظار نداشتیم جنش مواد تغییر کند ولی با کمی حوصله و سلیقه می‌شد کابینی پویاتر طراحی کرد.
 
 
استفاده از دریچه‌های ورودی هوای دایره‌ای شکل، نشانگرهای دورسنج موتور و سرعت‌سنج دایره‌ای به نوعی تلاش طراح برای ایجاد هماهنگی در اتاق را یادآوری می‌کند ولی در کل نمره قابل قبولی نمی‌گیرد و خیلی ساده به نظر می‌رسد. امکانات رفاهی کاملاً پایه در نظر گرفته شده و عملاً هیچ آپشن خاصی به راننده و سرنشینان هدیه نمی‌دهد. به لطف شرکت‌های جانبی تولیدکننده قطعات رنو در بازار می‌توان آپشن های مانند سیستم مالتی مدیا با مانیتور 8 اینچ، کروز کنترل، دوربین عقب، سنسور دنده عقب، دیلایت، کنسول وسط و … را روی خودرو نصب کرد.
 
تجربه 8000 کیلومتر رانندگی با ساندرو استپ وی
 
علیرغم نصب تمام آپشن های ذکر شده باز هم ظاهر کابین دلچسب نبوده و به نظر می‌رسد همان کابین خشک و بی آپشن با طراحی داخلی بیشتر هماهنگی دارد!
 
جنس رویه پارچه صندلی‌ها هم بسیار بی‌کیفیت است ولی راحتی و نرمی قابل قبولی دارد. در نمونه مورد بررسی بعد از 8000 کیلومتر کارکرد، صدای اضافی در اتاق به غیر از نویز کمی لحظه تعویض دنده دیده نشد که با یک آچارکشی ساده برطرف شد و از این لحاظ نمرهٔ قابل قبولی دریافت می‌کند.
 
مشخصات فنی:
 
مدل مورد آزمایش از نوع دنده دستی انتخاب شده بود. نمونه دنده‌ای با گیربکس ارتقا یافته نسبت به لوگان و ساندرو ارائه می‌گردد که اخیراً شرکت پارس‌خودرو امکان نصب این گیربکس را برای ساندرو و لوگان فراهم کرده است. در نمونه اتوماتیک گیربکس کاملاً مشابه گیربکس ال نود اتوماتیک و ساندرو اتوماتیک است و نمره قابل قبولی در رانندگی برای جاده و شهر کسب می‌کند. متأسفانه در گیربکس دستی شاهد کمی سفت جا رفتن دنده‌ها هستیم که به شخصه اینجانب در مورد گیربکس ال نود دنده‌ای حس خوشایندتری حین رانندگی تجربه کردم! حتی با مراجعه به نمایندگی مسئله کاملاً عادی و طبیعی جلوه داده شد که انتظار بیشتری هم نمی‌رفت! تنها مورد جذاب پیشرانه ساندرو استپ وی نسبت به لوگان این است که اتومبیل به شما اجازه می‌دهد دور موتور وارد ناحیه قرمز شده و به 6500 دور در دقیقه برسد! علت بیشترش شدن شتاب خودرو نیز همین مسئله می‌باشد. مصرف بنزین با رانندگی شهری، به میزان 8.9 لیتر در 100 کیلومتر است که توسط کامپیوتر خودرو نمایش داده می‌شود. در رانندگی طولانی پس از طی مسافت 400 کیلومتر با سرعت ثابت 120 کیلومتر بر ساعت و چهار سرنشین نتوانستیم به عدد کمتر از 8.1 لیتر در 100 کیلومتر دست پیدا کنیم که کمی جای تعجب دارد و با آمار 5.5 لیتر در صد کیلومتر اعلام شده توسط کارخانه در تناقض است! ولی به هر حال شاید دلیل اصلی کیفیت بد بنزین‌های داخلی می‌باشد!
 
در ادامه نگاهی به جدول اطلاعات فنی خودرو خواهیم انداخت:
 
موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور 1598 سی‌سی
حداکثر قدرت 105 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 140 نیوتن‌متر در 3750 دور در دقیقه
جعبه دنده 5 سرعته دستی یا 4 سرعته خودکار
شتاب 0 تا 100 11.5 ثانیه (اتوماتیک) 10.5 دستی
حداکثر سرعت 175 کیلومتر در ساعت
 
وزن 1193 کیلوگرم
اندازه (میلی‌متر) 4024 طول – 1753 عرض – 1584 ارتفاع
فاصله بین دو محور 2588 میلی‌متر
 
مصرف سوخت و استانداردها
 
مصرف سوخت داخل شهر 9.1 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر 5.5 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی 8.3 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک 50 لیتر
استاندارد آلایندگی یورو 4
استاندارد امنیت Euroncap 4
میزان تولید CO2 158 گرم در هر کیلومتر
 
هزینه سرویس و نگهداری:
 
تجربه 8000 کیلومتر رانندگی با ساندرو استپ وی
 
هزینه سرویس و نگهداری شامل تعویض روغن elf(اماراتی) با گرانروی 10w40 + تعویض فیلتر روغن اصلی + فیلتر هوا اصلی + فیلتر سوخت + اجرت چیزی در حدود 150000 تا 160000 هزار تومان می‌شود که هر 10000 کیلومتر یک‌بار باید انجام شود؛ یعنی هزینه نگهداری سالیانه با کارکرد 20000 کیلومتر در حدود 300000 تومان خواهد بود که مبلغ معقولانه و منطقی است. لازم به ذکر است در کارکرد 30000 کیلومتر مبلغ تعویض شمع و در کیلومتر 70000 تا 80000، مبلغ 300000 تومان بابت تعویض تسمه تایم و پولیها + اجرت به مبلغ فوق اضافه می‌شود. هزینه تعویض لنت ترمزهای جلو چیزی در حدود 90000 تا 100000 تومان + اجرت خواهد بود. (قیمت‌ها مربوط به آبان ماه سال 96 می‌باشد!)
 
نتیجه‌گیری:
 
ساندرو استپ وی خودرویی در ظاهر جذاب با طراحی مناسب، شناخته شده در بازار اروپا و آمریکای جنوبی، کم استهلاک و با کیفیت مونتاژ مناسب است که سال‌ها می‌توانید بدون کوچک‌ترین خرجی در سفرهای شهری و بین‌شهری با اطمینان از آن استفاده کنید. شاید با بازه قیمتی 54 الی 62 میلیون (نمونه دستی و نمونه اتوماتیک در بازار) بتوان جایگزین‌های متعددی برای این خودرو پیدا کرد ولی اگر به دنبال کیفیت ساخت خوب و سواری مطمئن و مقرون‌به‌صرفه و داشتن موتور و گیربکسی هماهنگ، سیستم تعلیق خوب و رانندگی عادی و روزمره هستید، استپ وی اولین انتخاب شما خواهد بود. در ضمن به مدد ارتفاع نسبی خوب از سطح زمین و همچنین کشش و قدرت خوب موتور، مسیرهای خاکی و بیابانی را نیز به‌راحتی پشت سز بگذارید.
 
 
 
 

منبع

خودروکار

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , ساندرو استپ وی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

14 نظر

پویا
0

بر خلاف کیفیت خوب قطعات به کار رفته خودرو بسیار کم تعادل میباشد و با کمترین نامتعادلی جزیی در سرعت بالای ۱۰۰ کیلومتر خودرو به راحتی واژگون میشود .
21:24  1398/03/16
پاسخ دادن
سید مرتضی
0

از لحاظ فنی و آپشن تفاوت نسبتا زیادی بین ال90 و سیمبل هست اما خدایی قیمت سیمبل به نسبت زیاده
13:41  1396/10/20
پاسخ دادن
شاهین
5

با سلام رنو ساندرو , ارزش خودرو به کم استهلاکی و قدرت موتور گیربکس و وزن سبک ،افت قیمت معقول و فراوانی و قیمت مناسب قطعات یدکیشه... چیزی که ماشینای چینی ازش بویی نبردن... انتخاب خودروی چینی اشتباه محضه , خریدن ماشین های پرخرج و پر مصرف پژوهای چینی ایران خودرو اشتباهه پارس و 206 و 207 باید از رده خارج بشن سی سال دارن تولیدمیشن با قطعات بی کیفیت ماشین باید با کیفیت باشه رنو باشه تا 4سال رنگ مکانیکی نبینید.
11:05  1396/10/20
پاسخ دادن
سیامک
4

گذاشتن یک مانیتور و سنسور دنده عقب زیر 2میلیون هزینه میبره....گرچه ملاک اصلی برای انتخاب خودرو کشش مناسب ،قدرت گشتاور خوب،وزن سبک بازار دست دوم مناسب و تایید تست تصا دف و ایمنی هست....
دقیقا مشکل مابا شما سراین مساله هست شما ظاهربین هستیدفریب اپش خوردید درحالیکه موتور برلیانس چینی وقتی من برای اولین بار از زیر کاپوت دیدم تنم لرزید.......
این موتور فانتزی و کوچیک برای 1250کیلو وزن.......مشکل همه ماشینای چینی وزن بالا و موتور ضعیفه که زیر مانیتور و اپشن پنهاشدن....ما با یه مانیتور و سنسور دنده عقب اگرم برامون مهم باشه مشکل حل میشه شما بایدموتورگیربکس عوض کنی و بدنه سنگینت روا ز نو طراحی کنی تاوزنت صدکیلوبیادپایین........
11:05  1396/10/20
پاسخ دادن
مجید
3

مردم دنبال جنس باکیفیتن.....نمیخوان پول تعمیرگاه و هزینه قطعات یدکی و گران و بیکیفیت بنجل چین روبدن...... ضمنا طراحی برلیانس و چانگان چین شبیه معروف ترین خودرو درحالی که موتورگیربکس مسخره ای روش سواره و وزن بساربالایی داره وچینیه اوج خنده و فان هست..... ضمنا یادت باشه سلیقه امری نسبیه نه مطلق ..... .ما خیالمون تو جاده و از لحاظ فنی بسار راحته
11:04  1396/10/20
پاسخ دادن
Mml
0

من همیشه میگم‌بازم میگم مردم اختیار پول خودشونو دارن به هر چی کی عشقشون بکشه پول میدن به هیشکیم مربوط نیس الکی با حرفای بی سر و ته‌ مردمو دل سرد نکنین
10:11  1396/10/20
پاسخ دادن
Sir Nic
0

بهمن 95 یه ساندروی اتومات صفر گرفتم 51500 تا دی ماه 96 باهاش 12000 تا رفتم و فروختمش 50 تومن حس خوب رانندگی نداشت، صندلی هاش راحت نبود، شعاع گردش کمی داشت و درجا فرمون میدادی صدا میکرد، ترمزاش صدا میداد و هتگام توقف یه لرزش کوچیک میوفتاد تو چرخها، کیفیت رنگ خوبی نداشت، داخلش چنگی به دل نمیزد، تو 10 هزارتا به سر صدا افتاد سرویس 10 هزار تا 190 تومن نمایندگی گرفت، موتور گیربکس خوب و هماهنگ بود، وقتی شتاب نیاز داشتی پدال گاز رو که تا انتها فشار میدادی یه فشنگی پشت پدال بود که فعال میشد و یه معکوس خوب میداد که راضی کننده بود... مصرف هم من بارها تو جاده کمتر از 6 رو تجربه کردم، ولی مصرف معمولا با کولر و ترافیک داخل شهر چیزی حدود 9 و 10 بود.
21:12  1396/10/19
پاسخ دادن
ستار
2

سلام دوستان گلم اقا من مهرماه96 ساندرو دنده ای گرفتم 3500 تا هم راه رفتم خیلی نرم و راحت بی صدا برای کند شتاب.... والا ما تا میایم گاز بدیم یا ماشین میپیچیه جلوم یا دوچرخه یا موتور بیشتر از 130 تا ام نرفتم چون میترسم خیلی زیبا خوش رکاب من 46700 خریدم به ده تومن بالا تر خدایی از پارس 206 سره گول تبلیغات منفی نخورین اینا ارزو داشتن رنو و ساندرو می داشتن حالا فاز منفی میدن.
19:16  1396/10/18
پاسخ دادن
اریابهمن
0

با18میلیون کمتر ،اچ سی کراس از هر لحاظ سرتره.
22:52  1396/10/16
پاسخ دادن
ستار
0

این هجم مخالفت از استپ وی تعجب داره معلوم اینا کسایی هستن که ماشین چینی خریدن دستشون به ساندرو نرسیده میشه کامل درک کرد
ماشین چینی با افت شدید قیمت و قطعات بی کیفیت یکبار مصرف که بعد دوسال باید نصف قیمت ردش کنید بره
13:36  1396/10/16
پاسخ دادن
امیر
0

خودرویی با تریم داخلی ساده و هندلینگ نامناسب همراه با گیربکس خنگ اما
انچه باعث تعجب است اینکه مردم چطور بابت این خودرویی که مثل گوژپشت
نتردام است مبلغ 60 میلیون تومان هزینه می کنند!!!
13:02  1396/10/16
پاسخ دادن
کاربر: Dany
10

چرا اینقدر اختلاف قیمت نسبت به L90 فقط و فقط یه اتاق عوض شده دیگه !!!
11:18  1396/10/16
پاسخ دادن
سام
10

پس چه فرقی با تندر 90 کرد ، فقط اتاقش عوض شده و قیمتشم کلی رفته بالا .
11:14  1396/10/16
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین اتومات 24دی : یعنی چی؟ اینا عملا دست انداختن
محمد شاهین اتومات : تماس گرفتم تهران از کارشناس پرسیدم : شاهین اتومات فروش فوق العاده دیماه 1402 چه خبر؟ میگه سایپا رو پذیرش 18 دیماه گیر کرده هر لحظه ممکنه فاکتور بشه
اسفند هفته چهارم : سلام کسی هست که اسفند ماهی دعوتنامه اومده براش تو رو خدا خبر بدین اگه آمده
S5 : خدا نگذره از مديران شركت غلط كردم ثبت نام كردم مهر ماه ثبت نام كردم هنوز حتي خودرو شاسي هم نشده هر بار هم زنگ ميزنم جواب درست نميدن ١چك اول رو پاس كردن ١٢٠ روز ديگه موعد چك دومه هنوز هيچ خبري نيس هيچ كس هم نيست به داد ما برسه تو روخدا جديد ثبت نام نكنيد كه به روزگار ما گرفتار بشيد 😡😡😡😡😡😡😡
محمدرضا : سلام. اولویت که سرجاشه ولی به نظر من با موتور efp میدن یا همون موتور ef7 می‌زارن و اضافه کردن آپشن های ۸۵ گانه که با این تفاسیر قیمتش می‌ره بالا ۵۰۰ درکل بنظر من می‌خوان موتور efp را جایگزین ef7کنند و فقط رو دنا استفاده کنند
T8 و T9 : ما ثبت نام ۱۷ بهمن بودیم ، فعلا تو مرحله تکمیل وجه هستیم
محمدرضا : داداش شما مابه‌التفاوت را چه تاریخی تکمیل کردی؟ من تکمیل وجه ۱۴/۱۰ بودم و تحویل ۱۵ فروردین. هیچ خبری نیست فعلا
j4 : سلام. ثبت ناميهاي j4 آخر فروردين403 توي چه مرحله اي هستيد؟؟ واسه من شماره شاسي و بيمه شده قسمت پلاك زرد هست!
S5 : من امروز باتهران تماس گرفتم گفتم میگن قراره به جای s5 .x5 بدن گفتن به ما اطلاعی ندادن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
207 : نه منم بهارم خبری نیست
12 : کجا چک میکنید که ماشین در کدام مرحله هست؟
ایرانی 6 پرو : سلام واریز کی بودی ؟ نقدی یا اقساطی ؟ من خودم تکمیل وجه 22 اسفند مشکی تهران هنوز تخصیص هم نخورده
تیر ماه : یعنی میتونیم بدون لاینر بزنیم تکمیل وجه کنیم
Milad X55 : واقعا چه داستان غم انگیزی. ایشالا ماشینت میاد و به خوشی استفاده میکنی.
سعید تبدیل رانا پلاس به 207 tu3 : سلام تکمیل وجه شما کی بوده چندم دی بوده
محمدرضا : منم تحویل 15خردادم هنوز فاکتور نشدم
207 tu3 : امروز زنگ زدم میگن پلاک هنوز نصب نشده روی ماشین تا نصب بشه بارگیری میشه سریع آخه پلاک زدن به ماشین 8 روز طول میکشه خدایی
وحید ساینا دوگانه هفته چهارم اسفند : درشأن ما ملت نیست ،که برای یه گاری دوگانه،اینقدر،ذجر بکشیم،قلمها بشکنید،بجاش سماق بمکید
هانیه : سلام بار نامه بگیر برو کاشان شوخی کردم خواهر انشاالله به سلامتی دوبار مبارک هم نورسیده هم ماشین صبر کن ماشین بیاد نماینگی