تفاوت انواع قبض جریمه از دیدگاه پلیس راهنمایی و رانندگی

 

تفاوت انواع قبض جریمه از دیدگاه پلیس راهنمایی و رانندگی

 

رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور ناجا سرهنگ احمد کرمی‌‌ اسد در خصوص انواع قبوض جریمه رانندگی اعلام كرد: ابلاغ تخلفات و جرائم رانندگی به صورت تسلیمی، الصاقی، دو برگی و دوربینی صورت می‌گیرد.

رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور ناجا به ابلاغ تخلف به صورت تسلیمی پرداخت و تصریح کرد: در این مورد پلیس، راننده متخلف را می‌بیند و نوع تخلف مرتکب شده را به راننده تفهیم می‌کند؛ سپس با رؤیت مدارک رانندگی و ثبت مشخصاتی از جمله مشخصات وسیله نقلیه، مشخصات راننده، درج محل و نوع تخلف نسبت به صدور قبض جریمه اقدام می‌کند.

وی ابلاغ جریمه به صورت تسلیمی را اثربخش‌ترین نوع اعمال قانون دانست.

سرهنگ کرمی‌اسد در خصوص ابلاغ جرائم رانندگی به صورت الصاقی، اظهار کرد: در شرایطی قبض جریمه بدین صورت صادر می‌شود که راننده در محل حضور ندارد و پلیس با مشاهده خودرو که در محل غیرمجاز متوقف و پارک شده است برابر مقررات نسبت به صدور قبض جریمه اقدام کرده و قبض صادر شده را به بدنه خودرو الصاق می‌کند.

وی به تفاوت این قبض با قبض تسلیمی اشاره کرد و گفت: مشخصاتی از راننده در این مدل از قبض جریمه درج نمی‌شود.

این مقام ارشد اجرائیات پلیس راهنمایی و رانندگی کشور در خصوص درج تخلفات به وسیله دوربین و سامانه هوشمند اظهار داشت: تمامی فرایند شناسایی پلاک متخلف و صدور قبض جریمه به صورت هوشمند از طریق سیستم‌های نصب شده در معابر انجام می‌شود.

وی گفت: در این فرایند کاربران پلیس نسبت به انطباق اطلاعات دریافتی از دوربین‌ها و مشخصات پلاک و شماره‌گذاری اقدام می‌کنند.

سرهنگ کرمی‌اسد در خصوص ابلاغ دو برگی اعلام کرد: این ابلاغ برای مواردی است که پلیس راننده متخلف را مشاهده می‌کند و دستور توقف یا ایست به راننده می‌دهد تا در خصوص اعمال قانون وی اقدام شود اما به خاطر دلایل مختلفی از جمله عدم رؤیت دستور پلیس توسط راننده یا بی‌توجهی راننده به دستور پلیس و غیره، راننده متوقف نمی‌شود و به حرکت خود ادامه می‌دهد.

رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور ناجا اعلام کرد: در این حالت پلیس به منظور اعمال قانون تخلف ارتکابی توسط راننده، مبادرت به صدور قبض جریمه با ابلاغ دوبرگی می‌کند؛ در این شرایط مشخصاتی از راننده درج نمی‌شود ولی پلیس به جهت صحت‌سنجی قبض صادره، مشخصاتی از قبیل وضعیت ظاهری خودرو و احتمالاً راننده را بر روی قبض جریمه یادداشت می‌کند تا برای رسیدگی‌های بعدی بتوان آنها را مدنظر قرار داد.

وی در پاسخ به دیگر پرسش فارس در خصوص اینکه اگر شهروندی نسبت به قبض جریمه اعتراضی داشته باشد باید چه مراحلی را طی کند، اظهار داشت: در صورتی که هموطنان نسبت به قبض جریمه صادر شده توسط دوربین اعتراضی داشتند، می‌توانند تصویر تخلف خود را از طریق مراکز اجرائیات سراسر کشور رؤیت کنند.

سرهنگ کرمی‌اسد تصریح کرد: در خصوص سایر قبوض جریمه نیز برابر اعلام ماده 5 قانون رسیدگی به تخلفات، رانندگان معترض می‌توانند در مرحله اول با مراجعه به دفاتر پلیس + 10 نسبت به تنظیم اعتراض و گزارش اقدام کنند که ظرف 24 ساعت از طریق پلیس راهور موضوع بررسی شده و پاسخ دریافت خواهند کرد.

رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور ناجا ادامه داد: اگر هموطنی نسبت به پاسخ دریافتی از این مرحله نیز اعتراض داشت می‌تواند به واحد رسیدگی به تخلفات مراجعه کرده تا اعتراضش بررسی شود.

این مقام ارشد اجرائیات راهنمایی و رانندگی کشور در پاسخ به سؤال دیگر فارس در خصوص دو برابری شدن مبلغ جرائم خاطرنشان کرد: مهلت پرداخت جرائم رانندگی 60 روز است که بعد از گذشت این مدت، مبلغ جریمه دو برابر خواهد شد؛ بنابراین بهتر است هموطنان محترم نسبت به پرداخت مبلغ جرائم رانندگی خود در بازه زمانی مذکور اقدام کنند.

 
 
 
 

منبع

دیجیاتو

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , قبض جریمه






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

4 نظر

محمد
0

واقعا یک افسر راهنمایی چه جوری دلش میاد حقوقی که میگیره سر سفره ش پهن کنه من که باشم همچین شغل کثیفی روانتخاب نمیکنم ...?
04:33  1397/03/01
پاسخ دادن
رضا
0

ایکاش اینطوری که ما رو جریمه میکنن دزدها و مال مردم خورها و سوء استفاده کنندگان بیت المال و رانت خوارها و آقا زاده ها و رشوه بگیرها رو هم جریمه میکردن.
درمورد شکایت به پلیس +۱۰ هم مراجعه کردن هیچ فایده ای نداره من رفتم پولم ازم گرفتن بعد یه ساعت پیامک اومد اعتراض رد شده و پرونده بررسی شده درسته دوباره رفتم راهنمایی رانندگی اونجا هم چندتا ادم بی تربیت گذاشتن که انگار از ادم طلبکارن هیچ فایده ای هم نداشت به جز هزینه بیشتر من از اینجا جلوتر نرفتم چون نمیدونستم ولی یکی از دوستان میگفت مرحله بعد شکایت به دادگاه هست اون انجام داده بود و نتیجه گرفته بود هرچند اونجا هم به نظر من فایده ای نداره اگر پارتی ندارین اگر پارتی باشه همه جا حله اگر پارتی نباشه مثل زلزله زده ها اگر مردم بمیرم هم کسی براش مهم نیست
18:28  1396/10/18
پاسخ دادن
کاربر: امیر(سابق)
5

راست میگه 2 نوع قبض داریم یکی زمانی هست که خلاف میکنی یکی دیگه هم وقتی مامور شیفتش داره تموم میشه و قبضش هنوز تموم نشده پس هر ماشینی که از جلوش رد شد جریمه میشه
15:51  1396/10/18
پاسخ دادن
حسن
3

شماره تلفن 197 برای شکایت از جریمه های غیر قانونی و زور گویی بعضی از افسران راهنمایی و رانندگی در محل بسیار کاربرد داره امتخان کنید
13:10  1396/10/18
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
عارف : آستانه ی صبر ته کشیدن درست ولی کارشناسای سایپا بهشون دیکته شده که یکی به میخ، یکی به نعل، جوری حرف بزنن که نه سایپا محکوم بشه و از اون طرفی ته دل مشتریا رو خالی کنن که به همینا بسنده کنن و میدون رو خالی کنن.
فرامرز مهر : داداش از کرمان موتور حتی دوچرخه هم نخر اینا نقدی پارسال رو هم ندادن ام وی ام بخر اینا پرسنلشون هم پول و که گرفتن بهت بی ادبی میکنن انگار همشون یه جور آموزش دیدن نمک به زخم مشتری بدبخت میریزن
J7 صادرات : تو این خرابه ثبت نام نکنید سرمایتون و تو خطر نندازید پول در آوردن سخت شده
ناشناس : اصلس اتومات سهند اتومات روانه بازار میشه
چانگان 55 : با تشکر از بانی محترم امضا شد
ناشناس : اطلس اتومات سهند اتومات هم به روانه بازار میشه
متین : اینجانب مدیرعامل لامبورگینی میباشم.
ناشناس : اطلس اتومات سهند اتومات هم به ذوانه بازار میشه
عارف : اینم بعید نیست که اطلس و سهند تا موقع تحویل افزایش قیمت بخورند. قیمت روز حساب میشه دیگه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سورن دوگانه تحویل 29 اسفند1402 : درود وعرض ادب خدمت دوستان بزرگوارم مشخص هست تا جه روزی از اذرماتا چه روزی تکمیل وجه دوگانه داریم
تبدیل رانا به تی یو 3 تحویل بهمن : داداش من تکمیل وجه 12 دی هستم هنوز فاکتور نشده تبدیل زدم
پرهام : سلام دوستان من که ریس شرکت سایپا نیستم به من بدو بی راه نگید والا بخدا درضمن اسفند ماه قراره 13خرداد شروع میکنن به منم ربطی ندارد
جومنگ : شرکت سایپا باید یک ریال از مردم پول نگیرد چون دوسال بااعصاب وروان مردم بازی می کنه
علی : سفید مشکی 9اسفند
4714 : کدوم استانی احمد ؟ برا منم اینجوریه
پژو207 : تاریخ 6 فاکتور شد تا امروز که حمل تیک خورد
روح بهمن : به امیدخدا دعوت نامه اسفند میاید تا بهمن فاکتور شروع کنن اسفند میفرستن
ایکس 33 اتومات اسماعیل : خدا کنه از فردا صبح فاکتور خودروها شروع بشه
عبودی : بنده 27 ام فرودین تکمیل وجه کردم تا امروز (الان) فاکتور نشده