پنج هزار کیلومتر با سورن ELX توربو

 

پنج هزار کیلومتر با سورن ELX توربو

 
در دهه‌ی اخیر، کاهش آلاینده‌های خروجی و مصرف سوخت به دغدغه‌ی شماره‌ی یک خودروسازان بدل شده است. موتورهای توربو علاوه بر ابعاد کوچک‌تر، مصرف کمتری دارند و قدرت بیشتری تولید می‌کنند، و از آنجایی که پیچیدگی‌ کمتری نسبت به خودروهای هیبریدی دارند مورد استقبال ماشین سازان قرار گرفته‌اند.
واردات تعداد قابل توجهی از خودروهای مجهز به توربوشارژ، باعث شد تا ایران خودرو آستین بالا بزند و یک محصول داخلی با این سیستم به بازار تزریق کند. خودرویی که این روزها در حاشیه قرار دارد و کمتر شناخته شده است، منظورم سورن ELX توربواست.
 
ثبت سفارش و تحویل خودرو
 
پنج هزار کیلومتر با سورن ELX توربو
 
تجربه‌ی خرید یک سمند معمولی در سال ۸۵ و دیگری سمند EF7 تک‌سوز در سال ۹۳، به بنده ثابت کرده بود که سمند در رنج قیمتی خودش، اتومبیل مناسبی برای خانواده است. بعد از مدت‌ها بررسی‌ و پرس و جو از صاحبان سورن ELX توربو، در نهایت تصمیم به خرید گرفتیم.
 
اوایل خرداد ماه سال ۹۶ با مراجعه به نمایندگی و پرداخت هزینه، این اتومبیل را به رنگ آبی کبود با تجهیزات کلاس دو و با تحویل یک ماهه سفارش دادیم. به راستی تفاوت قیمت یک میلیون تومانی مدل توربو با نمونه‌ی تنفس طبیعی خنده دار است! چرا که اعمال این حجم تغییرات گسترده نسبت به نمونه‌ی تنفس طبیعی، برای سازنده مستلزم صرف مبلغی بسیار بالاتر از این مقدار است.
 
 
سورن توربو در ایران‌خودرو تبریز مونتاژ می‌شود و تحویل خودروی ما به دلیل وقوع آتش‌سوزی در این سایت تولیدی، با تاخیر دو ماهه همراه بود.
 
طراحی بدنه و کابین
 
پنج هزار کیلومتر با سورن ELX توربو
 
حکایت طرفداری‌های دولت از صنعت خودروسازی کشور و وجود تعرفه‌های گمرکی بالا برای واردات خودروهای خارجی، از طرفی باعث تنوع بخشی به بازار داخلی شده است!
 
می‌پرسید چگونه؟ باز طراحی یک محصول یا فیس‌لیفت در دنیای خودرو به کرات صورت می‌گیرد؛ در واقع به کمک این روش یک محصول چند ساله تنها با طراحی مجدد در مجموعه‌ی سپر و جلو پنجره و چراغ‌ها، تازه می‌شود و جایگزین مدل قبلی شده و تقریبا با همان قیمت تا پایان عمر چند ساله‌اش به فروش می‌‌رسد.
 
ماجرا وقتی عجیب می‌شود که خودروسازان داخلی مدل‌های فیس‌لیفت را با نام جدید در کنار مدل قبلی و با قیمتی بیشتر به فروش می‌رسانند. مثال این خودروها فراوان هستند، از تبدیل پژو ۴۰۵ به پارس بگیرید تا تیبا به ساینا و…
 
سورن داستان ما هم از این قضیه مستثنا نیست. بعد از باریک کردن چراغ‌های عقب سمند و تبدیل آن به LX، خودروی سورن با تغییرات گسترده‌تری تولید شد.
 
قرار بر این بود طرح سمند با الهام‌گیری از ماشین‌های مطرح آن روزگار تازه شود، ولی ترکیب فرم چراغ جلو اکیورا و جلو پنجره و چراغ‌های عقب آئودی و سپر عقب ب‌ام‌و سری پنج در عمل چندان چشم‌نواز از کار در نیامد؛ از این رو سورن به حاشیه رانده شد، ولی تلاش‌های تولید کننده برای سرپا نگه داشتن این مدل همچنان ادامه دارد.
 
باید بگویم شکل جدید جلو‌ پنجره، تغییر شکل فضای داخلی، امکانات بیشتر و به تازگی هم امکان سفارش با موتور توربو، باعث فروش بیشتر سورن نسبت به گذشته شده است.
 
پنج هزار کیلومتر با سورن ELX توربو
 
 
هر چند DNA سمند هم‌چنان در کالبد سورن ELX توربو جاری است؛ ولی حداقل در داخل کابین، ردپای کمتری از این نسبت فامیلی دیده می‌شود. از فرم تکراری پوشش داخلی سقف که بگذریم، فضای داخلی تجربه‌ جدیدی به راننده و سرنشینان منتقل می‌کند.
 
آوای بم بسته شدن درب‌ها و کمترین نفوذ صدا‌های خارجی به داخل این خودرو، خبر از کیفیت بالاتر و مونتاژ دقیق‌تر این قطعات نسبت به قبل می‌دهند. داشبورد از پلاستیک نرم ساخته شده و در رودری‌ها و قسمت U شکل در مرکز داشبورد، از تریم نقره‌ای استفاده شده.
 
وقتی به داشبورد نگاه می‌کنم، انگار همه چیز در همان جایی هستند که باید باشند. مجموعه مالتی مدیا در قسمت بالایی کنسول مرکزی قرار دارند و کمی پایین‌تر دکمه‌های کنترل تهویه مطبوع دیده می‌شوند. یکی از مشکلاتی که در سمند وجود دارد، برخورد انگشتان دست در هنگام تعویض دنده با دکمه‌های کامپیوتر سفری است، که برای حل این مشکل دسته دنده را به شکل مکعب مستطیل می‌سازند که ارگونومی مناسبی با کف دست ندارد، ولی در سورن ELX توربو این مشکل به لطف طراحی مجدد داشبورد و وجود یک محفظه خالی در پشت دنده از بین رفته و یک دسته دنده خوش‌فرم جای قبلی را گرفته است.
 
شکل صندلی‌‌ها کمی تغییر کرده و در پیچ‌ها حمایت بیشتری از راننده و سرنشین جلو به عمل می‌آورند؛ ولی افراد بلند قد دو نکته را در مورد این صندلی‌ نمی‌پسندند، یکی ارتفاع پشتی صندلی‌ که بهتر بود بلند‌تر باشند و دیگری ارتفاع بالای نشیمن‌گاه صندلی که حتی در زمان تنظیم بر روی حالت کمترین ارتفاع، باز هم مرتفع است.
 
نکات دیگری که در مورد کابین سورن ELX توربو برای بنده جالب است، یکی وجود فضاهای کاربردی بیشتر و دیگری درب‌ بازکن داخلی فلزی با روکش کروم و کاور ستون‌ها از جنس جیر مصنوعی است.
 
ایمنی و امکانات رفاهی
 
 
پنج هزار کیلومتر با سورن ELX توربو
 
تجهیراتی مانند صندلی‌های برقی دو حالته، تهویه مطبوع، فرمان هیدرولیک، آینه‌های جانبی برقی، شیشه‌های برقی، خروجی تهویه برای سرنشینان عقب، چراغ‌های مه‌شکن عقب و جلو، قفل مرکزی و دزدگیر، رینگ‌های ۱۵ اینچی آلومنیومی، سپرها و دستگیره‌ها و زه‌های جانبی همرنگ بدنه، تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو از داخل، امکان باز کردن صندوق عقب از داخل، قابلیت دسترسی به صندوق عقب از داخل، چراغ نقشه خوانی در تمامی مدل‌های سورن یافت می‌شوند.
 
تجهیزاتی مانند چراغ همراهی تا منزل، برف پاک‌کن منطبق شونده با سرعت، دماسنج بیرونی، تهویه اتوماتیک، آنتن اکتیو، تریم داخلی و جلو‌پنجره با طراحی جدید، در مدل‌های مولتی‌پلکس ELX وجود دارند و رده تجهیزاتی دو، علاوه بر تمامی موارد ذکر شده دارای شیشه بالابرهای اتوماتیک مجهز به آنتی‌ترپ، غربیلک فرمان مجهز به دکمه‌های کنترل صوتی و هندزفری، شیشه‌های سولار ضد UV، سیستم صوتی یک‌پارچه با قدرت بیشتر، مجهز به بلوتوث به همراه توییتر با خروجی ساب ووفر و آینه‌های تاشو برقی هستند.
 
در بخش ایمنی سورن ELX توربو با ترمزهای دیسکی عقب و جلو مجهز به ABS، کیسه هوای راننده و سرنشین، سنسور دنده عقب با نمایشگر فاصله، کمربند ایمنی مجهز به پیش‌ کشنده به بازار می‌آید، که در این میان جای خالی تجهیزاتی مانند سیستم کنترل پایداری و ضد هرزگردی محسوس است.
 
EF7 چگونه توربو شد؟
 
پنج هزار کیلومتر با سورن ELX توربو
 
“EF7 توربو” یا “EF7 -TC” با فاصله‌ زمانی کوتاهی از موتور تنفس طبیعی، در یک شرکت آلمانی طراحی و مدل‌های اولیه از سال ۸۸ تولید شدند و در نهایت پس از طی مراحل آزمایشی، در سال ۹۴ به دست مصرف‌کننده رسیدند.
 
اگر به موارد فنی علاقه‌مند هستید باید بگویم، به دلیل تراکم بالای EF7، پیستون را با مدل گودتر و با تراکم پایین‌تر تعویض کرد‌ه‌اند. برای بهره‌گیری مناسب از فشار توربو، دریچه گاز مارک بوش با قطر داخلی بیشتر به مانیفولد هوا با طراحی جدید متصل شده است.
 
برای نصب توربو مانیفولد دود و کاتالیست دوباره طراحی شدند و خروجی دود از ابتدا تا انتها، قطر بیشتری نسبت به نمونه‌ی تنفس طبیعی دارند. برای مقابله با گرمای بیشتر موتور، تغییراتی در سیستم خنک‌کننده صورت پذیرفته؛ همچنین سیستم سوخت‌رسانی برای هضم این حجم هوای دریافتی از توربو، دست خوش تغییراتی شده است.
 
تعویض میل‌لنگ با نمونه‌ی مقاوم‌تر، استفاده از سوپاپ‌های دود سدیمی برای مقابله با دمای محفظه احتراق، استفاده از شمع‌های موتور با درجه دمایی متفاوت، تغییر در ضرایب دنده گیربکس و به پیروی از آن استفاده از دیسک و صفحه کلاچ مقاوم‌تر و اصلاحاتی در سیستم انتقال قدرت و ECU و سیم‌کشی و سنسورها‌ی متفاوت از موارد دیگری هستند که در EF7-TC بروز شده‌اند.
 
سورن ELX توربوشارژ از حرف تا عمل
 
پنج هزار کیلومتر با سورن ELX توربو
 
سورن توربو در حدود نیم‌ برابر موتورهای EF7 قدرت بیشتری دارد و همین موضوع انتظارات را بالاتر می‌برد. این خودرو در حالی با قدرت ۱۵۰ اسب‌بخاری به بازار فرستاده می‌شود که در بخش هندلینگ فقط از لاستیک‌های یک شماره پهن‌تر ساخت کویر‌تایر بهره می‌برد. این لاستیک‌ها چسبندگی مناسبی به زمین ندارند و به نظر بنده در صورت استفاده از لاستیک‌های مطرح بازار، حتی با همان ابعاد قبلی تاثیر بسیار بیشتری در افزایش هندلینگ و ترمزگیری اتومبیل ایفا می‌کردند.
 
تعلیق سورن در هضم برآمدگی‌های مسیر عالی عمل می‌کند، ولی ارتفاع بالای خودرو از سطح زمین به همراه سیستم فرمان کرخت و بی احساس در کنار تایرهای نامناسب، سورن توربو را در مسیرهای مارپیچ با مشکل روبرو می‌کنند. این وضعیت تا آن‌جا مورد توجه است که در سرعت ۷۰ کیلومتر و با یک فرمان‌گیری سریع، پشت سورن شروع به لیز خوردن کرد و با فرمان عکس و مقداری بازی با گاز توانستم اتومبیل را به حالت تعادل درآورم.
 
ولی در حرکت مستقیم سورن ELX توربو برگ برنده‌اش را رو می‌کند. به دلیل استفاده از توربو با سایز کوچک، پیشرانه از دور موتور دو هزار کاملا چابک و سرحال احساس می‌شود. این خودرو عطش سیری ناپذیری به شتاب دارد و تا سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت عقربه سرعت‌سنج به راحتی شماره‌ها را یکی پس از دیگری پشت سر می‌گذارد.
 
پنج هزار کیلومتر با سورن ELX توربو
 
 
شتاب صفر تا صد، این روزها حسابی طرفدار پیدا کرده و به محض معرفی مدلی جدید، نگاه‌ها به سوی این عدد خیره می‌شوند. این عدد تا حدی اهمیت پیدا کرده است که برخی از خودروسازان پارامترهایی را برای کسب ثانیه‌های کمتر فدا می‌کنند. کدام سازنده‌ای است که از عدد کمتر بدش بیاید؟! پس عجیب نیست که در رکوردهای روی کاغذ کمی اغراق شود، ولی ایران‌خودرو در مورد سورن توربو ELX چگونه عمل کرده است؟
 
اندازه گرفتن شتاب صفر تا صد با این ماشین کمی زمان بر است. واقعیت این است که توربو به شکلی تنظیم شده که در دنده‌ی یک و دو در ۵۰۰۰ دور در دقیقه از مدار خارج می‌شود و دور خوردن حقیقی پیشرانه در دنده یک سریع‌تر از عقربه‌ دورسنج اتفاق می‌افتد؛ پس عجیب نیست که زمان شروع حرکت، دورسنج بر روی ۴۵۰۰ دور در دقیقه باشد و توربو از مدار خارج شده باشد!
 
برای کسب بهترین زمان باید تمام سعی خود را در جهت از مدار خارج نشدن توربو انجام دهید و دنده‌های یک و دو را در کمتر از ۵۰۰۰ دور در دقیقه تعویض کنید. به دلایل گفته شده، پاور شیفت برای کاهش زمان کاربردی نیست و باید اضافه کنم که گیربکس و دیسک و صفحه هم با انجام این عمل چندان خوشحال نمی‌شوند.
 
بعد از تکرار چندین و چندباره‌ی آزمایش در یک شب تابستانی با وجود یک سرنشین اضافه، در نهایت به رقم ۸/۷ ثانیه رسیدم که این رقم ۱/۳ ثانیه از رقم اعلامی سازنده کمتر است! برای مقایسه توجه داشته باشید که یک خودروی وارداتی با شتاب اعلامی ۱۰ ثانیه در کاتالوگ، عملا در تهران به رقم‌های ۱۲ تا ۱۳ ثانیه دست پیدا می‌کند.
 
برای کسب این عدد از اپلیکیشنی که به همین منظور طراحی شده استفاده کردم، هر چند در صورتی هم که از روی کیلومتر خودرو حساب می‌کردم تفاوت چندانی نداشت، چرا که عقربه کیلومتر شمار سورن با GPS کالیبره است! ایران‌خودرو در اعلام حداکثر سرعت هم محافظه کارانه عمل کرده و جایی که بعضی از صاحبان این اتومبیل به سرعت ۲۳۰ کیلومتری دست یافته‌اند، اما کاتالوگ رقم ۲۰۵ را نشانه رفته است.
 
سورن ELX توربو در زمینه ترمزگیری به دلیل وجود ترمزهای دیسکی در عقب مناسب عمل می‌کند و بدون هیچ گونه لرزش و یا تغییر مسیر به حالت سکون می‌رسد. ولی انتظار داشتم که برای نمونه توربو، حداقل در محور جلو از دیسک ترمزهای بزرگتری استفاده شود.
 
مشکلات فنی در سورن ELX توربو
 
پنج هزار کیلومتر با سورن ELX توربو
 
بازار خودرویی کشور بسیار سنتی عمل کرده و می‌کند و در مقابل تکنولوژی‌های جدید ایستادگی می‌کند، پس بعید نیست که بدگویی‌هایی بسیار، از زبان کسانی که این ماشین را نداشته‌اند بشنوید. در ماه‌های اول تولید انبوه این پیشرانه، ایراد در سیستم BOV و یا مشکل در ریخته‌گری چدنی اگزوز دیده می‌شد، که هیچ کدام مشکل جدی تلقی نمی‌شوند و توسط نمایندگی یا صاحبان خودرو رفع عیب شدند، که البته در ساخته‌های جدید این عیوب دیده نمی‌شوند.
 
سورن ELX توربو برای چه کسانی مناسب است؟
 
اگر دوست دارید خودروهایی با ارزش ۲۰۰ میلیون تومانی را تنها با یک ماشین ۴۰ میلیونی در آینه ببینید، سورن ELX توربو مناسب شماست. با خرید این ماشین و پرداخت تنها ۱۰ هزار دلار، به یک خودرو با شتاب مناسب و تجهیزات متوسط دست پیدا می‌کنید که انتظارات شما را نسبت به بودجه‌ی پرداختی کاملاً برآورده خواهد ساخت.
 
به شما قول می‌دهم با تعویض تایرها با نمونه‌های مرغوب و کاهش ارتفاع تا ۳ سانتی‌متر و اضافه کردن استرات بار، پایداری خودرو به شکل قابل ملاحظه‌ای افزایش پیدا خواهد کرد و دیگر به این راحتی‌ها از آن دل نخواهید کند!
 
اگر هم اهل مسافرت هستید، سورن با صندوق عقب ۵۰۰ لیتری و جاداری مناسب کابین مخصوص شما ساخته شده. این ماشین در راه‌های کوهستانی و بخصوص در سربالایی‌ها شما را ناامید نخواهد ساخت.
 
گفتنی‌ها را گفتم، اگر هنوز قصد خرید سورن ELX توربو را ندارید، پس شما را به خدا با سورنی که روی گلگیر سمت چپش لوگوی توربو نصب شده کل‌کل نکنید که عاقبت خوشی نخواهد داشت.
 
 
 
 

منبع

دنده6

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , سورن ELX






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

13 نظر

مسعود
0

بعد از 4 سال استفاده از سورن توربو کلاس دو، بسیار بسیار از قدرت موتور و ترمز راضی هستم. یه ایراداتی هم داره که توو همه محصولات ایران خوردرو به دلیل کیفیت پایین و مونتاژ ضعیف دیده میشه. مثلا اتاق خودرو از سال سوم شروع کرده به صدا افتادن و باید دنبال منبعش گشت تا رفع شه
یه ایرادات برقی هم داره که منشا ش نامعلومه. گهگداری چراغ چک روشن میشه و ماشین افت میکنه، بعد چند ثانبه خود بخود درست میشه که احتمالا ایراد از کوئل، شمع و یا حتی بنزین است
این ماشین با روغن و فیلتر خوب و البته بنزین سوپر و با کیفیت کلا یه چیز دیگه س ولی با شرایط پایین تر از نرمال سازگاری خوبی نداره و حساسیت نشون میده
ولی در حالت کلی و در مقایسه با بقیه ماشین های هم رده و هم قیمت خودش، بسیار بسیار از انتخابم راضی هستم
01:00  1400/01/03
پاسخ دادن
حبیب
0

سلام من از سال 95 سورن توربو دارم ترمز و فرمان ضعیف هستن ولی با ریمپ روی داینو توسط مهندس مجرب میشه کل شاسی بلندها ماشینهای چینی مگان مزدا را به راحتی پشت سر گذاشت اگر توربو بزرگ وایسی یو فورس نصب بشه میشه با3000 کل بندازه و جلو باشه
08:54  1399/10/22
پاسخ دادن
محمد
0

با سلام تجربه حدود دو سال رانندگی با سورن توربوشارژ:
مزایا:
1- قدرت و شتاب خیلی خوب به خصوص هنگام سبقت گرفتن و سربالایی رفتن به خوبی احساس می شود.
2- قیمت مناسب نسبت به امکانات
معایب:
1- ترمزها نسبت به سرعت و شتاب مناسب نیست که شاید همانطور که گفتید از دیسک های بزرگتر جلو استفاده می شد بهتر بود.
2- سیم کشی های برقی بسیار ضعیف و حساس که با تعویض لامپ ها با لامپ های زنون پس از مدتی ecu خراب می شود.
3- نداشتن روکش روی ecu جهت جلوگیری از خیس شدن و خراب شدن ecu
4- سیستم پخش صوتی بد که بعضی آهنگ ها را می خواند بعضی را نمی خواند.
5- جدا نبودن قسمت پخش صوتی با کولر و بخاری خودرو جهت تعویض سیستم پخش و به صوتی تصویری تبدیل کردن البته اینکار امکانپذیر هست ولی جدا بود خیلی بهتر بود.
6- ستون های جلو خودرو خیلی پهن و هنگام چرخیدن دور میدان مانع دید است.
10:23  1398/05/25
پاسخ دادن
پوریا
0

یکی از دوستان شاغل در ایران خودرو میگفت سال دیگه تولید سورن توربو متوقف میشه و فقط دنا پلاس با موتور توربو تولید میشه و سورن با موتور دیزل جایگزین میشه
21:38  1396/10/25
پاسخ دادن
محمد
0

سلام
من امروز سورن توربو تحویل گرفتم
و چون یکی از دوستان هم این خودر را داره البته مدل 95 یه مقایسه ای با هم انجام دادیم
در مدل جدید سایز رادیاتور بزرگتر شده و روی آن نوشته دنا پلاس توربو
سایز اویل ماژول بزرگتر شده از 10 خانه به 14 خانه هر دو ماشین تمام سنسورهاش بوش آلمان هست ولی بعضی هاشون در شماره قطعه متفاوت هستند ماشین مدل 95 هنوز بعد از یک سال دنده هاش خیلی بد جا میرفت ولی سورن جدید از همون اول خیلی نرم جا میره سورن 95 بعد از یک سال کار تقریبا داخل اتاق هنوز بی صدا است
هر دو ماشین تقریبا بعد از طی مسافت 20 کیلومتر سورن 95 درجه آب روی 90 بود و فنش با صدای زیاد داشت کار میکرد ولی در سورن جدید هنوز یک خونه تا وسط جا داشت و فن روشن نشد که این نشون میده اصلاحات انجام شده مفید بوده
این تجربه روز اول بود از سورن تورو اگه سوالی داشتین در خدمتم
21:34  1396/10/25
پاسخ دادن
امیر
0

آیا مشکلات ذوب شدن خراب شدن قطعات توربو به دلیل عدم داشتن کیفیت کافی در این خودرو برطرف شده است؟
اگر کسی اطلاع دارد ممنون می شوم ما را نیز مطلع بفرماید
16:02  1396/10/22
پاسخ دادن
saeb
0

با سلام
4 ماهه اين ماشين رو خريدم واقعا با كيفيت و قدرت بالاست و ضعفي نديدم.
نسبت به پولي كه ميديد ماشين بسيار با كيفيت و امكانات بالايي سوار ميشيد. شتاب و قدرت عاليييييييه
23:09  1396/10/21
پاسخ دادن
رضا
0

قیمت گذاری و تست ایمنی سمند رو دیدین به خدا وقتی تغییر شکل ستون A سمند و از اون بدتر تغییر شکل کف اتاق و سقف رو تو تست تصادف دیدم شوکه شدم باورم نمی شد سمندی که سوارم اینقدر اشغاله تو چند روز گذشته تصمیم به فروش گرفتم و تا وقتی پول ماشین استاندارد رو پیدا نکردم سراغ خرید ماشین نمیرم قید مسافرت سالیانه هم را زدم سلامتی و جون خودم و خانواده خیلی بیشتر ارزش داره
20:16  1396/10/20
پاسخ دادن
bigman
0

اتفاقا من مکانیکم از قضا امروز یکی از همین سورن توربوها مهمانم بود
در این که کیفیت هر ماشین داخلی واقعا افتضاح است شکی نیست حتی وقتی پارس تی یو5 با 30هزار کارکرد هم تسمه تایم پاره کرد زیاد تعجب نکردم ولی وقتی امروز یه سورن توربو رو آوردن و رو کیلومتر دقیق18505 تسمه تایم رد کرده بود واقعا قفل کردم! کیفیت قطعات در حد افتضاحی بد است و این برای یه ماشین تقریبا پر قدرت واقعا می تونه مشکل ساز باشه. طراحی داخلی ضمن ساده بودن زیبایی خاصی داره ولی باز هم مشکل اصلی کیفیت داغونه شه. این ماشین تنها مشکلی که داره کیفیت قطعاتشه که اگه برطرفش کنند میشه واقعا روش حساب کرد.
21:16  1396/10/19
پاسخ دادن
حميد
0

انشالله كه در درازمدت هم سيستم توربوي اين ماشين به مشكل نخوره و با بنزين ايران سازگار باشه فقط يك سوال از دارندگان اين ماشين دارم . صداي بم وحشتناك موتور Ef7 كه در دنا و سمند مشهوده آيا در اين ماشين برطرف شده يانه؟
20:19  1396/10/19
پاسخ دادن
کاربر: امیر(سابق)
0

منظورتون همون ماشینی هست که تو انگلیس 500 پوند برای اوراقی قیمت خورده؟
20:13  1396/10/19
پاسخ دادن
حميد
0

انشالله كه در درازمدت هم سيستم توربوي اين ماشين به مشكل نخوره و با بنزين ايران سازگار باشه فقط يك سوال از دارندگان اين ماشين دارم . صداي بم وحشتناك موتور Ef7 كه در دنا و سمند مشهوده آيا در اين ماشين برطرف شده يانه؟
19:59  1396/10/19
پاسخ دادن
مهدی جودی
0

5894631123487794
19:50  1400/12/13

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
غربت : ااااااجدی بچه ها بریم اطلس روانصراف بزنیم تیبا2 بخریم پسرجان اینکارا خوب نیست صبرکن بعدافزایش قیمت عین ماتلاش کن شایدقسمتت شد اطلس وتونستی اطلس 550 کارخانه ثبتنام کنی و ازبازار بزودی 700 تومنی نخری هرچند با این طرز فکربرای توهمون تیبا2 خوبه پرایدم بدنیست کم مصرف ترین ماشینه پسرجان الان دنا پرمصرف ترین ماشین داخلیه و هنینطورگرونترین ماشین داخلی یکمیلیارد دویست
محمود : پس اینجا چه کارمیکنی نکنه دلت برای اطلس سوارها سوخته محض اطلاعت کوییک جی یا اطلس مصرف سوخت جادشون زیر7 هستش جدیدا دوم اینکه مابخیل نیستیم شما باهمون تیبا2 خودت حال کن ماهم با اطلس 600 تومنیمون میگذرونیم
رضا T8 : ما که راهمون دوره چیکار کنیم ...
ههه : شماچندسالته پسرجان تحلیل خودروییت توحلق خودروسازا شمانابودکردی صنعت خودروسازی سایپارو عزیزم طبق گفته دوستمون همه خودروها کپی نمونه قبلی باتفاوت برطرف کردن مشکلات ظاهری وبدنه وموتوری هست اطلس بی دلیل 600 خرید فروش نمیشه بزودی هم با 207 رقابت میکنه اگردلت میسوزه ونتونستی اطلس 400 تومنی بخری اماده باش بزودی بعدافزایش قیمت اطلس 500 تومنی بخری البته اگربازم نشد اطلس 700 تومنی دسترس هست توبازار واگرم نشدبخری بروهمون تیبا 2 ت روبخر ولی فقط گازبده دودت روهم توصفحه اطلس نبینم بچه جون
پذیرش 19 اسفند فوری : بعد از لغو فروش عید فطر، تا افزایش قیمت ندن نه دیگه فاکتور میکنند و نه دیگه فروش میذارند. مثل پراید وانت که افزایش قیمت دادن و بعد مجددا فروش گذاشتند.
رضا T8 : ما چیکار کنیم که راهمون خیلی دوره ....
S5ccc : همین ۷۰نفری که زیر پست من لایک زدن اگه وجود داشته باشن و با خانواده فردا تجمع کنن جلو دفتر کرمان موتور ماشین همه رو میدن
بهمن ماه : به هیچ عنوان افزایش قیمت به اسفند نمیخوره.. چرا ته دل ملت رو خالی میکنی؟
تارا وی ۴ : سلام دوستان کسی هست تارا وی ۴ ال ایکس تحویل ۳۱ فروردین فاکتور بشه
S5 27 mehr1402 : سلام خدمت دوستان مطمئن باشید تجمع فردا روبروی دفتر شرکت کرمان موتور موثرترین راه برای رسیدن به حقوق خودمون هست، لطفا فرصت همکاری و همدلی را از دست ندید.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محسن207اتومات دی : شما ک میدونی بزن گوگل ببین کد60602چی میشه اقای کاردرست بزن ب ماهم بگو خبری بده
گلی : شما باید ون سفارش میدادید شش بچه و خودتون میشید هشت نفر
قدیم بنز : دوست گرامی بخاطر افزایش قیمت آتی ثبت قرارداد جی ایکس با قیمت فعلی مقرون بصرفه هست چرا که در صورت اعمال بخشنامه افزایش قیمت همه محصولات سایپا با یک افزایش حداقل 90 تومانی عرضه خواهند شد پس سیلی نقد به از حلوای نسیه از طرفی جی ایکس از موتور قوی تری برخوردار است و همین موضوع آنرا با ارزشتر از اس مینماید
تابع قوانین جمهوری اسلامی : لطفا هی این دست اون دست نکنید زنگ بزنید 113 کلید یک ..کسی از حق شما دفاع نمیکنه خودتان فقط خودتان دست به کار شید با فحش و نفرین هم اینا چیزیشون نمیشه
ساینا آذری فریمان : سلام من تحویل آذر بودم 15 روزه تحویل گرفتم ماشینه خیلی خوبیه قبلا تیبا 2 داشتم از اون بهتره
امیدوار به رحمت خدا و پرهام : آقا پرهام ممنونیم که راهنمایی و کمک میکنی. انشاله برای فردا منتظر خبر خوش باشیم ازت برای دعوتنامه اسفند؟
اریزو5 : دوستان من امروز غروب یه تریلی دیدم که دوتاشونوکه دیدداشتم اف ایکس بودن جهت مخالفم بودن درست نتونستم تشخیص بدم
قدیم بنز : دوستان طبق خبرهای منابع موثق امروز به زودی مجوز افزایش 20 تا 40 درصدی محصولات سایپا صادر می‌شود و در اینصورت ارزانترین تولید سایپا یعنی کوییک اس به بیش از 350 در کارخانه خواهد رسید بنابراین هر نوع دعوتنامه از قبیل تعویض یا ... برایتان آمد که امکان واریز وجه داشتید سریعا اقدام کنید تا بخشنامه های بعدی شامل حال شما نشود
Farshid fx : دوستانی که اعلام میکنن فاکتور براشون صادر نشده لطفا خرید نقدی و اقساطی رو هم اعلام کنن تا ببینیم مدیران خودرو فاکتور همه رو نگه داشته یا نه. آخه رو حساب و کتابش فاکتورهای نقدی واسه مدیران خودرو تعهد مالی ایجاد میکنه چون باید مالیاتش رو تسویه کنه ولی فاکتورهای اقساطی واسش درامد ایحاد میکنه و وام بانک رو دریافت میکنه
Ramin fx : سلام بنده اف ایکس مدل1402 سهمیه نمایشگاه ثبتنام کردم دی واریز وجه و ثبت‌نام کردم بهمن لیزینگ تایید شد و واریز وام و فاکتور انجام شد اول اسفند پلاک و بیمه شد اول فروردین مدارک رسید تا الان دو قسط هم دادم ولی خبری نشده. کسی اطلاع داره ک اف ایکس ها کی مجوز خروج میگیرن؟ و اولویت با مدلهای 1402هست یا مدل ربطی ب اولویت تحویل نداره. دیگه خبری نیست