رانندگی با بی ام و M5 جدید، مدل 2018: سریع و هیجان انگیز

 

رانندگی با بی ام و M5 جدید، مدل 2018: سریع و هیجان انگیز

 
سیستم چهار چرخ محرک، عملکرد بی ام و M5 جدید را تا حد زیادی بهبود داده است بدون اینکه به احساس واقعی راندنِ یک بی ام و لطمه ای وارد کند.
 
با وجود یک موتور هشت سیلندر خورجینی 600 اسبی در زیر کاپوت، فکرش را نمی کردید که جالب ترین ویژگی M5 جدید، آخرین نسل سیستم چهار چرخ محرک xDrive به همراه سیستم دیفرانسیل فعال آن باشد. با فعال کردن حالت چهار چرخ محرک اسپرت یا همان 4WD Sport در تنظیمات M Dynamic، پس از عبور از تنها 2 پیچ در مسیر متوجه می شوید که M5 جدید همانطور که در تبلیغات آن ذکر شده است می تواند درست مانند یک خودروی دیفرانسیل عقب عمل کند و در عین حال چسبندگی فراوان برای شتابگیری در مسیر مستقیم را داشته باشد.
 
 
رانندگی با بی ام و M5 جدید، مدل 2018: سریع و هیجان انگیز
 
این نوع سیستم انتقال قدرت نه تنها باعث می شود یک سدان بزرگ در پیست سریع باشد، بلکه برای حفاظت از M-بودنِ M5 جدید ضروری است یا به عبارت دیگر خلق خودرویی با هدف لذت رانندگی و سریع راندن با دقت بالا. اگر صادق باشیم، سرعت کمتر هنگام خروج از پیچ در ازای اندکی انحراف قسمت عقب خودرو که لذت بخش است ارزشش را دارد.
 
اگر حالت چهار چرخ محرک اسپرت (4WD Sport) باز هم برای راننده محدود کننده به نظر برسد و مانع از انجام برخی حرکات نمایشی شود، بی ام و انتخاب گزینه تک دیفرانسیل یا 2WD را ارائه می دهد که در این حالت 100 درصد از گشتاور موتور به چرخهای عقب منتقل می شود.
 
 
رانندگی با بی ام و M5 جدید، مدل 2018: سریع و هیجان انگیز
 
اگر به خاطر موتور شگفت انگیز این خودرو نبود، M5 جدید نمی توانست به نیاکان خود وفادار باشد. موتور 4.4 لیتر هشت سیلندر خورجینی، 600 اسب بخار قدرت و 750 نیوتن متر گشتاور تولید می کند و می تواند این سدان غول پیکر و سنگین وزن را در مدت تنها 3.4 ثانیه (اعلامی کارخانه) به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برساند که در حد سوپر اسپرتهایی مانند مک لارن است. شتاب صفر تا 200 کیلومتر اعلامی نیز 11.1 ثانیه است. علاوه بر موتور پرقدرت، سیستم چهار چرخ محرک این خودرو تاثیر زیادی در دستیابی به این زمان فوق العاده داشته است، زیرا چسبندگی بسیار خوبی هنگام شروع حرکت از حالت سکون برای M5 ایجاد می کند و نیازی نیست که حتماً سطح مسیر بسیار چسبنده باشد یا زمان ری اَکشِن خیلی خوبی داشته باشید تا بتوانید در پیست با آن تایم خوبی ثبت کنید.
 
 
رانندگی با بی ام و M5 جدید، مدل 2018: سریع و هیجان انگیز
 
هنگام رانندگی در اتوبان با فشردن پدال گاز، M5 جدید مانند یک موجود زنده جهش می کند و خودرو هایی که در حال حرکت با سرعت مجاز هستند را پشت سر می گذارد و همین باعث می شود که سریع بودنِ این خودرو را واقعاً احساس کنید. گیربکس 8 دنده اتوماتیک این خودرو به واکنش سریع این خودرو کمک می کند و در هر یک از حالت های رانندگی که باشید، برای افزایش سرعت فوراً معکوس می دهد. در حالت منوال یا تعویض دنده دستی، تعویض دنده ها خیلی نرم و سریع انجام می گیرد. شاید با کرونومتر های بسیار دقیق بتوان نسبت به بهترین گیربکس های دوکلاچه اندکی تاخیر در این گیربکس اتوماتیک پیدا کرد، ولی مغز انسان به هیچ وجه متوجه آن نمی شود.
 
 
رانندگی با بی ام و M5 جدید، مدل 2018: سریع و هیجان انگیز
 
نام M5 همواره بیانگر هماهنگی میان عملکرد بالا و لوکس بودن خودرو بوده است. M5 جدید که بر پایه مدل بسیار توانمند سری 5 نسل G30 ساخته شده است، هم در رانندگی سریع و هم در رانندگی لوکس از تمام مدلهای سری 5 برتر است. این شخصیت دوگانه M5 به خوبی در صدای آن نیز نمایان است. هنگام رانندگی در اتوبان که فشار پا روی پدال گاز کم است، M5 واقعاً بی صدا است و صدای باد و تایرها بسیار محدود است. ولی هنگامی که تصمیم می گیرید از نهایت قدرت خودرو استفاده کنید، صدای هیجان انگیز و تحریک کننده یک موتور V8 از اگزوز آن خارج می شود.
 
 
رانندگی با بی ام و M5 جدید، مدل 2018: سریع و هیجان انگیز
 
کیفیت سواری آن نیز کاملاً مشابه خودرو های لوکس است. در جاده های حومه شهر به سختی می توان مسیری پیدا کرد که بتواند این سدان بزرگ را به سر و صدا وادارد و حتی در حالت های رانندگی اسپرت تر، هرگز خشک و خشن احساس نمی شود. M5 هنگام عبور سریع از پیچ ها بسیار پایدار است و به خوبی از عهده نیرو های گرانش بالا بر می آید. مطمئناً هیچکس هنگام عبور از یک پیچ تند فراموش نمی کند که M5 یک سدان غول پیکر با وزنی بیش از 1900 کیلوگرم است زیرا بدنه آن تا حدی حرکت پیرامونی دارد، ولی با توجه به ابعاد بسیار بزرگ آن باید گفت چابکی شگفت انگیزی دارد.
 
ترمز های جلو که شش پیستون دارند و با ترکیبات مخصوص M ساخته شده اند، به خوبی وزن M5 را مهار می کنند. با اینکه بسیاری از رانندگان M5 در دنیای واقعی با خودرو های خود در پیست رانندگی نمی کنند، ولی ترمز های کربن سرامیکی برای این خودرو قابل سفارش است. در جاده های خارج از شهر و در شرایط اضطراری، عملکرد ترمز های M5 کاملاً قوی احساس می شود.
 
 
رانندگی با بی ام و M5 جدید، مدل 2018: سریع و هیجان انگیز
 
تنها قسمتی که اندکی از لذت رانندگی تهاجمی می کاهد، فرمان برقی این خودرو است. البته سیستم فرمان با تنظیم مخصوص M طوری است که مقاومت فرمان برای برگشتن به حالت عادی مناسب است و هنگام دور زدن های سریع، میزان سفتی مناسبی را به چرخ ها اضافه می کند.
 
تجربه رانندگی با مدل های معمولی سری 5 نیز لذت بخش است و M5 در باقی موارد این تجربه لذت بخش را افزایش می دهد. داخل کابین M5 بسیار راحت است و صندلی های اسپرت آن دامنه وسیعی از تنظیمات را در اختیار افراد بلند قد با جثه بزرگ قرار می دهد و در عین حال، حمایت جانبی مناسبی هنگام رانندگی اسپرت ارائه می دهد. دید خودرو رو به جلو و طرفین عالی است و مجموعه ای از دوربین ها و سنسور ها تمام زوایای دید خودرو را تقویت می کنند تا در حفظ مسیر حرکت و هنگام ورود دنده عقب به محوطه پارک شما را یاری کنند.
 
 
رانندگی با بی ام و M5 جدید، مدل 2018: سریع و هیجان انگیز
 
لیست امکانات و تجهیزات M5 خیلی بیشتر از آن است که در این مقاله ذکر شود. از جمله امکانات برجسته آن می توان به نرم افزار iDrive 6 که از طریق صفحه نمایش لمسی شفاف و زیبا قابل دسترسی است اشاره کرد که عملکرد روان و گرافیک جذابی دارد. M5 همچنین از سیستم ناوبری نیز برخوردار است و از سیستم شارژ بی سیم نیز پشتیبانی می کند و عملکرد بی نقصی دارد. حتی می توان سیستم پارک کنترل از راه دور را نیز برای M5 سفارش داد.
 
قطعاً این عملکرد بالا و این فناوری شگفت انگیز و تاثیرگذار با قیمت ارزانی عرضه نمی شود. قیمت M5 جدید که در بهار سال بعد به فروش می رسد 103.595 دلار است که نسبت به قیمت مدل پایه نسل فعلی M5 حدود 8 هزار دلار بیشتر است. از رقبای بی ام و M5 جدید می توان به سدان زیبای مرسدس یعنی E63 S AMG با قیمت 104.400 دلار و کادیلاک CTS-V با قیمت کمتر از 90 هزار دلار اشاره کرد که هر دوی آنها سدان های لوکس و بسیار سریعی هستند. آئودی RS7 و پورشه پانامرا نیز قطعاً رقبای دیگر M5 محسوب می شوند، ولی نوع طراحی آنها طوری است که شباهت کمتری به یک سدان 4 درب معمولی دارند.
 
تمرکز بی ام و در مورد لذت رانندگی در کنار قابلیت های تمام عیار در این مدل شگفت انگیز از M5 نتایج بسیار ثمربخشی داشته است. M5 جدید خودرویی است که هنگام عبور سریع از پیچ ها و انجام دریفت های بزرگ و باشکوه با آن، هیچگاه لبخند لب های شما را ترک نمی کند و این لبخند از نوع مضحک و احمقانه نیست. حتی با وجود این ترکیب پیچیده از سخت افزار و نرم افزار، هنوز هم در M-بودنِ M5 جدید هیچ شکی وجود ندارد.
 
رانندگی با بی ام و M5 جدید، مدل 2018: سریع و هیجان انگیز
 
 
 

منبع

دنده6

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , بی ام و M5






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

آقا مجید
6

پولش داشته باشی همه چی برات هیجان انگیز میشه. بی ام و که سهله سوار دوچرخه هم باشی وقتی جیبات پر از پوله شادی انگار داری بوگاتی میرونی بنداز توی سرازیری دوچرخه رو هم سریع میره هم هیجان انگیزه. باور کن راست میگم.
14:08  1396/11/05
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا : دوست عزیز، تارا دستی تبدیل به V1p شما از کجا مطمئنید؟ یبار میگید نمایندگی گفته بعد ۴۵ روز فاکتور میکن... یبار میگید این هفته فاکتور میشم... یبار میگید این هفته خبرای خوبی میشنوید... اگر اطلاعاتی دارید درست و واضح بگید وگرنه خواهشا الکی نفرمایید. چون چند نفر پرسیدند و جواب ندادید.باتشکر
اطلسG : دقیقا چرا ادم باید یه ۲۰۶ ساده بدون هیچ اپشن که از تولیدم خارج شده رو بگیره😂 یه ماشین ۱۴۰۳ فول آپشن میگیرم 😂😂 با اون ۲۰۷ بدنه پلاستیکیشون با انگشت میره داخل😂
پذیرش 19 اسفند فوری : والا ما هم دوست داریم افزایش قیمت نخوره، قشنگ هم میدونم که هزینه های سرسام آور ماشین یعنی چی! یه بلوک سیلندر برند عظام گرفتم 8.800.000 تومن (بدون واشر و...) که با متعلقات و اجرت حدود 14.5 میلیون یه واشر زدن و تعویض بلوک بهم هزینه شد. که چند سال پیش میشد با این پول یه پراید سوار شد. نظرم رو گفتم و الا هیشکی از گرونی راضی نیست، جز دلال های محترم که صدتا صدتا ماشین احتکار میکنند.
اسفند : خدا ازتون نگذره خدا کنم هرچی دردو مرزه بجون خودتونو خانوادتون بیفته دیگه زندگیمونو خراب کردید دوساله مارو سر کار گذاشتید شما که نمیتونستید به قراردادتون جواب گو باشید چرا پولامونو گرفتید دوساله واسه یه لگن مردمو سر کارگذاشتید خودتون که خبر از زندگی مردم ندارید اصلن سوارخودروهاتون نشدید که بدونید چه لگن هایی هستن تف تو زاتتون
اس تری : پس این ایکس فایو و کا هفت ها تحویل میدن اینا چی هستن
شاهین یکپارچه دوم تحویل بهار ۱۴۰۳ : سلام شماره پذیرش و شماره درخواست شما چند بود ؟
کیوان : فعلا که طرح پیشنهادی ها رو تا بیستم تمدید کرده خدا لعنتشون کنه
سایپای حقه .. باز : تاکی کردینش قانون هرمی ماشین بخره 6ماه بعدش بدین دستش
سایپا بیشرف : لعنت بر پدر مادر شرکت سایپا چرا پول میگیری ماشین نمیدی می‌دیم یکسال با تاخیر
J7 بانک صادرات : دوستان بانک صادراتی من هنوز فاکتور هم نشده ام!!!!!!! کسی هست شاسی شده باشه یا جلوتر باشه؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
وحید : لطفا جواب بدین من 11 ام تکمیل کردم 12 ام فاکتور شد ولی پلاک نشده برا شما چند روز کشید پلاک بشه
سعید : سلام.معمولا یکماه بعد پیام میاد ک بری نمایندگی
فوری : پلاک اس ام اس میاد؟
جلال : سلام ماله من هم این مشکل داشت احتمال زیاد شافت گیربکس کج شده من دوبار دیسک وصفحه عوض کردم چون بد جا میخورد ازاخر فهمیدم از شافت گیربکس کج شده دنده بعد جا میخورد الان درستش کردم عالی شده
6دنده : ملاک فاکتور رنگ تاریخ واریز وجه و تاریخ دریافت پروندس
اسفند6دنده : سلام منم 7اسفند دریافت پرونده8 هیچ خبری نیست رفتیم تا خرداد فکر کنم
امیر : فدات دادش
سورن دوگانه30دی : سورن دوگانه تکمیل وجه 20آذر تاریخ تحویل 30دیماه اما هنوز فاکتور نشده
تیگو 8 : با سلام واقعا. مدیران خودرو یه دروغگو و کلاهبرداره
کارشناس 1403 : دوستان پارس که اصلا گیر الویت تابستان نمیاد خودتون هم بلدید چون تا خرداد تولید میشه فقط گیر الویت زمستان میاد و بخشی از بهار ولی قیمت الویت بهار را نمی دونم چه قیمت بدن