پهلوانی از شرق: بررسی هاوال H9 مدل 2018

 

پهلوانی از شرق: بررسی هاوال H9 مدل 2018

 
هاوال یکی از سرشناس‌ترین شرکت‌های خودروسازی چین است که به همراه برندهای زیرمجموعه سایک موتورز نظیر MG و LDV، فکر افزایش فروش محصولات خود در بسیاری از بازارها از جمله استرالیا را در سر می پروراند. اما با توجه به وجود تعدد برندها در بازار استرالیا، شرکت‌های چینی کار سختی در پیش رو دارند.
 
 
شاسی بلند پرچمدار شرکت هاوال به نام H9، در نسخه جدید خود برخی از کاستی‌های ورژن قبلی را اصلاح نموده و به دنبال افزایش سهم خود از بازار است. اما وقتی که می‌شود با قیمت مشابه، خودروهایی مانند هیوندای سانتافه سطح پایین، مدل‌های پایه کیا سورنتو و نسخه دیزلی میتسوبیشی پاجرو اسپرت را خریداری نمود، چه دلیلی دارد که سراغ یک برند چینی برویم؟!
 
پهلوانی از شرق: بررسی هاوال H9 مدل 2018
 
 
مدل 2018 شاسی بلند H9 با توجه به نظرات مشتریان محلی بازتولید شده و دارای برچسب قیمتی 41,990 دلار برای نسخه lux و 45,990 دلار استرالیا بابت ورژن اولتیمیت است که نسبت به قبل منطقی‌تر به نظر می‌رسند.
 
پیشرانه این خودرو یک موتور 4 سیلندر دو لیتری توربوشارژ است که توان خروجی آن از 215 اسب بخار به 241 اسب بخار رسیده و گشتاور آن با 26 واحد افزایش، به 350 نیوتن-متر گسترش یافته است. این گشتاور به لطف افزایش نسبت تراکم سیلندر به رقم 1:10، از دور موتور 1800rpm در اختیار راننده قرار می‌گیرد. ظرفیت یدک کشی این خودرو 2500 کیلوگرم بوده و مصرف سوخت آن معادل 10.9 لیتر بر صد کیلومتر است، 10 درصد بهتر از جیپ گرندچروکی.
 
پهلوانی از شرق: بررسی هاوال H9 مدل 2018
 
وظیفه انتقال قدرت در این خودرو به گیربکس هشت سرعته اتوماتیک، ساخت ZF آلمان سپرده شده که به جای نمونه شش سرعته قبلی به خدمت فراخوانده شده است و دارای حالت دستی و اسپرت به همراه پدل-شیفتر است.
 
 
قوای محرکه کار خود را به طرزی قابل احترام انجام می‌دهند و با وجود وزن 2230 کیلوگرمی این جانور، تنها زیر ده ثانیه زمان نیاز دارد تا از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. پاسخگویی پیشرانه مناسب است و قدرت متعادلی را ارائه می‌دهد. H9 یک خودروی شاسی بلند خانوادگی است که از دیفرانسیل عقب قفل شونده ایتون استفاده می‌کند. سیستم تعلیق در جلو از نوع جناغی دوبل و در عقب به صورت چند اتصاله است که باعث شده تا کنترل بدنه این خودرو در مسیر مستقیم و همچنین هنگام عبور از پیچ‌ها، شایسته یک کراس اوور شاسی‌بلند نباشد.
 
پهلوانی از شرق: بررسی هاوال H9 مدل 2018
 
استفاده از تایرهای کومهو بر روی رینگ‌های 18 اینچی، سواری راحت‌تری را فراهم آورده و عبور از شیارهای کوچک را با نرمی بیشتری همراه نموده است. عملکرد فرمان هیدرولیک با سطح مقاومت پایین، باعث سهولت پیچیدن شده است. اما حین عبور از پیچ‌های متوسط ضرباتی در غربیلک فرمان حس می‌شود و صدای لرزش درب کاپوت در عبور از ناهمواری ها آزاردهنده است.
 
نقطه قوت این خودرو در قابلیت‌های آفرود آن نهفته است که چه در حالت استاندارد و چه با کیت تعلیق آیرون-من، قابل تحسین است. ما با این خودرو موفق شدیم از شیبهای 40 درجه بالا برویم، از آبی به عمق نیم متر گذر کنیم و از مسیر صخره‌ای عبور نماییم.
 
پهلوانی از شرق: بررسی هاوال H9 مدل 2018
 
ارتفاع کف آن از سطح زمین برابر 206 میلیمتر است و حالات آفرود مبتنی بر تکنولوژی در این خودرو موجود هستند که شامل حالت‌های set and forget، مسیر سنگریزه، مسیر برفی و یا گل آلود، و حالت دنده کشی رنج-کوتاه 4L، می‌شود. در ضمن هاوال سیستم HDC را برای کاهش بیشتر سرعت در سرازیری، ارتقا داده است. به جرأت می‌توان گفت که این خودرو از نظر آفرود چیزی از رقبای صاحب نام خود کم ندارد.
 
اما نکته ای که نمی‌توان با قطعیت راجع به آن نظر داد، یه دوام این خودرو در بلند مدت مربوط می‌شود و شاید گارانتی پنج ساله آن، تاحدی موجب تسلای خاطر مشتریان H9 شود.
 
 
در داخل کابین نیز با داشبوردی ساده و بروز مواجه هستیم که از نظر متریال با کابین جیپ گرند چروکی قابل مقایسه است. اهرم تعویض دنده، سطوح تماس و متریال متضاد به کار رفته در کابین، در سطح قابل قبولی قرار دارند. در پشت غربیلک فرمان نیز یک صفحه بزرگ سرعت سنج دیجیتالی TFT با نشانگر الکترونیکی سرعت وجود دارد.
 
پهلوانی از شرق: بررسی هاوال H9 مدل 2018
 
نسخه پایه H9 به طرز مناسبی از تجهیزات و امکانات مختلف غنی شده است. سانروف، حسگرهای جلو و عقب، دوربین دید عقب، نمایشگر نقاط کور، هشدار انحراف از مسیر، هشدار ترافیک پشت سر، صفحه نمایشگر لمسی هشت اینچی، مسیریاب ماهواره‌ای، سیستم صوتی با ده بلندگو و تهویه با تنظیمات سه گانه، تجهیزات استاندارد آن هستند. شش ایربگ و قابلیت نصب ایزوفیکس را به آنها اضافه نمایید. همچنین با پرداخت 4000 دلار دیگر می‌توانید از سانروف بزرگتر، صندلی‌های شبه چرمی مجهز به گرمکن و سردکن و ماساژ دومرحله ای، سیستم صوتی اینفینیتی، چراغ‌های زنون و صندلی‌های ردیف سوم با قابلیت تاشدن به صورت الکتریکی را بدست آورید.
 
 پهلوانی از شرق: بررسی هاوال H9 مدل 2018
 
عملکرد صفحه نمایشگر لمسی مناسب است اما کارکردن با منوی آن کمی مشکل است. اثری هم از کارپلی و اندرویداتو مشاهده نمی‌شود. صندلی‌های عقب بزرگ و راحت هستند و در بالای آنها چراغ مطالعه وجود دارد. تهویه قابل تنظیم نیز موجبات آسایش بیشتر سرنشینان عقب را فراهم آورده و دید به بیرون، به واسطه پنجره‌های بزرگ کاملا مناسب است. در ضمن صندلی‌های ردیف سوم هم به اندازه کافی جادار بوده و از تهویه برخوردار هستند.
 
 
هاوال H9 خودروی خوبیست که هم برای مصارف خانوادگی مناسب بوده و هم قابلیت آفرود سطح بالایی ارائه می‌دهد اما با وجود رقبایی نظیر هیوندای و کیا، تصمیم به خرید این خودرو تا حد زیادی مشکل است و اگر شما عزم خود را برای تصاحب آن جزم نموده‌اید، بهتر است بدانید که اصلا کار مضحکی انجام نداده‌اید.
 
 
 
 

منبع

پدال

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , هاوال H9






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

3 نظر

محمد
1

من الان سه سال ماشین چینی دارم (X60) و واقعا ازش راضیم. کیفیتش از ماشینهای ایرانی خیلی بیشتره
12:40  1397/01/19
پاسخ دادن
unknown
0

ماشینای چینی خوب حیف که وارد ایران نمیشن اگرم بشن با قیمتی خیلی بالا
00:13  1396/11/12
پاسخ دادن
شلی
0

ماشینای چینی عالیه عالی .
13:32  1396/11/11
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مشکی J7 : الحمد لله عصر تحویل گرفتم برگ کمپانی رو همراه بیمه نامه باتحویل خودرو بهم دادند
Tara v1p : مبارک باشه ۷تا ۱۰روز نهایتش...
زینب : ارسال میکنن نگران نباش توکل به خدا
بنیامین : سلام درصد دیرکرد چقدر می‌باشد اگر اطلاع دارید بگید
زینب : برای طرح عادی هم نوشته بود
علی : چی شد دوستان تا کجا فاکتور کردن کسی اطلاع داره
یه دوست : سلام وخواهشن اون مسعولین سایپا و اون بالاییها به فکر این طبقه های پایین باشید اون بالا یه خدایی هم هست
هیراد : این ماشین ها واسه اونایی که اسفند ماه ۴۰۱ پول بلوکه کرده بودن و اولویت بندی شون رو بهشون اعلام کردن
سعید : وضعیت باید از کجا برسی کرد
s3 کرمان : درود دوستان ۲۱ اسفند شاسی شدم ولی هیچ خبری از تحویل نیست از بم تا کرمان الان هنوز بعد ۳ ماه ماشین نرسیده خدامیدونه تا شهرهای دیگه کی برسه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
عبدلی : زمستون 5 ماه تاخیر داشت بهار برج 4 یا 5 فراخوان میاد با 20 درصد افزایش قیمت نزدیک به 600 میلیون آماده کنید اگه فراخوان بیاد
رضا : مثلا خیلی تابلو گفتی فقط تا 30 خرداد مجوذ دارند با این ویس عظیمی که پخش شده محال استاندارد اجازه تولید بده مگه آبرو خودشو ببره اجازه تولید بده با پارس دیگه خدا حافظی باید بکنید فقط تا آخر الویت زمستان پارس تولید میشه تا 20 روز دیگه متوجه خواهید شد درست میگم یا نه
پارس سفارشی زمستان : چرا تکلیف زمستان روشن نمیشه من پارس زمستان بخشنامه 4714هستم پیامک نیومده
مهدی : نه دنده واریزهای اسفند 1401.
کوییک : بابت چی میدن پولو اتومات یا دنده
علی : نامرد ناکس بی احساس
علی : خیلی نامردی می‌سپارمت به خاک ناکس
مریم دوگانه بهمن : سلام باز بانک چی پول میده
ویسی : سلام بنده برنده سورن دوگانه اولویت تابستان 1403 دوبار پیامک سورن جدید برام اومد واریز وجه نکردم کسی اطلاع داره تکلیف ما چی میشه کی پیامک برامون میفرستند
مریم دوگانه بهمن : سلام نه همون 30 تومن سود حساب کردن