رنو، نیسان، میتسوبیشی، پرفروش‌ترین گروه خودروسازی جهان شد

 

رنو، نیسان، میتسوبیشی، پرفروش‌ترین گروه خودروسازی جهان شد

 
بر اساس آمار رسمی منتشر شده، گروه خودروسازی رنو-نیسان-میتسوبیشی با فروش ۱۰.۶۱ میلیون دستگاه و عبور از فولکس واگن، پرفروش‌ترین گروه خودروسازی سال ۲۰۱۷ شناخته شده است.
 
به گزارش خبرگزاری رویترز، اتحاد رنو-نیسان با پیوستن شرکت میتسوبیشی موتورز و کنار زدن غول خودروسازی آلمان یعنی گروه فولکس واگن، در سال ۲۰۱۷ پرفروش‌ترین گروه خودروسازی شد.
 
نیسان و رنو در سال گذشته‌ی میلادی، به ترتیب حدود ۵ میلیون و ۸۲۰ هزار و ۳ میلیون و ۷۶۰ هزار دستگاه فروش داشته‌اند. با افزودن فروش ۱ میلیون ۳۰ هزار دستگاه محصولات میتسوبیشی، گرو خودروسازی رنو-نیسان-میتسوبیشی در مجموع حدود ۱۰ میلیون و ۶۱۰ هزار دستگاه خودرو (کلاس سبک وزن) در سال ۲۰۱۷ فروخته است. این در حالی است گروه خودروسازی فولکس واگن که با برندهای زیرمجموعه‌ مانند آئودی، اشکودا، سئات و پورشه پرفروش‌ترین گروه سال ۲۰۱۶ بود، در سال ۲۰۱۷ در مجموع حدود ۱۰ میلیون ۵۳۰ هزار دستگاه خودرو (کلاس سبک وزن) فروش داشته است.
 
گروه خودروسازی تویوتا که در سال ۲۰۱۶ مقام دوم فروش را داشت، با یک پله سقوط ،سال گذشته میلادی حدود ۱۰ میلیون ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو فروخته است. این رقم کامیون‌های شرکت هینو موتورز (Hino Motors) که در کلاس خودروهای سنگین قرار می‌گیرند را شامل نمی‌شود.
 
بسیاری از شرکت‌های خودروسازی بزرگ با تلاش در افزایش فروش محصولات، به‌دنبال کاهش هزینه‌ها و سرمایه‌های لازم برای توسعه‌ی فناوری‌های نسل بعدی صنعت خودروسازی همچون خودروهای خودران، برقی و سرویس‌های حمل و نقل اشتراکی هستند. هدف اصلی مدیران گروه رنو-نیسان نیز همین مورد بوده است؛ در واقع یکی از اهداف اصلی خرید شرکت میتسوبیشی موتورز در سال ۲۰۱۶ که البته رقیب کوچک نیسان هم محسوب می‌شود، دستیابی به فروش و سرمایه‌ی بیشتر بود.
 
کارلوس گوسن، مدیرعامل گروه رنو-نیسان متعهد شده است که با افزایش فروش سالانه به ۱۴ میلیون دستگاه، از این فرصت برای صرفه‌جویی مخارج تا ۱۰ میلیارد یورو (حدود ۱۲ میلیارد دلار) تا سال ۲۰۲۲ استفاده کند. مقامات رنو، نیسان و چند شرکت دیگر به‌دنبال اشتراک گذاری قطعات و پلتفرم‌های خودرو هستند تا هزینه‌های تحقیق و توسعه را کاهش و سود را حاصله را افزایش دهند. مدیران شرکت خودروسازی ژاپنی تویوتا نیز با همکاری شرکت‌های مزدا و سوزوکی در ساخت و بازاریابی خودروهای برقی و دیگر فناوری‌های نوین، رویکرد مشابهی در پیش گرفته اند. اما تمام شرکت‌های خودروسازی، افزایش کارایی و سود را در همکاری توسعه‌ی زیرساخت‌ها با برندهای دیگر نمی‌بینند.
 
به عنوان مثال، گروه خودروسازی جنرال موتوز علاقه‌ای به خرید دیگر برندها ندارد. مقامات این شرکت آمریکایی با فروش زیر مجموعه‌ی اروپایی خود، اوپل؛ به گروه پژو-سیتروئن (PSA) و اشاره به مهم نبودن بزرگ بودن یک گروه خودروساز، به روش‌های دیگری روی آورده‌اند. به‌نظر می‌رسد که با توجه به افزایش فروش ۶.۸ درصدی این شرکت در ماه‌های ژانویه تا سپتامبر، استراتژی جدید مقامات جنرال موتوز مفید بوده است.
 
این درصد در مقایسه با افزایش فروش ۵، ۴.۳ و ۴.۸ درصدی ۶ ماهه‌ی نیسان، میتسوبیشی و رنو جالب توجه است. در اوایل سال ۲۰۱۸ بود که مقامات جنرال موتورز به تصمیم خود مبنی بر تولید وانت پیکاپ‌ها و شاسی‌بلندهای جدید و کم‌خرج برای بازار جهانی و محصولات برند لوکس کادیلاک برای خریداران نسل جدید اشاره کردند.
 

منبع

زومیت

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , رنو , نیسان , میتسوبیشی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
آرش : آقا مجتبی مطمعنی دیگه چون بعضیا میگم ۲۰۷ ها موتورش tu3 هس ارز نداره
مهدی : ماهانه 3 درصد تقریبا ماهی 21 میلیون
فردین : من تازه خریدم وااااااقعا عاااالی
جک : دوستان بعد از دادن مدارک به نمایندگی چقدر طول میکشه توو سایت ثبت بشه؟ چقدر طول میکشه تا بزنن تکمیل وجه؟ لطفا راهنمایی کنید
علی : بخدا مسخره گرفتن مارو اینا یه مشت ادم مزخرفن اصلا درک نمیکنن ما ها چی میکشیم
سپیده : من رفتم نمایندگیم ک انتخاب کردم گفت یا باید رابط داشته باشی یا آشنا ک پول بدی فاکتور کنن برات
مهتاب : اینا اینطور ماشین تحویل نمیدن حتی فاکتورم نمیکنن مرده شور شرکت سایپا رو ببره
اطلس بهمن : مرگ بر شرکت سازنده سایپا دیکتاتور
علی : دوست داشتم روی یک مقاله که ۱۲ سال پیش قرار داده شده نظر بدم . این مقاله مال سال ۹۲ بود ولی الان سال ۱۴۰۳ هست 😂
احمد x33cvt : سلام بابا اینا کلا دزدن چه مدیران چه کرمان منم ثبت‌نام تیرماه و تکمیل وجه به صورت نقدی تو دیماه انجام دادم قرار شد ماشینم قبل از عید نوروز بدن و تمام مدارکش با کارت سوخت اومد ولی هنوز از ماشین خبری نیس
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
4723 : سلام دوستانی کسی میدونه کی قراره دوباره فراخوان بفرستن ؟
اپشنال : تا روز آخر وقت دارین هیچ مشکلی هم پیش نمیاد
احد دوگانه دی : با سلام من هم شرایطم با شما یکی هست فعلا فاکتور نشدم.شما سخا را کی دادی من یکم دادم.
دلتنگ پرهام : انشاله آدم دروغگو عزیزت از دست بدی داغشون ببینی
صابر : دوستان تبدیل به سورن زدن منتظر فاکتور نباشن 60 روز تاخیر داره هنوز موعد تحویل 14 فروردین فاکتور نشده تبدیلی های قبل از عید از مرداد منتظر فاکتور باشند
هایما اس 7 : سود مشارکتتون حذف شده بعد که دعوتنامه اومد چیزی کم‌کردن از افزایش قیمت اخه گفتن سود مشارکت حدف شده از انرور به مبلغ یش پرداخت که انجام دادین گرانی نمیخوره
صابر : 40 تا 60 روز تاخیر داره سود تاخیر 30 درصد
حسین : وقتی طرح تبدیل میاد یعنی ماشینو میخوان زودتر تحویل بدن دنا ها همشون تاخیر داره
پرهام : دعوتنامه اول برج چهار میاد
حسین : سلام دوستان صبح بخیر بنظر من اگه واسه کسی دعوت نامه تارا اومد حتما بزنه چون هم تارا بهتره از دنا هم بازار بهتره من که تارا زدم