3 دلیل گرانی 90 میلیون تومانی خودروهای وارداتی

 

3 دلیل گرانی 90 میلیون تومانی خودروهای وارداتی

 
فرهاد احتشام زاد رییس انجمن واردکنندگان خودرو در یادداشتی نوشت: “جذابیت بازار خودروهای وارداتی با آنچه از نزدیک توسط واردکنندگان واقعی دیده می شود، متفاوت است. علی رغم انتظار عمومی حاشیه سود این بازار به دلیل قیمت گذاری سازمان حمایت کم است و همین باعث شده ورود سرمایه گذاران به بازار واردات خودرو با هزینه های سنگین همراه شود.
 
پس از برقراری نظام تعرفه ای جدید قیمت خودروهای وارداتی افزایش پیدا کرده است. چند دلیل به این افزایش قیمت دامن زده است. عامل اول افزایش تعداد خودروهای فرسوده است که به طور متوسط دو برابر شده است. عامل دوم  این گرانی افزایش قیمت ارز است. چه ارز مبادله ای که مبنای محاسبات گمرکی است و چه ارز متقاضی که مبنای خرید است، هر دو گران تر شده است. از سوی دیگر تعرفه واردات هم بالا رفته و ترکیب این سه عامل باعث شده قیمت تمام شده خودروی وارداتی افزایش پیدا کند. البته این قیمت براساس مکانیزم قیمت گذاری سازمان حمایت تعیین شده است. قیمت و میزان افزایش در سایت نماینده های رسمی مشخص است. آمارها نشان می دهد که خودروهای پرفروش و پرطرفدار بازار به طور متوسط 90 میلیون تومان افزایش قیمت داشته است.
 
تعرفه که قرار بود از اواخر سال 91 سالانه کاهش پیدا کند، طی جهارسال ثابت بوده و امسال به طور نجومی افزایش پیدا کرده است. این مسئله به سرکوب تقاضای کیفی مشتریانی می انجامد که می خواهند از خودروهای به روز، ایمن و با تکنولوژی بالا در ایران استفاده کنند. این تقاضای سرکوب شده به طور حتم از بازار خودروهای وارداتی به دیگر بازارهای موازی سرایت می کند.
 
با تصمیمات هیجانی مسئولان که هر روز با آن رو به رو هستیم، نمی توان آینده روشنی را متصور بود. در یک سال گذشته در هر یک ماه دو مورد نوسان ناشی از تصمیم گیری های ناگهانی را تجربه کردیم که به ترسیم افق مه آلود برای آینده بازار خودروهای وارداتی منجر می شود. مواردی مثل کاهش دوره ثبت سفارش و تصمیمات آنی دیگر پیام ریسک پذیری بالای این بازار را به سرمایه گذار مخابره می کند. با توجه به این شرایط امیدواریم واردکنندگان کماکان برای حضور در این بازار تلاش کنندچراکه نقش مهمی در اشتغال، ارائه خدمات و افزایش انتظار کیفی و فرهنگی مردم در زمینه خودرو ایفا می کنند.”
 

منبع

دنده6

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خودروهای وارداتی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مجتبی S3 : ثبت نام آبان تمام مراحل انجام شده مدارک یک ماهه رسیده ماشین خبری نیست
تارا v4 lx : یک هفته دیگه از نمایندگی زنگ میزنن بیاید خودرو تون رو تحویل بگیرید
پیش فروش تارا : بله پارس تبدیل به تارا تحویل ۱۲تیر بود که شده ۳۱ تیر
تارا v1p : مبارک باشه . چه رنگی ؟
S5-shahrivar : کسی هست که خرید نقدی برای شهریور و مهرماه پارسال باشه که ماشین تحویل گرفته یا شاسی شده باشه ؟ ه من ندیدم کسی نقدی بوده مربوط به شهریور و مهرماه که شاسی شده باشه ظاهراً فعلا فقط اقساطی ها دارن شاسی میشن لطفا اگر با این شرایط بودید و شاسی شده یا تحویل لطفا اعلام بفرمایید
J4 : دوستان میگن j4 ها کمتر تاخیر دارن و زودتر تحویل میدن کسی این چند روزه تغییر یا تحویل داشته؟
تورج : چه رنگ بودی دوست عزیز؟ من نقره‌ای تیتانیومم فاکتور نشده فعلا
وحید : آقا محسن، برو اینستا، صفحه ی havale.yab، اونجا، هر چی فاکتور میشه، به روز می زنه، اونجا باشی، خودت متوجه میشی دعوتنامه ی چه ماشینی اومده چه ماشینی فاکتور شده
j7 : چطور ما شهریوریم هنوز ندادن اونوقت ابان دادن
S5مهر : من ثبت نامی ۲۰ مهرم فاکتور شدم دیروز
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
تبدیل رانا به تی یو 3 تحویل بهمن : تا 11 دی
حسین : 😃 😃 😃 دمت گرم ، ، ، ، می خوامت . .
مهدیه : سلام دی ماهی ها اعلام کنن ببینیم تا چندم فاکتور شدین
پراید وانت اسفند : سلام پذیرش 11677141 فاکتور شدم
شایان بهاری : 11677051 فاکتور گردید .
حمید هایما اس5 : سلام دوست عزیز بر چه مبنایی میفرمایید 60میلیون کم کردن؟از کجا باید پیگیری کنیم
ایکس 33 اتومات اسماعیل : مبارک باشه قسمت ما هم بشه
احد دوگانه دی : از بهمن هیشکی فاکتور نشده دروغ میگن
207 اتوماتیک سقف فلز تحویل 30 دی : منم مشکی ام 24 اذر تکمیل وجه ولی خبری نیس!!!
رانا تبدیل به تی یو 3 : 13 دی تکمیل وجه کردم 5 اردیبهشت تبدیل زدم هنوز فاکتور نشدم