هرآنچه باید در مورد موتور و گیربکس جدید برلیانس کراس بدانید

 

هرآنچه باید در مورد موتور و گیربکس جدید برلیانس کراس بدانید

 
پس از خانواده سری 200 و سری 300 برلیانس در بازار کشور، برلیانس کراس 3 یا به اختصار (C3) می‌تواند پنجمین عضو فعال خانواده برلیانس در بازار کشور باشد که در کلاس ماشین‌های "هاچ بک سایز بزرگ" یا شاید هم "کراس اوورهای سایز کوچک" ساخته شده و قرار است که در بازار داخلی کشور به عنوان یک رقیب برای "رنو ساندرو استپ‌وی" و یا خودروی "دانگ فنگ H30 کراس" فعالیت کند. پیش از این در خصوص ویژگی و مشخصات فنی برلیانس کراس در خودروبانک صحبت کرده‌ایم، اما حالا پیشرانه و جعبه دنده جدید پارس خودرو برای این محصول، باعث شده است تا بار دیگر نظر ما به سمت برلیانس C3 جلب شود، هرچند این پیشرانه جدید پارس خودرو تنها برای "برلیانس کراس" نخواهد بود و قرار است که بر روی سری خانواده H300 برلیانس هم مورد استفاده قرار گیرد که در ادامه سعی داریم مروری کلی بر روی آنان داشته باشیم.
 
هرآنچه باید در مورد موتور و گیربکس جدید برلیانس کراس بدانید
 
باتوجه به طول کلی 4210 میلی متر، عرض 1790 میلی متر و همچنین ارتفاع 1521 میلی متر، درست همانند رنو "ساندرو هاچ بک" و "ساندرو استپ وی"، خودروی برلیانس کراس 3 هم می‌تواند یک نسخه اصلاح شده از خودروی H320 هاچ بک باشد که تفاوت‌های اندکی میان آنان دیده می‌شود، همچون افزایش ارتفاع 5 سانتی متر سقف اتومبیل و همچنین افزایش 2 سانتی متر ارتفاع سیستم تعلیق که چندان در ظاهر خودرو تاثیرگذار نبوده است، اما در عوض دارای رینگ‌های بزرگ‌تر و همچنین فلپ‌های پلاستیکی در حاشیه گلگیرهای جلو و عقب است که باعث شده تفاوت‌های آن با نسخه هاچ بک H320 بیشتر دیده شود و در ادامه نباید حذف ستون‌های میانی جلوپنجره H320 را نادیده گرفت. هرچند مدل‌های جدید این خودرو به تجهیزات بیشتری همچون "پاور سانروف" و "کروز کنترل" مجهز شده و می‌توان از تودوزی جدید داخل کابین بهره‌مند شد.
 
هرآنچه باید در مورد موتور و گیربکس جدید برلیانس کراس بدانید
 
در مدل‌های استاندارد و قبلی برلیانس کراس یا به اصطلاح C3، شاهد بکارگیری همان پیشرانه نام آشنای 1.5 لیتری چهار سیلندر با حداکثر قدرت 103 اسب بخار در دور 5800 و همچنین گشتاور 138 نیوتن متر در دور موتور 3800 هستیم که دقیقا حال و هوای سواری با خودروی برلیانس H320 را در تجربه رانندگی تداعی می‌کند. 
اما حالا پیشرانه جدید برلیانس کراس با حجم دقیق 1654 سی سی تولید شده است که همراه با افزایش قدرت 11 اسب بخاری و رسیدن به رقم 114 اسب بخار، می‌تواند 154 نیوتن متر گشتاور داشته باشد که با یک جهش بسیار خوبی همراه بوده است، اما برای دریافت و انتقال نیروی تولیدی موتور به سمت چرخ‌ها، از جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک جدید ساخت هیوندای استفاده شده است که مصرف سوخت ترکیبی 100 کیلومتر معادل 7.6 لیتر خواهد داشت که از مصرف سوخت 9.6 لیتر در شهر و مصرف سوخت 6.4 لیتر در بزرگراه بدست آمده است.
 
همانطور که در ابتدا گفتیم، برلیانس کراس تنها دریافت کننده این پیشرانه جدید نخواهد بود و اعضای خانواده H300 هم می‌توانند از این پیشرانه با خروجی قدرت و گشتاور مشترک استفاده کنند، اما با انتخاب‌های بیشتری در انتقال قدرت اتومبیل همراه خواهند بود که علاوه بر جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک، مشتریان می‌توانند یک جعبه دنده 5 سرعته دستی سفارش دهند تا هزینه تمام شده اتومبیل کمتر شود، اما در عوض مصرف سوخت 100 کیلومتر اتومبیل در مسیرهای شهری به 9.9 لیتر رسیده و برای رانندگی در مسیرهای برون شهری هم نیاز به صرف 6.6 لیتر سوخت خواهد بود که به صورت ترکیبی رقم 7.8 لیتری بدست آمده است.
 
در پایان هم بد نیست بدانید که این خودرو به غیر از "سانروف برقی"، تودوزی جدید داخل کابین و همچنین کروز کنترل، درست همانند مدل‌های هاچ بک H320 از فرمان تقویت شده برقی، سیستم تهویه مطبوع، سنسور دنده عقب، تنظیم صندلی راننده در 8 جهت، تنظیم الکتریکی آینه‌ها، سیستم الکترومغناطیسی باز کردن درب عقب، کامپیوتر سفری، مه شکن جلو، بازشدن خودکار درب‌ها هنگام تصادف، بلوتوث بهبود یافته، 2 کیسه هوای ایمنی، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، رینگ‌های 16 اینچی ( در خانواده H300 رینگ‌های 15 اینچی وجود دارد) و همچنین از سیستم ترمز دیسکی بر روی چرخ‌های جلو و عقب با قابلیت خنک شوندگی سود می‌برد که توسط سیستم‌های ABS و EBD پشتیبانی خواهند شد.
 
 
 
 

منبع

خودروبانک

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , برلیانس کراس






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سهند : اینی ک میگن مالیات داره داره ماشین واسه فروش حواله مالیاتش چقده جریانش چیه اگه کسی میدونه بگه لطفا
ساینا اس شده سهند اس : امروز برای منم پیامک واریزی سهند اس اومده انشااله که برای همه بیاد بعد چند ماه
dubi : الاغ این واسه کسیه که تمام پولو داده باشه و ثبت نامش قطعی باشه نه تو که یه ریالم پول ندادی ثبت نام قطعی نکردی. اینی که الان پیامک فرستاده هم از تعهدش به اون پیش ثبت نام نیست. میخاد ماشینی که هیچکی نمیخره رو قالب کنه به یه عده از همه جا مونده
تارا : دوستان ما همه یه درد مشترک داریم پس همه بهتره به هم کمک کنیم و اطلاعات دقیق بدیم و دروغ هم نگیم. خواهشا هرکی فاکتور شد دقیقا توضیح بدید. تشکر.
حسین : چرا اینقدر جلوش زشته، مثل پیکان همه چیزش رو مربعی در آوردن، آخه یه بازی با خطوطی یا یه زاویه ای
تارا v1 پلاس : توضیحات این ساناز خانم سرکاری بود چون فاقد هرگونه اطلاعات بود قطعا اگر سری جدید فاکتور شده باشند دوستان دیگری فاکتور شدن و اطلاعات درستی در گروه قرار میدن
وحید : اومدی پز فاکتور شدنت رو بدی!؟ اگه قصدتون کمک کردن به دیگرانه، بفرمایید فروش فوری بودید یا پبش فروش، تحویل چه تاریخی بوده، کی واریز وجه یا تکمیل وجه کردید؟
Ramin : با سلام اگر قرارداد رو خوب مطالعه کنید 90 روز عادی هست نه کاری. لطفا نگید کاری تا بعدا همه بگن 90 روز کاری و دیگاه سایپا هم سو استفاده کنه از این مطلب.
رضا : آقا یه رانتی داره توزیع میشه و ملتی دارن استفاده میکند ، خریتش کجاشه؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
آراد : منم همه چیم مثل شماس گفتن تیر میدیم هنوز دی ماه رو هم ندادن ما که آخر اسفندیم احتمالا بره تو مهر ماه
سقف فلز اسفند : من واریز اولیه ام شهریور بوده ولی تاریخ تکمیل وجه 20 دی ماه
تحویل 29 اسفند : کدخدابهروزتحویلت کی بود تکمیل وجه کی بودماشینت چی بود
سورن جدید. دی : معلوم نیس باماشینای مردم چکارمیکنن که برایکی خلافی میادبرایکی عوارض ازادراهی
سورن جدید. دی : معلوم نیس چ غلطی میکنن که 3روزه توراهه
حسن : قسطی چیه برادر مبلغ باید کم بشه
بوشهری : ایا قبل از 18 آذر کسی مانده که فاکتور نشده باشه
پارس 4705 : سلام دوستان ازکجا میشه فهمید ماشین ساخت کدوم کارخانه یا کدوم شهره
رسول : تبریک فاکتور شدی به همین خاطر
آریزو5 مجید : منم 23 دی ماه تکمیل وجه کردم 25قراردادشدولی هنوزخبری نیست شماتهران بودید؟