نکات مهم برای تنظیم صندلی راننده برای جلوگیری از کمردرد و زانودرد!

 

نکات مهم برای تنظیم صندلی راننده برای جلوگیری از کمردرد و زانودرد!

 

نکات مهم برای تنظیم صندلی راننده برای جلوگیری از کمردرد و زانودرد! رانندگی با صندلی که به طور صحیح تنظیم شده است، برای شما راحتی و امنیت بیشتری خواهد داشت. راه های مختلفی برای تنظیم صندلی شما وجود دارد، مانند حرکت دادن آن به طرفین یا دور کردن آن از فرمان، تغییر شیب تکیه گاه و حرکت دادن پشتی سر صندلی رو به بالا و پایین.

رانندگی با صندلی که به طور صحیح تنظیم شده است، برای شما راحتی و امنیت بیشتری خواهد داشت. راه های مختلفی برای تنظیم صندلی شما وجود دارد، مانند حرکت دادن آن به طرفین یا دور کردن آن از فرمان، تغییر شیب تکیه گاه و حرکت دادن پشتی سر صندلی رو به بالا و پایین. زمانی که صندلی تان جهت راحتی و امنیت بیشتر تنظیم شد، اطمینان حاصل کنید که به درستی روی صندلی نشسته اید. به یاد داشته باشید که همیشه کمربندتان را ببندید! در ادامه  نکات مهمی را درباره تنظیم صندلی به شما خواهد گفت تا از بروز مشکلات جسمی هنگام رانندگی جلوگیری کنید.

روش اول تنظیم صندلی: از کنترل های صندلی تان استفاده کنید

اگر زانوهای تان هنگام فشار دادن پدال گاز منبسط شده اند صندلی­تان را به­ سمت جلو بکشید. اگر زانوهای شما بیش از حد خم شده اند صندلی را به عقب ببرید. نگه ­داشتن زانوهای تان به حالتی که یک مقدار کم خم باشد می تواند در هنگام رانندگی از بروز درد زانو جلوگیری کند.

به گونه ای بنشینید که دو انگشت فاصله بین پشت زانو و صندلی تان باشد. دو انگشت را بین کناره صندلی و پشت زانو قرار دهید. اگر نمی توانید انگشتان خود را در این جای خالی قرار دهید پشتی صندلی خود را بکشید تا بتوانید آن را انجام دهید.

صندلی را تا زمانی­ که لگن هم­سطح با زانو شود بالا بکشید. اگر نمی­­ توانید شیشه جلو اتومبیل یا پنجره­ ها را خوب ببینید صندلی خود را بالاتر بکشید. اگر لگن پایینتر از زانوها قرار دارد رانندگی نکنید.

اگر خودرو شما کنترلی برای تنظیم ارتفاع ندارد، روی یک کوسن جهت تنظیم سطح زانوها و لگن بنشینید. اطمینان حاصل کنید که زیاد از حد صندلی را بالا نبرده­ یا این­که برای نگاه کردن به شیشه جلو اتومبیل مجبور باشید به پایین خم شوید.

پشتی صندلی خود را تنظیم کنید به­ طوری که زاویه ۱۰۰ درجه داشته باشد. تکیه دادن به صندلی در این وضعیت، فشار بر قسمت­­ های پایین کمر را کاهش خواهد داد که سبب احساس راحتی بیشتر شما می­ شود. اگر شانه­ های شما هنگامی که فرمان را می چرخانید از روی پشتی صندلی بلند شوند، صندلی تان بیش از حد زاویه گرفته است. اگر هنگام رانندگی قوز می کنید پشتی صندلی را به جلو ببرید. اگر پشتی صندلی شما در موقعیتی مناسب باشد، باید به راحتی قادر به چرخاندن فرمان باشید و آرنجتان باید مقدار کمی خم باشد.

پشتی سر صندلی را تنظیم کنید به طوری که سر شما در وسط آن متمرکز شود. هنگام نشستن روی صندلی اگر سر شما بالای پشتی سر قرار دارد، آن را به سمت بالا حرکت دهید. اگر سرتان زیر پشتی سر صندلی است آن را به سمت پایین حرکت دهید. حالت ایده آل آنست که بالا­ترین نقطه از سرتان هم سطح با قسمت بالایی پشتی سر صندلی باشد.

تکیه گاه مهره های کمرتان را تنظیم کنید به ­گونه­ ای که گودی کمرتان را پر کند. تکیه گاه مهره های کمر قسمت برجسته پشتی صندلی است. در ابتدا تکیه­ گاه کمر را به گونه ای تنظیم کنید که لبه پایین آن هم­سطح با کمربندتان باشد. سپس عمق آن را طوری تنظیم کنید که کاملاً گودی کمرتان را پوشش دهد.

اگر صندلی شما تکیه گاه مهره کمر ندارد، یک حوله را بپیچید و هنگام رانندگی آن را در قسمت گودی کمرتان قرار دهید.

همچنین می توانید به جای آن از یک فوم قابل اتصال برای تکیه استفاده کنید.

روش دوم تنظیم صندلی: به طرز صحیح روی صندلی بنشینید.

با بدنی رو به عقب روی صندلی بنشینید. پشت شما باید به پشتی صندلی فشار وارد کند. قسمت های پایین کمر باید تا جایی که امکان دارد عقب صندلی قرار بگیرد. از رانندگی با بدنی خمیده به سمت جلو پرهیز کنید. اگر دسترسی به پدال ها و یا فرمان ندارید، صندلی خود را تنظیم کنید نه بدن­تان.

فرمان ماشین را در حالت ساعت۹:۱۵ نگه دارید. تصور کنید فرمان ماشین همانند یک ساعت است. دست چپ خود را جایی که عدد ۹ قرار دارد بگذارید. دست راست خود رادر محل عدد ۳ قرار دهید. رعایت این اصل بیشترین کنترل ممکن روی فرمان را به شما خواهد داد.

همیشه هنگام رانندگی با هر دو دست فرمان را بگیرید. رانندگی با یک دست سبب چرخیدن ستون فقرات شما می شود که درد کمر را به همراه دارد.

پای چپ­تان را زمانی که از آن استفاده نمی کنید روی جاپایی قرار دهید. اگر ماشینی که غیر اتوماتیک هست را می رانید،تنها وقتی که کلاچ را می گیرید پای چپ­تان را حرکت دهید. اگر ماشین­تان اتوماتیک است، هرگز پای چپ تان را از جای مخصوص آن برندارید. نگه داشتن پای چپ روی سطح جاپایی هنگام رانندگی،کمک به حفاظت از پا و لگن می ­کند.

کمربندتان را طوری ببندید که تسمه آن سرتاسر لگن باشد. تسمه را طوری نبندید که در  امتداد دامنه اطراف شکم تان باشد. در صورت بروز تصادف تسمه را می خواهید که از استخوان لگن محافظت کند نه از شکم.

 

 
 
 
 

منبع (source)

netnevesht

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , صندلی خودرو , داشبورد






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا : تارا v4 همش دروغ میگن کجا ۲۱فروردین فاکتور شده یکیش خودم هستم که هنوز فاکتور نشده
آرش : آقا مجتبی مطمعنی دیگه چون بعضیا میگم ۲۰۷ ها موتورش tu3 هس ارز نداره
مهدی : ماهانه 3 درصد تقریبا ماهی 21 میلیون
فردین : من تازه خریدم وااااااقعا عاااالی
جک : دوستان بعد از دادن مدارک به نمایندگی چقدر طول میکشه توو سایت ثبت بشه؟ چقدر طول میکشه تا بزنن تکمیل وجه؟ لطفا راهنمایی کنید
علی : بخدا مسخره گرفتن مارو اینا یه مشت ادم مزخرفن اصلا درک نمیکنن ما ها چی میکشیم
سپیده : من رفتم نمایندگیم ک انتخاب کردم گفت یا باید رابط داشته باشی یا آشنا ک پول بدی فاکتور کنن برات
مهتاب : اینا اینطور ماشین تحویل نمیدن حتی فاکتورم نمیکنن مرده شور شرکت سایپا رو ببره
اطلس بهمن : مرگ بر شرکت سازنده سایپا دیکتاتور
علی : دوست داشتم روی یک مقاله که ۱۲ سال پیش قرار داده شده نظر بدم . این مقاله مال سال ۹۲ بود ولی الان سال ۱۴۰۳ هست 😂
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا اس دوگانه دی : تکمیل وجه 31 فروردین… هنوز فاکتور نشدم… کسی مثل من هست لایک کنه
مرتضی : S5احتمالا فراموشش کردن 1نزدیک 100روز شد از تکمیل وجه ما
دوگانه دی ماه : فکرکنم .تا23فاکتورشده من خودم 25 هستم شما چندمید
شاه : سلام دوستان دی ماه تا چه تاریخی فاکتور شدن ممنون اگه جواب بدید
Farshid fx : پاسخ به x33cross : از صدای مشتری باید بپرسید ولی جواب مثبت قابل اعتنا هست ولی جواب منفی رو نمیشه روش حساب کرد و سیستمشون خیلی باگ داره و بعضا اطلاعاتش به روز نیست. اگه میگه مجوز نخورده احتمال مجوز خوردنم هست.
پژو پارس : سلام بخشنامه 4714پژوپارس elxهرکی فاکتورشده لطفا اعلام کنه.
4723 : سلام دوستانی کسی میدونه کی قراره دوباره فراخوان بفرستن ؟
اپشنال : تا روز آخر وقت دارین هیچ مشکلی هم پیش نمیاد
احد دوگانه دی : با سلام من هم شرایطم با شما یکی هست فعلا فاکتور نشدم.شما سخا را کی دادی من یکم دادم.
دلتنگ پرهام : انشاله آدم دروغگو عزیزت از دست بدی داغشون ببینی