آیا نسل آینده نیز سوپر ماشین ها را دوست خواهد داشت

 

آیا نسل آینده نیز سوپر ماشین ها را دوست خواهد داشت

 
سال۲۰۱۷ سال مهمی برای شرکت لامبورگینی بود. این شرکت سال را با بروزرسانی پرچمدار خود، اونتادور(Aventador) ، آغاز‌کرد؛ و آنرا با معرفی ماشین Urus، اولین ماشینSUV این‌شرکت در طی۳۰سال، که مدت طولانی به تعویق افتاده‌بود، به پایان‌رساند. هر دو مدل در حال‌حاضر قابل خرید می‌باشند؛ این دو ماشین نشانگر حال و آینده این شرکت هستند. ولی آیا کودکانی که در سال ۲۰۱۸ متولد خواهند‌شد، هنگامی که به دوران‌نوجوانی برسند، پوستر این ماشین‌ها را به دیوار اتاقشان نصب خواهند‌کرد؟ یک جواب احتمالی، به ماشین Terzo Millennio ، مدل مفهومی که در ماه نوامبر در دانشگاهMITمعرفی شد، ختم‌می‌گردد.
 
دیجیتال ترندز(Digital Trends) با Mitja Borkert، سرپرست بخش طراحی شرکت لامبورگینی،  مصاحبه‌ای کرده تا متوجه‌شود که ماشین‌برقیTerzo Millenio(که در زبان ایتالیایی معنی “هزاره‌سوم” را می‌دهد)چگونه در سال‌های آتی، آینده سوپر‌ماشین‌ها را شکل‌خواهد‌داد.
 
لامبور گینی از مدل مفهومی Terzo Millennio سال گذشته رونمایی‌کرد. این ماشین آینده‌نگرانه‌ترین ماشینی است که تا به امروز معرفی‌شده، آیا شما نیز در این پروژه سهمی داشته‌اید؟
 
تا حدودی، بله. این رویایی بود که سال گذشته به واقعیت بدل‌شد.بعنوان سرپرست‌طراحان، برای من این ماشین یک‌مورد بزرگ و مهم بود. این اولین پروژه لامبورگینی بود، که من بصورت صددرصدی بر روی آن نظارت‌داشتم. این پروژه عالی پیش‌رفت ؛ دست یافتن به چنین چیزی دور از انتظار بود و البته که این ماشین، ماشین بسیار کاملی است. من معرفی آن در دانشگاه بوستون را بیشتر از معرفی در نمایشگاه خودرو دوست‌داشتم. این نوع معرفی فضای خاصی، بویژه برای قشر‌جوان، داشت. معرفی در کلاس درس و مشاهده ماشین در محوطه، حرکت بسیار جالبی بود.
 
آیا این بخش مورد علاقه شماست؟
 
در اینجا برای من ۳ چیز حائز اهمیت است؛ که اولین مورد،آماده‌سازی خودرو می‌باشد. من سوپر ماشین ها را باور‌دارم و این چیزی است که در ۱۰ الی ۱۵ سال آینده بدنبال جلو راندن آن هستم. من مطمئن هستم که حتی اگر این ماشین‌ها نیاز به برقی‌شدن نیز داشته‌باشند، و یا ما مجبور شویم که تعدادی باتری در آنها قرار دهیم باز هم تولید این نوع ماشین‌ها ادامه خواهد‌یافت. امروزه همه در قسمت زیر راننده باتری قرارمی‌دهند. در آینده احتمالا ساختن سوپرماشین‌های ارزان‌قیمت ممکن نخواهد بود.
 
به عنوان طراح، من میخواهم نشان‌دهم که این فقط یکی از راه‌های انجام‌کارهاست؛ البته این خوب‌است،  ولی مهم آن است که ما بعد از ۱۰ یا ۱۵ چه چیزی می‌خواهیم‌داشته‌باشیم؟ با توجه به اتفاقاتی که در بازار‌های‌جهانی می‌افتد، اگر برقی کردن ماشین‌ها الزامی‌شود، آن‌موقع ما باید بدنبال یافتن راه‌های دیگری برای زنده‌نگه‌داشتن رویاهایمان باشیم.
 
دومین قسمت مورد علاقه من قسمت چرخ‌هاست. آنها ایده استفاده از چهارموتورالکتریکی برای چرخ‌ها را درنظر‌دارند و بخش بسیار مهم استراتژی استفاده از اپسیلون (yشکلی) است. این چیزی است که من می خواهم در آینده لامبورگینی قویتر وقویتر کنم. ما از اپسیلون در Urus و در جلو و عقب Cenanterio استفاده‌کرده‌ایم. چیزی که من می‌خواهم بگویم این است، که این ما هستیم ، این لامبورگینی است. به همین علت است که ما می‌خواهیم با Terzo Millennio موقعیت محکمی برای خود بسازیم.
 
آیا ممکن است در سال ۲۰۴۰ در نمایشگاه ماشین دیترویت در Cobo Center یک عدد از ماشین را ببینیم؟
 
از نظر من این امکان وجود دارد. هدف از ساختن این ماشین اول از همه ساختن بنیانی برای آینده است. دلیل دوم که کاملا واضح است این است که ، ما نمی‌خواستیم ماشینی را طراحی‌کنیم که در زمان حال قابلخریداری و راندن باشد؛ مانند Huracan.  دلیل آن هم این است که این ماشین نشان‌دهنده آن است که شما می‌توانید در مسیری بسته، از قدرت و حس متفاوتی که یک ماشین می تواند به شما بدهد، لذت ببرید.  پس ما آن‌را با توجه به این‌دلیل طراحی‌کردیم، تا بدون هیچ‌گونه اقتباسی کاملا ریشه‌دار باشد.
 
پس آیاساخت این ماشین امکان‌پذیر است؟
 
از نظر من، بله. البته با توجه به قیمت آن امری بسیار پیچیده‌خواهدبود؛ اما در مقیاس کوچک و محدود، قطعا ممکن‌است. لامبورگینی می‌تواند هر چیزی را امکان‌پذیر کند. یادتان باشد شعار ما این است” منتظر غیر منتظره ها باشید”. ما نمی‌توانیم تنها از طرحی مفهومی بعنوان اساس ماشین استفاده کنیم. ما مجبور به یافتن ایده ها و قالب‌های جدید هستیم. که این، همان بخش جذاب و چالش‌بر‌انگیز کارما است.
 
 
 
 

source

gamefa

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , سوپر ماشین ها , لامبورگینی , اونتادور






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
رضا T8 : دوستان مد نظرتون باشه ( شماره درخواست خرید و شماره ثبت نام ) هر دو برای چک کردن وضعیت خودرو تو سایت میشه استفاده کرد که هر کدوم وضعیت متفاوتی رو نشون میده . حداقل واسه من که خرید اینترنتی داشتم اینطوری بود
T8 : سلام منم ثبت نامی 18 بهمن هستم الان تو مرحله ارسال پلاک و مدارکه 5 روز پیش این مرحله زرد شد
مسلم عوفی : بنده خودرو ایکس 55 ثبت نام کردم قرار سه ماه تحویل بدن .مردادماه یه مبلغی واریز کردم . دردیماه تکمیل موجودی کردم قرار بود تحویل خودرو دراسفند 1402باشد .الان دواه ازسال گذشته هنوز خودرو را تحویل ندادند ومعلوم نیست کی تحویل بدهند تازه جالبتر از همه کارت ماشین امده مدل زده 1402. ازمسئولین دروغگو مدیران لطفا پول مار بدهید ماشین نخواستیم از طریق دادگستری شکایت کردم
پیمان امیرپور : قدم سهند اس مبارک ارزش داره این صبر کیفیت عالی الحمدالله شانس مون زده
ساناز : سلام به همه دوستان شب بخیر خبری از تا v1pنیست؟ به دلم افتاده تا آخر هفته فاکتور میشیم
درحال نوشتن : اول ن اینکه اومده خیلی وقت هم هست دومن نمیدونی حرف نزن
s3 آذرماه : پس دروغ میگن مشکل گمرکی دارن اگر بود چرا J4 تحویل دارن ولی بقیه ماشینا رو نمیفرستند؟
T8 : سلام من 5روز پیش اضافه بیمه واریز کردم هنوز تکمیل وجه زده ثبت نامی 18بهمن شما چه تاریخی هستید؟
شاهین : عرض سلام واقعا در شرکت سایپا رو باید گل گرفت اخه یکی نیس بگه بی ................. شما که ماشین نداری مگه مرض داری مردمو سرکار میزاری اخه فروش فوق العاده بهار اینه بخوره توسرتون با اون برنامه ریزی کردنتون این پیامک کوفتی کی میخاد بیاد خیال ما راحت لعنتیا
امید : پدرسوخته ها راستشم نمیگن که چرا ماشینای پلاک شده رو نمیفرستن! فقط میگن مشکلی نیست و در حال ارسالیم در حالی که نمیفرستن الکی میگن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رضا دوگانه بهمن : هیچی بنزینی بود قبول نکردین همان دوگانه 5 روز بعد میاد
اتومات : برو نمایندگی کل وجه رو تسویه کن فقط نمایندگی
محسن : سلام آقارضا واقعی ازمشهد خوبی داداش خسته نباشی میگم من که اولویت تابستان ایلکس سفارشی هستم دقیقا توچه ماهی پیام میاد منتظر خبرت هستم داداش
سعید تیگو7 : سلام ممنون از توضیحات کامل
رضا دوگانه بهمن : 5 روز بعد دعوتنامه اسفند میاد
رضا دوگانه بهمن : 141500 واریز کردیم
بهزاد : منظورم کامل دادید مبلغ رو یا نصف مبلغ رو زدید
ل : این همه پول میدیم چرا ایرانخودرو نمیزاره خودمون رنگ انتخاب کنیم چرا همه پارس سفید تحویل میده
رضا : به نظرم ایکس 22 وایکس33 فقط اتومات دورنگ هست ودنده دستیش تک رنگ ربطی به اسپرت بودن ونبودن نداره یعنی کلا تیپ دیگه ای نداره
الیا : اقای رضایی جواب بدید