مزدا 6 نسخه‌ی واگن معرفی شد

 

مزدا 6 نسخه‌ی واگن معرفی شد

 
مزدا 6 واگن جدید اولین نمایش جهانی و نسخه سدان مزدا 6 نیز اولین نمایش اروپایی خود را در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ تجربه کردند.
 
همگام با تمامی خودروسازان بزرگ جهان، مزدا نیز دست خالی وارد نشده و محصولات جدیدی برای ارائه کردن در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ دارد. در حالی که تمایل خودروسازان به معرفی محصولات مفهومی، الکتریکی و خودران بیش‌تر شده، اما مزدا همچنان به دنبال پیگیری فناوری پیشرانه اسکای‌اکتیو مزدا و بهبود آن برای کاهش مصرف سوخت است. این بار مزدا با معرفی در مدل واگن و سدان از خودروی مزدا 6 به یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای خودرویی جهان می‌آید. آخرین بروزرسانی خودروی مزدا 6 جامع‌تر از همه است و با ارائه کیفیت پیشرفته تقریبا در تمام جزئیات مدل پرچم‌دار مزدا همراه خواهد بود. این ویژگی‌ها شامل طراحی بیرونی بالغ‌تر، ظریف‌‌تر و اصلاح‌شده و تغییرات گسترده داخلی از جمله صندلی‌های جلو و عقب کاملا جدید می‌شود.
 
 
فناوری‌های جدید، عملکرد کلیه پیشرانه‌های اسکای‌اکتیو (SKYACTIV) را افزایش می‌دهد و دینامیک رانندگی از طریق افزایش سفتی بدنه، اصلاح سیستم‌های فرمان و تعلیق، کارایی آیرودینامیکی بالاتر و کاهش NVH افزایش یافته است. ایمنی نیز در مدل‌های جدید بهبود می‌یابد و مزدا 6 مدل ۲۰۱۹ طیف وسیعی از سیستم‌های پشتیبانی راننده را از طریق اتخاذ ویژگی‌های پیشرفته ایمنی آی-اکتیوسنس (i-ACTIVSENSE) از قبیل کنترل کروز راداری مزدا با حالت استاپ اند گو (Stop & Go) و پایش دید ۳۶۰ درجه‌ای ارائه می‌دهد.
 
سیستم محرکه اسکای‌اکتیو مزدا
 
مزدا فناوری‌های جدیدی در پیشرانه‌های اسکای‌اکتیو G 2.0 و اسکای‌اکتیو G 2.5 همراه با پیشرانه دیزلی پاک اسکای‌اکتیو D 2.2 معرفی کرده است. طبق گفته‌های مهندسان مزدا، گشتاور پیشرانه‌ها در دور کم برای واکنش سریع‌تر دریچه گاز از حالت ایست افزایش یافت و تغییرات شتاب نیز در پاسخ به عمل پدال گاز بهینه شد.
 
در پیشرانه دیزلی اسکای‌اکتیو D 2.2 ( مصرف سوخت بین ۴.۴ تا ۴.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، انتشار گازهای گلخانه‌ای بین ۱۱۷ تا ۱۴۲ گرم در هر کیلومتر) از احتراق چندمرحله‌ای سریع بهره می‌برد. طراحی جدید برای پیستون‌های تخم‌مرغی شکل در ترکیب با انژکتورهای فوق‌العاده سریع چندسوراخه پیزو، کارایی احتراق پیشرانه را به شکل قابل توجهی افزایش می‌دهد.
 
سوپاپ‌های خروجی از فلز سدیم پر شده است تا باعث افزایش ضریب انتقال حرارت شوند و سوپاپ‌های کنترل مایع خنک‌کننده پیشرانه کارایی فرآیند گرم شدن پیشرانه را افزایش می‌دهند تا در مصرف سوخت صرفه‌جویی شود. استفاده از سیستم مبدل کاتالیستی انتخابی اوره (SCR) جدید، میزان انتشار NOx را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد.
 
مزدا 6 نسخه‌ی واگن معرفی شد
 
توربوشارژر دوقلو دو مرحله‌ای جدید با هندسه توربین متغیر، حداکثر قدرت خروجی را از ۱۷۲ به ۱۸۱ اسب بخار و حداکثر گشتاور را از ۴۲۰ به ۴۴۵ نیوتن‌متر افزایش می‌دهد. سیستم کنترل تقویتی DE با دقت بسیار بالا، بر پاسخ گشتاور در واکنش به عملکرد پدال گاز عملکرد بهینه‌ای ارائه می‌دهد که دقیقا مطابق با مقاصد راننده است. تغییرات انجام شده در سیستم‌های کنترل فرکانس صدای طبیعی و کاهنده صدای طبیعی، رانندگی آرامی با آهنگ دلپذیر صدای پیشرانه در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.
 
پیشرانه بنزینی اسکای‌اکتیو G 2.0 (مصرف سوخت بین ۶.۱ تا ۶.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، میزان انتشار دی‌اکسید کربن بین ۱۳۹ تا ۱۵۰ گرم بر کیلومتر) ویژگی‌های جدیدی مانند دریچه‌های ورودی سیلندر با جریان بالا، افزایش فشار اسپری سوخت و نازل‌های جدید طراحی شده برای انژکتورهای چندسوراخه، پیستون جدید و دامنه پیستون بشکه‌ای شکل، رینگ‌های روغنی نامتقارن، سوپاپ کنترل مایع خنک‌کننده برای بهبود بازده گرمایی پیشرانه، ارائه می‌دهد.
 
در نتیجه، حداقل گشتاور پیشرانه به میزان ۶.۲ درصد افزایش می‌یابد، در حالی‌ که کارایی حاصل از آن باعث می‌شود که انتشار آلایندگی به راحتی با چرخه‌های آزمایش WLTP/RDE مطابقت داشته باشد؛ همچنین بدون نیاز به فیلتر ذره‌ای سوخت، تعداد ذرات کاهش می‌یابد.
 
پیشرانه بنزینی اسکای‌اکتیو G 2.5 (مصرف سوخت بین ۶.۸ تا ۶.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، انتشار دی‌اکسید کربن بین ۱۵۳ تا ۱۵۶ گرم بر کیلومتر) دارای ویژگی افزایش نسبت تراکم به ۱۳.۰:۱، کاهش وزن بلوک آلومینیومی سیلندر و یک واحد متعادل‌کننده است که باعث کاهش مزاحمت فرکانس‌های پایین می‌شود. استفاده از سیستم غیرفعال کردن سیلندر، هنگام رانندگی با سرعت ثابت بین ۴۰ تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت، مصرف سوخت را به طرز چشم‌گیری کاهش می‌دهد.
 
ایمنی مزدا 6 جدید
 
طیف وسیعی از فناوری‌های پیشرفته آی-اکتیوسنس خطرات احتمالی را برای رانندگان شناسایی می‌کند و احتمال آسیب و خسارت را کاهش می‌دهد. قابلیت پایش ۳۶۰ درجه‌ای در نسل کنونی مزدا ۶ جدید در دسترس است که از چهار دوربین برای نمایش پارک خودرو در صفحه نمایش مرکزی استفاده می‌کند.
 
مزدا 6 نسخه‌ی واگن معرفی شد
 
سیستم بروزشده‌ی کنترل کروز راداری مزدا (MRCC) ترکیبی از یک رادار موج میلی‌متری با دوربین حسگر جلو است که حداقل سرعت عملیاتی را از ۳۰ کیلومتر بر ساعت به صفر کاهش می‌دهد. این سیستم در حال حاضر در همه‌ی سرعت‌ها کار می‌کند و می‌تواند خودروهای مقابل را به خوبی در جلو تشخیص دهد. 
 
دستیار سرعت هوشمند (ISA) یک سیستم محدودکننده‌ی سرعت است که در ارتباط با تشخیص علائم ترافیکی (TSR) کار می‌کند؛ این سیستم با توجه به تابلوها و علائم ترافیکی از افزایش غیرمجاز سرعت رانندگان جلوگیری می‌کند یا هنگامی که راننده متوجه علائم محدودیت سرعت نشود، به او هشدار می‌دهد.
 
مزدا 6 نسخه‌ی واگن معرفی شد
 
عملکرد چراغ‌های جلو LED انطبقای (ALH) بهبود یافته است؛ هر یک از آرایه‌های LED چراغ‌های جلو به طور دقیق‌تر به ۲۰ بلوک تقسیم شده‌اند تا کنترل کاملی روی محدوده و شعاع پخش نور ایجاد شود. همچنین محدوده چراغ‌های نور بالا برای روشن شدن فضای جلوی خودرو نسبت به مدل فعلی، ۸۰ متر افزایش یافته است.
 
مزدا 6 جدید در حال حاضر از عملکرد ایستادن خودکار مزدا بهره می‌برد که حتی بعد از این‌که راننده پا را از روی پدال ترمز برداشت، خودرو را تا مدت زمان کمی متوقف می‌کند. کاپوت ایمنی فعال نیز در حال حاضر از تجهیزات استاندارد مزدا 6 محسوب می‌شود که برای کاهش تاثیر تصادف بر عابران پیاده طراحی شده است.
 
 
 
 

منبع (source)

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , مزدا 6 , توربو , داشبورد , ماشین






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
S5 : خدا نگذره از مديران شركت غلط كردم ثبت نام كردم مهر ماه ثبت نام كردم هنوز حتي خودرو شاسي هم نشده هر بار هم زنگ ميزنم جواب درست نميدن ١چك اول رو پاس كردن ١٢٠ روز ديگه موعد چك دومه هنوز هيچ خبري نيس هيچ كس هم نيست به داد ما برسه تو روخدا جديد ثبت نام نكنيد كه به روزگار ما گرفتار بشيد 😡😡😡😡😡😡😡
محمدرضا : سلام. اولویت که سرجاشه ولی به نظر من با موتور efp میدن یا همون موتور ef7 می‌زارن و اضافه کردن آپشن های ۸۵ گانه که با این تفاسیر قیمتش می‌ره بالا ۵۰۰ درکل بنظر من می‌خوان موتور efp را جایگزین ef7کنند و فقط رو دنا استفاده کنند
T8 و T9 : ما ثبت نام ۱۷ بهمن بودیم ، فعلا تو مرحله تکمیل وجه هستیم
محمدرضا : داداش شما مابه‌التفاوت را چه تاریخی تکمیل کردی؟ من تکمیل وجه ۱۴/۱۰ بودم و تحویل ۱۵ فروردین. هیچ خبری نیست فعلا
j4 : سلام. ثبت ناميهاي j4 آخر فروردين403 توي چه مرحله اي هستيد؟؟ واسه من شماره شاسي و بيمه شده قسمت پلاك زرد هست!
S5 : من امروز باتهران تماس گرفتم گفتم میگن قراره به جای s5 .x5 بدن گفتن به ما اطلاعی ندادن
اس5 مهر22 : دوستان کسی از اس5 خبر داره نمایندگی میگه نمیدونم زنگ میزنیم امور مشتریان میگن نمیدونیم هیچ چیز به ما نگفتن . کسی اطلاعی داره هیچکس تو اون خراب شده آشنا نداره؟
رضا T8 : سلام دوستان بالاخره زنگ زدن گفتن عصر بیا ماشینا تحویل بگیر ایشالله قسمت شما هم بشه ثبت نام 18 بهمن
امید : دوستان ایکس ۵ ها یه سریشون بارگیری شده ظرف چند روز آینده تحویل میشه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
تبدیل به سورن زدم : دو ماه گذشته هنوز فاکتور نشده ،کسی هست چنین شرایطی داشته باشه
پریا : دوستان احراز محل سکونت چگونه انجام میشه؟
تبدیل پژو پارس به سورن پلاس : سلام دوستان 9 اسفند واریزی تحویل 8خرداد منتظر فاکتور شدن 😔
اریزو 6 پرو : من تخصیص خورده مجوز خروجشون چطوریه
ملت بی پناه : دلار پایین آمد و روسیاهی به ایران خودرو ماند
مجید اسفند : سلام اونا به کسی نمیگن ..حتی اگه بگن علکی میگن
جی ایکس ال : سلام تا 19بهمن فاکتور شده جی ایکس ال هم 19اسفن نگران نباش تا 2هفته دیگه حتما فاکتور می‌شید
X33-CVT مشکی : تکمیل وجه نقدی 2 دی، موعد تحویل 19 اردیبهشت، امروز هم با مراجعه به ساختمان مرکزی گفتن هیچ مجوزی برای x33 ها صادر نشده و فعلا مجوز fx و آریزو 5 و تیگو8 هیبرید صادر شده و تا زمانی که این ها رو تحویل ندیم از مجوز خروج برای باقی مدل ها خبری نیست، جز 22 و x33 مگه مدلی هم موند؟ دست ما نیست دست گمرکه؟ الان گفتی برای اونها مجوز خروج صادر شده برای این ها نه؟ کاملا مشخصه خودتون دارید به گمرک اعلام میکنین که مجوز چه ماشینی رو میخواین!!! من کاری نمیتونم براتون بکنم...هرجایی که میبینه دروغ هاش تموم شده میگه من کاری نمیتونم بکنم!!!!دلم میخواد این مردک اژدرپور رو بیرون ببینم مثل مجوز خروج باهاش رفتار کنم.
اسفند : شیشه ای عزیز از طریق اینترنتی با ir.136 وارد بشید اول ثبت نام بعد شکایت وگزارس فساد بزن فرم یکی پر کن گزینه اولی مربوط به دولتی بزن بعدی ریس کل ایران خودرو یونی آدرس شرکت بعدی وزارت صنعت خط ایران ایران خودرو متن شکایت مختصر سرخ بدهید حتما بنویسید صبرمان تمام شده در صدد حضور دربرابر ایران خودرو هستیم
مرتضی : سلام.آقا حسام سابق بنده امروز از نمایندگی خودرو رو تحویل گرفتم.مثه شما چهارشنبه چراغ تحویل روشن شده بود