چگونه مصرف سوخت را ۲۰٪ کاهش دهیم

 

چگونه مصرف سوخت را ۲۰٪ کاهش دهیم

برای شروع سرمایه‌گذاری دیگر به سراغ بانک‌ها، موسسات‌مالی، بورس یا بازاریابی شبکه‌ای نروید! شاید بهتر باشد سرمایه‌گذاری را از وسیله‌ی نقلیه‌ی خود آغاز کنید! بله، اگر هر خودرویی در کشورمان ۲۰٪ کمتر بسوزاند هم به نفع خودمان است و هم جامعه و محیط‌زیست! با ماهمراه باشید تا راه و روش جدید سرمایه‌گذاری را به شما نشان بدهیم!
 
سرویس‌های دوره‌ای
 
شاید گوش شما از این حرف‌ها پُر شده باشد! ولی سلامت شمع و وایر شمع، به اندازه بودن سطح روغن و تعویض به موقع روغن و فیلتر‌ها، بالانس بودن تایرها، میزان بودن فرمان و زاویه‌ی تایرها تاثیر به‌سزایی در کاهش مصرف سوخت دارند.
 
گول نخورید
 
شرکت‌های بسیاری سر همین قضیه دندان تیز کرده‌اند و در جستجوی مشتری بدون اطلاعات هستند! این فرفره را بگیر و در مجاری هوا قرار بده، این آهنربا را در مسیر سوخت‌رسانی نصب کن و معجزه را ببین، این قرص را در باک سوخت بینداز و مواردی از این دست که هر روز از جایی سر و کله‌اشان پیدا می‌شود بی شمارند. گول این تبلیغات بیهوده را نخورید چرا که در عمل هیچ تاثیری ندارند.
 
تیونینگ کنید
 
برخلاف تصور بیشتر ماشین دوستان، بعضی از دستکاری‌ها منجر به افزایش مصرف سوخت نمی‌شود، مثلا با نصب هدرز، چیپ ECU, میل سوپاپ شهری (پروفیل کوتاه) میتوان مصرف سوخت را تا صدی یک لیتر کم کرد. حقیقت این است که ماشین قوی‌تر در شرایط یکسان نیاز کمتری به تخته‌گاز کردن دارد!
 
چگونه مصرف سوخت را ۲۰٪ کاهش دهیم
 
در انتخاب حساس باشید
 
همیشه در انتخاب تایر، روغن و نوع سوخت حساسیت به خرج بدهید! اگر بنزین سوپر برای ماشین‌تان پیشنهاد شده، پس چرا بنزین معمولی می‌زنید؟ خیالتان را راحت کنم، هم مصرفتان بالا می‌رود هم توان موتور و عمرش کوتاه می‌شود. به شما توصیه می‌کنم زیاد دربند حرف‌های تعویض روغنی‌ها نباشید و هنگام خرید روغن موتور، حتما گرید و استانداردش را با روغن توصیه‌ شده در دفترچه‌‌ی اتومبیل مطابقت دهید. هنگام خرید لاستیک جو گیر نشوید و به لاستیک‌های پهن نگاه نکنید! یک لاستیک با سایز استاندارد ولی از سازنده‌ای معتبر بهترین انتخاب است، همچنین بدانید بعضی از لاستیک‌ها با شکل خاص عاجشان باعث کاهش مصرف سوخت می‌شوند.
 
نحوه‌ی رانندگی خود را اصلاح کنید
 
و اما مهمترین دشمن مصرف سوخت کسی جز خودمان نیست! نحوه‌ی رانندگی ما بیشترین تاثیر در کاهش مصرف سوخت را ایفا می‌کند. چگونه؟ سعی کنید به آرامی شتاب بگیرید و به آرامی از سرعت بکاهید. با عاقبت نگری، موانع را سریع‌تر تشخیص بدهید و زودتر پدال گاز را رها کنید چرا که راننده‌ی اقتصادی پدال ترمز را کمتر می‌فشارد. این نکته‌ی جالب را بدانید که معمولا ۸۰٪ قدرت موتور با فشردن ۴۰٪ از پدال گاز حاصل می‌شود، بنابراین تخته‌گاز نکنید. خودروهای جدید در توقف‌ها موتور را به صورت اتوماتیک خاموش می‌کنند، اگر ماشین شما چنین سیستمی ندارد چرا به صورت دستی امتحان نمی‌کنید؟! حواستان به عقربه‌ی سرعت‌سنج باشد، بین سرعت ۸۰ تا ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت فقط ۴۰ واحد فاصله است و همینطور بین ۲۰ تا ۴۰٪ مصرف سوخت بیشتر، پس قید چند دقیقه زودتر رسیدن را بزنید و با خیال راحت رانندگی کنید. همچنین راندن با شیشه‌های باز در سرعت‌های بالای ۸۰ کیلومتر بر ساعت به ضررتان تمام می‌شود.
 
با به کار بستن توصیه‌های بالا، بدون شک سالیانه صدها هزار تومان به نفع جیبتان عمل خواهید کرد!
 
 
 
 
 

source

carnoter

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , مصرف سوخت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

کاربر: جاویدیان
0

بعضی از این اصلاحات و خرجها خیلی بیشتر از پول بنزین، هزینه داره
همیشه اقتصاد هست که عامل تصمیم گیری هست و بعد مسائلی مثل فرهنگ یا محیط زیست، مگر اینکه اجبار قانونی پیش بیاره دولت

مثلا خیلی ها میدونن ک کاتالیست نباشه، موتور پر نفس تره اما اجبار دولتی پشت کاتالیسته و به همون میزان شما مثلا در یه سبقت بیشتر سوخت مصرف میکنی تا به قدرت مطلوبت برسی
11:20  1396/12/24
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
کسری اس۵ : ۲۶مهر ثبت نام کردم دیروز۲۳اردیبهشت شاسی شد
سینا اس۵ : من ۸ آبان ثبت نام کردم و اسفندماه شاسی شده،و ۲۵ام فروردین تحویل گرفتم
احمد : دوستان نگران نباشید این طرح چهارشنبه فقط برای خودرو فرسوده و طرح مادرانه
Agh اصفهان : من17مهر402ثبت نام s5اقساطی کردم 21اسفند شاسی شد 22اسفند بیمه 26فروردین پلاک و دهم اردیبهشت‌ماه تحویل گرفتم مدل 403میخای شماره بزار عکس برات بفرستم
s3 مهرماه : بنده 21 اسفند شاسی شدم دریغ از خودرو
امین : سلام دوستان کسی خبر جدید و قطعی درباره حواله های چانگان cs55 که ارسال به خودروساز خورده کی پیامک واریز وجه میاد بخدا مردیم هرروز منتظر پیامک هستیم
سعید8 : دوستان برید حمایت کنید. اینجا صفحه ی خودروهای وارداتی نوبت دومه
علی : هر دو دزدن یکی از یکی بدتر
پلنگ : خب دوست بزرگوار الآن تقصیر ماها چیه که قرار بود دی واریز کنیم فروردین تحویل بگیریم ولی بعد کلی دغدغه و استرس و انتظار تو اردیبهشت یه پیام پیش فروش فرستادن میخوایید ریسک کنیم اونم از دست بدیم بریم از بیرون ماشین بگیریم که همون ماشین رو با کلی اختلاف بگیریم؟من نمیدونم چرا به این همه مردم بی گناه و بی تقصیر که با هزار دردسر و انتظار بعد چند ماه دغدغه ذهنی به خاطر واریز وجه پیش فروش میگید طمعکار!!!؟
سیامک : احساس میکنم تا حالا انقدر به شعورم توهین نشده بود یکشاله منتظر بودم آخرشم دزد سر گردنه جیبمونو خالی کرد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رسول : ممنونم اقا محمدجواد
پذیرش 11 بهمن فوری : مابه‌التفاوت رو چند فروردین ب حساب ریختین؟ سخا چی؟
پذیرش 11 بهمن فوری : پیش فروش یا فوری نا مفهومه داداش .
ساندرو اتوماتیک : خدا رو شکر عزیزان این حداقل رقم کارشناسی هست. دادگستری سایر مناطق تهران و شهرستان ها رقم تا بالای 2 میلیارد هم ارزشیابی و پرداخت شد.
هاکان شاهانی : با سلام به نظرم سایپا مصوبه رو رعایت نکرده طبق مصوبه باید مبلغی که از قبل به عنوان پیش پرداخت اخذ شده افزایش قیمت شامل نمیشه و نصف بعدی که به همراه دعوت نامه میاد افزایش قیمت قابل قبوله
207 کد 60019 : از دوستان سقف فلز با موعد دی ماه کسی فاکتور شده؟
کریم : چونه بزن خیلیه
ایمان : چطور شکایت کردید
حسن : نه عزیزم باتوطئه زندگی نمیکنم بلکه سعی میکنم بافکرومنطق وباهوش به قضایا نگاه کنم!!سعی میکنم به راحتی به کسی که یه کاری انجام مبده بدون منافع مالی یخرده روش تحقیق کنم تاحقیقت رومتوجه بشم
جواد : بگو نافم بچسبه به پیشونیت