رشد بازار خودرو ایران تا چه زمانی ادامه می یابد؟

 

رشد بازار خودرو ایران تا چه زمانی ادامه می یابد؟

 
در سال گذشته میلادی، ایران دوازدهمین بازار بزرگ خودرو در جهان شناخته شد و بیش از 1/7 میلیون دستگاه خودرو نو در ایران طی سال میلادی گذشته به فروش رسید.
همچنين سازمان بین المللی سازندگان وسایل نقلیه موتوری اعلام کرد تولید خودرو ایران با رشد 18 درصدی از مرز 1/5 میلیون دستگاه عبور کرد و ایران شانزدهمین خودروساز جهان در این سال شد.
 
سازمان بین المللی سازندگان وسایل نقلیه موتوری از فروش 1 میلیون و 718 هزار و 565 دستگاه خودرو نو در ایران طی سال میلادی گذشته خبر داد.
فروش خودرو در بازار ایران طی این سال نسبت به سال پیش از آن رشد 18 درصدی داشته است. در سال 2016 بالغ بر 1 میلیون و 448 هزار و 500 دستگاه خودرو نو در بازار ایران به فروش رسیده بود.
 
درحالی بیش از 1.7 میلیون دستگاه خودرو در ایران طی سال 2017 به فروش رسیده است که کل تولید خودرو در ایران طی این سال حدود 1.5 میلیون دستگاه گزارش شده است.
کل خودرو به فروش رفته در دنیا طی این سال 96 میلیون و 804 هزار دستگاه بوده که بازار ایران 1.7 درصد از این رقم را به خود اختصاص داده است.
ایران دوازدهمین بازار بزرگ خودرو در جهان طی سال 2017 بوده است. چین، آمریکا و ژاپن به ترتیب در رتبه های اول تا سوم از این نظر قرار داشته اند. میزان 29 میلیون دستگاه خودرو در چین طی سال 2017 به فروش رسیده و این رقم برای آمریکا 17 میلیون دستگاه و برای ژاپن 5 میلیون دستگاه بوده است.
 
 
اما سوال اینجاست که این رشد فروش خودرو در ایران تا چه زمانی می تواند ادامه داشته باشد؟
پاسخ طبیعتا ارتباط زیادی با شریط اقتصادی دارد، چرا که با توجه به عدم وجود سیستم های حمل و نقل عمومی کارآمد و شرایط آب و هوایی کشورمان، عموم ایرانیان تنها راه تردد را استفاده از خودرو شخصی می دانند.
 
اما با توجه به شرایط هرم جمعیتی کشور، بعید است که حتی در صورت ثابت ماندن وضعیت اقتصادی نیز، خودروسازان بتوانند با رشد قابل توجه یک دهه گذشته به فعالیت خود ادامه دهند، از این رو به نظر می رسد که در نهایت خودروسازان نیز به سرنوشتی مانند دانشگاه آزاد دچار شوند و بعد از اتمام سیل جمعیتی متولدین دهه 60، به تدریج رونق بازار خود را از دست بدهند.
 
این موارد درحالیست که با توجه به تجربه سال 91، محدودیت های بین المللی و افزایش نرخ ارز نیز بسیار بر روی شرایط کلی خودروسازان تاثیر گذار است و در صورت تکرار شرایط مذکور احتمال کاهش تولید شدید خودرو در کشور نیز وجود خواهد داشت.
 
 
 
 

منبع (source)

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , بازار خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مسعود زمستان 403 : درود برشرفت .کسی که میخواد سوداگری کنه باید این چنین بخشی بشنوه .
آرمان : سلام بستگی به شهر داره من یزد هستم ۲۱ فروردین پلاک شده دیروز بارگیری شده بعضی از دوستان هستند دو روز بعد تحویل گرفتن
joni جون : عزیزان شماراشفارش می کنم به تقوی صبر
S3 تهران : کسی از عید به اینور s3 تحویل گرفته؟ اطلاعاتی دارید ممنون میشم بگید. ما که هفت ماه تو انتظارییم و خبری نیست.تماس میگیریم جواب سربالا میدن.
عادل : دوستان یه آقایی به نام آسترکی بود چند وقت پیش توی کامنتها یه شماره گذاشته بودن( گفته بود زنگ بزنید یه خانوم کاظمی هست بگید بهش وصلتون میکنه به مسئول فاکتور ) کسی میدونه جریانش چیه اونم راست میگفت یا سرکاری بود؟؟؟
مصطفی : سلام دوستان، کسی از سرنوشت شاهین اتومات تحویل زمستن 403 خبری نداره؟ مایی که مهر 290 دادیم بعد ماه بعد فروش فوری گذاشتن!چرا زودتر تحویل نمیدن!لااقل تابستون بدن!
Reza : سلام طرح فرزند آوری بهمن از دوستان کسی فاکتور شده?
حمید : سلام جناب آرمان منم شاهین اتومات طرح 90 روزه هستم از یزد میشه لطفا شما بفرمایید چه طرحی بودین و چه شرایطی کب فکتور شده براتون
تارا دستی تبدیل به v1p : برای چندمین بار تاریخ صدور فاکتور بروز شده2/10
اطلس ۲۸ بهمن : با سلام شما چه رنگی بودین که زود فاکتور شدین؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اتومات30دی : فکر کن تو گرونی میفروختی باید 30 درصد از سودتو میدادی مالیات حدود 150 تومن
علی : دوستان 207 فلز تکمیل وجه 13 دی موعد تحویلم 29 اسفند کی فاکتور میشه حدودا؟
رانا بهمن : سلام 10 دی
جواب تاچر : به هر خطی که شما دادید زنگ زدم یدونه بوقم نخورد قطع میشه اینا عمدن دارن اینجوری میکنن . پیگیر نباشیم فکر میکنن نفهمیم باید حضوری بریم
تحویل 30بهمن تکمیل وجه 12دی : سلام تاریخ تکمیل وجه شما چندم دی ماه بوده جسارتا؟
207تبدیل29اسفند : الان زنگ زدم ایران خودرو 207 تبدیل را گفتند از زمانی که هزینه تبدیل را پرداخت کردین حداکثر تا یک ماه ماشین به دستتون میرسه
رانا 30 بهمن : دوستان کسی هست از پنجم به اینور پلاک شده باشه؟ من واریز 9 دی تحویل 30 بهمن رانا، عادی بودم که پنجم فاکتور شدم ولی هنوز پلاک نشدم، ممنون میشم اگه پنجم به بعد پلاک شدین پاسخ بدین، فرق نمیکنه چه رانا چه هر ماشین دیگه
تحویل 30بهمن تکمیل وجه 12دی : سلام جسارتا چندم دی ماه تکمیل وجه کردید؟؟
رانا بهمن : خیر بهمن
محمد : سلام من 23بهمن نقدی ثبت نام کردم تا8اسفندهمه گزینه ها تیک خوردو5فروردین403هم کارت وبرگ سبزش بدستم رسید ولی هنوز ماشین نیومده