از رنو کویید تا نیسان کیکس و زوتای t600؛ محصولات احتمالی سایپا برای سال 97

 

از رنو کویید تا نیسان کیکس و زوتای t600؛ محصولات احتمالی سایپا برای سال 97

 
شاید بتوان رنو کوئید را یکی از مهم ترین محصولات این برند برای بازار ایران دانست، خودرویی که تا کنون خبرهای مختلفی در مورد شرکت عرضه کننده و قیمت آن منتشر شده است. با توجه به تصاویر گرفته شده از این خودرو انتظار می رود که کوئید توسط سایپا مونتاژ و به بازار عرضه شود.
 
در واقع آنطور که از شایعات بر می آید ظاهرا عرضه کوئید توسط سایپا یکی از شروط این شرکت برای واگذاری کارخانه بن رو به رنو بوده است.
بنابراین شاید در آینده ای نزدیک و در صورت قیمت گذاری منطقی شاهد خداحافظی با پراید باشیم و رنو کوئید به عنوان جانشینی برای این خودرو در نظر گرفته شود.
 
برای رنو کوئید دو نوع پیشرانه 0.8 لیتری و 1 لیتری وجود دارد که به ترتیب می توانند حداکثر 54 و 68 اسب بخار توان تولید کنند ضمن این که جعبه دنده 5 سرعت دستی و یا اتوماتیک نیز برای این خودرو طراحی شده است.
 
 
رنو کوئید داراى امكاناتى نظير، کیسه هوای راننده، قفل مرکزی به همراه ریموت کنترل رادیویی ، سیستم ضد سرقت، سیستم ناوبری همراه با صفحه‌نمایش لمسی ۷ اینچی مجهز به بلوتوث، USB، AUX و آینه های جانبی برقی است.
 
شرکت پارس خودرو به عنوان زیر مجموعه ای از شرکت سایپا در گذشته محصولاتی از برند نیسان مانند مدل ماکسیما و تینا را به بازار عرضه کرده است و در مدل ماکسیما نیز موفقیت خوبی در فروش را کسب کرد. در حال حاضر نیز انتظار می رود کراس اورر این برند یعنی مدل کیکس توسط این سایپا وارد بازار شود.
 
 
ظاهرا نمونه هایی از کیکس در شرکت سایپا مشاهده شده است و مذاکراتی در زمینه مونتاژ یا عرضه وارداتی این محصول توسط پارس خودرو در جریان است
 
این خبر ممکن است برای دوست داران برند نیسان بسیار خوش آیند باشد چرا که با توجه به قیمت بالای محصولات وارداتی نیسان امکان خرید محصولات این برند برای بسیاری از افراد کاهش یافته اما با مونتاژ این خودرو توسط سایپا بازار کراس اوورها نیز متحول خواهد شد.
 
برای نیسان کیکس دو نوع پیشرانه 1.6 لیتری یکی با حداکثر توان 113 اسب بخار و دیگری با حداکثر توان 118 اسب بخار در نظر گرفته شده است و جعبه دنده های دستی و اتوماتیک CVT نیز در بازار جهانی برای این خودرو قابل سفارش است.
 
با توجه به نیاز بازار انتظار می رود سایپا نیز این خودرو را با جعبه دنده اتوماتیک عرضه کند. انتقال نیرو به چرخ‌های جلو سبب شده است این خودرو وزن پایینی داشته باشد و در کمال تعجب باید گفت که قدرت پیشرانه‌ خودرو کاملا برای جثه‌ آن کافی است.
 
کمپانی خودروسازی زوتی (ZOTYE) در حدود 10 سال پیش و به تاریخ 14 ژانویه سال 2005 میلادی، توسط هولدینگ زوتی بنیان‌گذاری شد. پیش از این، شرکت مذکور به ساخت و صدور قطعات یدکی انواع خودرو می‌پرداخت.
 
گرچه این شرکت از همان آغاز فعالیتش اقدام به توسعه خطوط تولیدی خود نمود و افزایش تیراژ را وجه همت خویش ساخت، ولی هنوز هم این کمپانی در مقیاس جهانی کوچک محسوب می‌گردد.
 
برند زوتی یکی دیگر از برندهایی است که در حال حاضر با مدل Z300 و با نام آریو توسط سایپا مونتاژ و به بازار عرضه می شود اما می توان گفت که تبلیغات مناسبی برای این سدان صورت نگرفت و فروش موفقی برای آن رقم نخورد.
 
در حال حاضر شاهد حضور کراس اووری از این برند با مدل T600 در محوطه سایپا هستیم، خودرویی که با توجه به تب داغ بازار کراس اوورها در ایران می تواند گزینه ای مناسب برای احیا این برند در کشور باشد.
 
این خودرو از پیشرانه 2 لیتری توربو با حداکثر توان 188 اسب بخار و 250 نیوتن متر گشتاور بهره می برد و جعبه دنده 6 سرعت اتوماتیک دوبل کلاچ برای این خودرو در نظر گرفته شده است که توان را به محور جلو منتقل می کند.
 
گفتنی است که زوتی یکی از مشهور ترین کمپانی های چینی در زمینه کپی کردن انواع و اقسام خودرو های روز جهان به شمار می آید و کپی برداری کامل از طراحی بدنه خودروهایی چون پورشه ماکان را نیز در کارنامه سرتاسر پرحاشیه خود دارد.
 
در نهایت باید به ذکر این نکته مهم بسنده کرده که در شرایط فعلی اقتصادی، سرنوشت پروژه هایی نظیر تولید و عرضه کوئید در راستای حذف پراید، یا مونتاژ محصولات نیسان ارتباط بی چون چرایی به سرنوشت برجام و مسائلی از این دست دارد و ممکن است از میان محصولات گفته شده، تنها انواع و اقسام خودروهای چینی با قیمت های گزاف از خط تولید شرکت های داخلی خارج شوند.
 
 
 
 
 

منبع (source)

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , رنو کویید , نیسان کیکس






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سهند : اینی ک میگن مالیات داره داره ماشین واسه فروش حواله مالیاتش چقده جریانش چیه اگه کسی میدونه بگه لطفا
ساینا اس شده سهند اس : امروز برای منم پیامک واریزی سهند اس اومده انشااله که برای همه بیاد بعد چند ماه
dubi : الاغ این واسه کسیه که تمام پولو داده باشه و ثبت نامش قطعی باشه نه تو که یه ریالم پول ندادی ثبت نام قطعی نکردی. اینی که الان پیامک فرستاده هم از تعهدش به اون پیش ثبت نام نیست. میخاد ماشینی که هیچکی نمیخره رو قالب کنه به یه عده از همه جا مونده
تارا : دوستان ما همه یه درد مشترک داریم پس همه بهتره به هم کمک کنیم و اطلاعات دقیق بدیم و دروغ هم نگیم. خواهشا هرکی فاکتور شد دقیقا توضیح بدید. تشکر.
حسین : چرا اینقدر جلوش زشته، مثل پیکان همه چیزش رو مربعی در آوردن، آخه یه بازی با خطوطی یا یه زاویه ای
تارا v1 پلاس : توضیحات این ساناز خانم سرکاری بود چون فاقد هرگونه اطلاعات بود قطعا اگر سری جدید فاکتور شده باشند دوستان دیگری فاکتور شدن و اطلاعات درستی در گروه قرار میدن
وحید : اومدی پز فاکتور شدنت رو بدی!؟ اگه قصدتون کمک کردن به دیگرانه، بفرمایید فروش فوری بودید یا پبش فروش، تحویل چه تاریخی بوده، کی واریز وجه یا تکمیل وجه کردید؟
Ramin : با سلام اگر قرارداد رو خوب مطالعه کنید 90 روز عادی هست نه کاری. لطفا نگید کاری تا بعدا همه بگن 90 روز کاری و دیگاه سایپا هم سو استفاده کنه از این مطلب.
رضا : آقا یه رانتی داره توزیع میشه و ملتی دارن استفاده میکند ، خریتش کجاشه؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
آراد : منم همه چیم مثل شماس گفتن تیر میدیم هنوز دی ماه رو هم ندادن ما که آخر اسفندیم احتمالا بره تو مهر ماه
سقف فلز اسفند : من واریز اولیه ام شهریور بوده ولی تاریخ تکمیل وجه 20 دی ماه
تحویل 29 اسفند : کدخدابهروزتحویلت کی بود تکمیل وجه کی بودماشینت چی بود
سورن جدید. دی : معلوم نیس باماشینای مردم چکارمیکنن که برایکی خلافی میادبرایکی عوارض ازادراهی
سورن جدید. دی : معلوم نیس چ غلطی میکنن که 3روزه توراهه
حسن : قسطی چیه برادر مبلغ باید کم بشه
بوشهری : ایا قبل از 18 آذر کسی مانده که فاکتور نشده باشه
پارس 4705 : سلام دوستان ازکجا میشه فهمید ماشین ساخت کدوم کارخانه یا کدوم شهره
رسول : تبریک فاکتور شدی به همین خاطر
آریزو5 مجید : منم 23 دی ماه تکمیل وجه کردم 25قراردادشدولی هنوزخبری نیست شماتهران بودید؟