پژو 207 کراس، شاهکار جدید ایران‌خودرو!

 

پژو 207 کراس، شاهکار جدید ایران‌خودرو!

 
همان‌طور که بارها گفته شده، این روزها در سراسر دنیا کراس‌اوورها از محبوبیت خارق‌العاده‌ای برخوردار شده‌اند و فروش بسیار بالایی دارند تا جایی که حتی سدان‌ها را به حاشیه رانده‌اند؛ اما این تب ارتفاع سواری به دنیای هاچ‌بک‌ها هم سرایت کرده و موجب خلق دستهٔ جدیدی از خودروها با نام کراس هاچ‌بک شده است که ازجملهٔ شناخته‌شده‌ترین آن‌ها در بازارهای جهانی می‌توان به سوبارو XV و ولوو V40 کراس کانتری اشاره کرد. از سوی دیگر، محبوبیت عجیب کراس‌اوورها و همین‌طور کراس هاچ‌بک‌ها به بازار خودروی کشورمان هم کشیده شده و این بلندقامتان شهری در اینجا هم فروش بالایی را تجربه کرده‌اند. در بازار خودروی کشورمان در رنج قیمتی زیر صد میلیون تومان عمدتاً کراس‌اوورهای چینی حضور دارند درحالی‌که در بازهٔ قیمتی زیر 60 میلیون تومان نوبت به خودنمایی کراس هاچ‌بک‌ها می‌رسد.
 
در ابتدا پارس‌خودرو رنو ساندرو استپ‌وی را راهی این بخش کرد که به فروش و محبوبیت خارج از تصوری دست پیدا کرد. به همین دلیل، گروه خودروسازی سایپا در قدم‌های بعدی، دو کراس هاچ‌بک دیگر یعنی کوییک و برلیانس کراس را هم به بازار عرضه نمود. از سوی دیگر، ایران‌خودرو هم با عرضهٔ دانگ‌فنگ H30 کراس به سایپا پاسخ داده و سعی کرد بخشی از این بازار پرسود را به خود اختصاص دهد. حال اما به‌تازگی تصاویری از یک کراس هاچ‌بک جدید ساخت ایران‌خودرو منتشر شده است. این خودرو پژو 207 کراس است که به نظر می‌رسد ایران‌خودرو قصد دارد آن‌را به‌عنوان رقیب مستقیم ساندرو استپ‌وی به بازار عرضه کند. البته این اولین باری نیست که پژو 207 به یک کراس هاچ‌بک تبدیل می‌شود چراکه چند سال پیش نسخهٔ کراس این خودرو در چین معرفی و به بازار عرضه می‌شد. 207 کراس که توسط جوینت ونچر دانگ‌فنگ-پژو-سیتروئن در چین به تولید می‌رسد، برای اولین بار در نمایشگاه گوانگژو 2012 رونمایی شده و با قیمتی بین 74,800 یوآن (معادل 11,900 دلار) تا 105,800 یوآن (معادل 16,800 دلار) در بازار چین عرضه شد.
 
البته همان‌طور که احتمالاً اطلاع دارید، این خودرو در اصل نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ پژو 206 است که توسط شعبهٔ برزیلی پژو ساخته شده و در برخی بازارها مثل ایران، چین و برزیل با نام 207 عرضه گردید. از سوی دیگر، در برزیل نیز مقطعی نسخهٔ کراسی از پژو 207 تولید و عرضه می‌شد. این خودرو اما برخلاف 207 کراس چینی‌ها، بر اساس نسخهٔ استیشن 207 ساخته شده بود و 207 اسکپید (Escapade) نام داشت. به خاطر شکل‌گیری بر اساس 207 استیشن، اسکپید ظاهر بسیار معقول‌تری داشته و استایل آن بیشتر به یک کراس‌اوور نزدیک شده بود. ایران‌خودرو اما برای ساخت 207 کراس، راه آسان‌تر را انتخاب کرده و بجای تولید مدل اسکپید که نیاز به قالب‌های تولید جدید دارد، نسخهٔ کراس را بر اساس همان مدل هاچ‌بک 207 ساخته است. درهرحال به‌زودی طی مطلبی مجزا به‌طور کامل به 207 اسکپید خواهیم پرداخت.
 
حال اما بد نیست نگاهی داشته باشیم به پژو 207 کراس ساخت ایران‌خودرو. فعلاً سه تصویر نه‌چندان واضح از این خودرو منتشر شده که به‌احتمال‌زیاد در مرکز تحقیقات ایران‌خودرو گرفته شده است. سازندهٔ وطنی طبق رویهٔ جهانی که برای ساخت کراس هاچ‌بک‌ها وجود دارد، سعی کرده با انجام تغییراتی، نمای 207 را به کراس‌اوورها نزدیک کند. در نمای جلویی خودرو تنها تغییر قابل‌توجه سپری متفاوت با پوشش پلاستیکی است درحالی‌که به نظر می‌رسد در چراغ‌های جلو هم تریم دودی کار شده باشد. در نمای جانبی هم ریل‌های روی سقف و پوشش‌های پلاستیکی در اطراف گلگیرها و همین‌طور روی رکاب دیده می‌شود. علاوه بر این، به سبک اکثر کراس هاچ‌بک‌ها، ارتفاع 207 هم افزایش داشته است اما این افزایش ارتفاع به‌هیچ‌عنوان نمای جالبی را ایجاد نکرده است. این مشکل خصوصاً در بخش چرخ و گلگیر عقب بیشتر دیده می‌شود.
 
در نمای عقبی شاهکار جدید ایران‌خودرو نیز صرفاً سپری جدید به چشم می‌خورد که روی آن پوششی پلاستیکی به همراه محافظی نقره‌ای‌رنگ کار شده است. در این قسمت دو سر اگزوز ذوزنقه شکل هم دیده می‌شود که قطعاً یکی یا حتی هردوی آن‌ها نمایشی است. به‌طورکلی هرچند ایران‌خودرو با ساخت 207 کراس سعی کرده طبق رویهٔ جهانی حرکت کند اما نتیجهٔ ایجاد تغییراتی غیرحرفه‌ای روی خودرویی قدیمی اصلاً جالب از کار درنیامده و نمای ناهماهنگ و غیرمتعارفی را ایجاد کرده است. این در حالی است که تولید 207 اسکپید می‌توانست گزینهٔ بسیار بهتری باشد اما طبق معمول، ایران‌خودرو قصد دارد با کمترین هزینه به بیشترین سود دست پیدا کند؛ بنابراین به‌احتمال فراوان همین 207 کراس نیز در خوش‌بینانه‌ترین حالت با قیمتی چهار تا پنج میلیون تومان بیشتر از 207 معمولی به فروش خواهد رسید.
 
 

source

pedal

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , پژو 207 کراس






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

اریابهمن
2

اچ سی کراس حرف نداره.بهترین ماشین تا 70م .محکم،جادار،گیربکس ایسین ژاپن،آپشن خوب،تامین لوازم یدکی توسط ایرانخودرو،زیربندی قوی،از همه مهمتر قیمت مناسب.
23:15  1397/01/29
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
5

تصاویری ک هس برا 207 کراس چینه. همون 207 پلاس خودمون با چن تا تیکه پلاستیک و باربند و چندسانتی متر افزایش ارتفاع.
بعید نیس ایرانخودرو هم ب زودی معرفی کنه و هزینه چندین میلیاردی براش بتراشه و با 15 میلیون قیمت بیشتر نسبت به 207 پلاس بفروش برسونه.
14:45  1397/01/29
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
زهرا : اگه کسی اطلاع داره کی پیش فروش میذارن لطفا بنویسه.
کیان : همانطور که گفته شد تیپ S سهند نمونه کم آپشن و تیپ G سهند نسخه فول آپشن از این سدان است. در سهند S امکاناتی نظیر کیسه هوای راننده و سرنشین، سیستم تهویه الکترونیکی دستی، سیستم کنترل پایداری، چراغ روشنایی روز، سنسور نور، سیستم پایش میزان فشار باد تایرها (TPMS)، نشانگر تعویض دنده GSI، فرمان هیدرولیک، آینه های جانبی برقی و سنسور دنده عقب بکار رفته است و خبری از امکاناتی مثل رینگ ۱۴ اینچی آلومینیومی، کنترل سیستم صوتی بر روی غربیلک فرمان، کاور صندلی چرم و پارچه، تریم داخلی دو رنگ، آینه های تاشو برقی با گرم کن، سانروف، صفحه نمایش مالتی مدیا ۷ اینچی، دوربین دنده عقب، آنتن کوسه ای و دو بلندگوی عقب در این تیپ نیست.
چانگان cs55🤠 : تماس بگیرید با سایپا اگر کد ملی رو گرفت و بهتون گفت تو لیست هستید و منتظر پیامک باشین یعنی منتخب هستید .
کیان : اولا ۶ ماه نه بیشتر حتی یه سال که افزایش قیمت میخوره دوستان سهند اس همون سایناس با چراغ متفاوت اون سهند جی هست که عین اطلس سانروف و مولتی مدیا و دوربین دنده عقب و چیزای دیگه داره
mhd S3 : سلام از دوستان کسی تا حالا شکایتش در دادگستری به نتیجه رسیده و تونسته خسارت رو از زمان دیر کرد تا زمان تحویل بگیره؟ کسی تا حالا از کرمان موتور بدون شکایت دیرکرد گرفته؟
کیان : سهند اس همون ساینا س هواستون باشه فقط چراغش فرق میکنه وسلام اون سهند جی هست که عین اطلس فول آپشنه اشتباه نگیرین سهند اس رو با سهند جی
افشین جی۷ : آقا توروخدا با این همه بلا و مصیبت و بدبختی جی۷ ها رو که تحویل گرفتین کمتر از ۲ تومن آگهی نکنید. موقع ثبت نام یک میلیارد و ۲۸۰ میدادیم طلا الان ۳ تومن شده بود
مسئول محترم : مدیر محترم واقعا" جای تاسف داره این پیام بی ادبانه رو اجازه نشر دادید .
حمید : سلام شرکت سایپا مجبور بود ساینا s دوگانه رو بده چرا چون طرف یکسال بیشتر گول ریخته حساب برگ قرارداد داره میتونه شکایت کنه تو چی پول ریختی حساب برگ قرارداد داری نداری چرا مردم منصرف میکنی بزار کار درست انجام بدن پشیمون میشین
S3کرمان : اخ من واقعا خسته شدم از انتظاار،، شش ماهه بی انصافا جواب درستی به آدم نمیدن، خسته شدم بس پول اسنپ دادم،،😭
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
30بهمن : نه نزدم رانا پلاس هستش بخشنامه 4551 سال1401
سکوت : سلام داداش مبارکت باشه.تاریخ تکمیل وجه و موعد تحویلت رو میگی بیزحمت.با تشکر
محمد موعد تحویل 30بهمن تکمیل وجه 21دی : تبدیل زده بودید نه اونا تبدیل زدن تحویل 30بهمن چند نفر فاکتور شده مثبت بزن فقط تحویل 30بهمن
محمد موعد تحویل 30بهمن تکمیل وجه 21دی : تبدیل زده بودید نه
30بهمن : سلام دوستان تکمیل وجه 10 دی ماه الان فاکتور شدم
عزت اله : چطور بفهمیم فاکتور شده ؟چراغ سبز میشه یعنی چی؟
راناپلاس تحویل 29اسفند1402 : بهمنی هاتا چندم فاکتور شدید ؟
پانو207 : تبدیلی بودی ب 21 ؟؟؟
راناپلاس تحویل 29اسفند1402 : سلام دوستان امروز فاکتور شدید موعد بهمن اطلاع رسانی کنید ممنون.
دوگانه دی ماهی : ما میزنیم بالا نمیاره وضعیت مشتری رو