آشنایی با لیفان X80، شاسی بلند هفت نفره چینی با شانس ورود به بازار ایران

 

کلید اشتباه دولت در قفل صنعت خودرو

 
در نوامبر 2016 و در نمایشگاه خودروی گوانگژو بود که لیفان از شاسی بلند X80 رونمایی کرد. اندکی بعد و از ماه مارس 2017 فروش این خودرو با قیمتی بسیار رقابتی در چین آغاز شد. از آنجایی که اخیرا زمزمه هایی مبنی بر ورود X80 به ایران شنیده شده، در این مطلب قصد داریم نگاهی کلی به ویژگی ها و مشخصات فنی آن داشته باشیم. با ما در ادامه مطلب همراه باشید.
 
لیفان X80 با 4.8 متر طول، 1.93 متر عرض و 1.76 متر ارتفاع کمی بزرگ تر از نسل کنونی کیا سورنتو بوده و توانایی حمل هفت سرنشین را دارد. از لحاظ نمای ظاهری این شاسی بلند چینی می تواند به خوبی گویای پیشرفت لیفان در زمینه طراحی باشد.
 
هر چند استفاده از صفت زیبا برای توصیف اتاق و المان های ظاهری X80 شاید کمی دشوار به نظر برسد، اما واقعیت این است که چینی ها با سرمایه گذاری های هنگفت و جذب طراحان برجسته، روز بروز فاصله خود را با پیشتازان این عرصه کمتر و کمتر می کنند.
 
اگر چه لیفان X80 قابل مقایسه با شاسی بلندهای کره ای و ژاپنی حاضر در بازار ایران نیست، اما با این حال می توان طراحی آن را قابل قبول دانست.
 
در داخل کابین محل قرارگیری صفحه نمایش اصلی 8 اینچی، دکمه های متعدد موجود بر روی داشبورد و کنسول میانی عریض مواردی هستند که جلب توجه می کنند. در این بین شکل کلی داشبورد و غربالک فرمان کمی قدیمی احساس می شوند.
 
برای نمایش اطلاعاتی از قبیل سرعت و دور موتور، لیفان تصمیم گرفته به جای نشان دهنده های آنالوگ، از یک نمایشگر دیجیتال در پشت فرمان استفاده کند. این نمایشگر تا حدی قابل شخصی سازی بوده و راننده می تواند از بین دو چینش موجود یکی را به دلخواه انتخاب نماید.
 
آنطور که در وبسایت لیفان آمده، شاسی X80 توسط شرکت انگلیسی Mira تنظیم شده است. این خودرو در جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در عقب از سیستم تعلیق مولتی لینک (چند اتصالی) مستقل بهره می برد.
 
لیفان X80 تنها با یک موتور به فروش می رسد. این موتور بنزینی 2 لیتر حجم داشته و با تکیه بر فناوری توربوشارژ قادر است 192 اسب بخار قدرت و 286 نیوتن متر گشتاور تولید کند. نیروی تولیدی توسط این موتور از طریق گیربکس 6 سرعته دستی یا نمونه 6 سرعته خودکار فقط به چرخ های جلو ارسال می شود.
 
درباره شتاب و عملکرد فنی این خودرو اطلاعات موثقی در دست نیست، اما با توجه به وزن حدودا 1.9 تنی نباید انتظار بالایی از این قد بلند چینی داشت. بد نیست بدانید سورنتو با وزنی در حدود 1.7 تن و مشخصات فنی تقریبا مشابه برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت نیازمند 10.2 ثانیه زمان است.
 
لیفان در وبسایت خود بر روی تجهیزات ایمنی و سازه مقاوم X80 تاکید ویژه ای کرده است. سیستم کنترل پایداری توسعه یافته توسط کمپانی مطرح بوش، سیستم جلوگیری از واژگونی، سیستم کمک به پایین آمدن از سراشیبی های تند و سیستم کمک به شروع حرکت در سربالایی ها برخی از مواردی هستند که لیفان به آنها اشاره داشته است.
 
آینه های برقی تا شونده، سیستم نمایش 360 درجه اطراف خودرو، فرمان چرمی با دکمه های کنترلی، صندلی های برقی 8 جهته و سیستم ورود بدون کلید هم از دیگر امکانات لیفان X80 به شمار می روند.
قیمت این خودرو در چین از 109.900 یوان شروع شده و تا 149.900 برای کامل ترین نسخه بالا می رود. در صورت تبدیل این ارقام با نرخ روز ارز به ترتیب با مبالغ تقریبی 74 و 100 میلیون تومان روبرو می شویم.
 
این که در صورت ورود به ایران لیفان X80 با چه قیمتی به فروش خواهد رسید، از فرمول معینی پیروی نمی کند. اما از آنجایی که بهای این خودرو در چین بسیار مشابه تیگو 7 است، می توان قیمت تمام شده لیفان X80 در کشور را هم تراز با قیمت تیگو 7 پیش بینی کرد؛ یعنی چیزی در حدود 150 میلیون تومان.
 
 
 
 

منبع (source)

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , لیفان X80






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

کاربر: امین شیرازی
0

در صورتی که قیمت لیفان x80 در محدوده تیگو ۷ قرار داده بشه قطعا ارزش خرید بسیار بالاتری نسبت به تیگو۷ داره و از هر لحاظ سرتره جز شتاب
00:35  1397/02/19
پاسخ دادن
کاربر: امین شیرازی
0

چند شاسی بلند چینی لوکس جدیدا به بازار ایران معرفی شدن که BYD S7 از همه جهت نسبت به بقیه برتر هست.
بدترین قیمتگذاری هم مربوط به دامای x7 هست که در ابتدای کار ۱۹۸ میلیون خواسته و با بالاتر رفتن دلار حتما میره بالای ۲۰۰ که ابدا ارزش خرید نداره
00:32  1397/02/19
پاسخ دادن
صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
حسین : دوست عزیز شما حق داری ناراحت باشی ولی همه کسایی ک تو این جا هستن ک تهران نبودن بیان اکثرا شهرستانی هستن شما بگو چیکار کنن
Nader : آیا ثبت نامی های بهمن ۱۴۰۲ که عدم تخصیص خوردن امکان تعیین خودرو برقی رو دارن تو سایت ؟
حسین : سامانه امروز عصر ساعت ۴ برای کسانی که اسفند ۴۰۱ پول بلوکه کردن برای انتخاب خودرو باز میشه خودروهای برقی و لاماری برای خودروهای چانگان فعلا خبری نیست
سعید8 : هیچی. بازم برای اسفند 1401.اینهمه شلوغ کاری و سر و صدا
تارا v4 اتومات : سلام واریز کل وجه ۱۹ اسفند بوده تاریخ تحویل ۱۸ خرداد،الان دوماه داره میگذره ولی هیچ خبری از فاکتور شدن نیست نمایندگی میگه تا آخر اردیبهشت تحویل میدن
امیر : سلام سامانه باز شده بازم مثل قبله
حسام : سامانه باز شد ولی هنوز خبری از پیام تکمیل وجه نشد عجب گرفتاری شدیم از دست اینا
S3 : فقط بلدین بیان اینجا چس ناله کنید، عوضیهای بی غیرت
اس تری : کسایی که جرئت نداشتن بیان حداقل زیر پست های کرمان موتور اعتراض کنید اینو دیگه میتونید انجام بدید اگر نه جرئتش ندارید پشنید تو خونتون اینجا هم چرت پرت ننویسید تا تحویلتون بدن وسلام
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
فرزاد : استاد اون مدل403هست
فائزه : منم صب زنگ زدم
حسام : بله این اتفاق بارها افتاده
حسام : چون از اینجا به بعد دیگه مسخره بازیه
حسام : مطمئنی ماشین به نرخ قبل بهش دادن نه چیز دیگه ای؟
اسفند : حسه خوبی دارم
دوگانه اسفند : ریدن توسر در شرکت سایپا بامسئولینش
الله یاور مظلومین پارس زمستان : یکی تو این گروه نیست که خبر و اطلاع موثق از فراخوان مابقی بخش نامه ها داشته باشه به اطلاع جمع برسونه یه کمی دلگرم باشیم
رضایی : تکمیل وجه من 23 دی ماه بوده ولی تسهیلاتم 16 فروردین تایید شده ، تازه رفته تو مرحله ی تخصیص خودرو با این وضعیت کی ماشین ما رو میدن ؟
8 : از زمان تایید لیزینگ یکماه و نیم طول میکشه تا وام. واریز بشه اول فاکتور میشه بعد تسهیلات واریز میشه بزای من هم همین شرایط بود. تایید لیزینگم 1402/12/13بودواریزوام 1403/2/1