عنوان مطلب

 

کلید اشتباه دولت در قفل صنعت خودرو

 
اگر دارای فرزندان خردسال باشید احتمالا با این سیستم بسیار زیاد سر و کار دارید. ایزوفیکس یکی از سیستم‌های ایمنی الزامی برای خودروسازان در دنیا است.
طبق استانداردهای جهانی اگر دارای فرزندی با قد کوتاه‌تر از 135 سانتی متر یا کمتر از 12 سال سن باشید، هنگام نشستن در خودرو، باید از صندلی کودک برای او استفاده کنید.
 
در بسیاری از کشورهای دنیا، سرپیچی کردن از این قانون جریمه‌های بسیار سنگینی به همراه دارد.
 
صندلی کودکان در خودروها مدت بسیار زیادی است که مورد استفاده خودروسازان است. در سال‌های گذشته برای حفظ ایمنی کودکان در خودروها از کمربند ایمنی بزرگسالان برای آن‌‌های استفاده می‌شد. این سیستم ایمنی لازم را برای کودکان در تصادفات فراهم نمی‌کرد و جان آن‌ها را به خطر می‌انداخت.
 
تا اینکه شرکت فولکس واگن در سال 1997 سیستم ایزوفیکس (ISOFIX) را برای امنیت بیشتر کودکان در خودرو معرفی کرد و در سال 2006 این آپشن تبدیل به یکی از استانداردهای جهانی شد.
در خودروهای دارای سیستم ایزوفیکس، صندلی کودک به وسیله دو یا سه اتصال بسیار قوی به صندلی خودرو متصل می‌شود. همچنین قسمت بالایی صندلی کودک هم به وسیله یک قلاب به مکان تعبیه شده در صندلی خودرو متصل می‌شود.
 
این سیستم موجب می‌شود تا صندلی کودک در هنگام تصادفات به طرف جلو پرتاب نشود.
 
کودکان به دلیل داشتن وزن کمتر نسبت به افراد بزرگسال، در تصادفات بسیار راحت‌تر به اطراف پرت می‌شود و به همین دلیل سیستم ایزوفیکس که به لطف فولکس واگن اختراع شد، مانع از این امر می‌شود.
 
 
 
 

منبع (source)

khodrocar

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , ایزوفیکس






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

کاربر: امیر(سابق)
6

منظورتون از خودروسازهای جهان ایرانخودرو و سایپا که نیست؟ چون این بزرگواران تنها چیزی که براشون اهمیت نداره حفظ جان سرنشین هست حالا چه بزرگ سال و چه کودک
14:42  1397/02/15
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مجتبی S3 : ثبت نام آبان تمام مراحل انجام شده مدارک یک ماهه رسیده ماشین خبری نیست
تارا v4 lx : یک هفته دیگه از نمایندگی زنگ میزنن بیاید خودرو تون رو تحویل بگیرید
پیش فروش تارا : بله پارس تبدیل به تارا تحویل ۱۲تیر بود که شده ۳۱ تیر
تارا v1p : مبارک باشه . چه رنگی ؟
S5-shahrivar : کسی هست که خرید نقدی برای شهریور و مهرماه پارسال باشه که ماشین تحویل گرفته یا شاسی شده باشه ؟ ه من ندیدم کسی نقدی بوده مربوط به شهریور و مهرماه که شاسی شده باشه ظاهراً فعلا فقط اقساطی ها دارن شاسی میشن لطفا اگر با این شرایط بودید و شاسی شده یا تحویل لطفا اعلام بفرمایید
J4 : دوستان میگن j4 ها کمتر تاخیر دارن و زودتر تحویل میدن کسی این چند روزه تغییر یا تحویل داشته؟
تورج : چه رنگ بودی دوست عزیز؟ من نقره‌ای تیتانیومم فاکتور نشده فعلا
وحید : آقا محسن، برو اینستا، صفحه ی havale.yab، اونجا، هر چی فاکتور میشه، به روز می زنه، اونجا باشی، خودت متوجه میشی دعوتنامه ی چه ماشینی اومده چه ماشینی فاکتور شده
j7 : چطور ما شهریوریم هنوز ندادن اونوقت ابان دادن
S5مهر : من ثبت نامی ۲۰ مهرم فاکتور شدم دیروز
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مهدیه : سلام دی ماهی ها اعلام کنن ببینیم تا چندم فاکتور شدین
پراید وانت اسفند : سلام پذیرش 11677141 فاکتور شدم
شایان بهاری : 11677051 فاکتور گردید .
حمید هایما اس5 : سلام دوست عزیز بر چه مبنایی میفرمایید 60میلیون کم کردن؟از کجا باید پیگیری کنیم
ایکس 33 اتومات اسماعیل : مبارک باشه قسمت ما هم بشه
احد دوگانه دی : از بهمن هیشکی فاکتور نشده دروغ میگن
207 اتوماتیک سقف فلز تحویل 30 دی : منم مشکی ام 24 اذر تکمیل وجه ولی خبری نیس!!!
رانا تبدیل به تی یو 3 : 13 دی تکمیل وجه کردم 5 اردیبهشت تبدیل زدم هنوز فاکتور نشدم
مهرانs5 : آخه این چه وضعیه ، برج 11 پارسال کجا الان کجا !!!!!! سه ماه تاخیر ، رفتم نمایندگی از من فروش نقدی فوری که 993میلیون تومان برج 8 پارسال یکجا پرداخت کردم حدود. 60 میلیون تومان از جریمه تاخیر برداشتن . از تحویل و فاکتور ماشین هم هییییییچ خبری نیست
رضا شیراز کارگر ایران خودرو : جلسه ای که برگزار شد بین تعزیرات و ایران خودرو به این نتیجه اعلام شد :1 در صورت اثبات احتکار و دپو خودرو پارس که مشخص شده در اولویت اول زمستان تنها به 200 نفر با قیمت قبل واگذار شده این افراد خود کارکنان ایران خودرو و افرادی بودن که ریاست جمهوری کد ملی داده بودند خودرو پارس به تمام اولویت های زمستان دپو بوده و شرکت کم کاری نموده است 2 ایران خودرو با طرح تبدیل در اواخر زمستان و پیام عدم قطعیت تولید پارس متقاضیان را گمراه نموده که تعداد زیادی تبدیل زده و تعداد دیگر هم بعد از عید تبدیل زده و تعداد دیگر پارس را انتخاب کرده 3 نتیجه : بموجب این فریب و احتکار و عدم تحویل بموقع ایران خودرو به منظور دلجویی میبایست 60 میلیون بابت خسارت به تمام متقاضیان پارس و تبدیل به سورن زمستان عودت دهد خودم هم قبلاً گفتم کارکنان ایران خودرو نیستم بازرس ارگان دیگه ای هستیم