به دنبال تحریم‌ها، فعالیت پژو سیتروئن در ایران متوقف می‌شود

 

به دنبال تحریم‌ها، فعالیت پژو سیتروئن در ایران متوقف می‌شود

 
بر اساس بیانیه‌ی رسمی گروه PSA که مالک شرکت‌های پژو، سیتروئن و DS است، فعالیت مشترک تمامی برندهای زیرشاخه‌ی این گروه در ایران متوقف خواهد شد.
 
آنچه به وضوح در بیانیه‌ی PSA دیده می‌شود، ترس از قرار گرفتن در محدوده‌ی تحریم‌های آمریکا است. ساعتی قبل، این گروه اعلام کرد با توجه به خروج آمریکا از برجام و به دلیل ریسک قرارگیری در تحریم‌ها، از بازار ایران خارج خواهد شد.
 
در متن بیانیه‌ی PSA آمده است:
 
این گروه تعلیق فعالیت‌های مشترک خود با ایران را از ۶ آگوست ۲۰۱۸ (مصادف با ۱۵ مرداد) آغاز خواهد کرد. هدف از این کار، همراهی با تحریم‌های وضع‌شده توسط آمریکا است.
 
 
از سویی دیگر، دولت‌های اروپایی در حال تلاش برای حفظ توافق خود و ایران هستند. در این میان، مشوق‌های اقتصادی نقش پررنگی دارند و به همین دلیل، حفظ یا حتی افزایش سرمایه‌گذاری خارجی در کشورمان، همچنان مورد حمایت اتحادیه اروپا قرار دارد. شاید به همین دلیل، در ادامه‌ی بیانیه‌ی PSA آمده است:
 
گروه پژو – سیتروئن با حمایت دولت فرانسه، در حال رایزنی با مقامات آمریکایی است تا برای این گروه خودروساز، معافیت در نظر گرفته شود.
 
 
نباید فراموش کرد که گروه پژو - سیتروئن، دومین خودروساز بزرگ اروپا پس از فولکس واگن است. از سویی دیگر، فروش و پیش‌فروش بیش از ۴۴۵ هزار دستگاه خودرو با برندهای زیرمجموعه‌ی PSA در ایران ظرف یک سال گذشته، نشان می‌دهد که بازار کشورمان بیشتر از آنچه در بیانیه‌ی خودروساز فرانسوی ادعا می‌شود، اهمیت تجاری دارد. بر اساس ادعای PSA، تعلیق فعالیت پژو - سیتروئن در ایران که حاصل سرمایه‌گذاری مشترک با ایران خودرو و سایپا است، تأثیر چندانی بر شرایط تجاری این گروه خودروساز ندارد؛ چراکه فعالیت اقتصادی PSA در ایران، کمتر از یک درصد مجموع فروش این گروه را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
 
 
ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که برندهای فرانسوی پژو و سیتروئن، از سال ۱۹۹۱ تاکنون، فعالیت خاصی در بازار آمریکا نداشته‌اند؛ اما چند ماه پیش برای حضور در این کشور و صنعت نوپای خدمات خودروهای اشتراکی (Car-sharing service)، ابراز علاقه کردند. دیگر زیرمجموعه‌های PSA، شامل واکسهال، DS و اوپل هم، بخش مهمی از فروش سالیانه‌ی این گروه خودروساز را تشکیل می‌دهند که در نهایت می‌توانند، زیان حاصل از خروج پژو و سیتروئن از ایران را، کم‌رنگ کنند.
 
 

source

zoomit


 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , پژو سیتروئن






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

4 نظر

کاربر: علیرضا کبک کانادا
0

اگر پول ملی ارزش داشت که نمی رفتن... دو میلیون در ماه حقوق خوب کارگر و متوسط... اصلا منطقی نیست با قیمت دلار و... حالا همش هم تقصیر آمریکا نیست... بهر حال
00:34  1397/03/17
پاسخ دادن
کاربر: IBO
0

احتمالا مارو با شهروندهاي اروپايي اشتباه گرفتن...
08:56  1392/10/18

امیر
0

یعنی خاک بر سرتون با این روش اداره کردن کشور که نه توانستید چهار تا
هواپیمای روز بخرید و نه اینکه چهار تا قرارداد ساخت خودروی خوب با وجود
اینهمه درامد فروش نفت کشور!!
10:04  1397/03/16
پاسخ دادن
م.م.م
0

اگرهدف ازتاسیس ایران خودرو بخاطر:
۱_پیشرفت در فن خودرو سازی وبدست آوردن تکنولوژی است
۲-ارائه یک محصول ارزان وبومی است
۳-بدست آوردن آبروی بین المللی درجهت صادرات خودرو است
۴-بدست آوردن افتخار ملی درجهت تولیدات باکیفیت برای ملت بزرگ ایران است
۵-قطع وابستگی ازدشمنان ایران واسلام است
خدا وکیلی کدامیک از اهداف فوق برآورده شده است جزاینکه با ارائه خودروهای بی کیفیت وقیمتهای نا متعارف به این ملت ظلم آشکار میشود وحق الناس است .
20:09  1397/03/15
پاسخ دادن
یاسر
0

وقتی پژو 508 که تو دبی در فول ترین حالت(با درهم امروز) 190 میلیون هست و تو ایران قیمتش 310 تومه! وقتی پژو 2008 که تو دبی 125 میلیون هست و تو ایران 170 میلیون قیمتشه و قطعا تو خاک فرانسه قیمت کمتر هم هست به علاوه شرایط فروش اونور که خودتون بهتر میدونید چیه تازه با اون سطح درآمد، اونوقت به حساب خودشون اینجا قراردادبستن که پژو تولید کنن! ضمنا تولید خودرو تو ایران به دلیل مزد کارگر کمتر و هزارجور رانت و حمایت و ... براشون کمتر از خود فرانسه درمیاد اونوقت این جوری میکنن تو پاچه ملت! منم خوشحالم که پژو رفت چون هیچ سودی برای ملت نداشت.
البته هر شرکت دیگه ای هم که بود میرفت قطعا هیچ شرکتی دوست نداره با آمریکا دربیفته ضمن این که پژو میخواد یه بار دیگه به بازار آمریکا برگرده
16:15  1397/03/15
پاسخ دادن
صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ali : سوالتون بسیار نامفهومه دوست
یوسف : ایشالله توی همین روزا فاکتور میشه تا آخر اردیبهشت احتمالن فاکتور کنن منم امروز فاکتور شدم v2 بودم
یوسف : سلام دوستان ماشین بنده تارا v2 بود رنگ سفید فروش فوری تکمیل وجه ۲۶ مهر تاریخ تحویل ۲۶ دی ماه بود امروز بالاخره فاکتور شد بخشنامه4642 با آرزوی فاکتور شدن تمام ماشینها 🙏
عادل : سلام دوستان تاریخ آماده برای صدور فاکتور امروز بازهم تغییر کرده و شده چهاردهم اردیبهشت دریافت پرونده هم قبلن مهرماه ۱۴۰۲ بود حالا شده تاریخ امروز یعنی چهاردهم اردیبهشت فک کنم فقط بلدن این تاریخها رو عوض کنن کار دیگه ای که انجام نمیدن
شکایت قضایی : دوست من اگر کامنتهای این سایت رو میخوندی متوجه میشدی کرمان موتور تنها شرکت خودروساز هست که فقط با شکایت قضایی در دفتر خدمات قضایی میتونی خسارت دیرکرد بگیری وگرنه وقتی درخواست پیش خودشرکت ثبت کنی دوسال هم بگذره اصلا اتفاقی نمی افتد. دوستان که توضیح دادند بعد از دو سال صبر و طی شکایت در دفتر قضایی سه ماهه خسارت گرفتند.
s3 سفید تهران : اگر تحولی بخواهیم انجام بشه اول باید شکایت کنیم تعزیرات و مهمتر از اون یکشنبه همگی حضوری بریم جلوی دفتر کرمان موتور اعتراض کنیم وگرنه تا تیرماه هم خودرویی تحول نمیگیریم.
محسن : به آقا وحید ممنونم که جواب صحیح وکامل میدی
امید : دوستان لطفا یه راهنمایی بکنید. من کارت ماشینم واسم اومده ولی از طریق پلیس من‌که‌نگاه میکنم هنوز برگ سبز واسم صادر هم نشده علتش چیه؟ چیکار باید بکنم؟؟۱۹ اسفند فاکتور شدم . بیمه و پلاکمم انجام شده
J4 : نه فقط شماره شاسی شده.
تارا دستی : سلام دوستان من تارا دستی پنج دنده مشکی تحویل۶بهمن هستم هنوز فاکتور نشده به نظرتون چقدر دیگه طول می‌کشه خسته شدیم خداییش انقد پیاده اینو نه مسافرتی مردیم خدا لعنت کنه مسخره کردن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
صادق : سلام اقارضا پس مابهارکی فراخوان میاد ممنون میشم جواب بدی
مرجان : با سلام تکمیل وجه 23 آذر فاکتور شد . 39 سود تاخیر. اینکه تو تابستون برف بیاد آدم هیچ حسی نداره . الان دقیقا همونه.البته از همون اول با این گیر بودم م استرس نداشتم
Farshid fx : پاسخ به tigo 8 pro e : اول اینکه به خودت بگو اگه مدل 403 نصیبم میشد سود بیشتری میکردم. فکر ضرر و از سرت بیرون کن و خوش باش. تو عرف بازار تغییر مدل اگه ظاهر و طراحی و آپشن ها مشابه باشن که الان در مورد ما همینطور هست 5 درصد بارائ هر سال هست . ولی اینم قانون فیکسی نیست اگه بخوای بخری میگه ماشین تحویل و سندش 403 بوده و 3 درصد حساب میکنه . تازه اونطور که باقر در مورد مجوز خروج ها میگه وقتی ماشینت میرسه دستت عتیقه شده و به کلکسیون دارها به 10 برابر قیمت میفروسی!!!!!
ب پرهام : خیر همچین چیزی نیست 90 روز برو یکم مطالعه کن یاد بگیری کار به تعطیلی و روز کاری نیست. چه سایپا چه ایرانخودرو 90 روز که میگذره میرن تو جریمه تاخیر چرت و پرت از خودت در نیار پرهام ریقو
Mehdi : دوستان واریزی 12 دی تحویل 30 بهمن طرح مادران امروز ساعت8 فاکتور شد. رنگ سفید
وحید : تو گوگل بزنید شکایت صنعت معدن میاره بزنید گرانفروشیو اطلاعت خودتون و شرکت رو پر میکنید
مهدی : با این روال که ویران خودرو پیش میره به بخشی از الویت زمستان هم من فکر میکنم نمیخواد فراخوان بده مدتش تموم بشه
رانا پلاس : نگران نباش انشاءالله پلاک میشه این روزا
سورن جدید ، تحویل 11 فروردین : سلام ، نمیدونم چرا به ما که رسید سیستم قفل کرد ، واریزی 10 دی تحویل 11 فروردین ، شماره قرارداد 14530316 هنوز فاکتور نشدم
رضا واقعی از مشهد : سلام دوستان دیشب عصر شیفت بودم متاسفانه یه بخشنامه اومده که تا تاریخ ذکر شده پارس بدن و بخاطر تجمع گفتن نداریم و کسانیکه واریز نکن باید خودرو با قیمت کمتر بدن و خودرو هارو هم انتخاب کردن رانا پلاس سقف فلز با قیمت تقریبا 15 میلیون تخفیف گذاشتن 410 میلیون واریز کنید و سورن پلاس. بقیه پارس ها برای تابستانی ها میخان فراخوان بدن و تولید رو کمتر کردیم از روز سه شنبه. یا حق