مردم در خرید خودروی خارجی صبوری کنند

 

مردم در خرید خودروی خارجی صبوری کنند

 
دبیر انجمن وارد کنندگان خودرو گفت: از مردم می خواهیم در خرید خودروی وارداتی صبوری کنند تا تمهیدات دولت تحقق پیدا کند و اگر قصد خرید هم دارند حتماً از طریق شرکت های نمایندگی عمل کنند.
 
مهدی دادفر در حاشیه جلسه علل بررسی افزایش قیمت خودرو که در استانداری تهران برگزار شد افزود: هم اکنون 22 شرکت نمایندگی خودرو زیر نظر انجمن وارد کنندگان خودرو هستند.
 
وی کاهش عرضه و حذف شرکت های غیرنمایندگی و بسته شدن سایت ثبت سفارش بر روی شرکت های نمایندگی در تیر ماه سال گذشته را از عوامل افزایش قیمت خودرو خواند و گفت: افزایش نرخ ارز و افزایش تعداد استانداردها نیز در این خصوص مزید علت شد.
 
دادفر افزود: اخذ وجوهات مربوط به عوارض گمرکی و پرداختی های مالیاتی از شرکت های نمایندگی هم که در گذشته به صورت اعتباری و بر اساس ضمانتنامه های بانکی صورت می گرفت به صورت نقدی انجام شد که این هم موجب گرانی خودرو شده است.
 
وی گفت: دولت در بودجه درآمدی خود در سال 97 افزایش مالیات را دیده بود که این عامل هم در گرانی خودرو بی تأثیر نبود و این مبلغ مالیات را به صورت سود ناویژه از شرکت های نمایندگی گرفتند. دبیر انجمن وارد کنندگان خودرو افزود: اگر به سایت شرکت های نمایندگی مراجعه کنید ، قیمتی که در سایت این شرکت ها برای فروش یا پیش فروش ثبت شده، با قیمت بازار متفاوت است که این فاصله قیمت به سوء استفاده دلالان از خلأ عرضه و کاهش عرضه کالا بر می گردد.
 
دادفر گفت: اگر مردم در خرید خودروی خارجی عجله دارند حتماً از شرکت های نمایندگی تهیه کنند چرا که اگر این شرکت ها تأخیر هم در تحویل خودرو داشته باشند ، معتبرند و باید بر اساس قاعده و قانون و مقررات عمل کنند و اگر تخلفی داشته باشند قابل پیگیری است.
 
وی افزود: در همین خصوص سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان به طور مستمر نمایندگی ها را بررسی می کند و تاکنون برخی از این نمایندگی ها را به تعزیرات معرفی کرده و حکم هم صادر شده است.
دادفر گفت: هفد ما در انجمن هم حفظ حقوق مصرف کنندگان و هم توجه به فعالان تجاری در بحث واردات خودرو است و به طور قطع ما به دنبال افزایش قیمت نیستیم و هر وقت قیمت ها کاهش پیدا می کند بازار ما گسترده می شود.
 
وی گفت: میزان واردات و آمار آن در سایت گمرکات قابل مشاهده است و کد 8803 به خودروهای وارداتی ارتباط دارد و ماهانه روی سایت قرار می گیرد.
 
دادفر افزود: در دو ماه ابتدایی امسال فقط سه هزار دستگاه خودرو وارد کشور شده است و نمایندگی هایی که در داخل پیش فروش کرده اند قطعاً با این میزان ورود نمی توانند به تعهدات شان عمل کنند.
 
 
 
 

منبع (source)

asrekhodro

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , خودروی خارجی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

4 نظر

بابك
0

راست ميگه ديگه خوب صبر داشته باشين ديگه تا برادران رانتخوار قاچاقچي اون 5000 تا ماشيني رو كه از سايت ثبت سفارش خودرو با دلار 4200 هك كردن بعد 3 ، 4 ماه ديگه كه خوب دلار 10000تومن شد براتون بيارن . عجله كار شيطونه
19:57  1397/04/01
پاسخ دادن
رضا
0

خوب مگر نميگين نخريد تا عرضه كنيم چقد صبر كنيم اخه شما قرار بود تعرفه رو ب قبل بازگردانيين حالا چي شد بازي نخريدن راه انداختين خوب عرضه كنين با نرخ دولتي و قيمت واقعي اگه راست ميگين تا دلال نباشه قيمتها واقعي بشه همش با دروغ و شادي رو از سوار شدن مردم با ماشين كيفيت گرفتين پس اگه دلال بازي من چرا تا حالا نتونستم ايران خودرو يه ماشين ب قيمت كارخانه بخرم؟؟؟
17:14  1397/04/01
پاسخ دادن
پرسنل 1Car: مدیر سایت
1

با سلام.
پروسه تولید جدول اسامی کاری بسیار وقت گیر است و از آنجائی که بسیاری از کاربران چندین پاسخ با جوابهای متفاوت ارائه می‎دهند، شناسائی پاسخ اول آنها و حذف مابقی جوابهای یک نفر دقت کافی نیاز دارد لذا با توجه به این شرایط امکان اینکه هر لحظه بررسی کنیم که آیا تعداد پاسخ‎ها به حدنساب رسیده است کاری است بسیار فرسایشی.
با این وصف پوزش مارا پذیرفته و به این روند ادامه خواهیم داد.
20:44  1392/10/29

m3h1an
0

پس هفته قبل چطور فهمیدین بین 300 تا جواب هیچکدوم درست نیس ؟
15:23  1392/10/30

معین
0

داشبورد آوودی
23:29  1392/11/01

پدرام
0

موافقم که نباید برای خرید خودرو عجله کرد با کم شدن تقاضا و معاملات دلالان مجبور خواهند شد قیمتها را به قبل برگردانند. ما پول حرام نداریم که ماشین رو دوبرابر قیمت واقعی اش بخریم. پس همه باید صبوری کنند و مدتی خودرو نخرند.
22:54  1397/03/31
پاسخ دادن
کاربر: علیرضا کبک کانادا
0

چرا مثل جکه حرفهاشون.. اصلا کی گفته دست دولته... اگرم یه پیچ کوچیکی دست دولته... اصل شیرفلکه دست جای دیگست...
17:39  1397/03/31
پاسخ دادن
صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
s3 کرمان : ما شهرستانیم دستمون به جایی بند نیست ولی استدعا دارم تهرانی های عزیز و شهرهای نزدیک تهران خواهشا از طرف ما یکشنبه ساعت 12 تشریف ببرید و صدای ما رو هم بگوش رسانه ها برسانید. در ضمن شما هم عزیز دل دقت کن صمت هیچ دخلی به خسارت دیرکرد نداره . شرکت بم خودرو (کرمان موتور) بیخود کرده بصورت غیر قانونی قرارداد یکطرفه نوشته " طبق قانون حمایت از مصرف کننده" میزان خسارت از زمان واریز وجه تا زمان تحویل هست و فقط زمان انتظار کاری مثلا 60 روز ازش کسر میشه. حتی پنجشنبه هم روز کاری حساب میشه. . فقط هم باید دفتر خدمات قضایی شکایت کنید حتی اگر توی این انتظار قسطی خرید کردید و چک پاس شده باید به میزان خسارت اضافه کنید. باید مبلغ رو دقیق حساب کنید بانضمام هزینه دادخواست و ... و شکایت از کرمان موتور کنید.
تارا اتومات : سلام من 4فروردین بودم هنوز فاکتور نشد
سجاد اس تری مشکی : دوستانی که دلشون خوش کردن به پانزده اردیبهشت به بعد فاکتور شن همش حرفه فردا زنگ بزنید میگن نیمه اول خرداد خواهشا فردا همگی بیایید پشت گوش نندازید
بنیامین : ۲۸بهمن NOفاکتور پس کی ‌‌ توهم مارادیوانه کردی با این تیبا وکوییک ول ما کو اطلس فقط
حمید : سلام داداشم ماشین زیر پاتو بفروش بریز حساب یه وسیله ارزون قیمت بخر که بی ماشین نمونی البته ماشین سالم بخر که برای فروختن دچار مشکل نشی شما 170 میلیون برای ساینا مریزی حساب بقیه اش قیمت روز هست خدا بزرگه تلاش کنی ساینا خشک داری ن مدل 99 بعدش 100 سود کم یا زیاد برات داره ضرراتو جبران میکنه این نظر شخصی منه
چانگان : سلام مال منم ارسال به خودروساز خورده اویل بهار که زنگ زدم سایپا گفت اسم هست عمر پلاک پرایدم بالای ۵سال بود که فروختمش بخاطر ارسال به خودروساز ولی سایپا حالا میگه پلاک فعال داری تعلق نمیگره اون موقع که پول بلوکه کردم آقای ضیغمی گفت پلاک فعال به شرط بالای ۴۸ماه ازعمر پلاک بلامانع است حالا دوستان تکلیف چی ممنونم اگه راهنمایم کنید
شهریار : با عرض سلام و درود دوستان عزیز و گرامی لطفا شایعه پراکنی نکنید هنوز مونده تا زمستان مگ کسی گفته که ماشین شمارو نمیدیم دارید خودتونو ناراحت میکنید انشالا تابستون پیامک برای پرداخت وجه میاد نگران نباشید لطفاً لطفاً شایعه پراکنی نکنید با تشکر.
سعید8 : این سامانه خودرو با مردم چکار کرد؟! 😃
محمود : تولیدحتی ازفروشم بیشترفقط منتظرافزایش قیمت هستن تافاکتورکنند تولیدانبوه اطلس از برج 12 پارسال شروع شده وماهی 15 هزارتولیدمیشه الانم همش به بهانه یک قطعه امبارتا مجوزافزایش قیمت بگیرن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دنا پلاس توربو دستی : حالت صحفه گوشیت قسمت نمایشگر روی حالت روز بزار چون تم مشکی دیده نمیشه
حسین : آقا علی گل احتمالا مغزی سویچت شل شده قاب فرمون رو باز کن راحته سویچ رو سفته کن مال منم همین طور شد سفت کردم عالی شد
حسین : جناب اشکان لطف میشه بگی که روی منبع انبساط اب رادیاتور همون قمقه اب یه سوکت فیش به منبع وصل هست یا نه ،بعدش برات توضیح میدم که چطوره سپاس
رضا : 45 روز بعد
رضا دوگانه بهمن : سلام 141500
رضا : یه خبر جزئی را صدا وسیما ده بار نشون میده ولی حق 100هزار نفر تو روز روشن خورده شده هیچ گزارشی نمیگیره
جومنگقبل : قبل از خرداد تحویل میدن
جومنگ : پیش فروش تیر ماه پرداخت اولیه بهمن ماه و تحویل تیر ماه کی دعوتنامه تکمیل وچه میاد تا بتونم پول جور کنم افزایش شامل ما میشه سورن اجباری موتور جدید
اسماعیل : سلام‌‌‌ تروخداقیمت‌روبیارید‌پایین‌شرمنده‌ی‌زن‌وبچه‌نشیم پارس‌بهارم‌یک‌سال‌پول‌جمع‌کردیم‌سرمایه‌رو‌خوابوندیم‌ به‌خاطر‌اینکه‌پیامک‌اومد‌پول‌داشته‌باشیم‌ الان‌دیگه‌نه‌بااین‌پول‌میشه‌ماشین‌خرید‌نه‌طلا‌نه‌زمین‌به‌ خدا‌گناهه‌‌دیگه‌کجارومیخواید‌بگیرید‌مگه
جومنگ : دی ماهی تا 25 فروردین فاکتور شدن وپیامک حضوری براشان اومده