ضرورت اعمال جریمه سنگین برای خروج کودکان از سانروف خودرو

 

ضرورت اعمال جریمه سنگین برای خروج کودکان از سانروف خودرو

 
سانروف خودرو یکی از محبوب‌ترین آپشن‌های خودرو برای مشتریان است و به خصوص کودکان از چنین ویژگی ای استقبال گرمی کنند. سانروف بازی در فصل گرما بازی با آن به اوج خود می‌رسد. اما این تفریح کودکانه دور از خطر نیست و ممکن بسیار خطرساز شود؛ چنانکه بیرون آوردن دست و سر کودکان از پنجره خودرو با خطر همراه است.
 
در همین رابطه سرهنگ «مسعود جبارزاده» معاون اجتماعی و فرهنگ پلیس راهور، با تاکید بر اینکه عدم‌تعیین جریمه برای معضل جدید خروج کودکان از سان روف بیانگر نبود خطر در این زمینه نیست، به تشریح خطرات ناشی از این اقدام پرداخت:
 
«هم‌اکنون که هوا رو به گرم شدن است، والدین باید مراقب باشند که کودکانشان سر یا دست خود را چه از طریق سان روف و چه پنجره کنار خودرو خارج نکنند، چرا که این احتمال وجود دارد که حتی در هنگام حرکت با خودروهای اطراف یا موتورسیکلت‌ها برخورد عرضی داشته و صدمات جدی را به همراه داشته باشد. تعیین جریمه همیشه بیانگر وجود یا عدم وجود خطر نیست. پلیس پیوسته در چارچوب قانون حرکت می‌کند و نمی‌تواند حتی یک گام جلوتر از قانون حرکت کند و در شرایط کنونی نیز برای این معضل جدید جریمه‌ای در نظر گرفته نشده است.»
 
 
این یک توصیه پیشگیرانه از پلیس راهور برای تامین امنیت و سلامت کودکان است، چراکه در فصل تابستان بیشتر شاهد خروج آنها در حالت ایستاده از سانروف خودروهای در حال حرکت هستیم. معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به اینکه پلیس برای موارد جدید از کانال هشدارهای آموزشی ورود پیدا کرده و خطرات احتمالی را گوشزد می‌کند، به خانه ملت گفت:
 
«در این زمینه حوادثی هم وجود داشته که موجب می‌شود پلیس در این خصوص به ارائه توصیه‌های لازم بپردازد. قرار بر این نیست که پلیس بعد از افزایش تعداد حوادث به ارائه برنامه‌های پیشگیرانه یا هشدارهای آموزشی مبادرت ورزد، بنابراین در این شرایط هم باید از بروز خطرات احتمالی پیشگیری کرده و حتی از بروز یک حادثه جبران‌ناپذیر نیز جلوگیری به عمل آوریم.»
 
هرچند استفاده از سانروف برای کودکان بسیار لذت‌بخش است اما بهتر است که والدین کودکان به منظور کاهش احتمال خطر تا حد ممکن از این کار کودکان جلوگیری کنند. ضمن آنکه این موضوع هشداری‌ست به سایر رانندگان و موتور سواران که در مواجه با خودروهایی که کودکان سرشان را از سانروف بیرون آورده‌اند با احتیاط بیشتری عمل کنند.
 
در چنین شرایطی البته کمی بعید است که هشدار های مهربانانه پلیس برای کاهش بازیگوشی کودکان ثمربخش ظاهر شود و از این رو تعیین جریمه ای سنگین برای ارتکاب به چنین حرکت خطرناکی ضروری تر از همیشه به نظر می رسد.
 
 
 
 

منبع (source)

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , سانروف






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
کیان : سایپا دیدین ترفند زد از چهارشنبه تمام محصولات فروش داره سهند انداخت به مردم
تاراv4 : سلام تارا وی۴تا کی فاکتور سده من واریزی ۹:۲۱هستم خبری نیس
امید : سلام ، زیر داشبورد
X5 مهیا : X5 ثبت نام ۱۴ آذر، ۱۹ اسفند شاسی شد و امروز تحویل گرفتیم
نازیلا : سرتون حسابی کلاه رفت 4شنبه فروش فوری گذاشته به شما پیش فروش چپوند انشالله اطلس فروش فوری مینویسم :)
j7 بهمن : خطاب به j7 صادرات :ماشینتون ثبت نام کدوم ماه بود و رنگ و نقدی بود آیا؟
علی cs55 : سلام دوستان فعلا هیچ کسی فاکتور نشده هنوز،تا مبلغ ماوتفاوت افرزش افزوده و غیره پرداخت نشه فاکتور نمیشه،احتمال داره تو همین روزا پیامک ماوتفاوت بیاد بعد واریز میره برای فاکتور، ۲۲اسفند تکمیل وجه،۲۳اسفند پذیرش،فعلا اماده تخصیص
فرشاد : سلام واریزی کسایی ک براشون دعوت نامه اومده چقدر بوده؟
J7 صادرات : دوستان امروز ما تو وضعیت مشتری گزینه ی تومیل وجه سبز شد و رفت تو گزینه ی صدور فاکتور ولی سوال اینه که چرا هنوز شماره شاسی پیامک نشده کسی میدونه
حسین : سلام دوستان به نظرتون خرید جک x5 رو توصیه میکنید؟ ارزش خرید داره؟؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
منطق : 😅😆
اسفند ا : اگه نبود چی بگیم ؟
احمد : من 19 برج پرداخت کردم روی پرداخت وجه داره می چرخه دوستانی که پرداخت کردین میدونی کی قسمت پرداخت وجه تیک میخوره
رضا : کی پیام اومد براتون معمولی پارس پس چراالان ال ایکس فراخوان میدن؟
سام : اینا پیش فروش یسالن شده 141یکپارچه فرق داره حدودا 123میشه
محمدمهدی : الان اگه اسفندیا بهمنی ها141 م واریز کنن تواین وسط سودمشارکت و سود تاخیرچی میشه؟اگه اینجوری باشه یاماشین گران شده یاسود مشارکت ونمیدن.
وحید : سلام تحویل حضوری بزن زودر تحویل می دن
علی : دوستان.یکی بگه اگر تبدیل بزنیم چه مبلغی باید به ایران خودرو بدیم
207 : سقف فلز بودین؟
207 : میگفتن که تبدیل کنی زودتر فاکتور میشه پس الکی بود،،همه رونوبت که ازقبل تعیین شده فاکتور میشن