سه توصیه ساده برای استفاده بهتر از سیستم تهویه مطبوع خودرو

 

سه توصیه ساده برای استفاده بهتر از سیستم تهویه مطبوع خودرو

 
روزهای داغ تابستان فرا رسیده و گرما زندگی روزمره ساکنین زیادی از کره خاکی را تحت تاثیر قرار داده است. بسیاری از افراد به منظور فرار از گرما، دست به دامان کولر خودرو شده و به محض ورود به کابین سریعا سیستم تهویه را روشن می کنند. اما آیا می دانید که این کار چندان اصولی نیست؟
 
کمپانی اسپانیایی سئات که یکی از زیر مجموعه های اقتصادی گروه فولکس واگن به شمار می رود، اخیرا با انجام تحقیقی به اشتباهات رانندگان در استفاده از سیستم تهویه مطبوع خودروها پرداخته و با ارایه پیشنهادهایی نحوه استفاده درست از این سیستم را گوشزد کرده است.
 
 
روشن کردن کولر خودرویی که مدت ها در زیر آفتاب ساکن بوده و گذاشتن آن در آخرین درجه نخستین اشتباهی است که سئات به آن اشاره کرده؛ به گفته این کمپانی در چنین شرایطی ابتدا باید تمام درها را باز نموده و پنجره ها را باز کرد تا دمای کابین به تدریج و بدون استفاده از سیستم تهویه مطبوع چند درجه کاهش یابد.
 
 
پس از این کار می توان اقدام به روشن کردن کولر کرد. در این حالت سرعت تغییر دمای کابین بسیار سریع تر و محسوس تر خواهد بود.
 
استفاده از سیستم تهویه مطبوع در روزهای خنک و سرد و همچنین چک کردن و پاکسازی آن در هر 10 الی 15 هزار مایل توصیه دیگر سئات است.
 
در نهایت تنظیم خروجی های کولر به سمت بالا برای گردش بهتر جریان هوای خنک در داخل کابین سومین پیشنهاد ساده سئات برای بهره گیری صحیح تر از سیستم تهویه مطبوع است. در این حالت تمامی سرنشینان به شکلی بهتر از هوای تازه بهره مند خواهند شد.
 
بد نیست بدانید دمای 35 درجه کابین خودرو به معنای این است که سرعت واکنش افراد حاضر در آن تا 20 درصد کاهش می یابد. دانشمندان این شرایط را با وجود 0.05 الکل در خون مقایسه می کنند. این میزان الکل کمی پایین تر از حد مجاز در بیشتر کشورها است.
 
 

منبع (source)

خودروکار

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , تهویه مطبوع






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

کاربر: علیرضا کبک کانادا
0

من ماشین گرم باشه واقعا میگیرم میخوابم و وحشت دارم از گرما در ماشین
01:58  1397/04/28
پاسخ دادن
صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا وی وان پلاس : یسوال شما فروش فوری بودی یا پیش فروش؟
تارا : تبریک. اگه امروز پلاک بشه، شنبه تحویل میگیرید
20 مهر. S5 سفید : سلام از دوستانی که این چند روز شاسی شده کسی هست بیمه هم شده باشه
محمد : ما هم شرایطشما رو داریم هیچ خبری نیس شهریور ثبت نام کردیم دی هم تکمیل وجه
امین s5 : من هم دقیقا همین شرایط و شهریور ثبت نام و دی تکمیل وجه ولی هیچ خبری از شاسی هم نیست
محمد G : سلام .این نوع خودرو از کلاس تیبا می‌باشد .بدنه موتور همون تیبا دو هستش .با کمی تغییرات تا قطعات الکترونیکی .وهمچنین سه تا اسب بخار ..ولی از لحاظ تریم داخلی خودرو ومانیتور قابل قبوله .و همچنین قابلیت ویا ابسن سانروف ودکمه های کنترلی روی فرمان که البته کروز نیست وهمون تنظیم آهنگ وبلوتوث وسپر وحراغ های عقب که به روز شده ‌فقط همین
با درود : آقا مصطفی درسته میفرمایید بعد یک ماه تکمیل وجه ولی منظور یک ماه کاری هست .به جز ایام تعطیلات رسمی . ممکن هست یک هفته ایی یا بیشتر تاخیر در تحویل باشه .
زهرا : من هم شرایط شمارو دارم، شهریور ماه ثبت نام کردم، دی ماه تسویه کامل انجام شده ولی هیچ خبری از شاسی نیست
جهان : طی چند روز پیش رو برات شاسی میزنن
یاشار : خدایی اطلس میگن خوبه ولی نمیدونم ارزش خرید داره یا نه لطفا اگه کسی بتونه یه راهنمایی کنه ماشینه خوبی هس یا نه من خودم کویک Rداشتیم خیلی عالی بود اگه مثل کویک باشه دیگه خیلی خوبه دوستان ایا اطلس ارزش خرید رو داره یا نه و مشتریش خوب هس یا نه لطفا یه کسی راهنمایی کنه ممنون
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمد : کسی می دونه چرا سورن فاکتور نمیکنه نمی دونم چه دردشه این که خودش گفت اگه ماشین می خواین سورن بگیرین حالا هیچ خبری نیست ،کسی هست از تبدیلی ها که فاکتور شده ماشینش؟
رضا دوگانه اسفند : سلام واقعا کسی در مورد نحوه دریافت سود تاخیر نمی دونه؟
ابوالفضل دوگانه دی ماه : داداش کدوم شهری من بندرعباسم دقیق شرایطم مثل خودته
تیگو 000007 : دوستان بنظرتون نمیشه از راه قانونی شکایت کرد وقتی پنج شنبه ها تو کل کشور روز کاری میباشد با قانون خودش و بخاطر اینکه خسارت ندن 3 ماه کاری 5 ماه میشه
پارس 1402 : سلام مانزدیک هستیم شماکجاییدکسی هم آمده
تحویل اسفند ریحانه : دروغ کافیه
زهرا : خدایا کی از دست تاریخ 17 راحت میشیم
207 اتومات تحویل 30 دی : تحویل 30 دی تکمیل وجه 1 دی سفید امروز فاکتور شد
ابراهیم : سلام به همگی اقا من 10دقیقه پیش سورن پلاس بنزینی تحویل 30 بهمن سفید تکمیل وجه 19 دی الان فاکتور شدم انشالا قسمت همگی
محسن : شاید به زور 7 لیتر