هک شدن سایت سفارش واردات خوردو، تکذیب شد

 

هک شدن سایت سفارش واردات خوردو، تکذیب شد

 
رئیس پلیس فتا اعلام کرد، در ماجرای واردات غیرقانونی ۶۴۰۰ دستگاه خودرو که سال ۱۳۹۶ اتفاق افتاد، سایت وزارت صنعت برای ثبت سفارش، هک نشده است.
 
تا این زمان، تنها موضوع قطعی که مورد تایید تمامی نهادهای دولتی ذی‌ربط قرار گرفته است؛ ماجرای واردات غیرقانوی  ۶۴۸۱ خودرو به کشور در فاصله‌ی بسته بودن سایت ثبت سفارش واردات خودرو است. شاید جالب‌ترین نکته در این رویداد، اسناد به ظاهر قانونی و سندهای الکترونیکی مربوط به خودروهای وارداتی باشد که نشان از صدور مجوز برای واردات خودروها دارد.
 
در گزارش مورخ ۲۲ اردیبشت ۱۳۹۷،  فرود عسگری، رئیس کل گمرک ایران به خبرنگاران گفته بود:
 
برای این ۶۴۰۰ خودرو در سامانه گمرک، ثبت‌ سفارش وجود دارد و ما نمی‌توانیم آن را تشخیص دهیم که جعلی هست یا نیست. فعلا ادعا مبنی بر جعل مطرح شده است. اساسا متولی تأیید یا عدم تأیید اصالت ثبت‌ سفارش گمرک نیست.  از نظر ما این خودروها سند الکترونیکی دارد که دستگاه صادرکننده (سازمان توسعه تجارت) باید پاسخ دهد.
 
در تاریخ  ۲۴ تیرماه ۱۳۹۷، رئیس جمهور هم به موضوع واردات غیر قانونی خودرو، ورود کرد و طی گزارشی به مردم، خواستار برخورد قاطع با متخلفان شد. بنا به ادعای برخی مسئولان در آن زمان، این پرونده جنجالی از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط و نهادهای نظارتی مورد بررسی قرار گرفت و متهمان مختلفی برای آن پیدا شدند. از باندی فاسد تا هکرهایی که سایت را هک کرده تا خودرو ثبت سفارش کنند و حتی استناد به دست‌نوشته وزیر سابق صنعت خطاب به مصطفی خسروتاج معاون خود مطرح شد، اما تا این لحظه متخلفان پرونده هنوز به عموم مردم، معرفی نشده‌اند.
 
 
رئیس پلیس فتا اعلام کرد که موضوع هک شدن سایت ثبت سفارش خودرو، واقعیت ندارد. سردار کمال هادیانفر در گفت‌وگو با خیرنگاران، ضمن پاسخ به سوالی درباره پرونده واردات خودروهای لوکس و برخی موضوعات مطرح شده درخصوص هک شدن سایت وزارت صعنت، با رد این ادعا اظهار کرد:
 
پرونده واردات این خودروها که در استان هرمزگان تشکیل شده بود به دستور مقام قضایی برای بررسی‌های فنی به پلیس فتا ارجاع شد و بررسی‌های فنی ما در بخش سایبری نشان داد به هیچ وجه، هیچ هک در این ماجرا اتفاق نیفتاده است.
 
این موضوع را به سازمان بازرسی و مراجع قضایی هم اعلام کرده ایم و تأکید داشته ایم که سایت وزارت صنعت و معدن در ماجرای واردات خودرو هک نشده است. 
 

source

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , واردات خوردو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
J7 صادرات : دوستان ارادت ۲۳/۲ فاکتور شد امروز بیمه خداروشکر سریع دارن پیش میرن بعد شاسی ثبت ناممون هم ۲۲/۸ بوده انشالله خودرویه همه رو تحویل بدن
J7 سحر : من 8 آبان بودم و چهار هفته هست تحویل گرفتم!!! چطور آبانی ها میگن تحویل نگرفتن؟
مجتبی : دوستانی که تحویل میگیرن توی تحویل دقت کنن که تگرگ بدنه ماشیناشون رو آسیب نزده باشه
j7 : ممنون ، سیتم شرکت جالبه ، منم تهرانم و 7 آبان تکمیل وجه و قراردادم بوده ، 21 اسفند هم شاسی شده ولی از تحویل خبری نیست
رضا : منم ثبت نام نقدی ۲۷‌شهریورم شاسی نشدم اینا که الان شاسی شدن همه قسطی و ان تکمیل وجه نکردن اصن
علی اس۵ : سیاست کرمان موتور این هست که اونی نقدی پول داده که هیچ و اونی که قسطی خریداری چون چک دومشون نزدیک هست را شاسی میکنند که همه چک هاشونو پاس کنند
J7 مشکی : پاسخ به j7:ثبت نام تهران
لیلا : سلام کسی تونسته امروز اطلس ثبتنام کنه؟
لیلا : سلام کسی تونسته امروز اطلس ثبتنام کنه؟
21فروردین : سلام فعلا دارن اسفندرو فاکتور میکنن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
بهرام پژو پارس سفارشی : 4714
ال ایکس : داداش بخشنامه چند بود
4714 : واریزی 18 روی چرخش وجه
جواد : اونو ول کن بیا پیش من خودم ساینا رومیدم بهت سوارش بشی
بهرام پژو پارس سفارشی تحویل زمستان : سلام 20ام امروز فاکتور شدم
رانا + : بیچاره ما تحویل اسفندی ها ، همه رفتن فقط ما موندیم
جواد : نه داداش من اصل جوادم هیشکی نمیتونه خودشو جای من بزنه خیالت تخت
رضا : شکایت کردن تاثیری تو روند فاکتور شدن نداره.دارن به ترتیب تکمیل وجه فاکتور میکنن ولی به صورت خیلی خیلی کند.این چند روزهم که تبدیلی سورن به 207 رو فاکتور کردن.فقط میشه گفت اگر یک روز زود تر تکمیل وجه میکردیم 10روز جلو بودیم.نه شکایت تاثیری داره نه تماس با شرکت.سر تکمیل 17 دی مونده.انشالله از فردا دوباره یه استارتی بخوره.
محمد سورن xu7p : حدود 20 میلیون
لعنت به پارس خودرو سایپا : آیا تکمیل وجه کردید ؟ یا منتظر دعوتنامه تکمیل وجه هستی ؟ تحویل چه ماهی بودی؟؟؟؟