علت ساییده شدن لاستیک خودرو چیست؟

 

علت ساییده شدن لاستیک خودرو چیست؟

 
سایش لاستیک‎ خودروها بیشتر در خودروهای قدیمی دیده می‌شود که می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. یکی از مشکلات عمده و متداول که بیشتر خودرو های قدیمی درگیر آن هستند، آن است که به مرور زمان زاویه های تنظیم این خودروها به هم می خورد و نیز هنگام انجام تعمیرات توسط تعمیرکاران غیر مجرب، این اندازه‌ها رعایت نمی‌شوند یا اصلا دقیق تنظیم نمی‌شوند.
 
فرمان ماشین در حین حرکت نباید به چپ یا راست منحرف شود، حتی اگر آن را رها کنید، نباید چنین وضعی پیش بیاید. گاهی هم فرمان لرزش دارد، بعضی وقت‌ها تنظیم فرمان آنقدر به هم خورده است که اصطلاحا می گویند فرمان گیج است چون به درستی عمل نمی‌کند. سایش لاستیک‌ها علاوه بر این‌ها می تواند علل گوناگون دیگری از جمله خرابی و سائیدگی پلوس ها، ایراد در بالانس چرخ‌ها و یا حتی تنظیم نبودن باد لاستیک‌ها داشته باشد.
 
سائیدگی غیر عادی لاستیک ها نشانه خوبی است برای این‌که متوجه شویم که زمان تعویض آن‌ها فرا رسیده است.
 
فرمان خودرو:
 
اگر خودرو شما به هنگام رانندگی به یک سمت کشیده می‌شود ( بخصوص زمانی که فرمان را رها می کنید)، اولین کاری که باید انجام دهید این است که میزان بودن باد لاستیک ها را چک کنید. اما اگر باد لاستیک ها را چک کردید و تنظیم بودند، آن‌گاه ممکن است اشکال در جای دیگری باشد.
 
فنر بندی:
 
فنر بندی ماشین از اجزای متعددی تشکیل شده است در این حالت لازم است که هم راستایی چرخ ها و یاتاقان های آنها و بوش و میله تعادل و بازوهای کنترل فنر و خود فنرها را بررسی کنید. اگر بخش هایی از فنر ها دچار سائیدگی شده یا صدمه دیده اند باید تعویض شوند. چون اگر این کار صورت نگیرد باعث فرسودگی و صدمه دیدن پیش از موعد سایر بخش های سیستم فنر بندی و خودرو می شود.
 
همراستایی:
 
برای هدایت کردن مناسب و درست خودرو و جلوگیری از سائیدگی لاستیک ها؛ لازم است که چرخها هم راستا باشند. این کار باعث می شود که از سائیدگی و اصطکاک و سر خوردن چرخها جلوگیری شود. ضمن اینکه میزان مصرف سوخت هم کاهش می یابد و از وارد آمدن فشار بر روی فرمان و سیستم فنر بندی کاسته می شود و هدایت خودرو بهتر صورت می گیرد.
 
برای همراستایی و تنظیم چرخهای خودرو سه نوع تنظیم وجود دارد:زوایای کبر، کستر و تفارب و تنافر زاویه چرخ ها
 
کمبر و کستر به معنی مقدار بیرون بودن و داخل بودن قسمت جلوی چرخ‌ها است . هدف از این تنظیم توزیع بار خودرو به طور متوازن بر روی سطح جاده است. این کار باعث می شود که فرمان دهی خودور به سهولت صورت گیرد و از سائیش لاستیک ها جلوگیر به عمل آید.
 
 

source

khodrocar

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , ساییدگس تایر






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
j7 : برو بانک خودت ۱ هفته جلوشو میگیره
رضا : سلام دوستان سایپا قیمت چانگان ۵۵ مدل ۲۰۲۳ رو اعلام کرد ۱۴۸۵ تومان
اطلس اسفند : سلام انگار بهمنی ها فاکتور شدید که خبری ازتون نی؟؟؟
رضا اس ۵ ۲۶ مهر : دوستان بنده میخوام جلوی چک ۱۵ خرداد رو بگیرم کسی اطلاعات داره چطور لطفا بقیه دوستان هم چک ۱۵ خرداد رو مسدود کنن
حمید j هفت : سلام ثبت نام چه تاریخی بودید
تورج : منم تحویل ۳۱ فروردین هستم تیتانیوم نقره ای ،امروز باز بروز شد وولی فاکتور نمیشه
خریدار ایکس 55 : عزیزان حاضر در چت ، یک نکته وحشتناک و بسیار عجیب که امیدوارم مورد توجه و دقت قرار بگیره !!! دوستان برید داخل هر کانال ، سایت و ... که میخواید ، عکسهای اون ایکس 55 که توی اتوبان اکسلش در رفت و گفتن تولید مالزی بوده و ... بررسی کنید . بعد با خودتون فکر کنید کار ایربگ خودرو چیه ؟!! ضمن اینکه در جواب اونها که میگن ایربگها واسه برخورد از جلو فعال میشه باید گفت ایربگهای پرده ایی مال شیشه های بغله و ... خوشبختانه عکسهای مختلف این خودرو بعد از حادثه در پارکینگ هم منتشر شده که حتی صفحه مانیتور روشنه ولی ایربگها .... امیدوارم که سر و کار هیچکس به باز شدن ایربگ نیفته ، اما حداقل در مورد این حادثه باید دقیقتر به حادثه و تبعاتش نگاه کرد .
یا امام حسین : ای ولله به اقا حسام خدا خیرت بده داشتم دق میکردم
J7 : از سایت دولت من قسمت استعلامات سازمانی .استعلام بیمه. منم نگاه کردم ۲۸ اسفند شاسی شده الان دیدم بیمه شده
محسن : جک j4 سفید ثبت نام 18 بهمن هنوز تایید مالی هم نشده واقعا چرا
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
207 اتو تحویل30دی مشگی : رنگ ماشین چی بود
حامد تکمیل 20،تبدیل 20 ، : ساعت 12ظهر تغییر دادم فاکتور نشده
ساینا تک : سخا چندم
207دستی سقف فلز : سفید که قشنگ تر هست،مجبورید مشکی کنید،یکم دیگه صبر کنید فاکتور میشید
ساینا 11 بهمن : سلام پذیرش 12 بهمن دیروز فاکتور شدم
دوگانه اسفند : سلام دوستان فکر کنم سورن دوگانه تحویلی بهمن ماه نداریم
X33cross : از کجا میشه فهمید که مجوز خورده؟
اسفند : دعوت نامه برای شما اومده ساعت چند
X33cross : از کجا میشه فهمید که مجوز خورده؟
مهران 207 تبدیل شیشه تحویل 29 اسفند : اقا هفده دی تکمیل وجه کردم تبدیل به مشکی کنم فاکتور میشه به نظرتون؟؟؟