صندوق‌دارهای متنوع؛ هنگام خرید به اشتباه نیفتید

 

صندوق‌دارهای متنوع؛ هنگام خرید به اشتباه نیفتید

 
رپورتاژ - پراید؛ خودرویی جنجالی که در آمریکا طراحی شد، به کره جنوبی رفت و در نهایت به ایران آمد. از پراید چه می‌دانید؟ کلیشه‌هایی مانند تصادفات جاده‌ای که باید از خرید آن تا جایی ممکن دوری کرد؟ خیر! فورد آمریکایی که ما آن را با پراید تولید سایپا می‌شناسیم، از بهترین و پرتیراژترین خودروهای بازار ایران محسوب می‌شود. خودرویی که تا به امروز توانسته هزاران کارگر جویای کار را در شرکت سایپا کارمند سازد و از سوی دیگر بسیاری از افراد بدون خودرو را مالک وسیله نقلیه شخصی کند. در این مطلب می‌خواهیم مشخصات فنی این ماشین را بررسی کنیم و بگوییم چراخرید پراید صندوق‌ دارهنوز که هنوز است، با وجود همه شایعات و اما و اگرها در بورس ایران رتبه‌های نخست را از آن خود کرده است. 

پرایدهای صندوق دار موجود در بازار در چند نسخه موجود هستند: پراید صبا که ابتدا به میدان آمد؛ سایپا 131 که با تغییراتی جزئی در داشبورد و چراغ‌های عقب پراید صبا روانه بازار شد؛ سایپا 141 که مدل لیفت بک 131 است( لیفت بک نسخه‌ای است مابین سدان و هاچ‌بک) و در نهایت سایپا 132 که نمونه سدان شده پراید هاچ‌بک یا همان 111 است. بنابراین هنگام خرید پراید صندوق دار باید بدانید سراغ کدام نوع از آن‌ها بروید. در واقع، هر صندوق داری، صندوق دار نیست! 

صبا 

پراید صبا سال 1388 طراحی شد و تولید آن یک سال بعد متوقف شد. موتور 4 سیلندر 8 سوپاپه با حجم 1323 سی سی و جعبه دنده دستی از بارزترین ویژگی‌های صبا عنوان می‌شود. نکته عجیبی که در مورد پراید صبا باید گفت، این است که به رغم موتور 4 سیلندری و حجم کم آن، حداکثر سرعتش 170 کیلومتر بر ساعت ثبت شده و این برای سایپا بسیار باارزش بود. همانطور که گفته شد، 131 فرقی با صبا نداشت، جز تغییراتی جزئی در ظاهر. خرید پراید صندوق دار 131 مدل سال 1393، در سال دیوار 25 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. برای دیدن سایر نمونه‌ها پیشنهاد می‌کنیم به این سایت سری بزنید.

سایپا 141

141 در سال 1388 تولید شد، یعنی درست همان سالی که تمامی پرایدهای صندوق دار ساپیا روانه بازار شدند. اما به لحاظ ظاهری به جرات می‌توان گفت، سایپا 141 خاص‌ترین پرایدی است که می‌توان خریداری کرد. این خودرو نه هاچ بک است نه سدان. با این حال از نظر حجم صندوق، نباید نگران کمبود جا بود.خرید پراید صندوق دارسایپا 141، در مقایسه با سایر مدل‌ها هم قیمتی کمتر دارد و البته حداکثر سرعت آن 170 کیلومتر در ساعت معرفی شده است. در دیوار، سایپا 141 مدل 1392، با فرمان هیدرولیک، ایربگ‌های دو طرفه، دزدگیر تصویری و ضبط 19 میلیون و 200 هزار تومان به فروش می‌رسد. 

سایپا 132

سایپا 132 از نظر فنی تا حدود زیادی مشابه پراید صبا است، با این تفاوت که حداکثر سرعت آن 156 کیلومتر در ساعت است. البته از نظر تجهیزات نیز 132 یک پله بالاتر از 131 قرار دارد: مجهز بودن به سیستم اتوماتیک قطع کننده سوخت هنگام تصادف و CD Player. در سایت دیوار، 132 مدل سال 1397، به قیمت 33 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می‌رسد. چنانچه به دنبال خرید پراید صندوق دار132 در قیمت کمتری هستید، در این سایت یک دستگاه 132 تولید سال 1392، به قیمت 21 میلیون تومان آگهی شده است.
منبع: ویرلن
 
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , پراید , ویرلن






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
فاطمه : شما چه دینی قبول دارید چرا واسه اسفند هیچ خبری نیس کی دیگه آهای ملت اگه من خودکشی کردم همش تقصیر اینا هس چون زندگیم خراب شد سر این ماشین لعنتی ۲ سال پیش من قرض کردم ثبت نام کردم بفهم آ
شاهین اتوماتیک 90 روزه دی 402 : بله، دوستانی بودن که قبلا گرفتن. مثل اینکه حدود یکی دوماه طول می کشه
شاهین اتوماتیک 90 روزه دی 402 : سلام، اینجوری که من از طریق یه ویس توی یکی از گروه ها شنیدم، تولید شاهین اتوماتیک به خاطر ایراد نرم افزاری گیربکس قطره چکانی شده ولی تولید شاهین G و GL مثل قبل ادامه داره. و سایپا داره روی ایراد نرم افزاری کار می کنه.
هفته چهارم اسفند : دوستان باز دعوتنامه پیشنهادی تمدید کردن اما تا آخرین لحظه ما جز ماشین خودمون چیزی نخواهیم گرفت و کوتاه نیاین فقط پیگیر باشین به هر جا که تونستین زنگ بزنین تا این بی شرف ها ماشین بدن
سانیا : بنظرتون اطلس تولید انبوه بشه قیمتش میرسه به ۵۲۰ ۵۳۰ ؟
J4 : چ ماشینی؟ احتمالا همین روزاس ک تحویلت بدن
امیررضا : شما از سامانه یکپارچه ثبتنام کردید؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
حمید دوگانه دی : منم 28فروردین تکمیل وجه کردم هنوز فاکتور نشدم
بابک : سلام دوستان شرکت روز تعطیل فاکتور میکنه بعضی از دوستان نوشتن امروز فاکتور شدیم راست میگن لطفا جواب بدین ممنونم
سورن محسن دوگانه : . . تکمیل وجه : 9 بهمن . تازه 20 آذر پلاک شدن . ما همچنان منتظر ظهور
بنزینی تحویل29اسفند : امروز تاریخ فاکتور بروز شد بە 2/14 خداکنە دیگە فاکتوربشیم،،چون این ماە سە بارتاریخ فاکتور بروزشد
سجاد تحویل اسفند4552 : سلام بله منم 2تکمیل وجه انجام دادم
ایکس 33 اتومات اسماعیل : سلام فاکتور بشه یعنی چه
واقع بین : دوستان اونایی که نتونستن واریز کنند همون 365 اقساطی سورن هم نداشتن به امید 294 نشستن ذهن مون غنی و ثروتمند باشه خدا بهمون میده این ضرر را یا ایران خودرو یه زمانی به ما برمی گردانه یا خدا از جای دیگه این ضرر را جبران می‌کنه پس پشیمان نباشین مبارک مون باشه
کرکس : تک 85 گانه تا 27 که من آوردم ماشین هم الان خونه ست
ع : قرض میگیرم میارمش آقا سجاد
اریزو5اف ال : ممنونم آقافرشیدعزیزوبامحبت