شدت گرفتن کلاهبرداری های شرکت های پیش فروش غیرمجاز / استارت شرکت های جدید خودرویی در اوج چالش های واردات

 

شدت گرفتن کلاهبرداری های شرکت های پیش فروش غیرمجاز / استارت شرکت های جدید خودرویی در اوج چالش های واردات

 
طی سال‌های گذشته، شرکت‌هایی که با نام لیزینگ و در حالی که هیچ مجوزی از بانک مرکزی نداشته‌اند دست به کلاهبرداری از مردم زده و سرمایه‌های کلانی را به جیب زده‌اند. این موضوع پس از آَشفته شدن بازار خودرو و افزایش قیمت ها در حاشیه بازار که سبب جلب سرمایه های مردم به سوی بازار خودرو شد، شدت بسیاری گرفته است.
 
خرید و فروش خودرو در میان مردم  همچنان به عنوان یک کالای سرمایه ای ادامه دارد و در کنار آن فعالیت شرکت های فروش و پیش فروش خودرو که تحت نام لیزینگ ویا فروش اقساطی اقدام به فروش خودرو می کنند تبدیل به یک مسئله جدی شده است.
 
سردار حسین رحیمی رییس پلیس پایتخت نیز در همین راستا چند روز پیش به خریداران خودرو نسبت به فعالیت شرکت‌های غیر مجاز لیزینگ خودرویی هشدار داد و عنوان کرد متاسفانه شرکت‌های لیزینگی که تبلیغ هم می‌کنند و ما تبلیغات آن‌ها را در فضاهای شهری می‌بینیم به راحتی اقدام به تبلیغ فعالیت مجرمانه خود می‌کنند و تاکنون ۱۲ شرکت لیزینگی خودرو تحت تعقیب قرار گرفته‌اند و مدیران دو شرکت نیز متأسفانه از کشور خارج شده‌اند. بنابراین لازم است که شهروندان حتما هنگام خرید و فروش لیزینگی خودرو با دقت کامل و اطمینان اقدام به خرید کنند.
 
این شرکت های لیزینگ نما با جلب نظر مشتری و فراخوان های پیش فروش با شرایط بسیار مناسب خریداران این نوع خودرو ها را فریب می دهند و از طریق جذب سرمایه های مردم اقدام به کلاهبرداری ازآن ها می کنند. موضوعی که حتی با پیش فروش خودرو های خودروسازان داخلی نیز از میزان آن کاسته نشده و گویا عطش خریداران خودرو برای خرید خودرو هنوز پایان نیافته است.
 
اگر چه در رسانه ها هشدار های پیاپی بسیاری به مردم در مورد این موضوع داده می شود تا از لیزینگی بودن و دارای مجوز بودن این شرکت ها برای فروش خودرو اطمینان حاصل کنند اما همچنان برخی از مردم فریب شرکت های کلاهبردار را می خورند و سرمایه خود را از دست می دهند.
 
در همین راستا بار ها انجمن ملی لیزینگ به مشتریان هشدار داده است تا در زمان خرید خودرو نسبت به اعتبار شرکت‌ها و اشخاص آگهی دهنده تحت نام لیزینگ دقت کنند.
 
در همین رابطه چندی پیش هادی موقعی دبیر کل انجمن ملی  لیزینگ ایران  در گفت و گو با خبرنگار خودروکار بر این موضوع تاکید کرد که  شرکت های لیزینگ  دارای مجوز از بانک مرکزی کاملا مورد اعتماد مردم هستند و شرکت هایی که مورد اعتماد مردم نیستند یا اصلا لیزینگ محسوب نمی شوند یا از شرکت‌های واسطه  به حساب می آیند که ممکن است به عناوین مختلفی شفاف عمل نکنند  و  حتی مجوز بانک مرکزی  را هم ندارند.
 
 
چگونه شرکت های لیزینگی غیرمجاز را تشخیص دهیم؟
 
برای آنکه مردم بتوانند شرکت های مجاز لیزینگی را از غیر لیزینگی ها و غیر مجاز ها تشخیص دهند کار سختی را پیش رو ندارند تنها لازم است به چند چیز در اسم و مجوز این شرکت ها دقت کنند. دبیر کل انجمن ملی  لیزینگ ایران نیز در گفت و گو با خبرنگار راه های شناسایی شرکت های لیزینگ را این گونه بر شمرده است:
 
«اگر مردم قصد خرید لیزینگی و استفاده از خدمات شرکت لیزینگ را دارند؛ باید دقت کنند تا نام لیزینگ  یا واسپاری در عبارت عنوان یا نام  آن ها وجود داشته باشد. اما برای فهمیدن اینکه این شرکت ها لیزینگ هستند یا خیر می توانند به دو سایت بانک مرکزی در قسمت موسسات مجاز و دیگری سایت انجمن ملی لیزینگ ایران، که اعضای انجمن ملی لیزینگ همان شرکت های دارای مجوز هستند مراجعه کنند. اگر نام دقیق این شرکت ها در سایت وجود داشت این ها می توانند اطمینان پیدا کنند که این شرکت ها مجاز هستند و حتما باید نام دقیق را مطابقت دهند. شماره مجوز این شرکت ها و تاریخ صدور و مهلت مجوز نیز در این سایت ها نوشته شده است. همچنین نام مدیرعامل ها نیز قید شده است. حتی تلفن و سایت آن شرکت در این دو سایت قابل دسترسی است. در ر نتیجه حتی اگر ابهامی هم وجود داشت می توانند با انجمن لیزینگ تماس بگیرند و سوال کنند این شرکت جز شرکت های مجاز لیزینگ هست یا خیر؟»
 

source

khodrocar

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
Hsi : منم مثل شما. شرایطم همینجوره
Hsi : من شهریور ۴۰۲ ثبت نام اس ۵ انجام دادم. هنوز شاسی به نامم نخورده. هفته پیش رفتم جلوی دفترشون گفتن امکان تبدیل ندارن و همون اس ۵ و میدن.
ساینا را بلاخره میگیرم : برای من پیامک سهند اومد واریز نکردم الان هم پیامک هم ساینا و هم اطلس g اومده ولی متاسفانه همشون پیش فروش هستن فامیل ما باید بهمن(طرح پیش فروش) گذشته باید سایپا ماشین ساینا را تحویل میداد که الان میگن آخر خرداد ۱۴۰۳ تحویل میدن به هر حال من شکایت کردم که طرح سه ماهه برنده شدم و باید طرح سه ماهه باید بدن ولی حواستان باشه که سایپا تو طرح پیش فروش در تحویل خودرو خیلی بد عهد هستن مبارک کسایی که واریز کردن
آریسان2 : دوستان بنده ثبتنام فروردین هستم رنک خاکستری میتونم رنگ به نقره ی تغییر بدم؟
امیر j7 تهران : حرف مفته. تا اونجایی که یادمه اینا همیشه مشکل گمرک داشتن. بهونه س قضیه چیز دیگه ایه
تارا v2 : سلام آقا سعید منم ۲۶ دی ماه تاریخ تحویلم بود فاکتور شده و تخصیص پلاک هم صورت گرفته ماشینتون فروش فوری بود یا فوق العاده؟؟
Kmc j7 : زنگ زدم میگم چرا ماشین من ۴۰ روزه که توی مرحله صدور بیمه نامه گیر کرده،طرف میگه گزارش زدیم حالا اگه جواب بدن بهتون اطلاع میدیم:// نمیفهمم یه بار میگن گمرک یه بار میگن مشکل از بیمه است انقدر گردن گیرتون خرابه بیاین بگین تقصیر منه!اره دیگه تقصیر منه که از اون خراب شده ماشین خریدم لعنت بهشون که من الان ۶ ماهه منتظر ماشینمم
وحید : سلام دوستان تماس گرفتم باشماره ۰۹۶۵۵۰ کارشناسشون با اعتماد بنفس کامل پاسخ دادن که بما مربوط نمیشه ما خودرو ساز هستیم و باید با ۱۲۴ تماس بگیرید.(@سامانه یکپارچه) که تماس گرفتم ایشون هم گفتن مربوط به شرکت سایپا هست هردو دارن سرباز میزنن از تعهدشون. راهکاری هم که ارائه دادند اگر تحویل نگیرید شکایت شرکت سایپا کنید.
ایمان (شاهین اتومات) : با سلام و احترام به استحضار مي رساند درخواست شما در اين شركت ثبت شده و پس از بررسي، مطابق ضوابط اقدام و نتيجه اطلاع رساني خواهد شد سلام دوستان من از سایپا شکایت کردم از طرق سامانه 136.irسازمان بازرسی کل کشور واین پیامک هم از طرف سایپا اومد حتما شکایت کنید ازعدم تحویل به موقع خودرو
سعید : سلام. میشه لطفا شماره ردیف قراردادتون رو اعلام کنید؟ من تحویل 24 دی بودم هنوز فاکتور نشده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا دوگانه سوز اسفند به پرهام : آقا پرهام کجایی ؟ چه خبر از دعوتنامه اسفند داری؟
207ای : تحویلی 31 فروردین خبری ازفاکتور شدن نیست
پارس سفارشی : من بخشنامه 4714 هستم ولی برام پیامک نیومده چیکار کنم اگه نیاد چی
حسین : سلام منم 19اسفند بودم فاکتور شده ساعت 4بعد ظهر
دی دوگانه : سلام ،اقابابک ازکجافهمیدید پلاک شدید،من دیروز فاکتور شدم،تو وضعیت مشتری مرحله ی بعدش،تحویله،ازکجابفهمم پلاک شدم؟
حجت : من هم 4724هستم پیام نیومده
سلام دی ماهی : ببخشید از کدوم شهر هستید
دوست باقر : ماشینی در کار نیست. پولهارو گرفتند و رفتند چین. دیگه هم نمیان😆
مازندران دوگانه ساینا : سلام از مازندران شهر های بابل آمل قایمشهر بابلسر ساری کسی هست فاکتور شده یا پلاک شده باشه اگه هست تیک رو بزن
سورن دوگانه دیماه : سلام کی فاکتور شد .دوگانه