شوالیه 550، خودرویی با جعبه دنده دستی و اتومات 

 

شوالیه 550، خودرویی با جعبه دنده دستی و اتومات

 

رپورتاژ - خودروهای لوکس بازار ایران دیگر در انحصار بی ام و، مرسدس بنز و ... نیست. در حقیقت لوکس‌هایی که در کشور خرید و فروش می‌شوند، قیمتی بعضا تعجب‌ برانگیز هم ندارند!

نمونه‌اش وسایل نقلیه گروه ام جی، کمپانی اروپایی-آسیایی که دهه‌هاست مشغول به فعالیت است. چینی‌ها که همواره گوشه چشمی به ایران داشته‌اند، چند محصول رده بالای ام جی دنده‌ای و اتومات را در لیست صادرات خود به کشورمان قرار داده‌اند. البته وقتی از فروش ام جی دنده‌ای صحبت می‌کنیم، تصورتان خودرویی با گیربکس دنده دستی نباشد. در ادامه علت و توضیح این امر را با ذکر مثال از یکی از خودروهای کمپانی ام جی بیان خواهیم کرد.

ام جی شوالیه 550 در سال 2010 طراحی شد، با موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه، 1800 سی سی حجم موتور، قدرت تولید 160 اسب بخار و حداکثر سرعت 205 کیلومتر در ساعت. نکته جالب اما جعبه دنده شوالیه است: 5 دنده اتوماتیک تیپ ترونیک با امکان تعویض از روی فرمان. تیپ ترونیک چیست؟ این گیربکس برای اولین بار در پورشه به کار رفت، با اساس کار اتوماتیک و دستی. یعنی گیربکس آن به دنده دستی تبدیل می‌شود، آن هم در شرایط خاص توسط اهرم تعویض دنده. البته در بعضی خودروها در پشت فرمان پدال‌هایی ساخته شده که از آن طریق هم گیربکس به حالت دنده دستی تغییر می‌کند، مانند همین شوالیه خودمان. بنابراین همانطور که می‌بینید شوالیه 550 را می‌توان هم در لیست فروش ام جی دنده‌ای قرار داد هم در لیست فروش ام جی اتوماتیک.

ام جی شوالیه 550 ویژگی‌های دیگری دارد از جمله 6 کیسه هوا در قسمت جلوی و کنار کابین به صورت پرده‌ای. سیستم صوتی های فای که از جدیدترین سیستم‌های صوتی خودروهای لوکس است، در شوالیه هم قرار دارد، آن هم با 8 بلندگو. سیستم تهویه هوای دو طرفه، کروز کنترل، سنسور پارک عقب و باران، تیغه‌های برف پاک‌کن و یخچال از دیگر تجهیزاتی است که منجر به آمار بالای فروش ام جی دنده‌ای شوالیه 550 شده است.

همانطور که می‌بینید شوالیه 550 واقعا یک شوالیه تمام عیار است. رخ جذاب، رینگ‌های آلومینیومی خوش ساخت، چراغ‌های زیبا و کابین منحصر به فردش، همه و همه باعث می‌شود لاکچری سواران یک بار هم که شده به خرید و نشستن پشت فرمانش فکر کنند.

اگر به سایت دیوار و فروش ام جی دنده‌ای در مدل شوالیه 550 نگاهی بیاندازید، با آگهی‌های مختلفی روبرو خواهید شد که هر کدام از آن‌ها قیمت‌ متفاوتی دارند. به عنوان مثال گران‌ترین ام جی شوالیه 550 آگهی شده در این سایت 190 میلیون تومان است. سال ساخت آن، 1392 عنوان شده و میزان کارکردش 155 هزار کیلومتر است. این شوالیه نقره‌ای رنگ، به گفته فروشنده یک لکه رنگ دارد اما از همه نظر عالی است.

در مورد دیگری فروش ام جی دنده‌ای شوالیه 550، با 28 هزار کیلومتر کارکرد و در حد نو 165 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. سال ساخت این خودرو 1391 است، با این حال فروشنده در آگهی ذکر کرده به دلیل داشتن چند ماشین، این خودرو بیشتر اوقات در پارکینگ بوده، اما تمامی معاینات فنی‌اش انجام شده است.

دست آخر هم به ارزان‌ترین شوالیه 550 آگهی شده در سایت دیوار می‌پردازیم: 113 میلیون تومان، تولید 1391، 180 هزار کیلومتر کارکرد.

 

منبع : ویرلن

 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , شوالیه 550






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
میثم : سلام خدمت دوستان عزیز، لطفا اگه کسی اطلاع داره راهنماییم کنه، بعد از واریز وجه باید چیکار کنم؟ بیا برم نمایندگی قرارداد بگیرم؟ یا باید صبر کنم تا موعد تحویل که بشه دوباره برام پیامک تکمیل وجه بیاد؟
امید : داداش داخلی ۶ رو باید بگیری واسه ارتباط با کارسناسشون
کسریs5 : چه تاریخی ثبت نام کردید؟
ساینا دوگانه : اینکه به اسفندی ها دوگانه را تحویل خواهند داد قطعی هست ولی کمی تحمل . بعد چهار پنج خرداد دعوتنامه با همون مبلغ قبلی میاد . همونطور که به بهمنی ها پیشهاد ماشین های ۸۵ گاته را دادند و نپذیرفتند ودعوتنامه دوگانه براشون ارسال شد فقط بیست روزی صبور باشید
4j : من جک جی فور نوشتم فروردین اونم تحویل نمیدن ب موقع؟گفتن 60 روزه
تارا v1 پلاس : فکر نکنم تا اعلام قیمت جدید کارخانه ایرانخودرو بصورت انبوه خودرو فاکتور کند چون برای افزایش قیمت کارخانه کمبود خودرودر بازار و به تبع افزایش قیمت بازار زمیه خوبی فراهم میاره. قضیه پارس متفاوت هست که دارند فاکتور میکنند چند ماه تاخیر داره و با افزایش زیاد فاکتور میشه و گرنه فاکتور بقیه خودروها بصورت قطره چکانی است
رضا : در جواب مسعود الان شما این همه هیت دادی ب اطلس فرق ظاهری ۲۰۷ با ۲۰۶ دقیقا چیه؟ 🤣 ۲۰۷ ام ۴۰۰ میلیون بیشتر نمی ارزه با توحه ب قیمتاا کارخونه 🤣 اخه ۹۰۰ میلیون ۸۰۰ میلیون داره معامله میشه بازار آزاد بدنه پلاستیک بیشتر مقاومت داره تا ۲۰۷🤣 ۴۰۵ با پارس سورن سمند رانا تارا خیلیییییییییییی فرق دارن 🤣لابد
جک اس فایو ۲۴ مهر : اونوقت اگه کسی ۲۰۰ تومن نداشته باشه باید چیکار کنه؟؟؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سهیل : به شما هم تا آخر شهریور تحویل میدن با این شرایط
اریزو 5نقدی اسفند : چه رنگی بودید تخصیص خورده و مدل چند خورده
زهرا مشهد : من گذاشتم تا200 میخرن منم موندم چیکار کنم آخه پول ماشین رو واسه خونه میخواستم هر کدومو بردارم میخوام سریع ردش کنم موندم چیکار کنم یک دلسوز پیدا میشه که آدم رو راهنمایی کنه امروز به جای اینکه خوشحال باشم بعد 14ماه پیامک اومد بدترین روز عمرم شد از صبح ناراحت و افسرده و عصبی ام
85گانه90روزه : سلام آقا پرهام یکپارچه یک بهمن تکمیل وجه کردم 90روزه هنوز خبری نیست ماکی فاکتورمیشم خبر بده جان خودت
رضا دوگانه بهمن : دوگانه ساینا سلام دوستان میگن تهران و البرز هزینه سفر نمیدن باز شما با نمایندگی یا شرکت زنگ بزن مبارک باشه
حمید دیماه : سلام اره خدارو شکر تحویل گرفتم سفید بود ایشالا زود قسمتت
حمید دیماه : سلام من 11 فاکتور شدم امروز تحویل گرفتم ایشالا قسمت همتون بشه زودتر رنگ سفید سقف فلز استاندارد 85 گانه
آرزو دیماه : سلام ممنون آقا رضا🙏ولی خودمونیما خیلی باحالی جواب همه خانوما رو میدیا یکیشونم نمیزاری بی جواب بمونه😂😂😂
علی : ما صاحب باغیم ایشالا ایطو بهتون بدنش ولی بیشتر تحقیق کن افزایش خورد توپولش اذیت نشی
سعید : تهران باشی .یا تحویل حضوری بزنی زود گیرت میاد.ولی شهرستان ی ماه طول میکشه.تریلی ها کم بار میبرم میگن کرایه کمه