اقدامات لازم برای نگهداری از خودرو در زمستان و هوای سرد

 

اقدامات لازم برای نگهداری از خودرو در زمستان و هوای سرد

 
اینکه از خودروی خود به‌خوبی مراقبت کنید، در تمام فصول سال مهم است، ولی این موضوع در ماه‌های زمستان بیشتر از همیشه اهمیت دارد. البته این به معنای آن نیست که کارهای نگهداری خودرو در زمستان با روش‌های معمول تفاوت زیادی دارند. شاید تنها چند گزینه خاص وجود داشته باشند که باید بیشتر به آن‌ها توجه کنید.
 
بررسی باتری خودرو
 
هوای سرد و مرطوب، دشمن باتری خودرو است. وقتی با یک باتری نیمه‌جان، کلید را می‌چرخانید، حتماً احساس بدی به شما دست می‌دهد. اگر باتری برای روشن‌کردن خودرویتان تقلای زیادی می‌کند، احتمال اینکه در آخر عمر خود باشد، وجود دارد.
 
اگر تجهیزات مناسب در اختیار دارید، می‌توانید خودتان باتری را تست کنید اما آسان‌ترین کار، درخواست کردن از یک متخصص است. با فرض اینکه می‌توانید استارت بزنید، می‌توانید به اولین کارگاه مکانیکی یا نمایندگی برسید و یک باتری جدید بخرید. بسیاری از فروشندگان باتری نیز می‌توانند نیاز شما را برطرف کنند.
 
اگر هم نمی‌توانید خودروی خود را روشن کنید، می‌توانید از یک سری گیره برق (jump leads) از یک خودروی دیگر کمک بگیرید و یا اینکه باتری را جدا کرده و آن را با برق شارژ کنید. فارغ از اینکه باتری خودروها معمولاً سنگین هستند، چنین کاری می‌تواند پیچیدگی‌های خود را داشته باشد و برای این منظور، باید حتماً به سراغ راهنمای خودرو بروید.
 
بررس ضدّ یخ
 
«ضدّ یخ» همان‌طور که از نام آن بر می‌آید، برای جلوگیری از انجماد آب در درون سیستم خنک‌کننده موتور استفاده می‌شود. برای تست کارایی ضدّیخ، نیاز به یک ابزار ویژه این کار دارید. برای استفاده از آن، ابتدا درپوش مخزن خنک‌کننده در زیر کاپوت را باز کنید؛ البته پس از اینکه از سرد بودن موتور اطمینان حاصل کردید.
 
لوله را در درون خنک‌کننده وارد کنید و حباب پلاستیکی انتهای آن را فشار دهید تا اندکی از مایع ضدّ یخ به درون تستر مکیده شود. حالا می‌توانید نقطه انجماد ضدّ یخ را از طریق مقیاس تستر بخوانید. پس از این بررسی، ضدّ یخ را به درون سیستم خودرو برگردانید و درپوش مخزن آن را نیز بگذارید.
 
بررسی شوینده شیشه‌شور
 
هوای زمستانی معمولاً با بارش‌های زیادی همراه است و بنابراین، شما زمان زیادی را به استفاده از برف‌ پاک‌کن‌های جلو می‌گذرانید. در همین حال، اگر مخزن شوینده شیشه‌شور شما خالی باشد، احتمال زیادی برای تشکیل جرم روی شیشه جلوی شما وجود خواهد داشت.
 
برای اطمینان از اینکه این اتفاق برای شما رخ ندهد، مخزن شوینده شیشه‌شور جلو را در زیر کاپوت باز کنید و آن را به شکل مناسب پُر کنید. شما می‌توانید از ترکیبات آماده و یا غلیظ شوینده استفاده کنید که البته در هنگام به کار بردن شوینده غلیظ، باید آن را با آب مخلوط کنید.
شوینده شیشه‌شور دارای یک نقطه انجماد پایین‌تر از آب است. بنابراین، شما هیچ‌گاه با یک آب‌پاش یخ‌زده روبرو نخواهید شد.
 
شما از ما بپرسید! 
 
 
 

منبع (source)

خودروکار

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , تعمیر خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علی : در جواب داریوش منهم ۱۶ مهر همه چیه امده نمایندگی پرسیدم گفت مشکل گمرک است ولی مرکزی زنگ مزنم مگه همچین چیزی وجود ندارد
دوگانه بهمن : سلام طاهره خانم چرا زودتر واریز نکردی دی ماهی ماشینو تحویل گرفتن شما هنوز فاکتور نشدی فردا فاکتور میشی
سلام دوگانه بهمن : سانازجان سلام شما را فراموش نکردن کارها داشت خیلی خوب پیش میرفت باز یه کمی شل شد الان باز دوباره خوب شد دی ماهی سر یکماه ماشینو گرفتن ما الان ۲۲ روزه پول دادیم هنوز فاکتور نشدیم ایشاالله برای اسفندی همین روزها میاد اصلا نگران نباش عزیزم این هم تمام میشه خدا نگهدار
کیان : قابل توجه ما... کجای سهند اس یه سر و گردن از اطلس بالاس میشه بگی ماهم بدونیم سانروف که نداره دوربین دنده عقب نداره مانیتور نداره دکمه رو فرمان نداره اچ اس آ نداره تریم دو رنگ داشبورد جدید نداره فقط ساینا اس با چراغ ها و سپر جدید وسلام
هلیا : دیروز یعنی ۲۹ اردیبهشت کلی ایکس ۵ بار زدن به سمت مقاصدشون.مشاهدات میدانی من بمی.نگران نباشید دارن میفرستنشون.
حسین تارا : واریزی ۹:۲۱هستم سفید هنوز خبری نیس
احمد : تو بیشتر از هرکسی به این نیاز داری که باد به کلت بخوره
اطلس مادران : من زنگ زدم گفتن ۹۰ روز کاری .قبلا هم تیبا گرفته بودم اونم ۹۰ روز کاری بود ۹۷ روزه دادن
ایمان (شاهین اتومات) : سلام دوستانی که فاکتور شدند براشون جریمه تاخیر هم لحاظ شده یاخیر یااینکه کجا مشخص میشه مبلغ جریمه
Bahar : منم پذیرش ۱۹ اسفندم ۹۰ روزه، و خیر، همچنان خبری نیست
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
د وگانه : سلام قیمت بنزینی 433 تومن دوگانه 440 تومن شانس ما یکمی ارزون شد بعد 15 خرداد باز یمقدار بالا میره
محمدی : سلام جناب تاج لطفا بفرمایید تاریخ تحویلتون کی بوده؟؟
18 اسفند : شما تغییر رنگ دادید؟
خوزستان شوش : دوستان اسفندماهی ، لطفا کسانی که تحویل خودرو از خوزستان هستند دایره سبز رو بزنن بینم چند نفریم ؟
تاج : مبلغ پرداختی و کسورات ک زده چجوری حساب میشا. از کجا بهمیم چقد سود میدن سقف فلز سفید
دنا تحویل خرداد : سلام من تحویل 4 خرداد هستم و هنوز فاکتور نشدم
مصطفی : وقیمتش تو بازار امروز چنده خواهشا جواب بدید
هادی زارعان : دوستان وقتی چراغ تحویل خودرو روشن بشه ماشین کی میاد
هادی زارع : سلام دوستان وقتی چراغ تحویل خودرو روشن بشه کی میاد ماشین ینی چه
علی : سلام یک سال و 5ماه از اولین واریزی دیگه خسته شدیم