طرح زیبای کانسپت احسان پرندین

طرح زیبای کانسپت احسان پرندین

زمانی که به آینده صنعت خودروسازی فکر می کنیم، معمولاً کشنده ها تنها چیزی هستند که به ذهنمان خطور نخواهند کرد. اغلب، کشنده ها را به عنوان کامیون هایی چهارگوش و پر سر و صدا به یا می آوریم، ماشین هایی که ظاهری خسته کننده دارند. اما هر از چند گاهی یک طراح خلاق با ارائه طرحی خاص نگرش همه عوض می کند؛ کاری که احسان پرندین، طراح صنعتی و خودرو و متخصص طراحی کامپیوتری در زمینه کشنده ها کرده است نیز در دسته طرح های ماندگار و ابتکاری قرار می گیرد. گفتنی است که مدل طراحی شده به دست پرندین در وب سایت های معتبر دنیا مورد توجه بسیاری قرار گرفته است.

طرح زیبای کانسپت احسان پرندین

احسان پرندین نام کشنده  کانسپت خود را توران (Turan) گذاشته است. شاید جذاب ترین قسمت طرح کانسپ توران شیشه جلوی کاملاً هوشمند آن باشد. بر روی این شیشه هوشمند اطلاعات کاربردی از قبیل دمای فعلی، میزان مصرف سوخت و ارتفاع پل ها و معابر پیش روی مسیر حرکت کشنده به نمایش در می آید. نمایش این اطلاعات بر روی شیشه کشنده به نحوی طراحی شده است که هیچ مزاحمتی برای دید راننده ایجاد نکند.

طرح زیبای کانسپت احسان پرندین
طرح زیبای کانسپت احسان پرندین

شاید پیش خود بگوییم با داشتن چنین شیشه  ای راننده کامیون دیگر نیازی به استفاده از تکنولوژی نخواهد داشت. شاید نیاز نداشته باشد، اما احتمالاً از این که باز هم از این قبیل تکنولوژی های پیشرفته را اطراف خود ببیند، بسیار خوشحال خواهد شد. صندلی راننده توران منحصر به فرد است و به عقیده بسیاری طرحی بین صندلی های باکت خودروهای اسپرت و صندلی های سفینه های هالیوود دارد. از نکات جالب توجه توران این است که صندلی آن مجهز به فرمان است! در این طرح خبری از فرمان های مرسوم خودروها و کامیون ها نیست و به جای آن ها از جوی استیک برای هدایت کشنده استفاده می شود. در اطراف این صندلی فوق هوشمند دو صفحه نمایش دیگر نیز برای به تصویر کشیدن اطلاعات لحظه ای وجود دارد.

طرح زیبای کانسپت احسان پرندین
طرح زیبای کانسپت احسان پرندین
طرح زیبای کانسپت احسان پرندین

طرح بدنه آیرودینامیک توران با خطوطِ منحنی شکلِ زیبایی که بر روی آن نقش بسته است، همه را شیفته خود می کند. پیشرانه پیشنهادی احسان پرندین برای توران یک موتور هیبریدی دیزلی است که به نظر می رسد گزینه بسیار مناسبی برای حرکت کشنده ها در مسیرهای طولانی باشد. اگر خوش شانس باشیم در آینده تردد کشنده هایی این چنین را در بزرگراه ها شاهد خواهیم بود. در پایان، شاید این سوال نیز در ذهن شما شکل گرفته باشد که چرا با وجود چنین استعدادهایی، هم چنان نوآوری در صنعت خودروسازی کشور دیده نمی شود و کاملاً صفر است!؟

با کلیک بر روی تصویر زیر و عضویت در صفحه توییتر 1Car، مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.

طرح زیبای کانسپت احسان پرندین


منبع

YankoDesign

برچسب : احسان پرندین , توران , کانسپت , کشنده






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

15 نظر

بابک
2

عالیه واقعا همچین طرحی از یک ایرانی حیرت انگیزه دست خوش اروپاییا باید بیان ازت درس بگیرن.ولی راست میگه یکم زیادی فضایی شده به قول معروف پیاز داغش زیاد شده یکم ساده تر باشه برای جاده بهتره ولی این یه مدل کاملا اسپرته نه برای شرایط سخت جغرافیایی جهان. ولی خداییش هنگ کردم شاید هم مثل تیبا که میگن صد در صد ایرانیه از غرب تقلید شده باشه شاید...
20:46  1393/02/31
پاسخ دادن
کمال
0

احسن به این همه خلاقیت احسان
ولی به نظر من طراحی روئ گلگیر و باک که با هم مرطبت بود زیاد جالب نبود.
اگه بتونی ی نمای داخلی از داخل ماشین نشون بدی بسیار جالب میشه و در کل ایول ب این طراحی و سلیقه.
بنز و ولوو و رنو و ایوکو و... برین جلو بوق بزنین
15:22  1393/01/21
پاسخ دادن
حامد پرندین
0

پرندین پسندی
15:31  1393/01/20
پاسخ دادن
fary
0

سلام کارت درسته ولی هیچ کس برای تولید این مدل با این امکانات قدمی بر نمیداره - هزینه بالای این قطعات - ساخت تعداد زیادی قالب برای ساخت بدنه برای تولید انبوه -
هزینه الان حرف اول رو توی تولید تراک های سنگین میزنه

کارت درسته
موفق باشی
20:03  1392/10/13
پاسخ دادن
سعید
0

خب البته هنر آقای احسان پرندیان ستودنی خیلی خوبه که از سوی ایرانیها چنین حرکتهایی انجام بشه
اما قطعا این طرح عملی نمیشه
مثلا فزض کنین شیشه با این بزرگی موقع تصادف چه نقشی میتونه ایفا کنه؟
بقول آقا بهروز کامیون باید قدرتشو تو ظاهرش هم نشون بده
طرح بغل گیرهاش هم چنگی به دل نمیزنه
اما نکات مثبت این کار اینه که شاید راهگشای خیلی از طرحهای کامیونی برای آینده باشه که البته هدف ارائه طرحهای کانسبت هم همینه و این کامیون هم با چنتا تغییر جزئی میتونه رو خط تولید قرار بگیره
باز هم دست آقا احسان درد نکنه که این طرح خوب رو ارائه داده.
13:40  1392/07/21
پاسخ دادن
مصطفی
1

خیلی هم عــــالی ! اتاق جلو رو فک کنم از کلاه کاسکت موتورسیکلت الهام گرفته باشه
23:17  1392/07/20
پاسخ دادن
رضا
1

اره دمت گرم دقیقا مثل کلاه کاسکت میمونه
17:50  1393/04/12

ندا
1

هنر نزد ایرانیان است و بس اگه .......
22:05  1392/07/20
پاسخ دادن
www.7khabar.ir
7

مرسی از احسان پرندیان؛ چرا که طراح در این زمینه بسیار کم است، امید است کارهای احسان جان و هنرمندان همچون ایشون طرحهایی در این زمنیه تولید کنند . موفقیت روز افزون www.7khabar.ir
17:37  1392/07/13
پاسخ دادن
کاربر: .::Behrooz::.
4

نخیر , کامیون با این شکل و شمایل زیبا نیست , شاید بتونه راحتی و وسعت دید بیشتری رو بوجود بیاره , اما کامیون باید ظاهرش نشون دهنده قدرتش باشه ...
شما الان یه ولوو 540 رو نگاه کنید , از 1 کیلومتری تو جاده می شه قدرتش رو حس کرد ,
اما این دیگه خیلی به قول دوستمون فضایی شده ...
این طرح فقط حس سرعت رو انتقال می ده و کامیون و خودروهای سنگین قدرت رو در اولویت کار خودشون قرار می دن ...
20:02  1392/07/10
پاسخ دادن
behrad
10

omran age ye hamchin ghoolio too khiaboon didio jof pa az tars nazadi roo tormoz!
08:42  1392/07/14

یاسین
23

عالی بود
بخدا ما طراحان زیادی داریم توی ایران که خوش سلیقه هم هستند ولی چه حیف که هیچ وقت سرمایه گذاری روشون نمیشه و باید اخر مستعمره باشیم
00:12  1392/07/10
پاسخ دادن
کاربر: حیدر
9

دمت گرم پرچم ایران بالا.................ولی جون مادرتون اینقدر این ماشینارو فضایی نکنین دیگه حال نمیده ماشین فضایی بشه.
16:58  1392/07/09
پاسخ دادن
ایرانی
15

اگه تو این مملکت بزارن کسانی مثل احسان پرندین ماشین طراحی کنه مطمئن باشید بنز و bmw باید کرکره مغازه هاشونو بکشن پایین
00:17  1392/07/14

کاربر: Yas
27

باریک باریک بر تو پسر سرزمین آریایی.
16:17  1392/07/09
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
فاطمه : شما چه دینی قبول دارید چرا واسه اسفند هیچ خبری نیس کی دیگه آهای ملت اگه من خودکشی کردم همش تقصیر اینا هس چون زندگیم خراب شد سر این ماشین لعنتی ۲ سال پیش من قرض کردم ثبت نام کردم بفهم آ
شاهین اتوماتیک 90 روزه دی 402 : بله، دوستانی بودن که قبلا گرفتن. مثل اینکه حدود یکی دوماه طول می کشه
شاهین اتوماتیک 90 روزه دی 402 : سلام، اینجوری که من از طریق یه ویس توی یکی از گروه ها شنیدم، تولید شاهین اتوماتیک به خاطر ایراد نرم افزاری گیربکس قطره چکانی شده ولی تولید شاهین G و GL مثل قبل ادامه داره. و سایپا داره روی ایراد نرم افزاری کار می کنه.
هفته چهارم اسفند : دوستان باز دعوتنامه پیشنهادی تمدید کردن اما تا آخرین لحظه ما جز ماشین خودمون چیزی نخواهیم گرفت و کوتاه نیاین فقط پیگیر باشین به هر جا که تونستین زنگ بزنین تا این بی شرف ها ماشین بدن
سانیا : بنظرتون اطلس تولید انبوه بشه قیمتش میرسه به ۵۲۰ ۵۳۰ ؟
J4 : چ ماشینی؟ احتمالا همین روزاس ک تحویلت بدن
امیررضا : شما از سامانه یکپارچه ثبتنام کردید؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
60019تحویل 29اسفند به 21 : 16دی کسی هست فاکتور نشده باشه
دوگانه دی : بنده هم26واریز داشتم فاکتور نشدم
تیوتری : بازم خداروشکر روز تعطیل یادشون افتاد پلاک کنن منم 6ام فاکتور شدم الان دیدم پلاک شدم
سلام : سلام چه تاریخی تکمیل وجه کرده بودی؟
اصغر : تو دنیا از یک میلیارد به پایین ماشین نیس، سیصدرو ازکجا شنیدی؟ موتورسیکلت هم سیصد نمیدن چه برسه به ماشین
مهدی : کسی هست دعوت نامه پیشنهادی را قبول کرده باشه؟؟؟؟
بابک : ممنونم آقا رضا بابت راهنمایی به امید خدا همگی زود به ماشین برسن
مهدی : این کلاهبرداری است اگر با نفرستادن دعوتنامه بخواهند مارا مجبور به پذیرش دعوتنامه پیشنهادی کنند. اما بعید میدانم اینجور بشود تمدید شده باشد احتمالا سامانه بروز رسانی نشده است
مهدی : سلام طبیعا امروز باید دعوت نامه اسفند بیاد منتظریم ببینیم میاد
رضا دوگانه بهمن : سلام آقا بابک نه جمعه تعطیله اینا دیروز فاکتور شدن امروز مشخص شد