خودروسازان ۷۵۰۰ میلیارد تومان ضرر دادند

 

خودروسازان ۷۵۰۰ میلیارد تومان ضرر دادند

 
رییس کمیسیون تسهیل کسب‌وکار اتاق بازرگانی تهران معتقد است در شرایط اقتصادی خاصی که در طول ماه‌های گذشته به وجود آمده، اعلام قیمت‌ جدید خودروها و رساندن آنها به نرخ منطقی تنها چاره‌ای است که می‌تواند بازار خودروی کشور را لااقل برای کوتاه‌مدت مدیریت کند.
محمدرضا نجفی‌منش اظهار کرد: در طول ماه‌های گذشته با توجه به وجود آمدن تحریم‌های جدید و افزایش نرخ ارز در بازار داخلی، قطعه‌سازان و به دنبال آن خودروسازان با مشکلات جدی در عرصه اقتصادی مواجه شدند. قطعه‌سازان در حوزه پرداخت با مشکلات جدی دست و پنجه نرم می‌کنند و خودروسازان نیز به دلیل ثابت ماندن قیمت‌ها تاکنون زیان 7500 میلیارد تومانی داده‌اند.
 
رییس کمیسیون تسهیل کسب‌وکار اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اینکه در صورت نپرداختن به مشکلات این حوزه، کشور در عرصه اشتغالزایی با مشکلاتی مواجه خواهد شد، در این باره توضیح داد: یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های ما در طول این ماه‌ها این موضوع بوده که قطعه‌سازان مجبورند برای تامین مواد اولیه خود یا به شکل نقدی پرداختهای لازم را انجام دهند یا حتی برای برخی مواد اولیه خارجی پیش پرداخت داشته باشند؛ این‌ در حالی است که برای فروش قطعه‌های خود و رسیدن به منابع مالی حاصل از آنها بعضا به چند ماه زمان نیاز بوده و همین مساله برای این گروه از کارفرمایان مشکل آفرین شده است.
 
وی ادامه‌ داد: پیشنهاد ما این است که در مرحله نخست لااقل پرداخت به قطعه‌سازان در مدت زمانی کمتر از یک ماه صورت گیرد و از سوی دیگر با به‌روز کردن قیمت قطعات، امکان فعالیت رسمی در بازار وجود داشته باشد.
 
نجفی‌منش با اشاره به بالا رفتن بیش از سه برابری قیمت برخی از مواد اولیه برای ساخت قطعات خودرو، اظهار کرد: این مواد یا از سوی شرکتهای خارجی تامین می‌شود که ما برای رسیدن به آنها در ایام تحریم مشکلاتی خواهیم داشت، یا از سوی برخی از تولیدکنندگان داخلی می‌رسد که درخواست ما این است که لااقل در برخی از بخش‌ها تعدیل قیمت صورت گیرد. برای مثال در صنایعی همچون فولاد یا مس که امروز براساس آمارها سود بالایی دارد، می‌توان با برخی تعدیل قیمت‌ها شرایط را برای قطعه‌سازان بهتر کرد.
 
وی اضافه کرد: در کنار آن در صورتی که برخی منابع مالی جدید در اختیار خودروسازان قرار گیرد و آنها نیز تعهدات خود به قطعه‌سازان را فعال کنند، می‌توان انتظار داشت که لااقل در کوتاه مدت بخشی از مشکلات موجود در این عرصه بر طرف شود.
 
رییس کمیسیون تسهیل کسب‌وکار اتاق بازرگانی تهران خاطرنشان کرد: اگر تمام این مسائل یعنی به‌روزرسانی قیمت‌ها، تلاش برای رساندن تسهیلات و کمک در زمینه کاهش قیمت برخی مواد اولیه داخلی انجام شود، ما می‌توانیم بگوییم تازه به نقطه شروع رسیده‌ایم و از این پس می‌توان برای ماه‌های آینده این صنعت نیز برنامه‌ریزی کرد، اما در غیر این صورت احتمالا ما با مشکلاتی در عرصه اشتغال و اقتصاد در این بخش مهم روبرو خواهیم شد.
 
با بالا رفتن نرخ ارز در طول ماه‌های گذشته خودروسازان نیز در کنار دیگر بخش‌های اقتصادی درخواست افزایش قیمت محصولاتشان را ارائه کرده‌اند. این درخواست در حالی مطرح شده که از ابتدای سال جاری قیمت خودروها در بازار آزاد به شکل قابل توجهی افزایش یافته است. سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرده که به زودی نرخ جدید خودروهای داخلی را اعلام خواهد کرد.
 

source

asrekhodro

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خودروسازان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

3 نظر

بازرگان
0

"رساندن قيمت خودرو به نرخ منطقى"!؟ منطق امثال جنابعالى (يا به عبارت ديگر منطق بازار انحصارى و صنعت رانتى و مديران خصولتى)، يا منطق اقتصاد بدون رانت و رقابتى؟ واقعاً الان از نظر خودت، قيمت يك خودروى بى كيفيت و قديمى مانند پژو ٢٠٦ فيس ليفت (يا همان ٢٠٧ شما) صندوقدار يا دنا پلاس (!) در بازار رقابتى دنيا مثلاً در اروپا چه قدره؟ يكى از اينها رو بردار برو وسط لندن با پاريس بگذار براى فروش تا ببينى واقعاً چه قدر ارزش دارند! تازه اينهت در كشورى توليد مى شوند كه انرژى و منابع تقريباً مفته، مثل ادعاى صنعتگر بودن بعضيها!
23:47  1397/10/17
پاسخ دادن
دكتر مهندس
0

دلم نمى خواد اين طور بنويسم، كاش فرصت بود تا در همينجا با استدلال پاسخ مهملات اين عضو مافياى خودرو را مى دادم. ولى تنها يك عبارت كوتاه هست كه مى تونه نتيجه كل مشاهدات استدلالهاى اقتصادى و مديريتى كه از تحصيل و تحقيق تا مرحله دكتراى مديريت استراتژيك در اروپا در ذهن دارم رو به طور خلاصه به جناب ايشان و هم پالكيهاشون منتقل. كنه، و اون هم اينه: به جهنم!
18:55  1397/10/17
پاسخ دادن
کاربر: امیر(سابق)
7

(خودروسازان ۷۵۰۰ میلیارد تومان ضرر دادند) خدا را هزار مرتبه شکر . بجای اینکه به همه دستگاه ها باج و حق حساب بدین مثل تمام دنیا قیمت تمام شده + مالیات و حساب کنید و با قیمت معقول به مردم بفروشید تا ضرر نکنید و از ضرر شما مردم خوشحال نشوند . البته میدونم که راست نمیگید
16:13  1397/10/17
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
عادل : سلام کسی تحویل خرداد هستش برای ساینا دوگانه من پارسال همین موقع صد میلیون خوابوندم واسه من زده تحویل خرداد ولی پیامک تکمیل وجه نیاورده اگه کسی خبر داره جواب بده ممنون
رضا چانگانی : شما احتما در ۴ سال گذشته خودرو صفر ثبت نامی گرفتید
S3 سفید : یکی از دلایل این هست که مثلاً شما ۸ آبان ثبت نام کردید و همون موقع تکمیل وجه، اما طرف میشناسم شهریور ثبت نام کرده ولی دی ماه تکمیل وجه انجام داده، خوب منطقیه که عملاً این شما هستید که جلوتر از ایشونید چون جلوتر تکمیل وجه انجام دادی
S3 سفید : این حرفای بی اساس چیه مینویسین؟!؟ آخه کارت و بیمه و شاسی و پلاک مگه الکی میشه؟!؟ مگه همه اینها دست شرکته؟!؟ راهور تا مأمورش نره خودرو رو ببینه شماره شاسی و شماره موتورش رو چک نکنه مجوز صدور پلاک صادر نمیکنه و کارت و سند نمیزنه، مگر مغز خر خورده بیاد برای خودش دردسر درست کنه و الکی پلاک بده و کارت ماشین بزنه و مهمتر از همه سند صادر کنه، برای بیمه هم شرکت تا پول به بیمه نده بیمه هم بیمه نامه ای صادر نمیکنه از طرفی تا مطمئن نشه خودرویی وجود داره یا نه بیمه بدنه صادر نمیکنه چون براشون کلی بار حقوقی و دردسر داره، درسته ما همه شاکی هستیم ولی دیگه هر مزخرفی رو قبول نمیکنیم
Cs55 ! : من میگم شاید حرفی که شما میزنین، در مورد عدم تخصیص ها باشه؟!
منا : دوستان تو پیام های قبل قید شده بود در صورت تمایل اما تو این پیام در صورت تمایل نداره یعنی اجبار سایپا کارشناساش میگفتن پیام در صورت تمایل اجبار بوده الان وضعیت ثبت نامتون ۵۰ ۵۰جاست حالا توقع دارین این که در صورت تمایل نداره اختیاری باشه‌؟
تارا پنج دنده مشکی : سلام دوستان تارا 6بهمن تحویلی به نظرتون کی فاکتور میشه خسته شدم
مش غلام‌علی : یعنی این ساناز تا چیزی می‌نویسه سریع یه خودشیرین پیدا میشه یه جواب مهربانانه بهش میده. آقا ممکنه ساناز اسم جعلیش باشه. آقا ممکنه کرد باشه اسم دوستش ساناز باشه. آقا ممکنه...‌. ای خدا این افراد مهربان چقدر خوووووبن. حالا ساناز فرق ترمز و گاز رو نمیدونه میخواد بره شمال واسه من. اصلا ساناز مال شماله؟ ساناز فقط جنوب مسیر ترددش. نهایتاً سلفچگان بره
شاهین اتومات : چرا شاهین اتومات فاکتور نمی کنن فروش فوری دی ماه
حسام : شما به عنوان یه دلال خیلی بیخود کردی رفتی پیگیر شدی
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
میلادسورون دوگانه تحویل اسفند : سلام مبارکه چندآذرتکمیل وجه کردی
علی ف : صد هزار متقاضی پارس را اذیت کردید 100هزار +خانواده هاشون میشود خیلی پس منتظر عذاب الهی باشید مسئولین و سهامداران ایرانخودرو وهمدستانتان و این دولت بی ابرو را بدتر خار وذلیل کردید .
محسن : اینجور که شما هم فکرمیکنی نیست که کارخانه 100ماشین تولید کرد بعد فراخوان کنه پارکینگ که نزدیک به 15هزار یابیشتر رسید فراخوان انجام میدن هرسه سایت دارن باقدرت تمام تولید میکنن انشاالله به زودی متوجه خواهی شد
صادق : ولا ما که پذیرش 19اسفندیم هنوز خبری از فاکتور نیست
محسن : من گفتم به همه پارس تحویل میدهند حالا هرکی خواست باورکنه یانکنه ولی بازم میگم تانفر آخرفراخوان میدهند این پیام های که گذاشتم انشاالله بعد ازاینکه همه فراخوان کردن به بعضی ازدوستان که میگن فراخوان نمیکنن نشون میدم یاعلی
یاسین : سامانه یک پارچه که خرابه باز نمیشه
در جواب رضا کارگر ایران خودرو : سلام من موعد تابستانم من نمی‌دونم کی واقعی هستی یا دروغی اما خدا می‌دونه من هیچ وقت عادت ندارم کسی رو نفرین کنم اما اگه راست میگی که به همه خرداد پارس میدن انشالله خدا بهترین ها برای خودت و خانوادت بخواد اما اگه الکی مردم رو سر کار میزاری واگزارت میکنم به اون بالایی ما که بهمون تا اینجا ظلم شد و دلمونو شکستتن بقیه اش باخدا
درجواب ج : حالا انشاالله خواهید دید
پارس ساده زمستان : دوستان اگرماشینو بفروشیم مالیات عایدی بهمون میخوره یانه چون کلی پول قرض کردم تا پرداخت کنم الان باید بفروشم بدهی رو بدهم خواهش میکنم جواب بدین
محمد موعد تحویل 30بهمن تکمیل وجه 21دی : قوه پول نبود 21دی پرداخت شده چطور صبح زود فاکتور شده نکنه اجنده بوده فاکتور کرده