تاثیرات افزایش قیمت خودرو بر صنایع خودروسازی/ چراغ واحدهای خودرویی روشن می ماند؟

 

تاثیرات افزایش قیمت خودرو بر صنایع خودروسازی/ چراغ واحدهای خودرویی روشن می ماند؟

 
مدتها بود که با افزایش نرخ ارز و تحریمها، فشار زیادی به صنایع خودرو و قطعه سازی ها وارد شده بود، فشار افزایش قیمت نهاده های تولید از یک سو و مقاومت دولت برای افزایش قیمتها از سوی دیگر باعث شده بود تا دومین صنعت مهم کشور در مسیر تولید به تنگناهای دشواری وارد شود. 
 
خودروسازان مدتها بود که با زیان تولید و عرضه می کردند و این قیمتهای خودرو بود که از سازمان حمایت به ستاد تنظیم بازار و از آنجا به سورای رقابت دست به دست می شد.
 
در این شرایط حساس اقتصادی موضوع آنقدر مهم شده بود که حتی مقام عالی وزارت هم ترجیح می داد نه اظهار نظر خاصی در مورد افزایش قیمت خودرو داشته باشد و نه مستقیم تصمیم و دستوری به زیر مجموعه ها دیکته کند.
 
حالا قطعه سازان هم با تاخیر در وصول مطالبات خود از خودروسازان نفس های آخر را می زنند و دیگر توان ادامه تولید با این نرخ ها و این وضعیت نقدینگی را ندارند.
 
در همین رابطه رضا رضایی  عضو انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان به خبرنگار خودروکار گفت: تعلل سازمانها و نهادهای تصمیم گیر در قیمت گذاری خودرو باعث شده تا اکثر واحدهای قطعه سازی مجبور به تعدیل نیرو، کاهش تولید و حتی تعطیلی شوند.
 
وی ادامه داد: در جلسه هم اندیشی کارآفرینان با وزیر اقتصاد هم عاجزانه خواهش کردم هم بانکها به داد صنعت مهم قطعه سازی برسند و هم هرچه زودتر قیمتهای جدید خودرو اعلام شود تا از این بلاتکلیفی و مشکلات متعدد تولید خلاص شویم.
 
پیش از این هم مدیران دو خودروسازی بزرگ کشور از تولید با زیان خودروهای خود سخن گفته بودند، مدیرانی که از یک سو باید مشتریان خود را راضی نگه می داشتند و از سوی دیگر باید ضمن جلب نظر سهامداران، شرایط را برای ادامه روند تولید و تامین سرمایه در گردش مورد نیاز بنگاه های خود فراهم می کردند.
 
حالا بعد از مدتها انتظار و تغییر چندین باره تاریخ اعلام افزایش قیمت خودروها، خبر رسیده که این قیمت ها در سازمان حمایت نهایی و به زودی به خودروسازان اعلام می شود.
 
البته نحوه محاسبه قیمت ها به تایید دولت هم رسیده و بعد از بررسی های متعدد و البته تایید ضمنی رییس جمهور این قیمتها نهایی شده است.

source

khodrocar

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , قیمت خودرو , بازار خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

3 نظر

کاربر: Tiran
0

با توجه به افزایش چند برابری هزینه های زندگی و عدم افزایش درآمد ها برای عموم مردم
قدرت خرید مردم بسیار کاهش پیدا کرده و عموما درگیر تامین مایحتاج اولیه زندگی خود هستند و توان تامین هزینه خرید خودرو جدید را ندارند و با خودرو فعلی خود سر میکنند
مراجعات برای تعمیر و بازسازی خودرو ها بیشتر شده
حتی زمانی رسیده بود که کسی گوشی موبایل تعمیر نمی‌کرد و گوشی نو می‌خرید اما الان گوشی های قدیمی خودشون رو تعمیر و استفاده میکنند
تا زمانی که درآمد ها افزایش پیدا نکند رکود بسیار سختی در بازار اتفاق خواهد افتاد
افراد سرمایه دار در هر شرایطی خرید میکنند اما تعداد آنها در اقلیت هستند
خودرو سازها حتی با وجود انحصار این بار نمی‌توانند دوام بیاورند
تولید خودرو بی کیفیت و با طراحی سالهای گذشته و تکنولوژی قدیمی باید قیمتی در خور خودش را داشته باشد
اگر همه مردم دست به کار شوند و برخورد مشابه و متناسب با برخورد خودرو ساز با مردم داشته باشند مثل نخریدن وانصراف خودرو سازها با آن مدیران و سیاستگذاران بی کفایت خودشون برشکست خواهند شد انشالله و سهامدارن این خودرو سازها به فکر چاره اساسی می افتند
08:24  1397/10/21
پاسخ دادن
کاربر: امیر(سابق)
18

اگر این چراغ قرار باشه با بدبخت کردن مردم و خالی کردن جیب مردم روشن بماند . امیدوارم که هیچ وقت روشن نماند
18:13  1397/10/20
پاسخ دادن
هموطن
5

در مورد خودروهای تاخیری ، خودرو سازها نمیتوانند خلاف مقررات عمل کنند و با قیمت روز حساب کنند. طبق ماده 4 آیین نامه حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو و جلسه هیئت وزیران در 22فروردین 95 که در تاریخ 28فروردین 95 به شماره نامه 7415/ت51681ه ابلاغ گردیده و طبق جدولی که در همان مصوبه می باشد، قیمت، زمان تحویل مندرج در قرارداد (موعد تحویل نوشته شده در قرارداد) ملاک تعیین قیمت نهایی خودرو می باشد. لذا هر محاسبه دیگری جز این، تخلف خودروساز بوده و مصرف کنندگان تاوان تخلف خودروساز را نخواهند داد و اگر لازم باشد از طریق قانون و قوه قضائیه پیگیر مطالباتشان خواهند بود.
22:54  1397/10/20

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
یوسف : سلام سارا خانم مبارک باشه به امید روزی که برای همه فاکتور بشه🙏 ای کاش توضیحات تکمیلی رو هم میگفتید فروش فوری بودید یا پیش فروش چه ماهی تکمیل وجه کردید و چند ماه ماشینتون تاخیری داشت
حسین پور : مال من اسفند کی باید تکمیل وجه کنم همش پیام برای تک سوز میاد
اس پنج : به نظرم همه باید از کرمان موتور به جرم کلاهبرداری شکایت کنیم چرا که علیرغم عدم ایفای تعهدات قدیم تعهدات جدید ایجاد می کند
اس پنج : دوستان به نظرم همه باید از کرمان موتور به جرم کلاهبرداری شکایت کنیم به این دلیل که علیرغم عدم ایفای تعهدات خود اقدام به ایجاد تعهد جدید (ثبت نام خودروی جدید می کند )
آرمان : سلام حمید جان من طرح مادران بودم نزدیک به بیست روز پیش پلاک شده بود امروز ظهر رسیده نمایندگی فردا می‌خوام تحویل بگیرم
امیر j7 تهران : سلام. امروز به امور مشتریان جنت آباد مراجعه کردم و گفتم ماشین مارو چرا نمیدید ۲ ماهه فاکتور و بیمه شده . ۳ ماه از موعد تحویل که بهمن بوده میگذره. طرف با کمال وقاحت و پر رویی برگشته میگه اینجا ایرانه و همینی که هست. چهارتا کارمند گذاشتن که مردم رو دست به سر کنن. مشتری مداری صفر. با اینجا نظر گذاشتن کاری پیش نمیره.
تیمور : اخه بی مغزاونا طرح فروش یکپارچه بودن.ما طرح فروش مازادیکپارچه بودیم.چرا نمیخواید بفهمید.مازاد یعنی اگه چیزی از اونا اضافه اومد یا کسی انصراف داد به تعداد محدود میفروشن.....مازاد....بفهمید
علیرضا : سلام مبارکه. چقدر جریمه تاخیر زدند. منم بخشنامه ۲۶۱۵ هستم تحویل سوم بهمن ولی رنگ تیتانیوم. سپاسگزارم
عادل : مبارک باشه دوست عزیز ایشالله این خبر خوب برای هممون اتفاق بیفته 😍
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ل : دیگه تمام
تحویل 30 بهمن تک : سلام دوستان کسورات چهل میلیون یعنی چی اگه کسی میدونه راهنمایی کنه لطفاً
غزل ساینا دوگانه : سلام،متاسفانه نمیتونم برم کاشان حضوری چون دانشجو شهرستانم کسی نیست همراهم بیاد
گل بس : من کوییک اتومات امروز فاکتور و پلاک شدم
خبرجدید : من غلط کردم هیچ افزایشی در کار نیست دوستان نگران نباشید قیمت دلار و طلا در حال کاهشی هست وقتی دلار داره میاد پایین اجازه افزایش قیمت ندارند
حسن : من دیروز 6 ملیون ریختم
دوگانه 100لیتری 29اسفند : درود داداش آبی کبود ازثبت نام تا حالا نزدیک 14ماهه منتظریم دیگه خسته شدیم
کشاورز : 14150000
85گانه90روزه : سلام دوستان کسی هست ترح یکپارچه 90روزه بهمنی فاکتور شده تیک بزنید ممنون