از مدل چه سالی به قبل خودروی چینی نخریم؟نمونه

 

از مدل چه سالی به قبل خودروی چینی نخریم؟

 

رپورتاژ - صنعت تولید چین براساس مهندسی کپی برداری بنا شده است و این مسئله بیشتر از سایر صنایع  در صنعت خودروسازی مشاهده می‌شود. خودروهای چینی در بازار داخلی کشور چین چندان محبوب و مورد اعتماد مردم نیست و معمولاً شرکت‌های خودروسازی چون فورد، فولکس واگن و شورلت جزو لیست پرفروش‌ترین ها در صنعت خرید و فروش خودرو در کشور چین هستند.

فرضیه‌ای وجود دارد مبنی بر این که خودروی چینی از یک سالی به بعد به خرج می‌افتد. درمورد درست بودن و یا اشتباه بودن این فرضیه که همچنان در حال شایع شدن هم هست باید بگوییم که ابراز یک نظر و قضاوت و پخش کردن آن بدون دلیل و استدلالی موجهه غیر قابل قبول است. کیفیت خودروهای چینی به مدل و نوع موتور تولیدی آن بستگی دارد. برخی از خودروهای چینی عمر مفیدشان حدود 2 سال است و بعد از آن به خرج افتاده و باعث دردسر صاحب خودرو می‌شوند، اما برخی دیگر از خودروهای چینی کیفیتشان بالاتر از بقیه خودروها می‌باشد.

 به طور کلی باید گفت که خرید و فروش خودرو چینی به دلیل کیفیت تولید، طراحی زیبای داخلی خودرو، توان خروجی بالا موتور و تنوع بالا در مدل‌های تولیدی راحت‌تر است. اما قیمت بالای خودروهای چینی و هزینه نگهداری بالای آن معمولاً انتخاب و تصمیم گیری را برای افراد مشکل می‌کند. باید به این نکته توجه کرد که خودروهای چینی پس از مدت کوتاهی دچار مشکلات فنی در موتور شده و در بسیاری از موارد نیز معمولاً خیلی از قطعات مورد نیاز خودرو جهت تعمیر و یا تعویض در دسترس نخواهد بود و مشکلات بسیاری را برای خریداران این نوع ماشین‌ها ایجاد خواهد کرد.

بررسی و تحلیل تجربه‌های افراد و رانندگان عزیز که با ماشین‌های چینی آشنایی کامل دارند می‌تواند ما را در انتخاب درست و مناسب ماشین کمک کند.

از مدل چه سالی به قبل خودروی چینی نخریم؟

خرید و فروش خودرو لیفان X60

از نظر عامه مردم و مشتریان، خودرو لیفان X60 زیبایی قابل قبولی نسبت به قیمت خود دارد. طراحی ظاهری این خودرو، مدرن و محکم می‌باشد و قدرت موتور آن بسیار بالا است. ایمنی خودرو لیفان X60 بسیار بالا و امنیت سرنشینان داخل خودرو را در صورت وقوع تصادف به همراه خواهد داشت. مصرف کنندگان خرید این مدل خودرو را فقط در صورت صفر کیلومتر بودن و خرید از نمایندگی‌ها توصیه می‌کنند و عمر مفید این خودرو را 2 سال بیان می‌کنند؛ چون این خودرو با تمام امکانات و نقاط قوتش ساخت کشور چین می‌باشد و بیش از 2 سال کارکرد نداشته و پس از آن دچار مشکلات و مسائلی خواهد شد. قیمت این مدل خودرو حدود 70 میلیون تا 83 میلیون تومان است.

خرید و فروش خودرو برلیانس H330

خودرو برلیانس جزو یکی از معتبرترین برندهای خودروسازان چین به شمار می‌آید. در حقیقت دلیل این اعتبار و تمایز، همکاری با شریک آلمانی یعنی بی‌ام‌و است که نظرات و تجربیات خود را برای ساخت این خودرو به شرکت خودروسازان چینی منتقل کرد. از نقاط قوت این خودرو طراحی به روز، ایمنی و قابلیت اطمینان بالا و راحتی آن است. در واقع این خودرو در طراحی ظاهری و امکانات متوسط، خوب عمل کرده است. هزینه نگهداری خودرو برلیانس H330 در طول دوران استفاده بسیار بالا نمی‌باشد و اگر بخواهیم عمر مفید آن را تخمین بزنیم باید بگوییم که این خودرو تا 5 سال مشکلی را برای صاحب خود ایجاد نخواهد کرد. قیمت خرید برلیانس h330 در سایت دیوار چیزی در حدود 92 میلیون تا 110 میلیون تومان را با توجه به نوع مدل و قدرت موتور آن می‌باشد.

از مدل چه سالی به قبل خودروی چینی نخریم؟

 

خرید و فروش خودرو ام وی ام X33 - اسپرت ( چری)

خودرو ام وی ام جزو یکی از بهترین و محبوب ترین خودروهای چینی در بازار ایران می باشد. این مدل خودرو در ایران نمایندگی های زیادی داشته و به همین دلیل مشکلی در دسترسی به نمایندگی های خودرو پس از خرید نخواهد داشت. البته نگهداشتن این ماشین بعد از سال سوم خرید اشتباه بوده و موجب ضرر و دردسر برای افراد می شود. عمر مفید این مدل خودرو 2 سال است. همانطور که ذکر شد خودرو ام وی ام که محصول کارخانه چری است، کیفیت پایین تری نسبت به خودرو لیفان داشته و خرید و فروش ماشین لیفان معمولا بیشتر از سایر خودروها می باشد. در حقیقت با توجه به تب فراگیر شدن خرید خودروهای شاسی بلند این مدل از خودروها معمولا خیلی راحت تر از سایر خودروها خرید و فروش می شوند. قیمت حدودی این ماشین 174 میلیون تا 183 میلیون تومان می باشد.

خرید و فروش خودرو جک J5 اتوماتیک

حدود یک سالی می شود که خودرو  جک J5 وارد بازار ایران شده است. خودروهای جک بهترین طراحی را در میان تمام خودروهای ساخت کشور چین دارند که مدل J5 نیز جزو این استثناء می باشد. طراحی خودرو جک J5 توسط شرکت ایتالیایی تولید کننده خودروهای مازراتی و فراری می باشد که حتی در سایت این شرکت نیز می توانید این مدل خودرو چینی را که در بخش افتخارات شرکت ایتالیایی ثبت شده است را ببینید. خودرو جک J5 خودرویی با ایمنی بالا شناخته شده است که می تواند مانع از آسیب دیدن سرنشینان خودرو شود. این خودرو دارای تجهیزاتی چون تهویه مطبوع اتوماتیک، روکش چرمی صندلی ها، 2 عدد ایربگ، سنسور نور، سانروف و... می باشد که سطح آپشن قابل قبولی را به مشتریان ارائه می دهد. خودرو جکJ5  به دلیل کیفیت بالای سیستم فنی‌اش می‌توان کارکرد آن را بالای 4 سال در نظر گرفت و به احتمال زیاد در 4 سال اول خرید هزینه‌ای جهت تعویض و یا تعمیر قطعات روی دستتان نمی‌گذارد. شما می توانید با صرف هزینه‌ای حدود 70 تا 85 میلیون تومان صاحب این ماشین پرطرفدار شوید.

منبع: ویرلن

 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خودروی چینی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

3 نظر

اسقف
0

واقعا برلیانس عالیه حرف نداره بنظر من بهترین خودرو چینی تو رنج قیمت خودشه
13:41  1397/11/01
پاسخ دادن
دانشگاهی
0

از مدل ۲۰۲۵ به قبل! ؛-). شوخی کردم، چون تعصبی روی ماشین ندارم و در سالهای زندگی در ایران و اروپا خودروهای زیادی رو تجربه کرده ام، عرض می کنم که بعضی خودروهای جدید چینی هم واقعاً نسبت به قیمتشان، باکیفیت و پرامکانات هستند. چینی ها برخلاف تصور رایج در ایران هم تکنولوژی و دانش خوبی دارند و هم سرعت پیشرفت شگفت آوری دارند.
23:27  1397/10/30
پاسخ دادن
هادی
5

والله ما که ام وی ام ۵۳۰ داریم مدل ۹۱ . اینقدر که تیبا مدل ۹۶ و سمند مدل ۹۳ خرج کاشته این نداشته. و تو این شش سال فقط وسایل مصرفی از جمله باتری و لاستیک و تسمه اش رو تعویض کردیم. بالای صد هزار کیلومتر هم رفته. فقط مصرفش زیاده در حد پژو.
18:43  1397/10/30
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
میلاد : با سلام کسی از عزیزا هست اینجا که ماه 6 پارسال س5 ثبت نام کرده باشه من ماه 10/10 هم تسویه کامل کردم هن.ز هم شاسی نخورده هر چی زنگ می زنم میگن ماه دیگه ماه دیگه؟
یوسف : آخرین درخواستی که داده بودم برای تحویلی گفتن تیرماه فاکتور میشه دیگه ناامید شده بودم هرروزم میز خدمت و چک کردم ولی اتفاق خاصی نمیفتاد روز جمعه مثل همیشه میز خدمت و چک کردم نوشته بود فاکتور شده
یوسف : سلام امیدوارم هرچه زودتر فاکتور بشه منم بعداز چهار ماه از موعد تحویل فاکتور شد هفت ماه هم بود تکمیل وجه کردم شماهم همینقد حساب کن ایشالله تا اونموقع فاکتور میشه
تارا اتومات : ممنون دوست عزیز من مهر ماه تکمیل وجه کردم فروش فوری بود موعد تحویل هم دی ماه بود مدل ماشین هم v2 بود هرکسی تکمیل وجه کرده باید چهار الی پنج ماه از تکمیل وجه بگذره تا ماشین براش فاکتور بشه برا منم دقیقن همین شد
سوت دلان : مالیات واین چیزا شعره. خبری نیس. بفروشین حالشو ببرین
تارا پلاس ۳۱ اردیبهشت : خبر موثق دارین ؟ بعد تحویلی های چه ماهی رو فاکتور میکنن؟؟
اسفند ساینا دوگانه : سلام منم هفته اخر اسفند هستم نه نیومده هنوز.
س : حواله فروشی در اصل قانونی نیست و باید پس از تحویل خودرو به نام شما پلاک بشه و بعد به نام خریداری کنید که حواله رو خریده، پس شما باید مالیات عایدی فروش خودرو بدید.
فرهاد : هیراد جان شما احیانا جزء عدم تخصیص ها نبودید!!!
کیان : ایشااله دیگه آینده یا قسمت
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
تبدیل به سورن : تبدیل زدم سورن عالیه یک ماه دیگه هم گرونتر میشه وابستگی به پارس رو رها کنید هر وابستگی آدم رو میکشه
ابوالفضل دوگانه اسفندگرگانی : پرهام کجایی که خبر بدی
60019تحویل 29اسفند به 21 : کسی فاکتور شد امروز؟؟
ابوالفضل دوگانه اسفندگرگانی : امروز هم رسید وهنوز خبری از دعوتنامه نیست خدایا خودت کمک کن خسته شدیم
عباس : دعوتنامه کی بود واریز کی بود
اسفند : پاسخ ارتقا رو شرایط ویژه کلیک کن باز میشه ببین چیه. ممکنه رنگ ماشین می خواد بگه عوض کن زودتر بهت بدیم
پژمان : سلام هر کی فروش فوری امروز فاکتور شد حتما حتما با جزئیات اعلام کنه در جریان روند کار باشیم ممنون. 12 بهمن پذیرش فروش فوری.
در جواب نقی : لغو شد داداش
207 پانو : داداش هنوز ماشین 29 اسفندو ندادن تو این همه جمعیت دنبال سوزن میگردی
امیر : اخه ما از کجا 150 بیاریم. بخدا همین 300 هم وام و طلا و قرض کردیم به امید ماشین .حالا کجا بیاریم بقیش