واگذاری شرکت اگزوز خودروی خراسان باعث اخراج ۴۰ درصد کارگران شد

 

واگذاری شرکت اگزوز خودروی خراسان باعث اخراج ۴۰ درصد کارگران شد

 
نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس با بیان اینکه در حال حاضر شرکت اگزوز خودرو خراسان ۲۰۰ کارگر خود را اخراج کرده است، گفت: خانواده مونسان به دنبال ورشکستگی اگزوزسازی خراسان است تا مجدد از تسهیلات دولت استفاده کنند.
هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به مشکلات شرکت اگزوز خودروی خراسان، گفت: شرکت قطعات اتومبیل ایران در سال 1343 به نام شرکت صنعتی رضا تاسیس و در خراسان به ثبت رسید؛ اگزوز خودروی خراسان نیشابور، الکتریک خودرو شرق، قطعات محوری خراسان و شرکت کابل خودرو سبزوار از جمله شرکت های زیرمجموعه این قطعه‌سازی است.
 
تزلزل آینده اگزوز خودروی خراسان پس از واگذاری
 
نماینده مردم نیشابور، فیروزه در مجلس شورای اسلامی افزود: پس از ۶ ماه که آقای روحانی رئیس جمهور شدند شرکت قطعات ایران به آقای مونسان واگذار شد که متأسفانه این موضوع آینده شرکت اگزوز خودروی خراسان را به تزلزل کشاند.
قطعه سازان خودرو
 
قرار بودکارخانه کاتالیست با 15 میلیارد تومان تسهیلات در نیشابور تاسیس شود
 
وی بیان کرد: شرکت اگزوز خودروی خراسان از زمان تاسیس، کاتالیست-فیلتری که در اگزور خودرو قرار دارد- را از خارج وارد کرده و پس از اجرای مراحل فنی مانند لحیم کاری در تولید اگزوز استفاده می‌کرد. از آنجایی که سود این شرکت در گرو واردات کاتالیست بود هیات مدیره شرکت اگزوز خودرو در سال 88 مصوب کرد که کارخانه کاتالیست با 15 میلیارد تومان تسهیلات در نیشابور تاسیس شود این در حالی است که به دلیل لابی‌های خاندان مونسان کارخانه تولید کاتالیست از نیشابور به قم منتقل شد.
 
این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه در حال حاضر تولید کاتالیست در قم گردش مالی بسیار خوبی برای آنها ایجاد می‌کند، ادامه داد: کاتالیست پس از تولید در قم بارگیری شده و برای تولید اگزوز به نیشابور فرستاده می‌شود این در حالی است که می‌توان با تولید این قطعه در نیشابور مرحله حمل و نقل را به راحتی از فرآیند تولید اگزوز حذف کرد.
 
اگزوز خودرو خراسان ۲۰۰ کارگر خود را اخراج کرده است
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر اگزوز خودرو خراسان ۲۰۰ کارگر خود را اخراج کرده است، تاکید کرد: خانواده مونسان، به دنبال ورشکستگی اگزوز خودرو خراسان است تا بتواند مجدد از دولت تسهیلات دریافت کند. آنها به ورشکستگی این کارخانه اهمیتی نمی‌دهند چراکه هیات مدیره، مدیرعامل و حراست بومی منطقه و دلسوز نیستند؛ شرکت اگزوز خودرو 500 کارگر داشت که با اخراج 200 کارگر، تنها 300 نفر دیگر باقی مانده‌اند.
 
چنارانی با بیان اینکه باید گردش مالی اگزوز خودرو خراسان را پیش از ورود خانواده مونسان به این شرکت مشخص کرد، خاطرنشان کرد: چگونه با ورود مونسان‌ها به این شرکت، مشکلات روز به روز افرایش پیدا کرد؛ مدیرعامل اگزوز خودرو خراسان در قم نیز سرپرست است. مدیرعامل پروازی نمی‌تواند به درستی به وظایف خود عمل کند.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مشکلات موجود در اگزوز خودرو خراسان با هیچ راهکاری حل نخواهد شد مگر اینکه کارخانه کاتالیست به مصوبه هیات مدیره خود بازگردد و اگر کارخانه تولید کاتالیست به نیشابور باز نمی‌گردد مجوزی دیگری برای تاسیس کارخانه جدید در نیشابور صادر شود؛ وزیر صنعت باید به این موضوع رسیدگی کند.
 
آیا مونسانِ  اگزوز خودرو خراسان با  مونسان ِرییس سازمان میراث فرهنگی نسبتی دارد؟
 
نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه مونسان مورد نظر شما با علی اصغر مونسان رییس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نسبتی دارد، توضیح داد: قطعا آشنایی یا فامیلی با یکدیگر دارند ولی اینکه چه نسبتی دارند را نمی‌دانم. فامیلی‌ها را باید پیگیری کنیم احتمالا برای یک منطقه هستند.
 
 

source

خانه ملت

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , اگزوز خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
J7 : درسته،اگر دقت کنید توی سایت میبینید که آدرس نمایندگی رو تهران زده و باید از همون نمایندگی تحویل گرفت
شاهین خرداد : عزیز تقریبا ۲۵ تومن از جی ارزونتره و تو بازار ۶۰ تومن ارزونتر.اختلافش میشه ۳۵ تومن نه هشتاد تومن.ریسک گرون شدن زو قبول میکنی منتظر بمون در غیر این صورت واریز کن که هیچ تفاوتی نداره.دو روزه هم فاکتور میشه نهایتا
افشین : داداش این دوتا خودرو ساز فقط برای دلال ها خودرو تولید میکنند.‌دلال ها رابط دارن تا تکمیل وجه میدکنن یک هفته تا یک ماه سری با پارتی بازی سری تحویل شون میدن...ولی آدمها معمولی باید قید ماشطنو تا یک سال بزنند..فقط برای دلال ها خوبه آدم آدی بیا اسم بنویسه پیچارش میکنند حالا تو بگو طرح ویژه مادرانه کمیته امداده بهزیستی....
آمنه : دقیقا خوب میگید باید بریم..خسته شدیم بخدا
J7 : سلام دوستان حقیقت داره j7هایی که روز آخر سال فاکتور و شاسی شدن و‌دو‌ماهه رو صدور بیمه گیر کرده بودن و چهارشنبه ۰۲/۲۶ همه رو‌بیمه کردن و رفته برا پلاک?????
J7 : سلام خیر مراکز استان‌ها تحویل میدن
پذیرش 19 اسفند اطلس سفید مشکی : عجیبه که بهمن ماهی هاهم هنوز فاکتور نشدن. ما اسفندی ها فکر کنم فاکتور شدنمون رفت تیر ماه . بهمن ماهی ها اگه فاکتور شدید توی همین سایت اعلام کنید?!!!!!!
شاهین اتومات : حق بامشتری هست ک پیگیر خودرو خریدداری خودش باشه طبق قرارداد ک دارم باید سرهمون یکسال باید خودرو تحویل بدن ن کمتر ن بیشتر
----- : حق بامشتری هست ک پیگیر خودرو خریدداری خودش باشه طبق قرارداد ک دارم باید سرهمون یکسال باید خودرو تحویل بدن ن کمتر ن بیشتر
سهند : والا نا انصافیه اختلاف قیمت60میلیونی برای دو خودروی اطلس و سهند با اینکه اطلس نمونه فول آبشنه سهند sنداره
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
شهرام : کسی رنگ سفید شیری تحویل گرفته تاحالا؟ فرقی زیادی داره با سفید معمولی؟
امین : سودت میشه7تمن
سورن بنزینی 29 اسفندماه : سلام آخرین تاریخ سورن بنزینی میشه بگین چه تاریخیه
حقیقت : کسانی که پیام براشون نرفته کسانی هستند که تابستان امسال بودن و بعد از ثبت‌نام موعد تحویلشان شد زمستان بنده خودم 4713 پارس سفارشی هستم و هنوز پیامک نیامده خداوند حقمان را از حلقوم باعث و بانی این افزایش قیمت بگیرد آمین یا رب العالمین
ایکس 22 پرو دنده سفید اصفهان : سلام از ایکس 22 پرو دنده خبری نیست ؟ قرارداد دی ماه پارسال بودم .واریز نقدی
دنا ابشنال مشکی1 : سلام منم فاکتورشدم توی دقسمت ایرادات پلاک زده حداکثر تعداد گواهی
207تحویل 30دی : تا 5دی مهلت بوده
اتو : مگه شما آخرین مهلت واریزتون 3 دی نبوده؟
سهیل 207 اتو فلز : سلام و شبتون بخیر از 5دی تا 30 دی تکمیل وجه داشتیم باشه هم زیادن ؟
اتومات30دی : اون الکیه بدای همه مینویسه نترس