افزایش قیمت بنزین تا سطح مقبولیت مردم است/ به دنبال راهکارهای تلفیقی هستیم

 

افزایش قیمت بنزین تا سطح مقبولیت مردم است/ به دنبال راهکارهای تلفیقی هستیم

 
بیژن زنگنه در نشست خبری صبح امروز به مناسب دهه مبارک فجر برگزار شد، به بیان دست آوردهای صنعت نفت پرداخت و گفت: در بخش پتروشیمی در سال ۱۳۵۷ در حدود ۱ میلیون تن بوده که ابن رقم در شرایط فعلی به حدود ۳۰ میلیون تن و به ارزش ۱۷ میلیارد دلار رسیده است که از این رقم ۵.۵ میلیارد ان به بازار داخلی و برای صنایع پایین دستی عرضه شده است.
 
وی افزود :در بخش پالایش در سال ۱۳۵۷ در حدود ۱.۱ میلیون بشکه بوده که این رقم هم اکنون به رقم ۲.۲ میلیون بشکه افزایش داشته است، همچنین در زمینه تولید بنزین نیز از رقم ۱۴ میلیون لیتر در سال ۱۳۵۷ به رقم ۱۰۵ میلیون لیتر رسیده ایم.
 
 وزیر نفت در پاسخ به خودروکار در خصوص توزیع عادلانه یارانه بنزین گفت: وارد بحث عادلانه نمی شویم، اما به صورت کلی سامان دهی بنزین از دو روش افزایش قیمت و سهمیه بندی صورت می‌گیرد و راه سومی ندارد، من پیش از این نیز توضیح دادم که این افزایش قیمت تا میزانی باید باشد که مردم سطح آن را تحمل کنند یعنی مردم سطح آن را قبول کنند، تقبل کردن در این میان مهم است زیرا دولت آقای مردم نیست و افزایش قیمت نفت در صورت نپذیرفتن مردم درست نیست زیرا دولت به دنبال ایجاد رفاه است.
 
وی افزود: برای موضوع بنزین باید از روش های مختلف یا تلفیقی استفاده کنیم که تاکنون ۱۰ سناریو در مجلس شورای اسلامی رای نیاورد و روز گذشته نیز در کمیسیون انرژی طرح دیگری به رای و با ۹۰ درصد مخالفت رد شد. نکته مهم در این است که دولت به دنبال افزایش درآمد نیست بلکه در این میان کاهاش قاچاق و کنترل مصرف مد نظر قرار گرفته است.
 
زنگه تصریح کرد: با تمهیدات اندیشیده شده واردات بنزین از مهر ماه متوقف شد و در سال آینده نیز وارداتی نخواهیم داشت که ابن خود به معنای برداشته شدن تهدیدی از سوی سایر کشورها از ایران است و به لطف خدا هم اکنون مشکلی در تولید و ذخیره بنزین نداریم.
 
وزیر نفت اظهار کرد: برای بنزین مشکل را نباید در پالایشگاه ها بلکه در خودروسازی ها و سیستم حمل و نقل پیگیری کرد، باید دید سرانه مصرف بنزین در خودروها و حمل و نقل چقدر است.
 
وی عنوان کرد: در شرایط فعلی قاچاق گازوئیل بیشتر از بنزین است که اگر یکی از انها را تغییر دهیم باید به قیمت سایر محصولات نیز دست زد زیرا این ها به صورت یک مجموعه بوده و باید با تدبیر نسبت به انها برخورد کنیم به همین خاطر باید نظام یکپارچه نسبت به آن تصمیم گیری کند.
 
وزیر نفت بیان کرد: موضوع بنزین مشکل مردم نیست بلکه مردم خودروهایی را استفاده می کنند که عرضه می شود، به همین خاطر در موضوع CNG نیز شاهد تولید کمتر خودروهایی با این فناوری هستیم.
 
وی با تاکید بر روش های غیرقیمتی برای موضوع بنزین،عنوان کرد: روشهای غیر قیمتی برای سامان دهی موصوع بنزین وجود دارد اما نسبت به سایر دیگر روش ها زمان بر بوده و حوصله بیشتری را می طلبد.
 
زنگنه بیان کرد: موضوع بنزین یک موضوع کاملا اقتصادی است که تغییز بر روی آن بر روی مسائل کلان تاثیر می گذارد که مهمترین شاخص آن شاخص تورم است، همچنین در بحث بنزین باید به تراز تولید و مصرف نیز توجه کنیم به همین خاطر بررسی ها نشان می دهد سالانه ۸ تا ۹ درصد به تولید خودروها اضافه می شود که به همین میزان نیز مصرف بنزین افزایش می یابد که این به معنای این است متوسط مصرف بنزین خودروهای جدید با خوردهای مستهلک برابر است.
 
وی خاطر نشان کرد:در این خصوص از هر روشی استفاده می کنیم که مردم تحت فشار نباشند و به نظر نمی آید مجلس شورای اسلامی در این خصوص برای سال آینده تصمیم گیری داشته باشد.
 
 

source

khodrocar

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , قیمت بنزین






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
رضا T8 : دوستان مد نظرتون باشه ( شماره درخواست خرید و شماره ثبت نام ) هر دو برای چک کردن وضعیت خودرو تو سایت میشه استفاده کرد که هر کدوم وضعیت متفاوتی رو نشون میده . حداقل واسه من که خرید اینترنتی داشتم اینطوری بود
T8 : سلام منم ثبت نامی 18 بهمن هستم الان تو مرحله ارسال پلاک و مدارکه 5 روز پیش این مرحله زرد شد
مسلم عوفی : بنده خودرو ایکس 55 ثبت نام کردم قرار سه ماه تحویل بدن .مردادماه یه مبلغی واریز کردم . دردیماه تکمیل موجودی کردم قرار بود تحویل خودرو دراسفند 1402باشد .الان دواه ازسال گذشته هنوز خودرو را تحویل ندادند ومعلوم نیست کی تحویل بدهند تازه جالبتر از همه کارت ماشین امده مدل زده 1402. ازمسئولین دروغگو مدیران لطفا پول مار بدهید ماشین نخواستیم از طریق دادگستری شکایت کردم
پیمان امیرپور : قدم سهند اس مبارک ارزش داره این صبر کیفیت عالی الحمدالله شانس مون زده
ساناز : سلام به همه دوستان شب بخیر خبری از تا v1pنیست؟ به دلم افتاده تا آخر هفته فاکتور میشیم
درحال نوشتن : اول ن اینکه اومده خیلی وقت هم هست دومن نمیدونی حرف نزن
s3 آذرماه : پس دروغ میگن مشکل گمرکی دارن اگر بود چرا J4 تحویل دارن ولی بقیه ماشینا رو نمیفرستند؟
T8 : سلام من 5روز پیش اضافه بیمه واریز کردم هنوز تکمیل وجه زده ثبت نامی 18بهمن شما چه تاریخی هستید؟
شاهین : عرض سلام واقعا در شرکت سایپا رو باید گل گرفت اخه یکی نیس بگه بی ................. شما که ماشین نداری مگه مرض داری مردمو سرکار میزاری اخه فروش فوق العاده بهار اینه بخوره توسرتون با اون برنامه ریزی کردنتون این پیامک کوفتی کی میخاد بیاد خیال ما راحت لعنتیا
امید : پدرسوخته ها راستشم نمیگن که چرا ماشینای پلاک شده رو نمیفرستن! فقط میگن مشکلی نیست و در حال ارسالیم در حالی که نمیفرستن الکی میگن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
احمد : اولویت کی بودی؟
پیش فروش ابان : پلاک شدی
احمد : منتظر باش
207 اسفند : سلام ارتقا نیست، تبدیل بزنید حتما
احمد : تبدیل به 207 چند نفر زدن مثبت بزنن
رانا بهمن : سلام با توجه به پر جمعیت خانواده ماشینه صندوق‌دار بیشتر به کارت میاد و من امروز رانا تکمیل وجه 10 دی بودم فاکتور شدن
سمد : الان اولویت زمستان،فقط پارس ساده پیامک رفته؟چندتا بخشنامه پیامک دادن؟
Auto RR : سلام دوست عزیز.شما مختار هستی هر کار دوست داری بکنی.اما بقیه دوستانی که مهمه اتومات سوار بشن تبدیل نزنن چون اولا طرح تبدیل کاملا اختیاری هست ثانیاً سایپا موظف هست خودروی ثبت نامی رو تحویل بده.از نظر من دیر رو زود داره اما سوخت و سوز نداره
M : سلام قیمت و فابریک روی فرمان نصب میشه آیا دوگانه ها داخل کیلومتر بعد نصب کروز روشن میشه یا نه ؟ شماره تلفن هم بذارین بی زحمت .
S7 : سلام توی این سایت https://customer.ikco.ir/ وضعیت درحال فاکتور شدن هست ،اما توی سایت خود ایران خوردو برگشته به تکمیل وجه، در صورتی ک روند پیگیری رو خود ایران خودرو گفته فقط از این سایتی ک گفتم پیگیری کنید