خرید و فروش و قیمت اپل کورسا در دیوار به چه شکل است؟

 

خرید و فروش و قیمت اپل کورسا در دیوار به چه شکل است؟

 

رپورتاژ - بیش از ۲۰ سال از ورود اولین مدل اپل کورسا به ایران می‌گذرد، اما به نظر نمی‌رسد چیزی از محبوبیت این خودروی جوان‌پسند  در بین ایرانی‌ها کم شده باشد. کمپانی صاحب‌نام اپل از سال ۱۹۸۲ تولید این خودرو را در کلاس سوپرمینی در سارگوسای اسپانیا و آیزناخ آلمان آغاز و تا به امروز پنج سری از آن را روانه بازار کرد.

 

سری A از این خودرو که شباهت نزدیکی به خودروهای گلف قدیمی داشت بین سال‌های ۱۹۸۲ تا ۱۹۹۳ تولید شدند. اما اپل کورسا در ایران با سری ب شناخته می‌شود که بین سال‌های ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۰ تولید آن ادامه داشت. این روزها اپل کورساهای تولید شده در سال ۱۹۹۴ با قیمتی بین ۱۵ تا ۱۸ میلیون تومان در کشور خرید و فروش می‌شوند.

 

کورساهای سری B با پیشرانه‌های ۱۲۰۰، ۱۴۰۰ و ۱۶۰۰ سی‌سی به بازار عرضه شدند، هر چند این تنوع باعث جلب مشتریانی‌ با سلیقه‌های مختلف شد، اما کارخانه اپل در تولیدات بعدی خود سعی کرد حجم پیشرانه این خودرو را افزایش دهد. به طوریکه اپل کورسای سری C با حجم ۱۷۰۰ سی‌سی در سال ۲۰۰۰ تولید شد و ساخت و عرضه آن به بازار جهانی تا سال ۲۰۰۶ نیز ادامه پیدا کرد.

 

مدل دیگری از اپل کورسا که نمونه آن به طور محدود به بازار ایران وارد شد، سری D از این خودرو است که تولید آن بین سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۱۴ صورت گرفت. کارخانه اپل در تولید این مدل، همچنان طراحی سوپرمینی برای بدنه را حفظ کرد و در پیشرانه خودرو نیز تنوع پیشین را به کار برد.

 

پیشرانه سری D از کارکرد بالا و مصرف پایینی برخوردار است که یکی از نکات مثبت اصلی آن به شمار می‌رود، اما به دلیل وجود پشتیبانی فنی محدود برای این خودرو در ایران، خریداران آن همیشه نگران زمانی هستند که چند سالی از عمر این خودرو بگذرد و نیازمند خدمات پس از فروش شوند. در حال حاضر کورسای سری D در رده قیمتی ۱۵۰ میلیون تومان قرار می‌گیرد که از نکات منفی این خودروی شهری کوچک قلمداد می‌شود.

 

تولید آخرین سری اپل کورسا از سال ۲۰۱۴ آغاز شد و تا امروز ادامه یافته است. هنوز از سری E واردات گسترده‌ای به داخل ایران صورت نگرفته است و خودروهای موجود در ایران از این سری به شکل فردی به کشور وارد شده‌اند. این خودروهای شش دنده اتوماتیک با حجم پیشرانه ۱۶۰۰ سی‌سی، به دلیل محدودیت عرضه در بازار، قیمت‌گذاری دقیقی ندارند اما فروشندگان آن در سایت دیوار قیمت‌هایی مانند ۲۸۰ میلیون تومان را برای آن در نظر گرفته‌اند.

 

در آخرین سری از کورساها، فناوری روز خودروسازی دنیا به کار گرفته شده است، اما به دلیل فلسفه وجودی اولیه در تولید این خودرو که بر عرضه یک خودروی شهری استوار بود سری E نیز همچنان در زمینه شتاب بالا و سریع، قدرت پیشرانه و سرعت انتقال قدرت با بسیاری دیگر از خودروهای روز قابل مقایسه نیست.

 

با وجود تمام این مسائل، اپل کورسا هنوز هم یک خودروی محبوب در کشور به شمار می‌رود و نواقصی مانند صرفا شهری بودن این خودرو یا محدودیت خدمات پس از فروش آن، نتوانسته خدشه‌ای به محبوبیت آن وارد کند.

 

 

منبع : ویرلن

 

 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , اپل کورسا , ویرلن






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
فاطمه : شما چه دینی قبول دارید چرا واسه اسفند هیچ خبری نیس کی دیگه آهای ملت اگه من خودکشی کردم همش تقصیر اینا هس چون زندگیم خراب شد سر این ماشین لعنتی ۲ سال پیش من قرض کردم ثبت نام کردم بفهم آ
شاهین اتوماتیک 90 روزه دی 402 : بله، دوستانی بودن که قبلا گرفتن. مثل اینکه حدود یکی دوماه طول می کشه
شاهین اتوماتیک 90 روزه دی 402 : سلام، اینجوری که من از طریق یه ویس توی یکی از گروه ها شنیدم، تولید شاهین اتوماتیک به خاطر ایراد نرم افزاری گیربکس قطره چکانی شده ولی تولید شاهین G و GL مثل قبل ادامه داره. و سایپا داره روی ایراد نرم افزاری کار می کنه.
هفته چهارم اسفند : دوستان باز دعوتنامه پیشنهادی تمدید کردن اما تا آخرین لحظه ما جز ماشین خودمون چیزی نخواهیم گرفت و کوتاه نیاین فقط پیگیر باشین به هر جا که تونستین زنگ بزنین تا این بی شرف ها ماشین بدن
سانیا : بنظرتون اطلس تولید انبوه بشه قیمتش میرسه به ۵۲۰ ۵۳۰ ؟
J4 : چ ماشینی؟ احتمالا همین روزاس ک تحویلت بدن
امیررضا : شما از سامانه یکپارچه ثبتنام کردید؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دوگانه دی : بنده هم26واریز داشتم فاکتور نشدم
تیوتری : بازم خداروشکر روز تعطیل یادشون افتاد پلاک کنن منم 6ام فاکتور شدم الان دیدم پلاک شدم
سلام : سلام چه تاریخی تکمیل وجه کرده بودی؟
اصغر : تو دنیا از یک میلیارد به پایین ماشین نیس، سیصدرو ازکجا شنیدی؟ موتورسیکلت هم سیصد نمیدن چه برسه به ماشین
مهدی : کسی هست دعوت نامه پیشنهادی را قبول کرده باشه؟؟؟؟
بابک : ممنونم آقا رضا بابت راهنمایی به امید خدا همگی زود به ماشین برسن
مهدی : این کلاهبرداری است اگر با نفرستادن دعوتنامه بخواهند مارا مجبور به پذیرش دعوتنامه پیشنهادی کنند. اما بعید میدانم اینجور بشود تمدید شده باشد احتمالا سامانه بروز رسانی نشده است
مهدی : سلام طبیعا امروز باید دعوت نامه اسفند بیاد منتظریم ببینیم میاد
رضا دوگانه بهمن : سلام آقا بابک نه جمعه تعطیله اینا دیروز فاکتور شدن امروز مشخص شد
بابک : چون ما 26 تکمیل وجه کردیم هنوز خبری نیست