جک اس 5، کراس آور انقلابی کمپانی جک

 

جک اس 5، کراس آور انقلابی کمپانی جک

 

رپورتاژ - کمپانی جک یکی از اولین خودروسازان کشور چین می‌باشد که محصولاتی باکیفیت قابل‌قبول و قیمت مناسب را راهی بازار چین می‌کند. حدوداً 4 سال است که شرکت کرمان موتور یکی از پرفروش‌ترین محصولات این کمپانی را بانام جک اس 5 به بازار ایران وارد می‌کند. جک S5 به دلیل طراحی مدرن و امکانات بسیار زیادی که داشت، در همان سال‌های اولیه حضور خود در بازار ایران توانست توجهات زیادی را به خود جلب کند. هم‌اکنون نیز خریدوفروش جک اس 5 در مدل‌های جدیدتر و یا کارکرده در بازار ایران ادامه دارد.

جک اس 5 در دسته خودروهای شاسی‌بلند قرار می‌گیرد. می‌توان گفت در بین خودروهای شاسی‌بلند موجود در بازار ایران، جک اس 5 جزو محبوب‌ترین‌ها و پرفروش‌ترین‌هاست. چراکه سابقه حضور این خودرو از رقبای هم‌وطن آن در ایران بیشتر است و در طی این سال‌ها اعتماد افراد بیشتری به عملکرد و کیفیت این خودرو جلب شده است؛ بنابراین بدیهی است که بسیاری از خریداران، خرید جک اس 5 را به‌عنوان یک خودرو پر آپشن باقیمت میانه جزو اولویت‌های خود قرار دهند. در ادامه این مطلب قصد داریم این خودرو پرطرفدار را بهتر بررسی کنیم.

طراحی بدنه

در ابتدا خودروهای چینی قادر به جلب رضایت مشتری‌های ازنظر طراحی نبودند و این موضوع به فروش آن‌ها آسیب می‌زد. درنتیجه مسئولان این شرکت‌ها اقدام به استفاده از متدهای روز دنیا و کمک گرفتن از مشاوران بین‌المللی کردند و توانستند در این امر تا حدودی موفق شوند. این در حالی است که همچنان کپی‌برداری در طراحی‌های آن‌ها بسیار زیاد است و معمولاً ظاهر خودروهای چینی یادآور رقبای آن‌ها از برندهای مشهور دیگر هستند. بااین‌حال در این محدوده قیمت خریداران نیز خیلی سخت نمی‌گیرند و با همین طراحی‌ها قانع می‌شوند.

نمای جلوی خودرو جک اس 5 یادآور هیوندا ix35 است و این موضوع از چشم هیچ‌کس پنهان نیست. هنگامی‌که از کنار به خودرو نگاه کنیم، شاهد یک خط حجم دهنده از قسمت بالایی دستگیره‌های در به‌طرف چراغ‌های ترمز هستیم که هماهنگی خوبی را به این طراحی داده است.

از نمای عقب می‌توان به قطع این نتیجه را گرفت که از خودرو آئودی کیو فایو کپی‌برداری شده است. بااین‌حال کمپانی جک در امر کپی‌برداری این بار موفق بوده است و هماهنگی و هارمونی میان قسمت‌های مختلف تا حدودی به‌دست‌آمده است.

جک اس 5، کراس آور انقلابی کمپانی جک
 

طراحی داخلی

هنگامی‌که به اتاق جک اس 5 وارد می‌شویم شاهد فرمان خوش‌دست و ارگونومیک آن خواهیم بود؛ اما می‌توان گفت فرمان این خودرو تنها قسمت اورجینال آن است؛ زیرا داشبورد و صفحه کیلومتر نیز کاملاً یادآور هیوندا ix35 می‌باشد. از کپی‌برداری که چشم‌پوشی کنیم به امکانات رفاهی آن می‌رسیم که تا حدودی رضایت‌بخش و قابل‌توجه است. ازجمله این امکانات می‌توان به سیستم ای سی یا همان تهویه مطبوع دوگانه، ترمز پارک الکترونیکی و استارت دکمه‌ای اشاره نمود.

آپشن‌ها و امکانات رفاهی

یکی از مزیت‌های قابل‌توجه جک s5 آپشن‌ها و امکانات رفاهی آن می‌باشد. سیستم ورود بدون نیاز به کلید، نمایشگر دیجیتال کیلومتر شمار، سنسور میزان سوخت داخل باک، تهویه مطبوع دوگانه و ترمز پارک الکترونیکی، همگی از آپشن های این خودرو می‌باشند.

یک نمایشگر لمسی در وسط کنسول قرار دارد که مجهز به تکنولوژی بلوتوث می‌باشد و مستقیماً به سیستم صوتی خودرو وصل می‌شود. یک کنترلر نیز روی فرمان خودرو به صوت کاملاً ارگونومیک تعبیه شده است تا بدون حواس‌پرتی و از دست دادن تمرکز بتوان سیستم صوتی را کنترل کرد.

ازجمله دیگر آپشن‌ها و امکانات رفاهی که در این خودرو به چشم می‌خورد می‌توان به مواردی همچون تکیه‌گاه گردن باقابلیت ضد تصادف، هیتر و حرارت دهنده صندلی‌های جلو، تنظیم صندلی راننده به‌صورت الکترونیکی و هوشمند، یخ‌زدای شیشه جلو، قفل محافظ کودک، سانروف، کامپیوتر و جی‌پی‌اس مخصوص جاده و سفر، هشدار فشار باد چرخ‌ها و ... اشاره کرد.

ایمنی

خودرو جک اس 5 از چهار کیسه هوا بهره می‌برد و امنیت سرنشینان را تا حدود قابل قبولی تأمین می‌کند. تمامی چرخ‌ها از ترمز ABS دیسکی استفاده می‌کنند. این خودرو از انواع تکنولوژی‌های به‌روز ترمز از قبیل HBA،EBD،HAC و HDC بهره‌مند شده است. همچنین در تست‌های ایمنی این خودرو توانسته است پنج ستاره ایمنی دریافت کند که بسیار قابل‌توجه می‌باشد. به همین دلیل خرید جک اس 5 به یک انتخاب قابل‌اعتماد برای خانواده‌ها در سفرهای طولانی تبدیل شده است.

مشخصات فنی

می‌توان از جک اس 5 به‌عنوان اولین خودرو در ایران که از گیربکس 6 دنده بهره می‌برد نام برد. موتور دو لیتری این خودرو نیز مجهز به توربوشارژ می‌باشد.

موتور 4 سیلندر این خودرو به لطف حجم دو لیتری آن قادر به تولید 174 اسب بخار نیرو و 235 نیوتون متر گشتاور می‌باشد. حجم باک 55 لیتر است و استانداردهای یورو 5 در مصرف سوخت آن رعایت شده است. یکی دیگر از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این خودرو بهره‌مندی از تکنولوژی EOBD یا همان سیستم عیب‌یابی اتوماتیک می‌باشد. به لطف این تکنولوژی در مسیر کاهش آلایندگی خودرو هر ایرادی که به وجود بیاید به راننده هشدار داده خواهد شد.

مصرف سوخت این خودرو در مسافت‌های شهری و پرترافیک برابر با 13 لیتر در 100 کیلومتر می‌باشد و در مسیرهای بین‌شهری و جاده‌ای حدوداً 7.5 لیتر. این‌ها رقم‌های نسبتاً زیادی هستند و برای یک خودرو تولید سال 2017 نسبتاً ناامیدکننده.

 

منبع : ویرلن

 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , جک اس 5






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

سعید
0

ماشین نسبت به قیمتش و مقایسه با دیگر ماشینها خیلی خوبه ولی دوستان از خود شرکت کرمان موتور به هیچ عنوان خرید نکنید چون به شدت کلاهبرداره
18:01  1397/12/01
پاسخ دادن
مهرداد
0

کرمان موتور کلاه بردار است نخرید مردم از کرمان موتور خرید نکنید
16:14  1397/11/30
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
میثم : سلام خدمت دوستان عزیز، لطفا اگه کسی اطلاع داره راهنماییم کنه، بعد از واریز وجه باید چیکار کنم؟ بیا برم نمایندگی قرارداد بگیرم؟ یا باید صبر کنم تا موعد تحویل که بشه دوباره برام پیامک تکمیل وجه بیاد؟
امید : داداش داخلی ۶ رو باید بگیری واسه ارتباط با کارسناسشون
کسریs5 : چه تاریخی ثبت نام کردید؟
ساینا دوگانه : اینکه به اسفندی ها دوگانه را تحویل خواهند داد قطعی هست ولی کمی تحمل . بعد چهار پنج خرداد دعوتنامه با همون مبلغ قبلی میاد . همونطور که به بهمنی ها پیشهاد ماشین های ۸۵ گاته را دادند و نپذیرفتند ودعوتنامه دوگانه براشون ارسال شد فقط بیست روزی صبور باشید
4j : من جک جی فور نوشتم فروردین اونم تحویل نمیدن ب موقع؟گفتن 60 روزه
تارا v1 پلاس : فکر نکنم تا اعلام قیمت جدید کارخانه ایرانخودرو بصورت انبوه خودرو فاکتور کند چون برای افزایش قیمت کارخانه کمبود خودرودر بازار و به تبع افزایش قیمت بازار زمیه خوبی فراهم میاره. قضیه پارس متفاوت هست که دارند فاکتور میکنند چند ماه تاخیر داره و با افزایش زیاد فاکتور میشه و گرنه فاکتور بقیه خودروها بصورت قطره چکانی است
رضا : در جواب مسعود الان شما این همه هیت دادی ب اطلس فرق ظاهری ۲۰۷ با ۲۰۶ دقیقا چیه؟ 🤣 ۲۰۷ ام ۴۰۰ میلیون بیشتر نمی ارزه با توحه ب قیمتاا کارخونه 🤣 اخه ۹۰۰ میلیون ۸۰۰ میلیون داره معامله میشه بازار آزاد بدنه پلاستیک بیشتر مقاومت داره تا ۲۰۷🤣 ۴۰۵ با پارس سورن سمند رانا تارا خیلیییییییییییی فرق دارن 🤣لابد
جک اس فایو ۲۴ مهر : اونوقت اگه کسی ۲۰۰ تومن نداشته باشه باید چیکار کنه؟؟؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
زهرا مشهد : من گذاشتم تا200 میخرن منم موندم چیکار کنم آخه پول ماشین رو واسه خونه میخواستم هر کدومو بردارم میخوام سریع ردش کنم موندم چیکار کنم یک دلسوز پیدا میشه که آدم رو راهنمایی کنه امروز به جای اینکه خوشحال باشم بعد 14ماه پیامک اومد بدترین روز عمرم شد از صبح ناراحت و افسرده و عصبی ام
85گانه90روزه : سلام آقا پرهام یکپارچه یک بهمن تکمیل وجه کردم 90روزه هنوز خبری نیست ماکی فاکتورمیشم خبر بده جان خودت
رضا دوگانه بهمن : دوگانه ساینا سلام دوستان میگن تهران و البرز هزینه سفر نمیدن باز شما با نمایندگی یا شرکت زنگ بزن مبارک باشه
حمید دیماه : سلام اره خدارو شکر تحویل گرفتم سفید بود ایشالا زود قسمتت
حمید دیماه : سلام من 11 فاکتور شدم امروز تحویل گرفتم ایشالا قسمت همتون بشه زودتر رنگ سفید سقف فلز استاندارد 85 گانه
آرزو دیماه : سلام ممنون آقا رضا🙏ولی خودمونیما خیلی باحالی جواب همه خانوما رو میدیا یکیشونم نمیزاری بی جواب بمونه😂😂😂
علی : ما صاحب باغیم ایشالا ایطو بهتون بدنش ولی بیشتر تحقیق کن افزایش خورد توپولش اذیت نشی
سعید : تهران باشی .یا تحویل حضوری بزنی زود گیرت میاد.ولی شهرستان ی ماه طول میکشه.تریلی ها کم بار میبرم میگن کرایه کمه
سید دوگانه : سلام برو خرید اینترنتی ایرانخودرو قسمت قرارداد ردیف قرارداد بزن برات میاره
0 : تکمیل وجه4دی بوده و تحویل 4فروردین