هر آنچه که در مورد کمپانی تویوتا باید بدانید

 

هر آنچه که در مورد کمپانی تویوتا باید بدانید

 

رپورتاژ - کمپانی تویوتا در سال 1933 و توسط کیشیرو تویودا تاسیس شد که قسمتی از کارخانه ریسندگی پدرش (ساکیچی تویودا) را به این کار اختصاص داد. تویوتا اولین محصولات خود را با نام A1 و G1 در سال 1935 به بازار عرضه کرد و پس از آن کیشیرو تویودا در سال 1937 این کمپانی را با نام تویوتا موتور (Toyota Motor) به عنوان یک شرکت مستقل ثبت کرد و اولین ماشین خود را با نامModel AA  روانه بازارها کرد و تا به امروز همچنان یکی از معروفترین و محبوبترین برندهای خودرو در جهان به حساب میآید که سالانه بیشتر از 10 میلیون خودرو تولید میکند و همواره در بین 3 خودروساز برتر جهان جای داشته است.

برندهای معروف و معتبر زیر مجموعه تویوتا

کمپانی تویوتا در سالهای زیادی که در زمینه صنعت خودرو فعالیت داشته، سعی کرده است که تمام اقشار جوامع مختلف را مخاطب خود قرار بدهد و به همین دلیل بعد از آنکه در سال 1937 بهصورت مستقل شروع به تولید خودرو کرد در سال 1989 برند معروف و معتبر لکسس (Lexus) را راهاندازی کرد که به تولید خودروهایی بسیار لوکس شهرت دارد و محصولات این شرکت در بیشتر از 80 کشور دنیا عرضه میشود. تویوتا در زمینه ساخت موتورهای دیزلی هم از سال 1973 شروع به فعالیت کرد و خودروهای سنگین، نیمه سنگین و متوسط خود را تولید کرد و با نام هینو (HINO) روانه بازارهای جهانی کرد. تویوتا همچنین در زمینه ساخت خودروهای کوچک و بیابانگرد هم یکی از فعالترین خودروسازهای دنیا به حساب میآید و با برند دایهاتسو (Daihatsu)  محصولات خود را به بازار عرضه میکند. البته برند دایهاتسو از سال 1906 فعالیت داشته است اما تویوتا با داشتن 52 درصد از سهام آن مالک اصلی آن به حساب میآید.

هر آنچه که در مورد کمپانی تویوتا باید بدانید

 

نکات جالب توجه در مورد کمپانی تویوتا

  • این کمپانی به واسطه موسس آن ابتدا تویودا نام داشت و سپس به تویوتا تغییر کرد.
  • اولین پیشرانه تویوتا برگرفته از طراحی پیشرانههای شورلت بود.
  • این کمپانی روش راهبردی Just in Time را توسعه داد (در این روش قطعات به همان اندازه که مصرف میشدند تولید میشد).
  • تویوتا لندکروزر که یک محصول محبوب این کمپانی است در اصل جیپ بوده است و به تنهایی توانست تویوتا را در بازار آمریکا نگه دارد.
  • تویوتا اولین جیپ خود را برای دولت آمریکا ساخت.
  • لندکروز از اواسط 1980 تولید می شود و آنقدر محبوب است که هنوز هم تولید آن متوقف نشده است.
  • این شرکت توانست تمام رکوردهای استقامت و سرعت را بشکند و 78 ساعت متوالی با سرعت 210 کیلومتر بر ساعت در مناطق استوایی حرکت کند.
  • اولین خودروی هیبریدی تویوتا در سال 1968 ساخته شد و تویوتا پریوس اولین خودروی هیبریدی در تولید انبوه این کمپانی بود.
  •  برای توسعه خودروهای لکسس بیش از 450 نمونه اولیه ساخته شد.
  • کمپانی تویوتا در ساختوساز خانه، مونوریل، ربات های همکار و قایق هم فعالیت دارد.

 

روند پیشرفت تویوتا در طول دوران فعالیت

تویوتا در طول جنگ جهانی دوم مسئول تولید کامیون‌های جنگی ژاپن بود و با خوش‌شانسی بعد از جنگ برخلاف بسیاری از خودروسازهای معروف از فروپاشی و نابودی فرار کرد و بعد از جنگ اولین خودروی خودش با نام SA را در سال 1947 تولید کرد اما به‌شدت فعالیت آن کم شد و در طول 3 سال فقط 300 کامیون تولید کرد اما با شروع جنگ کره، دولت آمریکا مسئولیت تولید 5000 خودرو را به این کمپانی داد که باعث احیای آن شد. در دهه 60 میلادی تویوتا به خوبی توانست محصولات خود را صادر کند و بسیاری از بازارهای جهانی را به تسخیر خود درآورد و برندهایی همچون لکسس و هینو را راه‌اندازی کرد

در ابتدای قرن 21 این شرکت با گسترش بیشتر، در تولید ماشین‌های مسابقه‌ای هم شروع به فعالیت کرد و بعدازآن موفقیت‌های بیشتری به‌دست آورد به‌گونه‌ای در سال 2008 پرفروش‌ترین کمپانی جهان لقب گرفت و فروش خودروی توندرا در سال 2007 بهترین خودروی سال جهان نامیده شد. هرچند که در یک دهه اخیر مشکلات زیادی را متحمل شده است اما همچنان تویوتا یکی از معتبرترین، محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین برندهای بازارهای جهانی به‌حساب می‌آید که با بزرگان صنعت خودروسازی در رقابت است.

تویوتا در ایران

واردات محصولات این کمپانی از سال 1352 و بعد از انقلاب اسلامی به‌صورت رسمی آغاز شد و هرساله تعداد بسیار زیادی از خودروهای این شرکت وارد بازارهای ایران می‌شد. نمایندگی رسمی تویوتا در ایران با نام ایرتویا فعالیت می‌کند و تمامی خودروهای شاسی‌بلند، سدان، هیبریدی، ون و پیک آپ را به فروش می‌رساند. خریدوفروش خودروهای تویوتا در طول سالیان متمادی جزء محبوب‌ترین‏ها برای ایرانیان بوده است.

 

 

 

منبع :‌ویرلن

 

 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , تویوتا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
امینی : سلام منم شرایط شما رو دارم مرحله پنجاه و یک هستم دعا کنیم قبل از افزایش قیمت دعوتنامه بیاد شما مرحله چندی؟
تارااتومات : سلام دوستان از وقتی ماشین فاکتور میشه چقد زمان میبره تا تحویل بدن ماشین من از دیروز توی مرحله ی تخصیص پلاک هست چقد طول میکشه تا پلاک بشه؟؟؟
S3 : من که دیگه صبرم سر اومده فردا ساعت ۱۲ سنگم از آسمون بباره اونجام
۵ : دوستان خواهش میکنم برای احترام به حقوق خودتون هم که شده فردا ساعت ۱۲ در تجمع حضور پیدا کنید اگر هر کدام ما بگیم بقیه میرن ولش کن و... بخدا هیچ کاری پیش نمیره و این شرکت دزد با تجمع پنج نفر ده نفر هیچ ترسی نداره اگه تعدادمون حداقل به ۵۰ نفر برسه سریعا اقدام میکنن امیدوارم فردا ساعت ۱۲ حداکثر تجمع رو داشته باشیم یکی از کار های مهم که باید کنیم وردی دفتر مروزی جمع میشیم و اجازه تردد به کارکنان رو نمیدیم ایشالله ناهارشون رو زهر مارشون کنیم و در نهایت باید صورتجلسه کنن و تاریخ دقیق بدن که چه روزی ماشین به دستمون میرسه اینکه کی فاکتور میشه و این چرت و پرتا به درد ما نمیخوره مهم اینه سوئیچ ماشینمون چه روزی دستمون میرسه
مسعود : سلام . اطلس خیلی گرونه اصلا خریدش منطقی نیست .برای اینکه به کسی جسارتی نشه من خودم کوییک اس صفر خریدم بخدا اگه تیبا 2 تولید میشد قطعا میرفتم همون تیبا2 را میگرفتم چون همشون یکیند فقط با یه مقدار کم هزینه بابت آرایشش با قیمتی نجومی و غیر منطقی ! دوستانی که قصد خرید از بازار آزاد دارند پیشنهاد میدم اولا اگه امکان مالیش هست قید سایپا را بزنن چون من هم کوییک ساده 1400 صفر (دریچه گاز سیمی با موتور یورو 4 ) داشتم و الان کوییک اس 1402 (دریچه برقی با موتور یورو 5 ) صفر ، مصرف سوخت این موتور وحشتناک بالاست و در شهر صدی 11 الی 12 مصرفش هست ! دوستم هم کوییک جی ایکس ال با موتور ارتقا یافته گرفته اونم میگه مصرفش خیلی بالاست . ثانیا اگه توان خرید ایرانخودرو را ندارید برید یه تیبا2 تر و تمیز کم کار بگیرید و الکی پول اضافه بخاطر چندتا آپشن چینی و تبلیغات الکی ندید ! من یه نخ رنگی دور خودکار بیک میپیچم بعد میگم یک میلیون قیمتش هست شما میخرید !؟
S5۲۷مهر : وعده دیدار یکشنبه ۱۲ظهر جلوی ساختمان مرکزی کرمان موتور
اس تری : این اس تری با این قیافه زشت و کریهش دیگه چیه که باید این همه انتظار بکشیم
اس تری : تو یا به حرف ما گوش بده یا امور مشتریان که سرتاپاشون دروغه
اس تری : من که دارم از شهرستان میام فقط کسایی میتونن نمیان خدا لعنتشون کنه
تارااتومات : سلام دوستان کسی میدونه تخصیص پلاک تقریبی چند روز زمان میبره؟؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
آبشنال اهواز : سلام تاریخ فاکتور شدنم 2/9 بود رنگ سفید
پژو207 : سلام برا من امروز حمل تیک خورده یعنی چی
X55 ساری : دوستان باشگاه خبرنگاران جوان ی خبر در خصوص بد قولی مدیران خودرو کار کرده ، نظر بذارید از این طریق بتونیم فشار بیاریم، 2دی قراردادمه ، 2 ماه از بیمه گذشته ، قسط سوم هفته دیگس، خداییش مسخرس کل پول ماشین در واقع ب شرکت مدیران خودرو پرداخت شدس از لحظه ای که وام واریز میشه ، ما قسط رو ب خودرو ساز نمیدیم به بانک میدیم، اما خبری از ماشین نیست، بی انصافیه
فروش فوری اسفند محلا : دستش بشکنه اونی که فاکتور میکنه فلج بشه
مجید : خواهشا جای پرهام پیام ندید مردم ازاری خوب نیست تاوان داره
زمستان زهرمار : ببخشیدجناب نمایندگی دوست عزیز نمیشه قسطی کنن پارس رو شما خبر ندارید؟
اسفند : شما که گفتین فردا حالا شد 15 خرداد
سلام : دوستانی که میگن خانمها به چند اسم پیام میدن اینها مگه حق اظهار نظر ندارن خوهش میکنم دیگه به خانم ها توهین نکنید بی چارهها که بد و بیراه نمیگن در حد اطلاعاتی که دارن پیام میدن مگه این همه آقایون پیام میزارن همه درسته
Dana : با روال فعلی اواخر خرداد فاکتور میشی و‌توی ‌اوایل تیر ماشینت میرسه دستت
G.b : سلام دوستان من پارسال تابستون100ملیون یک ماهه تو حساب گذاشتم و برای کوییک Gx گفتن که پاییز 403برات در اومده ولی تو زمستون دو بار برام پیام اومد که میتونی 90روزه پرداخت کنی منم شرایطم جوری بود نتونستم جورش کنم چون من برای پاییز خودمو آماده کرده بودم الان زنگ زدم شرکت یکی میگه سوخته یکی میگه پنجاه پنجاهه نمیدونم چکار کنم به نظر شما چکار کنم حوالم سوخته یا نه