بررسی وضعیت اوپل کورسا کارکرده در بازار خودرو

 

بررسی وضعیت اوپل کورسا کارکرده در بازار خودرو

 

اوپل کورسا (Opel Corsa) خودرویی در کلاس سوپرمینیها است که در اواخر قرن بیستم (سال 1982) تولید آن در اسپانیا و آلمان شروع شد و تا به امروز همچنان در صنعت خودروسازی فعالیت میکند. این خودرو در سالهای اخیر علاوه بر مدل دنده ای، مدل اتوماتیک خود را نیز روانه بازارها کرده است که دارای یک موتور 4 سیلندر با ظرفیت 1400 سی سی می باشد.

اوپل کورسای اتوماتیک قدرتی به اندازه 40 اسب بخار بیشتر از اوپل کورسای دندهای دارد و در حالی که تقریبا 90 کیلوگرم سنگین‎تر نیز هست، می تواند سرعتی معادل 200 کیلومتر بر ساعت را با استفاده از گیربکس 6 سرعته خود به نمایش بگذارد که نسبت به مدل دنده ای حدود 20 کیلومتر بر ساعت سرعت بیشتری دارد.

 

اوپل کورسای کارکرده

اوپل کورسا از زمان شروع به فعالیت خود تا به امروز، 5 نسل از ماشین های خود را روانه بازارهای جهانی کرده است که به ترتیب زیر می باشند:

  • نسل اول که به مدت 10 سال (سال 1982 تا 1993) تولید شد و با نام Corsa A شناخته می شد
  • نسل دوم که از سال 1993 تا سال 2000 تولید شد و با نام Corsa B شناخته می شد
  • نسل سوم که از سال 2000 تا سال 2006 تولید شد و با نام Corsa C شناخته می شد
  • نسل چهارم که از سال 2006 تا سال 2014 تولید شد و با نام Corsa D شناخته می شد
  • و در نهایت نسل پنجم که از سال 2014 تا به امروز در حال تولید است و با نام Corsa E در بازارها عرضه می شود.

در بازاهای داخل ایران میتوان مدلهای مختلفی از این خودرو را پیدا کرد اما با توجه به آنکه شروع فعالیت این ماشین در ایران از نسل دوم به بعد صورت گرفت، به همین دلیل خودروهای اوپل کورسای کارکرده در نسلهای دوم، سوم و چهارم نسبت به اوپل کورسای کارکرده نسل اول راحتتر یافت میشوند.

اوپل کورسا ازجمله خودروهایی بوده و هست که نسبت به بسیاری از خودروهای دیگر کمتر وارد ایران شده است، از این نظر پیدا کردن قطعات این خودرو شاید با مشکلاتی همراه شود. البته قیمت پایین، طراحی زیبا و استفاده از پیشرانه‌های مختلف توانسته جذابیت‌های این خودرو را افزایش دهد و همین امر باعث شده است که اوپل کورسا کارکرده باوجود کمبود قطعات همچنان از ماشین‌های محبوب میان ایرانیان باشد.

قیمت اوپل کورسا و مدل های مختلف آن در بازاهاری ایران

همان‌طور که گفته شد اوپل کورسا از نسل دوم به بعد توانست راه خود به بازارهای ایران را باز کند و از اواسط دهه 90 تا به امروز در ایران حضور دارد با توجه به میزان کارکرد ماشین، قطعات تعویضی، تعمیرات صورت گرفته، میزان سلامت بدنه و موتور و فاکتورهای دیگری که در ارزش‌گذاری یک خودرو دخیل هستند، قیمت اوپل کورسا از کارکرده تا خودروی صفر کیلومتر متفاوت می‌باشد به‌صورتی که می‌تواند اوپل کورسای نسل دوم را از 12 میلیون تومان تا 25 میلیون تومان پیدا کرد

نسل‌های بعدی این ماشین نیز در قیمت‌های مختلف و البته گران‌تر موجود هستند به‌صورتی که مدل 2014 این خودرو مابین 150 تا 200 میلیون تومان و مدل 2017 آن در حدود 500 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. قیمت اوپل کورسا نیز مانند تمامی خودروهای دیگر موجود در بازارهای ایران تحت تأثیر نوسانات ارزی می‌باشد، به‌صورتی که در یک سال گذشته افزایش بسیار چشمگیری داشته است.

خرید و فروش اوپل کورسا

باوجود تمام امکانات و آپشن های به‌روز و طراحی زیبا و جذاب، خریدوفروش اوپل کورسا باید در رقابت با نمونه‌های مشابه آن صورت بگیرد که شامل تویوتا یاریس، کیا ریو، میتسوبیشی میراژ، فورد فیستا، نیسان ورسا، هوندا فیت، شورولت سونیک و هیدوندای آی 20 می‌باشند چراکه این ماشین‌ها هم ازنظر تعداد و هم قطعات موجود آنها بیشتر از اوپل کورسا در دسترس می‌باشند. اما با توجه به تجهیزات و آپشن هایی که اوپل کورسا دارا می‌باشد همچنان به‌عنوان یک خودروی محبوب در میان ایرانیان شناخته می‌شود. مدل 2017 این خودرو دارای تجهیزات بسیار زیادی می‌باشد که محبوبیت آن را افزایش داده است.

  • سیستم نمایش نقاط کور
  • دوربین کمکی دنده عقب
  • قابلیت تنظیم شدت نور آینه وسط
  • صندلی‌های مجهز به سیستم گرم کننده
  • سیستم هشدار برخورد
  • سانروف
  • سیستم تهویه

و بسیاری دیگر از امکانات سفارشی که میتواند انتخاب آن را برای افراد آسانتر کند. نسلهای قدیمیتر این خودرو هم در مقایسه با نمونههای مشابه خود دارای مزایا و امکانات جالب توجهی می باشند که بعد از حدود 3 دهه کار کردن همچنان خرید و فروش اوپل کورسا در بازارهای ایران و در میان ایرانیان به خوبی صورت می گیرد.

 

منبع :‌ویرلن

 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , اوپل کورسا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین اتوماتیک 90 روزه دی 402 : بله، دوستانی بودن که قبلا گرفتن. مثل اینکه حدود یکی دوماه طول می کشه
شاهین اتوماتیک 90 روزه دی 402 : سلام، اینجوری که من از طریق یه ویس توی یکی از گروه ها شنیدم، تولید شاهین اتوماتیک به خاطر ایراد نرم افزاری گیربکس قطره چکانی شده ولی تولید شاهین G و GL مثل قبل ادامه داره. و سایپا داره روی ایراد نرم افزاری کار می کنه.
هفته چهارم اسفند : دوستان باز دعوتنامه پیشنهادی تمدید کردن اما تا آخرین لحظه ما جز ماشین خودمون چیزی نخواهیم گرفت و کوتاه نیاین فقط پیگیر باشین به هر جا که تونستین زنگ بزنین تا این بی شرف ها ماشین بدن
سانیا : بنظرتون اطلس تولید انبوه بشه قیمتش میرسه به ۵۲۰ ۵۳۰ ؟
J4 : چ ماشینی؟ احتمالا همین روزاس ک تحویلت بدن
امیررضا : شما از سامانه یکپارچه ثبتنام کردید؟
تارا : وقتی تاریخ پرونده تغییر کنه یعن میخواید فاکتور بشید
اطلس بهمن : سلام چرا فاکتور نمیکنن کسی خبری داره اخه تو سال جدید اصلان فاکتور نکردن تا امروز حتما جریانی هست لطفا کسی خبر داره مارا هم در جریان بزاره سپاس
سعید8 : نمونه ش همین مدیران خودرو که از همه گرون فروش تره و x55 پرو هم که گندکاری جدیدشونه. فروش اقساطی هم متوقف کرده تا قیمت بره بالا
امیر j7 تهران : من هم شکایت ثبت کردم. حداقل کار ممکن هست. هرچند تو این خراب شده اگر نظارت و رسیدگی بود اینا این کارو با مردم نمیکردن.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پرمیوم : دوستان چند نفر اینجا داریم فعالیت میکنیم، لطفا تیک بزنید
اسفند دوگانه : نکنه اینا می‌خوان قیمتو ببرن بالا که دعوت نامه تک سوز می‌فرستن
دنا پلاس 6 دنده جدید تحویل 2 خرداد : سلام من هم منتظر پلاکم شنیدم از روز یک شنبه شروع به پلاک میکنن صبر کنیم خدا کریمه ❤️🌹
تبدیلی : تبدیلی رانا بودی، کسی هست تبدیلی بهمن ماه رانا به تیوتری فاکتور شده باشه لایک کنه
اسفندماه دوگانه : سلام آقا پرهام بخدا مدیران سایپا رواعصاب مردم رفتن 401ثبت نام کردیم الان 403 مردم گرفتار شدن خدا ازشون نگذره
رانا : سلام دوستان کسی هست یکشنبه فاکتور شده باشه و خبری از پلاکش نباشه مثل من مثب بزنن
سحر : سلام عزیزان کسی پلاک شده تو این چند روز لطفا کامنت کنید
سورن جدید : مگه جمعه ها هم فاکتور میکنن؟!!!
امیرعلی : سلام به همه دوتا سوال دارم اگه کسی میتونه جواب بده لطفا اول. از کجا بدونیم که خودروی ثبت نامی ما چه کد هست دوم.تفاوت کد 707وکد710 و712 چیه
ایکس 33 اتومات اسماعیل : تحویل شما کی هست ازمن 10 مرداد