ترخیص خودروهای در گمرک مانده از حرف تا عمل/ گره کور واردات خودرو باز می شود؟

 

ترخیص خودروهای در گمرک مانده از حرف تا عمل/ گره کور واردات خودرو باز می شود؟

 
از مصوبه 16 دی ماه 97  هیات وزیران  هنوز هیچ خودرویی ترخیص نشده است و به گفته مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو  با وجود اینکه از مهلت 4 ماهه کمتر از یک ماه باقی مانده است همچنان مشکلات سیستمی وجود دارد و حل نشده است. این در حالی است که طاهره هامون نورد سرپرست گمرک غرب تهران  عنوان کرده است تشریفات خروج موقت 13 هزار و 400 دستگاه خودرو در گمرک غرب تهران طی سال 1397 انجام شده است. 
 
کوروش مرشدسلوک رییس انجمن واردکنندگان خودرو نیز در جواب این ادعا عنوان کرده است هرکسی ادعای ترخیص خودروهای بلاتکلیف مانده شرکت‌های نمایندگی و خروج آن‌ها از گمرک را دارد، کافی است لیست، تعداد، مدل و شماره VIN آن‌ها را منتشر کند تا کسانی که حداقل بیش از یک سال از پیش خرید خودروهایشان گذشته است، بتوانند با مراجعه به شرکت فروشنده و استناد به اطلاعات منتشر شده از سوی مدعیان ترخیص خودروها، درخواست تحویل این خودروها را داشته باشند.
 
او برای حل مشکلات به وجود آمده اقتصادی و صنعت کشور معتقد است هیچ راهی جز صداقت برای برون‌رفت از شرایط فعلی کشور وجود ندارد.او می گوید حق‌گویی، حق‌طلبی و شفافیت و اذعان به کم‌کاری‌ها و ناهماهنگی‌ها، قدم اول برای برون‌رفت از شرایط کنونی است. 
 
رییس انجمن واردکنندگان در مورد کارشکنی های برخی افراد در اجرا نکردن مصوبات نیز عنوان می کند :«در حالی که عده‌ایی در وزارتخانه‌ها و ادارات زحمت بی‌شائبه‌ای می‌کشند و انرژی زیادی برای حل مشکل مردم مصرف می‌کنند، اما تا زمانی که با اصطکاک برخی کارکنان مواجه هستیم، این انرژی مثبت و پتانسیل بالقوه هم بی‌ثمر می‌ماند و هدر می‌رود و آن چه هیات وزارت و وزیر‌صمت رشته‌ کرده اند، پنبه می‌شود. بنابراین قرار است تمام توانمان را برای کاهش این اصطکاک به کار گیریم، چرا که انرژی انجام کار به اندازه کافی از سوی هیات دولت و وزیر صرف شده است.»
 
مرشد سلوک در مورد قیمت خودروهای وارداتی تحت تاثیر بخشنامه دریافت مابه‌التفاوت ارزی با نرخ سنا نیز بیان کرده است که بخشنامه جدید بانک مرکزی در مورد ارز ۱۳هزار و ۳۰۰ تومانی بر مبنای اسکناس (نه حواله)، موج تغییر قیمت را به وجود خواهد آورد و این موضوع سبب نارضایتی افرادی خواهد شد که خودرو پیش خرید کرده و دو سال هم برای تحویل آن منتظر بوده‌اند.
 
در چنین شرایطی، اجرای تعهدات نیز برای شرکت‌ها دشوار می شود و اگر هم قرار باشد شرکت‌ها پولی به مشتریان پرداخت کنند، در پرداخت آن درمانده می‌شوند و در نتیجه ورشکستگی واردکنندگان حتمی خواهد.
 
اعضای انجمن واردکنندگان خودرو معتقدند که تعدد تصمیم گیری ها و عوض شدن تصمیمات در دولت و همچنین کارشکنی برخی کارکنان اجرایی و کوتاهی آنان در انجام امور مصوب سبب شده است تا روند ترخیص خودروهای در گمرک مانده با مشکل مواجه شود. آن ها خواستار این هستند که این موضوع  با دقت، ظرافت و حساسیت از سوی دستگاه‌های نظارتی بررسی و پیگیری شود تا مشخص شود علت این کارشکنی ها چیست و چرا مصوبه هیات وزیران به مرحله اجرا در نمی آید.تا به امروز تنها 200 دستگاه خودرو از گمرکات کشور خارج شده است که دبیر انجمن واردکنندگان خودرو چندی پیش در گفت و گو با خبرنگار خودروکار عنوان کرد این 200 دستگاه به هیچ کدام از شرکت های انجمن واردکنندگان خودرو تعلق ندارد. و هنوز هیچ یک از شرکت های واردکننده و اعضای انجمن موفق به ترخیص خودروهای وارداتی خود نشده اند.
 

source

khodrocar

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , ترخیص خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
j7 : چطور ما شهریوریم هنوز ندادن اونوقت ابان دادن
S5مهر : من ثبت نامی ۲۰ مهرم فاکتور شدم دیروز
J7 : سلام جالبه منم دقیقا شرایط شما رو دارم ولی برای من تحویل نشده!!!
تارا اتومات : سلام و وقت بخیر تارایی های عزیز. لطفا پیام هاتون رو در همینجا که در دسترس هست بگذارید. تارا v4 اتومات تکمیل وجه 7بهمن و موعد تحویل 7 اردیبهشت با ایران خودرو تماس گرفتم گفتند که آخر خرداد یا اوایل تیر فاکتور میشه. اگر خبر جدیدی دارید لطفا اعلام فرمائید.
S3 کاشان : سلام امروز برا تحویل تماس گرفتن
هاکان : سلام برای منم فقط زده ارسال ب خودروساز من ۱۳ اسفند تکمیل وجه کردم برای cs55
علیرضا ترک زاده : سلام بااین حساب اگه تاراوی ۴تا۲۱فاکتورشده پس ایران‌خودرو دروغ میگه که تا۲۴فاکتورشده واقعاً براشون متاسفم
سعید : هنوز برا من پیامک تکمیل وجه نیومده ولی اون پیغام رو نوشته
چانگان : سلام فک کنم برای همه زده برآمدم نوشته اون پایین پایین صفحه هستش
تارا v1p : سلام دوستان تارا v1p تحویل ۳۱ فروردین امروز فاکتور شد فکر می‌کنید چند روز دیگه دستم رو میگیره . اصفهان
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پارس 1402 : سلام قابل توجه عزیزان من امروز همه ادارات مربوطه رفتم سروصدا کردم همشون تایید کردن مشکلات پیش اومده مقصرش سازمان همایت وایرا خودروهست فردااگر کسی هم نیاد می رم ولی بخدا قسم اگر همه باهم باشیم نتیجه می گیریم سر بسته گفتم حاله تصمیم باخودتون
تحویل بهمن : تاریخ تکمیل وجهتون چندمه؟
ایکس 33 اتومات اسماعیل : چند وقت طول میکشه بیاین
شعار پیشنهادی فردا : ای سازمانِ حمایت معترضیم به قیمت دوستان شما هم لطفاً پیشنهاد بدین
207 ارتقا پاناموعد تحویل 31 فروردین : سلام تاریخ تبدیل از کجا مطلع میشید من هرچی تو میز خدمت گشتم پیداش نکردم
تحویل 30 دی تکمیل وجه 25 اذر : نمیدونم چرا مارو فاکتور نمیکنن ؟؟ کسی از 25 آذر فاکتور شده رنگ مشکی سقف فلز؟؟
سعید : ما هم این گول رو خوردیم.بازار ازاد میخریدیم بهتر بود
پارس : سلام کسی هست امروز پیامک براش اومده باشه بخشنامه 4714
محمدرضا : نه هنوز منم فاکتور نشدم
ساینا دوگانه دی : سلام.29 تکمیل وجه ،امروز فاکتور.چرا رنگ رو زده سفید شیری ؟؟؟نمیشه تغییر داد؟؟