وام 2.5 میلیونی برای گازسوز کردن خودروها در راه است

 

وام 2.5 میلیونی برای گازسوز کردن خودروها در راه است

 
گاز طبیعی فشرده یا سی‌ان‌جی Compressed natural gas سوختی است که عمدتاً به عنوان جایگزینی برای بنزین، گازوئیل و گاز مایع به کار می‌رود. سی‌ان‌جی نسبت به هر سه اینها آلودگی کمتری ایجاد می‌کند و در کشورمان با قیمت کمتری عرضه می شود.
مدیر طرح‌های سی ان جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از عملیاتی شدن ارائه وام 2.5 میلیون تومانی برای گازسوز کردن خودرو ها خبر داد و گفت: متقاضیان با اولویت خودروهای حمل و نقل عمومی می توانند از این وام برای گازسوز کردن خودرو های خود استفاده کنند.
سی‌ان‌جی هم در خودروهای بنزین سوز که موتور آنها برای استفاده از سی‌ان‌جی اصلاح شده و هم در خودروهایی که با موتور اختصاصا سی‌ان‌جی سوز (OEM) ساخته شده‌اند، استفاده می‌شود.
 
حمید قاسمی مدیر طرح های سی ان جی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با اشاره به عملیاتی شدن ارائه وام 2.5 میلیون تومانی برای گازسوز کردن خودرو ها گفت: کافی است متقاضیان برای دریافت تسهیلات مورد نظر به سایت www.irngv.ir مراجعه کنند.
قاسمی با بیان اینکه متقاضیان با اولویت صاحبان خودروهای حمل و نقل عمومی (بار و مسافر) می توانند تا سقف 2.5 میلیون تومان از تسهیلات بانکی برخوردار شوند، افزود: این افراد باید هنگام ثبت نام گزینه وام را در سایت مذکور فعال کنند و سپس مشخصات شخصی و خودروی خود را وارد کنند.
وی با اشاره به اینکه از ابتدای دی ماه پارسال 34 هزار خودروی بنزینی به دوگانه سوز تبدیل شده است تصریح کرد: تاکنون هزار وام به صورت پایلوت از طریق 5 بانک کشور به متقاضیان ارائه شده است که در صورت استقبال عمومی این تعداد قابل افزایش است.
مدیر طرح های سی ان جی ادامه داد: قیمت تجهیزات و نصب آنها از سوی گروه‌های نظارتی وزارت نفت و وزارت صمت مورد تایید و کنترل شده که برای کل کشور یکسان است.
قاسمی تعداد کارگاه‌های فعال در این زمینه را 1100 مورد عنوان کرد . به گفته وی، در تمام کارگاه‌های مورد نظر ناظر سازمان ملی استاندارد یا شرکت‌های بازرسی با هدف تضمین کیفیت انجام عملیات تبدیل حضور دارند.
مدیر طرح های سی ان جی گفت: بعد از انجام هرگونه فعالیت تبدیل خودرو، گواهی سلامت زیر نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) و سازمان ملی استاندارد صادر می شود.
قاسمی تاکید کرد: هم اکنون 2500 جایگاه در سراسر کشور فعال هستند که تمام آنها به تازگی از لحاظ ایمنی از سوی سازمان ملی استاندارد مورد بازرسی شده و مورد تایید قرار دارند.
گفتنی است این جایگاه ها توان سوخت‌رسانی به 2 برابر ظرفیت فعلی را دارا هستند.
 
 
وی افزود: احداث جایگاه های کوچک مقیاس به منظور سهولت سوخت‌گیری در برخی از مناطق با همکاری شهرداری ها در دست اقدام است.
وی تصریح کرد: هم اکنون هزینه تمام شده استفاده از سوخت سی ان جی کمتر از نصف مصرف بنزین است.
از مزایای استفاده از گاز طبیعی در مقایسه با بنزین می‌توان به آلایندگی کمتر، عدد اکتان بالا (130)، افزایش راندمان 15 درصدی و در کشوری چون ایران فراوانی و قیمت مناسب نام برد. در مقابل، هزینه احداث ایستگاه‌های سوخت‌گیری، وجود محدودیت فضا در نصب مخازن سوخت‌گیری بر روی خودرو، کاهش پیمایش خودرو و نیاز به طراحی و تقویت بخشهای متعددی از خودرو نظیر شاسی، اکسل (به دلیل افزایش وزن)، سیستم خنک کاری و غیره در خودروهای تبدیلی، از معایب استفاده از این سوخت است.
 

source

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , گازسوز






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شهرام : دوستان هنوزثبت نام نکردم ،آیا قسطی یانقد؟ ،قسطی ماهیانه چقدره قسطتش میشه ؟آیا میتونم قسطی بخرم باسپاس
حمید j هفت : مبارک اولسون
J7 صادرات : ممنونم آقای حسنی پس راست بوده
نازیلا : دوستان شاهین gl نگیرید بزارید به منم پیامک بیاد عجله دارم ممنون سانروف دار بگیرید یکم باد به کلتون بخوره 😄
😁😄😃😀 : . . . سلام . . ثبت نام کنندگان پژو پارس می خواهند دوباره جلوی ویرانخودرو جمع شوند تا اعتراض خود را نسبت به افزایش قیمت به گوش مسئولان برسونند . . . ما ثبت نام کنندگان سورن دوگانه هم باید اعتصاب و اعتراض کنیم تا سریعتر به خودروی خود برسیم ....
سبحان : من مال دوره قبلم.فقط صبر کن جی بگیر که بد کلاهی سرت میره قیمتش ۱۰۰ فرق میکنه بعدشم قرارداد داری.صبر صبر.صبر.من که جی گرفتم و وظیفه خودم دونستم اگاهت کنم شاید ۳ ماه هم طول بکشه صبر کن
سبحان : سلام دوست عزیز اگه قرارداد داری به هیچ وجه بر ندار.بدو سانرف ۸۰ زیر قیمت بازاره و در کل بد فروش ،شاید ۳ ماه هم تاخیر داشته باشه ولی نگیر گه ضرر میکنی.
شاهین اتوماتیک : سامانه یکپارچه 6خرداد 402 ثبت نام برای شاهین 20 مهر 402 پیامک اومد برای شاهین اتوماتیک 290میلیون تکمیل وجه کنین دیگه نزدیک یکسال بشه خرداد 403 هنوز از دعوتنامه خبری نیست ارسال نشده ک چقدر دیگه باید واریز وجه کنم واسه شاهین اتومات پذیرش 24 مهر 402
سورن پلاس دوگانه : دوست عزیز برو از یک بنگاه خودرو شهرتون بپرس ببین خریدار کدامش بیشتره هرچی نظر بدن فایده ندارد
J7تبریز : با سلام دوستان عزیز امروز بالاخره ماشین ما را تحویل دادند ثبت نامی ۲۳ مهر ماه بودم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
حسین : دوستان یک سوال نمایندگی خودرو رو جمعه هم تحویل میده؟ یا نگه میدارن شنبه؟؟
تیگو : ایول
207 سقف فلز : امروز مراحل از صدور فاکتور تا دریافت توسط نمایندگی باهم تیک خورد
دنا اپشنال : سلام حداقل فکر 40 روز تاخیر باش
علی4712 : منم4712هستم پیام نیومده کسی خبر داره؟
کوییک اتومات : بله تابلو دارن میپیچونن
صابر : نه هیچکی این 15 میلیون تخفیف چی شد که ندادن؟
دنا اتومات تابستان 403 : سلام دوستان دنا اتو تحویلی تابستان 403هستم پیامک واریزی تارا اومده کسی اطلاع داره اگه واریز نکنم ایا دعوت نامه دنا میاد؟
ساینا بهمن : سلام وقت بخیر میگم‌واسه تحویل حضوری کجا باید بریم تهران یاکاشان؟؟؟
منتظر : سلام این که اینا دارن فاکتور میکنن تیرماه ماشین بدستمون میرسه