مرسدس AMG از قوی‌ترین پیشرانه‌ ۴ سیلندر تولیدانبوه جهان رونمایی کرد

 

مرسدس AMG از قوی‌ترین پیشرانه‌ ۴ سیلندر تولیدانبوه جهان رونمایی کرد

 
مرسدس AMG پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری با کد M139 را معرفی کرده که در نسخه S  با قدرت ۴۱۵ اسب‌بخار، قوی‌ترین پیشرانه‌ی ۴ سیلندر تولیدانبوه در جهان محسوب می‌شود.
 
 
تیم AMG شرکت مرسدس بنز به‌تازگی قوی‌ترین پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری تولیدشده برای خودروهای تولیدانبوه را معرفی‌کرده است. پیشرانه‌ی جدید AMG برای سری خودروهای 45 درنظر گرفته‌شده است. این پیشرانه در قوی‌ترین مدل خود که پسوند S دارد، ۴۱۵ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند و جایگزین پیشرانه‌های استفاده‌شده در مدل‌های A45، CLA45 و GLA45 می‌شود.
 
 
با وجود ظرفیت بالای پیشرانه‌ی فعلی A45 با قدرتی بین ۳۵۵ تا ۳۷۶ اسب‌بخار، مدیر بخش توسعه موتوری AMG عقیده‌ دارد که ملزومات آلایندگی، نیاز به قدرت بیشتر، وزن کمتر و جانمایی بهتر در نسل جدید خودروهای کامپکت مرسدس بنز، یک بازنگری کلی در پیشرانه‌ی ۴ سیلندر را می‌طلبید. به‌گفته‌ی رالف ایلنبرگر، تنها چند پیچ‌و‌مهره از پیشرانه‌ی قبلی در موتور جدید استفاده‌شده است. پیشرانه‌ی جدید که با کد M139 شناخته می‌شود، در حالت استاندارد ۳۸۲ و در حالت S، تا ۴۱۶ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. گشتاور موتور هم در این دو مدل به ۴۷۸ و ۴۹۸ نیوتن‌متر می‌رسد.
 
 
یکی دیگر از اهداف بزرگ تیم AMG، تغییر در تجربه‌ی رانندگی با پیشرانه‌ی جدید، به‌وسیله‌ی به‌روزرسانی سیستم انتقال گشتاور بوده است. در حالیکه پیشرانه‌ی سابق M133 همچون پیشرانه‌های دیزلی، دامنه‌ی گشتاور وسیع‌تری را در‌بر می‌گرفت، پیشرانه‌ی جدید گشتاور ناگهانی بیشتری را دراختیار راننده قرار می‌دهد. هدف تولید یک پیشرانه‌ی با گشتاور بالا بود که بتواند تا دورهای بالاتر کار کند. برخلاف پیشرانه‌ی قبلی که گشتاور را در نزدیکی ۲۰۰۰ دور بر دقیقه تولید می‌کرد، پیشرانه‌ی M139 بیشینه مقدار گشتاور را در ۵۲۰۰ دور بر دقیقه تولید می‌کند.
 
این در حالی است که سرعت‌گیری موجود در بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ دوربردقیقه هم افزایش یافته است؛ اما بیشترین نیروی تولیدی از ۳۰۰۰ دوربردقیقه به بعد دراختیار خواهد بود. به‌گفته‌ی ایلنبرگر، پیشرانه‌ی جدید قدرت اسپرت‌تری را عرضه می‌کند. فشار احتراق پیشرانه‌ی جدید همانند موتورهای دیزلی به ۱۶۰ بار رسیده است و بلوک موتور برای تحمل این فشار، تقویت‌شده است. پیشرانه‌ی جدید از نوع سطح بسته با تحمل فشار بالای سیلندر (همانند موتور 2JZ تویوتا) ساخته‌شده است و در قسمت کارتل، یکپارچگی و قدرت مناسبی را شاهد هستیم.
 
مرسدس بنز AMG CLA 35 شوتینگ بریک رونمایی شد
جداره‌های سیلندر‌ها هم برای تحمل فشار بیشتر تقویت شده‌اند. به‌گفته‌ی ایلنبرگر، بلوک آلومینیومی جدید به‌اندازه‌ی موتورهای دیزلی دوام دارد. علاوه‌براین، سرسیلندر موتور هم طراحی جدیدی را تجربه کرده که بیشترین تمرکز در تولید آن، روی خروج گرمای تولیدی موتور گذاشته‌شده است. سوپاپ‌های خروجی و سیت سوپاپ‌ها (Valve Seat)، مجاری آب، تهویه روغن، آب و هوای توربوها و سیستم خنک‌کاری جداگانه‌ی سرسیلندر و بلوک موتور، در کاهش دمای پیشرانه نقش به‌سزایی را ایفا خواهند کرد.
 
 
تمامی این سیستم‌ها به‌وسیله یک واتر پمپ الکتریکی تغذیه می‌شوند. سرسیلندر‌ّ از سیستم کم‌ترونیک (Camtronic) بهره می‌برند که حرکت سوپاپ‌های ورودی و خروجی و همچنین دو سوزن انژکتور به‌ازای هر سیلندر را کنترل می‌کند. یکی از این سوزن انژکتورها در بیشترین توان پاشش سوخت خود کار می‌کند و دیگری در هنگام شتاب‌گیری‌های ناگهانی، به کمک انژکتور اول می‌آید. سیستم کم‌ترونیک به بادامک‌های میل‌سوپاپ‌ها اجازه می‌دهد تا با بیشترین بهره‌وری در مصرف سوخت و قدرت کار کنند.
 
پره‌های توربوی جدید با کمک رول برینگ‌های کم اصطکاک موجود کار می‌کنند و یک ویست‌گیت (Wastegate) الکترونیکی وظیفه‌ی به‌حداقل رساندن افت بوست توربو را برعهده دارد. توربو بین پیشرانه‌ و لوله‌ی انتقال هوا قرار گرفته و سرسیلندر جهت قرار‌گیری در فضای تنگ کاپوت خودروهای جدید، ۱۸۰ درجه چرخش تجربه کرده است. محل قرارگیری توربوها خنک کاری وسیع‌تری را طلب می‌کنند.
 
 
به‌همین دلیل فضای کافی برای خنک‌کاری توسط فن درنظر گرفته‌شده و به‌گفته‌ی ایلنبرگر، واتر پمپ‌ها پس از خاموش شدن خودرو، تا هنگام رسیدن بلوک، سرسیلندر و توربوها به دمای ایده‌آل، به‌کار خود ادامه می‌دهند. مدل قدرتمند S، از قدرت سیستم تهویه هوا هم برای خنک‌کاری سریع‌تر استفاده می‌کند. فارغ از ساخت پیشرانه‌ی جدید، تیم AMG مرسدس بنز از راه جدیدی برای تولید این پیشرانه استفاده‌کرده که بهره‌وری در تولید را افزایش می‌دهد.
 
 
فرایند کلی ساخت پیشرانه‌ها هنوز از فلسفه‌ی "یک انسان، یک پیشرانه" پیروی می‌کند. در روش جدید، فرایند مونتاژ قطعات در هر مرحله به‌صورت الکترونیکی ضبط می‌شود و میزان گشتاور وارده برای بستن پیچ‌ها ثبت می‌شود. روش جدید در کاهش زمان تولید و بهبود ارگونومی کارکنان خط تولید تاثیر به‌سزایی خواهد داشت. به‌گفته‌ی الکساندر کرز، مدیر خط تولید پیشرانه‌ی M139، روش جدید به‌میزان ۲۰ تا ۲۵ درصد در زمان تولید صرفه‌جویی می‌‌کند. درنتیجه، تیم AMG با کارکردن دو شیف شبانه‌روزی، می‌تواند ۱۴۰ پیشرانه در طی ۲۴ ساعت تولید کند. اولین خودرویی که از پیشرانه بهره می‌برد، مدل A45 است. پس از آن، قدرتمند‌ترین پیشرانه‌ی ۴ سیلندر در مدل‌های CLA 45 و GLA 45 هم نصب می‌شود.
 
 
 

منبع (source)

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , مرسدس AMG






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
S5 27 mehr1402 : سلام خدمت دوستان مطمئن باشید تجمع فردا روبروی دفتر شرکت کرمان موتور موثرترین راه برای رسیدن به حقوق خودمون هست، لطفا فرصت همکاری و همدلی را از دست ندید.
تارا اتومات : من ۲۶ مهر تارا اتومات ۴۹۶ واریز وجه کردم تحویل ۲۶ اسفند هنوز هیچ خبری نیست ولی یکی از دوستان تارا اتومات واریز ۱۹ آذر را دیروز فاکتور کردن ، واریز دوستمون ۶۸۱ بوده. چطوره ک برای واریز آذر ماشین هست و برای واریزی های پاییز ماشین نیست و قطعات ندارن و تحریمه؟
حمید : سلام داداشم قصه مال دنیا رو نخور ولی اگر میتونی از کسی قرض بگیر بریز حساب ماشین زیر پاتو بفروش بریز حساب یه وسیله ارزون قیمت بخر که بی ماشین نمونی یا امتیازتو بفروش
حسنی : ادرس شرکت کجاست منم بیام
من : ارسال ب خودرو ساز هستم پیگیری ک کردم گفت تعلق نمیگیری پلاک فعال داری رفتم دیدم ماشینی که ده سال پیش فروختم را طرف ۴ سال پیش فک کرده
اس ۵ مهر : دوستان لطفا همه کسانی که از موعد تحویل خودریشان گذشته بیان از تی ۸ تا جی۴وهمه دیگر خودروهای کرمان موتور ما فردا جواب میخوایم دوستان با خودشان چوب و چماق ۸۰ سانتی هم بیارن که تو لباس جا بشه تا موقع لزوم استفاده کنیم 💪💪👊👊
اس ۵ نیو : من فردا ساعت ۱۲ دفتر مرکزیم مسخره کردن سه ماهو نیمه از موعد تحویل گذشته تخمشونم نیست
ایکس ۵ : دوستانی که فردا نیومدن لطفا دبگه نیان ابنجا ناله الکی بکنن ! تمام
سینا j4 : سلام از دوستان j4 خبری نیست؟؟
ماه : سلام من تحویل ۱۶ اسفند بودم هنوز فاکتور نشده 🥲
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی دنا اتو تحویل اسفند : منظورت تحویله؟
جعفر : اقا پرهام در مورد دعوتنامه اسفند بگو خبر داری؟
مهدی دی : داداش 26تکمیل وجه کردم.دی ماهی.هنو فاکتور نشدم
اف ایکس نقدی : قبلا میشد، الان دیگه نمیشه، کارخونه مستقیما تحویل خریدار نمیده
پرهام : عزیز صبح ساعت 8 مجدد تماس بگیر درست میشه
خسته ام : اخه کدوم احمقی از بازار آزاد پارس میخره800 یا 900 که یه عده هی میاین میگین باز با این قیمت سود میکنید؟ مگه دیوانه ایم بخاطر 200 یا 300 تمن سود 14 ماهه اعصاب خودمون و خونواده هامون رو خراب کنیم ؟اگه به دنبال سود بودیم راه های خیلی بهتر و پرسودتری مثل دلار و طلا یا حتی زمین هم بود
سلمان : سجاد کیه اینجا هیچکس حرف راست نمی زنه اگه اولویت بهار هستی برو پول جور کن یه موقه می بینی پارس ساده میاد به قیمت 530 میلیون از اینا بعید نیست چون قیمت به روزه از ما گفتن به سر ما که الویت زمستان هستیم ابن افزایش قیمت را دادن خدا میدونه الویت بهار و تابستان را چه قیمتی می کنند
پرهام : سلام عزیز نهایت تا هفته بعدی فاکتور میشید ...تو نوبتید ...من نباید آین اطلاعات رو بدم فقط میگم که خیالت راحت شه
خسته ام : نزدیک یکساله تیتر اول اخبار ایران شده حمله غزه.کودکان غزه مردم مظلوم غزه و....الانم شبانه روزی تظاهرات نشون میدن در حمایت از غزه ولی شماها یکبار دیدین خبری از تجمع یا اعتراض ماها بدن که (ظاهرا)مردم این کشوریم؟هیچکس به فکر مردم ایران نیست صدها اعتراض و تجمع بی فایدس خدا لعنت کنه باعث و بانی این اتفاقاتو خدالعنت کنه اون کسایی که دارن مردمو دلال خطاب میکنن و هی دم از سود میزنن اخه مردحسابی دلال خودش پیش بینی میکنه قیمتها رو و حتما فکر گرونیشو کرده بوده ماها که مصرف کننده هستیم و نمیخوایم بفروشیم تو پولش موندیم ...نفرین بر هرکسی که قبل از این و بعد از این ما مردم رو دلال خطاب کنه
علیرضا : شما که میگید قسطی از کجا قسط پرداخت کنیم قسطی بی قسطی باید این قیمت کاهش پیدا کند وزیر صمت