آموزش کامل تمیز کردن استپر موتور ماشین به همراه نکات مهم آن

 

آموزش کامل تمیز کردن استپر موتور ماشین به همراه نکات مهم آن

 
تمیز نگه داشتن استپر موتور ماشین به عنوان یکی از قطعات مهم و اصلی دارای مراحل و روند خاصی است که ما در این مقاله تمام آن ها را برای شما بیان کرده ایم.
 
تمیز کردن استپر موتور ماشین که عملکردی فیدبک مانند دارد باید بسیار مورد توجه قرار گیرد تا از مشکلات احتمالی در آینده جلوگیری شود. اما این که استپر موتور چه وظایفی دارد و چگونه می توان به شکلی مناسب و در عین حال کامل آن را تمیز کرد، موضوعی است که ما در این مقاله به آن پرداخته ایم، با ما همراه باشید.
 
 
استپر به موتوری الکتریکی که عملکردی پله پله و فیدبک مانند دارد، گفته می شود. هم چنین جهت روشن بودن پیشرانه در دور ایده آل از سوی ECU کارکرد خودش را تنظیم می کند. به همین ترتیب چرخه صحیح این فیدبک باعث کارکرد درست پیشرانه در حالت دور درجا می گردد.
 
 
استپر موتور به دلیل در ارتباط بودن با آلودگی های دریچه گاز مثل هوای کثیف، دوده روغن و... پس از گذشت مدت زمانی دچار اختلال در عملکرد خود می شود. زمان ورود به دنده در خودروهای اتوماتیک، دور درجا و یا حتی ترمزگیری شدید و فصل سرما امکان این وجود ندارد که با سرعتی مناسب وضروری تغییرات را انجام دهد. به همین دلیل این مسائل موجب ایجاد نوسان های شدید در دور موتور حالت دور درجا، خاموشی پیشرانه یا گاز خوردن بیهوده می گردد.
 
 
قبل از شروع به کار دستکش کار بپوشید و بست مثبت باتری را جدا کنید تا برق خودرو قطع گردد. در ادامه کار با فیش استپر موتور جدا کرده و با استفاده از ابزارهای ویژه اقدام به باز کردن پیچ های این قطعه کنید تا از دریچه گاز جدا شوند.
 
در این مرحله نیاز به یک اسپری تمیزکننده دارید. بعد از باز نمودن استپر موتور ماشین لازم است یک نازل باریک نصب کنید و آن را در مرکز شفت استپر موتور جاگذاری کنید و با فشار اسپری کنید. انژکتور شور می تواند به طور کامل آلودگی ها و چربی های داخل استپر موتور ماشین را تمیز کند. برای همین بهتر است که استپر خودروی خود را به سمت زمین نگه بدارید تا آلودگی ها را خارج سازد.
 
بعد از پاک سازی اساسی صبر کنید تا مایع انژکتور شور از رو و درون استپر موتور خشک شود.
 
در ادامه با استفاده از اسپری تمیز کننده قسمت قرارگیری استپر و محل برخورد نوک استپر با دریچه گاز را پاک کنید و تمامی کثیفی ها را با دستمال تمیز نمایید.
 
نکات مهم در پاک کردن استپر موتور خودرو
 
1. به هیچ عنوان به شفت مرکزی استپر موتور دست نزنید و اقدام به جابه جایی اش نکنید و آن را نچرخانید. وارد کردن فشار به شفت و چرخاندن آن باعث آسیب رساندن به دنده ها و کارافتادگی استپر موتور می شود.
 
2. به محض تماس دست و چشم با اسپری انژکتور شور سریع آن را بشویید چون بسیار خطرناک است.
 
3. به علت مضر بودن این اسپری برای ریه ها بهتر است در مکان های باز با فاصله از بدن مورد استفاده قرار گیرد.
 
4. حتما توجه داشته باشید که چنین اسپری تمیز کننده برای استپر موتور ماشین حلال بسیار قدرتمندی است و بایستی دور از جرقه و حرارت موتور استفاده گردد.
 
5. محفظه قرار گرفته شده بر روی دریچه گاز که به فیلتر هوا هم متصل می شود را جدا کنید.
 
6. توصیه می شود در زمان تمیز کردن استپر موتور ماشین دریچه گار را هم تمیز کنید.
 
7. پس از این که کار تمیز کردن استپر را تمام کردید و آن را بستید پیش از روشن کردن خودرو بایستی پنج دفعه سوییچ را روی حالت روشن قرار دهید و ده ثانیه نیز صبر کرده و سپس خاموش کنید و باز مجدد ده ثانیه دیگر صبر کنید.
 
در این مقاله سعی بر این شد که به صورت کامل ترین نحوه تمیز کردن استپر موتور ماشین به همراه نکات مهم آن برای شما مطرح شود.
 
 
 

منبع (source)

خودروکار

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , استپر , موتور خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
امید : شما ماشین خریدی سوار شی یا دلالی کنی ؟! ملت ما خودشون پالونشون کجه بعد تعجب می کنن چرا مقام مسئول درست کار نمی کنه .
امید : نه همپن نارنجی باشه تحویل میدن
حسین j7 : خدا لعنت کنه به این کرمان خودرو اخرشم ماشینو تحویل نمیده
عجب : ولی حقمون همینه به خدا پولمون خوردن از اون ور میرن قرارداد تاکسی برقی میبندن تهران ولی نه ماشین های نقد و قسطی خودش شاسی نمیکنه با هم متحد نیستیم فقط میایم اینجا نگاه میکنیم و دروغ های نمایندگان کرمان موتور میخونیم اینجا که الکی میگن امروز تحویل گرفتیم فلان تا متحد نشیم کاری نمیکنن واسه ما
تارا v1 پلاس : در پاسخ به عادل خان دوست عزیز آیا این پروسه هر روز هر روز انجام میشه آخه یک دفعه . دو دفعه نه هر روز احتمالا مورد دیگه ای هست این اتفاق واسه منم زیاد می افته
مهدی : ثبت نامی های ۲۱ اسفند هنوز فاکتور نشده چی برسه به فروردین
سارا : سلام دوستان تارا دستی سفید بخشنامه ۴۶۱۵تحویل ۴بهمن امروز بلاخره فاکتور شد ب نظرتون چند روز زمان میبره تحویل بدهند
تارا : واسه من که فروش فوری هست و هنوز موعد تحویل نشده. ولی هر روز بروز میشه...
T8 : مرحله ارسال پلاک و مدارک باید سبز بشه تا تحویل بدن ؟
خداپرست : سلام ودرود برشما بنده خودروی چیرمن دارم که کروز کنترلش خراب شده خواستم بدونم آیا دیگرسیستم های کروز کنترل به هرماشینی میخوره وقابل نصب هست خودروی چیرمن سیتم کروزش روی دستک برف پاکن هست حال چه کروزی نصب میشود یا فقط باید کروز خود چیرمن نصب شود ممنون از شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
تکمیل 11 دی سورن جدید : دقیق 30 روز
کوئیک اتومات : کوئیک اتومات بودی یا دنده؟
ساینا اسفند : کسی میدونه دعوتنامه دوگانه اسفند کی میاد ؟
بقال سر کوچه : داداش من نفروش الان زمان فروش نیست زمان خرید است
اقتصاد دان : چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است افزایش قیمت خودروها قطعی و صدرصد است فروش خودرو = ضرر و زیان و باخت شدید و از دست دادن سرمایه
ناهید : من امروز تکمیل وجه کردم دوگانه بهمن بنظرتون کی فاکتور میشم
توصیه کارشناسی : افزایش شدید قیمتها در پیش است
207 : والا مام 16 هستیم هنوز فاکتور نشدیم
علی : دورغ صد درصد