بهبود وضعیت صنعت خودرو با هدایت نقدینگی به سمت تولید/ ضرر و زیان خودروسازان جبران می شود؟

 

بهبود وضعیت صنعت خودرو با هدایت نقدینگی به سمت تولید/ ضرر و زیان خودروسازان جبران می شود؟

 
بخش تولید و صنعت ایران در شرایط حساس کنونی اقتصادی کشور با مشکلات بسیاری رو به رو است، نقدینگی نیز یکی از همین مسایل مهم بخش تولید و صنعت است.
 
در سالی که از سوی رهبری به نام رونق تولید نام گذاری شده است، دولت و وزارت صمت نیز ، دغدغه رونق تولید را دارند و کم و بیش مسوولان در تلاش اند تا این مهم اتفاق بیافتد.
 
اگرچه تحریم های آمریکا اکثر صنایع بزرگ ایران همچون خودروسازی را تحت تاثیر قرار داده اند و  تولید نیز به همین واسطه تا حدود زیادی با سختی انجام می شود و کاهش یافته است.
 
بسیاری از کارشناسان معتقدند که با این وجود اگر نقدینگی های سرگردان راهی صنایع ساخت محور همانند تولید خودرو شود از موانع رونق تولید نیز کاسته می شود. به طوری که سید عبدالوهاب سهل آبادی رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران  نیز به این نکته اشاره کرده و می گوید: "نقدینگی یکی از مسایل بخش تولید و صنعت کشور است که دولت برای رفع این مشکل باید پول و سرمایه های سرگردان را به این سمت هدایت کند.
 
او نیز تاکید می کند که مشکلات و آسیب های زیادی در راه تولید وجود دارد، مشکل بانک ها و سود و بهره های زیاد از مسایل این بخش است و باید برای رونق تولید، دریافت این تسهیلات برای آنان آسان تر شود."
 
اجرای طرح ساماندهی بازار خودرو که در مجلس در حال بررسی است و برخی از ماده های آن نیز تصویب شده است قرار است تا به این موضوع نیز کمک کند.
 
زهرا ساعی سخنگوی فراکسیون حمایت از قطعه سازان مجلس نیز در همین رابطه عنوان کرده است نقدینگی سرگردان که همیشه تمایل به ورود به بازارهای طلا مسکن و خودرو را دارد را باید مهار کنیم و به سمت سرمایه گذاری های کوتاه و بلند مدت سوق دهیم. 
 
در همین رابطه علی اصغر پور متین اقتصاددان نیز به خبرنگار خودروکار می گوید: «متأسفانه برای نقدینگی سرگردان در دست مردم، چاره‌اندیشی و برنامه‌ریزی لازم صورت نگرفته است؛ ما  می‌توانستیم با استفاده بهتر از آن، جلوی هجوم آن به بازارهايی مانند خودرو را بگيريم."
 
او می افزاید: «نقدینگی باید به‌سمت تولید و کارهایی که برای کشور ارزش افزوده دارد، سوق داده شود، در شرايط كنونی اين نقدينگی سرگردان همزمان با حضور دلالان در بازار خودرو، موجب تلاطم قيمتی در اين حوزه شده است.»
 
به گزارش خودروکار، این کارشناس اقتصادی معتقد است هنوز هم دیر نشده است و  برای جلوگیری از ضرر وزیان بیشتر خودروسازان دولت برای رفع این مشکل باید پول و سرمایه های سرگردان را به این سمت هدایت کند چرا که تا به امروز صورت‌های مالی منتشر شده تا پایان اسفندماه ۹۷ نشان از آن دارد که  دو خودروساز کشور ،ایران‌خودرو و سایپا در مجموع با زیان انباشته‌ای حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان در سال ۹۷ رو به رو شده اند و این رقم این شرکت ها را به ورشکستگی نیز نزدیک کرده است و اگر تولید رونق نگیرد قطعا این شرکت ها ورشکسته اعلام خواهند شد .
 
 

source

khodrocar

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , صنعت خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ابوذر : اتفاقا برای منم اومده تعویض با پژو ۲۰۷ دستی
DA : خیلی کیف میکردید براتون پیامک اطلس و سهند اومده؟ بفرما برای 26 ام دقیقا همونا برای همون تاریخ دی تا اسفند فروش گذاشته 😂😂😂 سایپای مکّار ومردم طمٌاع... از قدیم گفتن دروغگوی مکر گر همیشه طماع و حریص رو هربار فریب میده😁😁
زهرا : یه چه شماره تماسی؟
تارا : مبارک باشه چه رنگی بودین شما
تارا دستی تبدیل به V1p : تارا v1p تا اخر هفته اکثرا فاکتور میشه.
S5مهر : برا منم شاسی شد امروز ثبت نام ۲۰ مهر
S5مهر : امروز شاسی شد ثبت نام ۲۰ مهر
تارا v1p : در جواب تارا اتومات اگه بخواهد فاکتور بشه تاریخ پرونده هم بروز میشه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ابراهیم : سلام مبارک باشه ما هم 18 دی تکمیل وجه کردم ولی هنوز فاکتور نشدیم
مسعود : سلام 5تا6روز بعد فاکتور پیام میشه
تحویل 30دی : بعد از فاکتور تقریباً چند روز طول می‌کشه ماشین به نمایندگی برسه.
آریزو 6 پرو : عزیزم ما خودمون تو جاده چندتا تریلی دیدم پر از ماشین
مجتبی : سلام دوستان وقتتون بخیر اگر 207تبدیل بزنیم چقدر طول میکشه ماشین رو بدن؟ و قیمت کارخونه 207پانوراما دستی الان چند هست؟ بدهکار میشیم به ایران خودرو یا طلب کار
ایکس 22 پرو : از همه خواهش میکنم کم فرشید فرشید و الوند الوند کنن تا الان جز حدس و دروغ چیزی تحویل ندادن یاده نباشد
سوسانو : عزیزان من دعوت نامه اول خرداد میاد قربونتون برم من
سهیل : سلام دوست عزیز من به تعداد روزهای تاخیر حضوری رفتم درب کارخونه و امور مشتریان تهش با بحث و صحبت از داخل اطاق مشاور با نماینده مستقیم خط تولید تماس گرفتند و گفتند 160 نفر جلوی شما هستند
راناپلاس تحویل 29اسفند1402 : سلام دوستان کسی امروز فاکتور نشد؟
مازیار : سلام بار اول 800 تومن با دوم حدود 5 تومن بار سوم 5100 تومن کلا شده حدود 11 تومن