امکان پرداخت اقساطی برای خودروهای توقیفی با جریمه‌ی بالا

 

کشف 16 هزار لیتر سوخت قاچاق توسط ماموران گمرک

 
یک مقام رسمی در پلیس راهور، از ترخیص وسایل نقلیه که به‌علت خلافی بیش از ۱۰ میلیون ریال توقیف هستند، به‌ کمک پرداخت جرایم با اقساط ۱۲ ماهه خبر داد.
 
براساس تبصره ماده ۸ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب سال ۱۳۸۹، در صورتی که مبلغ جریمه خودرویی به ۱۰ میلیون ریال برسد، راهنمایی و رانندگان موظف است مراتب را به مالک خودرو اعلام و چنانچه ظرف مهلت یک ماهه از تاریخ ابلاغ، مالک خودرو نسبت به پرداخت جریمه یا اعتراض به واحد مندرج در ماده (۵) این قانون اقدام نکند، راهنمایی و رانندگی مکلف به توقیف خودرو تا پرداخت جریمه است. در صورت اعتراض، واحد مزبور موظف است در خصوص این موارد ظرف یک هفته تعیین تکلیف کند.
 
سخنگوی نیروی انتظامی در  پاسخ به این سؤال كه آیا افراد دارای جریمه های بیش از یك میلیون تومان، می‌توانند جریمه های خود را به‌صورت قسطی پرداخت كنند، افزود:
 
 صاحبان خودروهایی كه بیش از یك میلیون تومان جریمه شده‌اند؛ می‌توانند با پرداخت بخشی از این جریمه ها از توقیف خودروی خود جلوگیری كنند. این افراد با مراجعه به سایت راهور ۱۲۰ گزینه هایی را برای پرداخت جریمه در اختیار دارند. 
 
اینكه این افراد به چه صورت می‌خواهند كل جریمه های بیش از یك میلیون تومان را پرداخت كنند، به عهده خودشان است، چرا كه با انتخاب گزینه‌های اعلام شده در این سایت و پرداخت بخشی از جریمه ها، از توقیف خودروی خود جلوگیری می‌شود. زیرا در این صورت مبلغ جریمه آن‌ها كمتر از یك میلیون تومان شده و از توقیف خودرو جلوگیری به عمل می آید. 
 
یحیی دلیری، رئیس پلیس راهور شرق استان تهران، در جمع خبرنگاران اظهار کرد:
 
با اعلام پلیس راهور ناجا  وسایل نقلیه اشخاص حقیقی که بیش از ۱۰ میلیون ریال جریمه‌دارند و در حال حاضر در توقفگاه هستند و صرفاً دارای شکایت تبصره ماده ۸ هستند با تکمیل فرم تعهدنامه که در ۱۲ قسط به مدت یک سال خلافی خود را پرداخت کرده و وسیله نقلیه آن‌ها ترخیص می‌شود. در صورت عدم پرداخت جرائم معوقه در مدت تعیین‌شده بلافاصله به‌صورت سیستمی مجدداً شکایت تبصره ماده هشت به همراه ممنوعیت ارائه خدمات در سابقه پلاک مربوطه لحاظ می‌شود.
 
پلیس راهور شرق استان تهران و شهرستان‌های تابعه ورامین، پاکدشت، قرچک، پیشوا، دماوند، پردیس و فیروزکوه آمادگی ترخیص وسایل نقلیه موصوف با شرایط ذکرشده را دارند و شهروندان می‌توانند به این مراکز مراجعه نمایند.
 
سخنگوی نیروی انتظامی پیش از این اعلام كرده بود؛ خودروهایی كه بیش از یك میلیون تومان خلافی داشته باشند توقیف و ازطریق پیامك به مالک اعلام می‌شود. البته در صورتی كه شماره تلفن همراه به دیگران واگذار شده باشد، ممکن است پیامك‌ها به صاحبان خودرو نرسد براین اساس، مالکان حقیقی یا حقوقی خودروها باید با ارسال كد ۱۰ رقمی VIN پشت كارت خودرو به سامانه پیامكی ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰، یا ازطریق سایت راهور ۱۲۰ یا مراجعه به دفاتر پلیس 10+ در جریان میزان خلافی خود قرار گیرند. 
 
برابر قانون، خودروی فردی كه بیش از یك میلیون تومان جریمه داشته باشد به پاركینگ منتقل می‌شود تا زمانی كه مفاصا حساب را ارائه دهد. از سوی دیگر پرداخت انتخابی جرائم راهنمایی و رانندگی شامل افرادی كه خودروی آن‌ها به پاركینگ منتقل شده، نمی‌شود و رانندگان این دسته از خودروها باید برای ترخیص خودروی خود مفاصا حساب تحویل دهند
 

source

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , توقیفی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مشکی J7 : الحمد لله عصر تحویل گرفتم برگ کمپانی رو همراه بیمه نامه باتحویل خودرو بهم دادند
Tara v1p : مبارک باشه ۷تا ۱۰روز نهایتش...
زینب : ارسال میکنن نگران نباش توکل به خدا
بنیامین : سلام درصد دیرکرد چقدر می‌باشد اگر اطلاع دارید بگید
زینب : برای طرح عادی هم نوشته بود
علی : چی شد دوستان تا کجا فاکتور کردن کسی اطلاع داره
یه دوست : سلام وخواهشن اون مسعولین سایپا و اون بالاییها به فکر این طبقه های پایین باشید اون بالا یه خدایی هم هست
هیراد : این ماشین ها واسه اونایی که اسفند ماه ۴۰۱ پول بلوکه کرده بودن و اولویت بندی شون رو بهشون اعلام کردن
سعید : وضعیت باید از کجا برسی کرد
s3 کرمان : درود دوستان ۲۱ اسفند شاسی شدم ولی هیچ خبری از تحویل نیست از بم تا کرمان الان هنوز بعد ۳ ماه ماشین نرسیده خدامیدونه تا شهرهای دیگه کی برسه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مغان : 141 میلیون
محسن ارمانی : از استکانی یا یکی از سوپاپ خراب شده
تحویل خرداد : سلام دوستان که دعوتنامه و تمکیل وجه کردن تحویل خردادماه کسی هست فاکتور شده لطف اعلام کنید ممنونم
امیر : من اولویت بهار هستم.هیچ خبری نیست.با شرکت تماس هم گرفتم گفتن ما هم نمیدونیم.و منتظر پیام باشین.یا طرح تبدیل اجباری براتون میاد یا واریز.فعلا که ول معطلیم
خداهست : بخدا من از خوزستان دارم میام تهران اما فک نکنم سرساعت برسم ولی حداقل وجدانم راحت میشه ک از حق خودم وبچه هام گذشت نکردم
عبدلی : زمستون 5 ماه تاخیر داشت بهار برج 4 یا 5 فراخوان میاد با 20 درصد افزایش قیمت نزدیک به 600 میلیون آماده کنید اگه فراخوان بیاد
رضا : مثلا خیلی تابلو گفتی فقط تا 30 خرداد مجوذ دارند با این ویس عظیمی که پخش شده محال استاندارد اجازه تولید بده مگه آبرو خودشو ببره اجازه تولید بده با پارس دیگه خدا حافظی باید بکنید فقط تا آخر الویت زمستان پارس تولید میشه تا 20 روز دیگه متوجه خواهید شد درست میگم یا نه
پارس سفارشی زمستان : چرا تکلیف زمستان روشن نمیشه من پارس زمستان بخشنامه 4714هستم پیامک نیومده
مهدی : نه دنده واریزهای اسفند 1401.
کوییک : بابت چی میدن پولو اتومات یا دنده