آذری جهرمی: مشکل فنی برای اتصال کارت سوخت به کارت بانکی وجود ندارد

 

آذری جهرمی: مشکل فنی برای اتصال کارت سوخت به کارت بانکی وجود ندارد

 
محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات در نمایشگاه الکامپ اعلام کرد که این وزارتخانه در اتصال کارت سوخت خودرو به کارت بانکی مشکل فنی نداشته است.
 
بیست‌وپنجمین نمایشگاه الکامپ ایران، امروز با حضور محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات کار خود را آغاز کرد. وزیر ارتباطات طی نشست خبری که در جریان نمایشگاه برگزار شد، به سوالات خبرنگاران پیرامون مسائل متنوع فناوری ایران  از جمله موضوع اتصال کارت بانکی به کارت سوخت هوشمند خودرو پاسخ داد.
 
دیروز در زومیت طی خبری اعلام کردیم که موضوع اتصال کارت بانکی اشخاص به کارت سوخت هوشمند برای آسان‌تر شدن فرایند سوخت‌گیری منتفی شده است؛ خبری که با ابهاماتی درباره کارت سوخت المثنی متقاضیان همراه بود و حتی مشخص نشد چرا طرح اتصال کارت‌ها با مشکل مواجه شده است.
 
استفاده از کارت سوخت، اجباری و کارت بانکی به‌جای آن قابل استفاده خواهد شد
اتصال کارت بانکی به کارت سوخت خودرو منتفی شد
به همین علت در نمایشگاه الکامپ از آذری جهرمی درباره منتفی شدن این موضوع سؤال پرسیده شد که در پاسخ گفت:
 
هیچ اشکال فنی در زمینه‌ی اتصال سیستم کارت سوخت خودرو و کارت بانکی وجود ندارد و همین الان هم این قابلیت امکان فعال‌سازی دارد. سناریویی که از ابتدا مطرح کردند، سناریوی بنزین دونرخی بود که به‌طور طبیعی در آن کارت بانکی امکان استفاده شدن داشت. اما به نظر می‌رسد که استفاده از کارت بانکی به‌جای کارت سوخت در سناریوی بنزین تک‌نرخی با سیکل فعلی شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی همخوانی چندانی نداشته باشد. یعنی ممکن است کارت بانکی در شرایط فعلی برای آن‌ها خیلی مفید نباشد. البته این کار خیلی راحت است و ما پیشنهاد کرده‌ایم کسانی که کارت سوخت خود را همراه ندارند، از کارت بانکی برای سوخت‌گیری استفاده کنند. باید نرخ مشخصی برای این افراد مشخص شود تا همه برای داشتن کارت، تشویق شوند و بتوانند از کارت بانکی خود بهره‌برداری کنند. من چون از جزئیات ماجرا اطلاعی ندارم، نمی‌توانم درباره این موضوع اظهارنظر کنم و در آینده نزدیک با بررسی بیشتر، حتماً موضع خود را اعلام می‌کنم. اما در شرایط فعلی هیچ اشکال فنی برای انجام اتصال کارت بانکی و کارت سوخت خودرو وجود ندارد. البته پولی که برای ثبت‌نام و صادر کردن کارت سوخت از مالکین خودروها می‌گیرند، همیشه جذاب بوده است و این موضوع را انکار نمی‌کنم.
 
البته متولی اصلی طرح، یعنی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران هنوز توضیحی درباره علت منتفی شدن طرح ارائه نداده است. امید می‌رود که طی روزهای آینده وضعیت کارت سوخت المثنی برای افرادی که کارت سوخت خود را گم کرده‌اند، مشخص شود؛ زیرا مهلت چندان زیادی برای آغاز استفاده از کارت سوخت خودرو در جایگاه‌های سوخت‌گیری باقی نمانده و باید زیرساخت‌های لازم به مرحله عملیاتی برسد.
 

source

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , کارت سوخت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محسن : سلام تحویل کی هستی شما
گلچین : با سلام خدمت دوستان .دوباره امروزم تاریخ اماده برای صدور فاکتور بروز شده.تو یه هفته این سومین باره.فقط میخوام ببینم دلیلش چیه.اگه کسی میدونه لطفا جواب بده.
جک اس ۵ تاریخ ۲۴ مهر : جک اس ۵ ، ۲۴ مهر تاریخ قراردادمه هنوز نه شماره شاسی شده نه هیچی کسی تو این تاریخ تحویل گرفته؟
j7 بانک صادرات : مرحله بیمه سبز شده از چه سایتی استعلام میشه گرفت؟شماره شاسی رو تو سایت بیمه مرکزی میزنم پیدا نمیکنه
فارس نیوز : سلام دوستان با پیگیری های زیاد شاهین اتومات فرایند فاکتور کردن آغاز کرده و به زودی تمام ماشین های فروش فوق العاده دیماه ۴۰۲ طبق ثبت اطلاعات سخا فاکتور میشن .
شاهین جی : کسی برایش دعوت نامه glاومده چقدر گفتند بریزید بحساب
شاهین جی : سلام چقدر گفتند بریزید بحساب چند روز وقت دارد
پذیرش ۱۹ دی شاهین اتومات : منم پذیرش 19 دی ماه هستم ولی هنوز فاکتور نشدم تکمیل وجه رو روی ۱۸ دی ماه انجام دادم ولی پذیرش رو ۱۹ دیماه زدند هنوز فاکتور نشدیم منتظریم
H : نه ربطی نداره . من دوماهه تکمیل وجه شدم و تخصیص داده شده ، منتظر فاکتور بشه ، همینو زده . برای همه همینه
شاهین اتو : بله فروش فوق العاده بودم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رضا : معمولا 2ماه قبل از زمان تحویل پیام تکمیل وجه میاد
دی،دوگانه : سلام 27تکمیل وجه،18فاکتو ر،23پلاک،دقایقی پیش چراغ تحویل روشن
دوگانه اسفند.تبدیل به 207 : داداش منم دقیقا مثل شما.از کجا باید نگاه کنم سودم رو چقدر شده
شیما : نه زده 0٪
مجتبی سورن دو گانه تبدیل به 207 پانوراما : سلام دوستان من سورن دوگانه آبی کبود تحویلی 29 اسفند بودم دوروز پیش تبدیل به 207 پانوراما زدم امروز فاکتور شد 31 میلیونم از شرکت طلبکار شدم.
4723 : منم هنوز منتظرم
سجاد : 29 دی دیروز فاکتور شد
دی ماه : دوستان میشه بگید واریزی چندم دی تا الان فاکتور شده
الوند : رسول جان شما طرح یکپارچه هستین احتمالا ، اگر هستین پاسخ بدین راهنماییتون کنم