بررسی استهلاک یک غول تمام عیار؛ تویوتا لندکروز

 

بررسی استهلاک یک غول تمام عیار؛ تویوتا لندکروز

 

رپورتاژ - تویوتا لندکروز یعنی بنزین، روغن و حرکت؛ این می‌تواند بهترین تعریف و خلاصه نویسی برای معرفی لندکروز به عنوان یکی از بهترین شاسی بلندهای موجود در بازار ایران باشد. فقط کافی است قسمت خرید و فروش تویوتا لندکروز را در سایت دیوار بررسی کنید تا ببینید که این محصولات چقدر طرفدار دارند. استحکام لندکروز به شکلی است که دارنده این خودرو می‌تواند برای مدت‌های مدید نیازی به سرویس کردن آن نداشته باشد.

قیمت تویوتا لندکروز در حدود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است و به همین دلیل باید انتظار داشته باشیم که استحکام آن نسبت به بسیاری از خودروهای موجود در بازار بهتر باشد.

 تویوتا لندکروز فقط مصرف بنزین و روغن دارد

موتور استفاده شده در تویوتا لندکروز حجم معادل با  ۳۹۵۶ سی سی دارد. این پیشرانه دارای ۶ سیلندر وی شکل و ۲۴ سوپاپ است و به همین دلیل مصرف سوخت آن در حالت ترکیبی بین ۱۳ تا ۱۴ لیتر تغییر می‌کند. به همین نسبت هم شما در دوره‌های زمانی مختلف باید در روغن موتور و فیلتر موتور را تعویض کنید تا از کارایی موتور اطمینان کامل داشته باشید. مطمئن باشید که لندکروز به هیچ وجه از لحاظ موتوری دچار مشکل می‌شود و می‌توانید آن را در مسیرهای مختلف و صعب العبور امتحان کنید. فقط باید در مورد سرویس‌های مستمر و همیشگی آن برنامه ریزی مشخص و کاملی داشته باشید و به هیچ وجه اجازه ندهید که موتور خودرو تحت شرایط نامناسب کار کند.

بررسی استهلاک یک غول تمام عیار؛ تویوتا لندکروز

به هیچ وجه نگران بدنه خودرو یا سیستم تعلیق آن نباشید

اگر به خرید تویوتا لندکروز فکر می‌کنید، حداقل می‌توانید اطمینان کامل و همیشگی از وضعیت بدنه خودرو و سیستم تعلیق آن داشته باشید. لندکروز یک بدنه بسیار محکم و عضلانی دارد که قسمت سپر و موتور آن در ارتفاع بالایی قرار می‌گیرد. این یعنی تمام فشار جذب شده در برخورد با موانع مختلف به سپر انتقال داده می‌شود. از طرف دیگر برای لندکروز از سیستم تعلیق دوبل جناقی برای محور جلو و سیستم تعلیق صلب برای محور عقب استفاده شده است. این مشخصات به بدنه خودرو انعطاف پذیری بالایی می‌دهد و در ناهمواری‌ها ضربه‌ها را به خوبی دفع می‌کند. بنابراین هم سرنشینان داخل خودرو احساس راحتی دارند و هم به بخش‌های مختلف از جمله اتاق لندکروز فشار چندانی وارد نمی‌شود.

اگر اهل آفرود هستید، لاستیک باید زیاد مصرف کنید

 با وجود اینکه لاستیک‌هایی با قیمت‌های چند میلیون تومانی مانند ۵ میلیون تومان برای لندکروز در بازار وجود دارد، اما شما در کنار قیمت تویوتا لندکروز باید به مصرف لاستیک هم توجه کنید. حتی با کیفیت‌ترین لاستیک‌های خارجی هم در شرایط آفرود سخت به مرور زمان مستهلک می‌شوند و شما مجبور به تعویض آنها هستید. این تبدیل به یک روال برای کسانی می‌شود که علاقه بیش از حد به مسیرهای آفرود دارند. البته اگر انتخاب اصلی شما مسیرهای شهری باشد، استفاده از لندکروز به معنی مصرف سوخت بالاست. در هر صورت برای مسیرهای خاکی و مسیرهای آفرود استهلاک لاستیک‌های خودرو بالا می‌رود و شما مجبور به پرداخت هزینه‌های بالایی برای خرید لاستیک هستید.

بررسی استهلاک یک غول تمام عیار؛ تویوتا لندکروز

تصادف نکنید تا یک خودروی دائمی داشته باشید

به جرات می‌توان ادعا کرد که پرداخت قیمت تویوتا لندکروز شما را صاحب یک خودروی دائمی با طول عمر بالا می‌کند. این خودرو ایمنی فوق‌العاده‌ای دارد و کوچکترین فشاری به سرنشینان آن وارد نمی‌شود. برای بررسی ایمنی خودرو فقط به این نکته توجه داشته باشید که از سیستم‌های ترمز دیسکی خنک شونده برای لاستیکهای جلو و عقب خودرو استفاده شده است و سیستم ترمز آن از نوع ضد قفل است. در ضمن به کار بردن سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز هم به شما در کنترل و هندلینگ بهتر خودرو کمک می‌کند. فرمان پذیری تویوتا لندکروز با وجود استفاده از قدرت کمکی هیدرولیکی برای فرمان افزایش چشمگیری داشته است. دوربین عقب و سنسورهای هشدار دهنده موارد دیگری هستند که احتمال تصادف شما را به حداقل می‌رسانند و این یعنی استهلاک لندکروز هم پایین می‌آید.

به عنوان یک برآورد کلی: مصرف سوخت لندکروز بالاست، باید دوره‌های سرویس آن را زودتر انجام دهید، استفاده بیش از حد از خودرو در مسیرهای آفرود مصرف لاستیک شما را بالا می‌برد، قدرت موتور برای انجام کارهای مختلف در مسیرهای آفرود ایده‌آل است، در صورت انجام به سرویس می‌توانید از آن به صورت دائمی استفاده کنید، هزینه نگهداری تویوتا لندکروز بالا نیست.

 

منبع : ویرلن

 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , تویوتا لندکروز






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

عاشق تویوتا
0

لندکروز عشقه. عشقققققق فقط جون میده هرچی عشقت میکشه بریزی تو صندوق و کل خانواده رو برداری ببری سفر. تو محصولات تویوتا و لکسوس مُرده ی اون مال بند یا زاپاس بند(حالا هرچی شما میگین)خوشکلشم. ولی اگه برای روز مره و شهری میخواید پرادو بخرید چون کم مصرف تره و عملا لندکروز در ابعاد کوچکتره. افجی هم‌ خوبه ولی تولیدش متوقف شده اگه میخواید کمری بخرید اشتباه نکنید چون رو اولین سرعتگیر ک رد بشین میگین ای کاش شاسی بلند تویوتا میخریدم هایلوکس لندکروز پرادو و افجی کروز دقیقا بدرد جاده های جگر زلیخای ایران میخورن.
09:48  1400/07/16
پاسخ دادن
صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سهند : اینی ک میگن مالیات داره داره ماشین واسه فروش حواله مالیاتش چقده جریانش چیه اگه کسی میدونه بگه لطفا
ساینا اس شده سهند اس : امروز برای منم پیامک واریزی سهند اس اومده انشااله که برای همه بیاد بعد چند ماه
dubi : الاغ این واسه کسیه که تمام پولو داده باشه و ثبت نامش قطعی باشه نه تو که یه ریالم پول ندادی ثبت نام قطعی نکردی. اینی که الان پیامک فرستاده هم از تعهدش به اون پیش ثبت نام نیست. میخاد ماشینی که هیچکی نمیخره رو قالب کنه به یه عده از همه جا مونده
تارا : دوستان ما همه یه درد مشترک داریم پس همه بهتره به هم کمک کنیم و اطلاعات دقیق بدیم و دروغ هم نگیم. خواهشا هرکی فاکتور شد دقیقا توضیح بدید. تشکر.
حسین : چرا اینقدر جلوش زشته، مثل پیکان همه چیزش رو مربعی در آوردن، آخه یه بازی با خطوطی یا یه زاویه ای
تارا v1 پلاس : توضیحات این ساناز خانم سرکاری بود چون فاقد هرگونه اطلاعات بود قطعا اگر سری جدید فاکتور شده باشند دوستان دیگری فاکتور شدن و اطلاعات درستی در گروه قرار میدن
وحید : اومدی پز فاکتور شدنت رو بدی!؟ اگه قصدتون کمک کردن به دیگرانه، بفرمایید فروش فوری بودید یا پبش فروش، تحویل چه تاریخی بوده، کی واریز وجه یا تکمیل وجه کردید؟
Ramin : با سلام اگر قرارداد رو خوب مطالعه کنید 90 روز عادی هست نه کاری. لطفا نگید کاری تا بعدا همه بگن 90 روز کاری و دیگاه سایپا هم سو استفاده کنه از این مطلب.
رضا : آقا یه رانتی داره توزیع میشه و ملتی دارن استفاده میکند ، خریتش کجاشه؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پارس 4705 : سلام دوستان ازکجا میشه فهمید ماشین ساخت کدوم کارخانه یا کدوم شهره
رسول : تبریک فاکتور شدی به همین خاطر
آریزو5 مجید : منم 23 دی ماه تکمیل وجه کردم 25قراردادشدولی هنوزخبری نیست شماتهران بودید؟
حسین : ضدیخ زیاد پر کردی باید نصف اب نصف ضدیخ بریزی منم‌ضدیخ زیاد ریختم رادیاتورم نابود شد درز هاش باز شد بعد رفتم یه مسی خریدم اینار ضدیخ کم ریختم مشکل حل شد البته اگز از درزهای دور ردایاتورت باشه اگر هم از درش باشه که هیچی یه در بخر
پژوپارس : پس بقیه کی فراخوان میده بخشنامه 4714 انگار بیخیال شده ،
د : خخخخخخخخخخ
استپ : یعنی چی؟ طرح تبدیل استپ اتومات چیه الان؟
ساینا تک : منم فاکتور نشدم پذیرش 11 بهمن
مهدی : سلام فاکتور بشی بعد از چندروز پلاک میشی
مسعود : سلام بر چکاد عزیز .حالت چطوره خوبی سلامتی .واقعا ممنونم ازت که در یه برهه سخت با راهنمایی ها و حرفای قشنگت راهنمایی مون کردی .امیدوارم همیشه سالم و تندرست باشی و زندگی پر برکتی داشته باشی .من قدر دان راهنمایی های شما هستم