بازار خودرو در حال بازگشت به روز‌های آرام/ قیمت‌هایی که روزانه افت می‌کنند

 

بازار خودرو در حال بازگشت به روز‌های آرام/ قیمت‌هایی که روزانه افت می‌کنند

 
بازار خودرو که ماه‌های گذشته به ویژه پس از فروردین ماه سال جاری روز‌های پر التهابی را تجربه کرده بود طی یک هفته اخیر روز‌های آرامی را پشت سر می‌گذارد.

 تقاضای زیاد و مشکلاتی که خودروسازان در عرضه با آن مواجه شدند موجب شد تا این بازار روز‌های سختی را تجربه کند و قیمت‌ها به صورت سرسام آوری افزایش یابد، موضوعی که نارضایتی مصرف کنندگان و مسئولان را در پی داشت.

دپو بیش از ۱۰۰ هزار خودروی تولیدی ناقص در کف پارکینگ‌های خودروسازان موجب شد تا حتی وزیر صنعت نیز به این موضوع واکنش نشان دهد.

رضا رحمانی در این باره گفته بود: همیشه تعدادی خودرو در پارکینگ‌های خودروسازان موجود است و اکنون هم به علت تحریم و کمبود برخی قطعات، تعدادی خودرو در پارکینگ‌ها موجود است که مشکل آن در حال حل شدن است.

وی در جدیدترین اظهار نظر در این باره گفت؛ آمار خودرو‌های کف پارکینگ و تولید خودرو‌های ناقص منفی است، سایپا حدود ۶ درصد و ایران خودرو ۱.۷ منفی بوده است و به عبارتی ورود خودروی ناقص به پارکینگ خودروسازان کاهش پیدا کرده است.

اقداماتی که برای سر و سامان دادن به تولید خودرو و تکمیل خودرو‌های ناقص صورت گرفت موجب شد، تولید و عرضه به بازار افزایش و قیمت‌ها در بازار نزولی شوند.

در این میان کاهش نرخ ارز نیز موجب شد روند نزولی شدن قیمت‌ها سرعت بیشتری به خود بگیرد و افت قیمت به صورت روزانه انجام شود.

در این باره سعید موتمنی رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو نیز اظهار کرد: قیمت خودرو در سراشیبی قرار گرفته است به طوری که قیمت‌ها هر روز نسبت به روز قبل از آن کمتر می‌شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو با اشاره به اینکه طی ماه های گذشته ۲۰۶ تیپ ۲ با قیمت بیش از ۹۰ میلیون تومان و ۲۰۶ تیپ ۵ بالای ۱۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسید، گفت:، اما اکنون ۲۰۶ تیپ ۲ با قیمت ۷۷ میلیون تومان و ۲۰۶ تیپ ۵ با قیمت ۹۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد و افرادی که هفته‌های قبل خرید کردند متضرر شدند.

موتمنی با بیان اینکه اگر عرضه ادامه دار باشد، کاهش قیمت‌ها ادامه خواهد داشت تصریح کرد: در حال رسیدن به قیمت فروردین ماه سال جاری هستیم.

با توجه به اقدامات صورت گرفته در بخش تولید و ارزی کشور، بر اساس پیش بینی فعالان این حوزه و کارشناسان اقتصادی، بازار خودرو پس مدت‌ها در حال رسیدن به آرامش است.
 

source

khodrocar

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , بازار خودرو , سایپا , ایران خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

سعید
3

رسیدن به آرامش ؟!! کدوم آرامش ؟ اتفاقی افتاده تحریمها برداشته شد؟ توانایی تولید پیدا کردیم ؟ هیچ اتفاقی نیوفتاده و این کاهش به علت کاهش مصنوعی ارز پیش اومده و آرامش پیش امده آرامش قبل از توفانه
11:49  1398/05/01
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
یوسف : سلام سارا خانم مبارک باشه به امید روزی که برای همه فاکتور بشه🙏 ای کاش توضیحات تکمیلی رو هم میگفتید فروش فوری بودید یا پیش فروش چه ماهی تکمیل وجه کردید و چند ماه ماشینتون تاخیری داشت
حسین پور : مال من اسفند کی باید تکمیل وجه کنم همش پیام برای تک سوز میاد
اس پنج : به نظرم همه باید از کرمان موتور به جرم کلاهبرداری شکایت کنیم چرا که علیرغم عدم ایفای تعهدات قدیم تعهدات جدید ایجاد می کند
اس پنج : دوستان به نظرم همه باید از کرمان موتور به جرم کلاهبرداری شکایت کنیم به این دلیل که علیرغم عدم ایفای تعهدات خود اقدام به ایجاد تعهد جدید (ثبت نام خودروی جدید می کند )
آرمان : سلام حمید جان من طرح مادران بودم نزدیک به بیست روز پیش پلاک شده بود امروز ظهر رسیده نمایندگی فردا می‌خوام تحویل بگیرم
امیر j7 تهران : سلام. امروز به امور مشتریان جنت آباد مراجعه کردم و گفتم ماشین مارو چرا نمیدید ۲ ماهه فاکتور و بیمه شده . ۳ ماه از موعد تحویل که بهمن بوده میگذره. طرف با کمال وقاحت و پر رویی برگشته میگه اینجا ایرانه و همینی که هست. چهارتا کارمند گذاشتن که مردم رو دست به سر کنن. مشتری مداری صفر. با اینجا نظر گذاشتن کاری پیش نمیره.
تیمور : اخه بی مغزاونا طرح فروش یکپارچه بودن.ما طرح فروش مازادیکپارچه بودیم.چرا نمیخواید بفهمید.مازاد یعنی اگه چیزی از اونا اضافه اومد یا کسی انصراف داد به تعداد محدود میفروشن.....مازاد....بفهمید
علیرضا : سلام مبارکه. چقدر جریمه تاخیر زدند. منم بخشنامه ۲۶۱۵ هستم تحویل سوم بهمن ولی رنگ تیتانیوم. سپاسگزارم
عادل : مبارک باشه دوست عزیز ایشالله این خبر خوب برای هممون اتفاق بیفته 😍
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
جواب اشنا : اخه داداش ما چند ین کیلومتر دوریم نمیتونیم بیاییم وسیله نداریم ما چه گناهی داریم اخه
امین فوری اسفند : سلام دوستان فعلا خبری نیست
احسان : سلام تو میز خدمت من آمده تبدیل ویژه ماشین تحویلم 207 ارتقا یافته هست موعد تحویلم هم خرداد هستش کل مبلغ و واریز کردم بعدش ما برج 8 اجباری تبدیل کردن ب پانا ارتقا یافته ما هم انجام دادیم الان این چیه دیگه تبدیل ویژه کسی میدونه جریان چیه ممنون میشم جواب بده
علی اتوماتیک اسفند 402 : سلام کی تکمیل وجه کردی مگه بعدش مکه ثبت نامت شما سامانه یک پارچه بوده
محمد اتومات : امروز دقیقا 90 روزه واسه کوییک اتومات تکمیل وجه کردم. هیچی معلوم نیست.
محسن 207دنده اسفند : ن عزیز 8تومان
م : سلام امروز رفتم. نمایندگی شهرمون گفت. که معلوم نیست شاید ده روز دیگه شاید یه ماه دیگه یعنی واقعا نمیدونن. کی میاد یا نمیخوان. بگن
207 پانو : شما هنوز فاکتور نشدی ؟ چندمی ؟
207 : بعد تحویل خودرو میتونی همون نمایندگی نقد یا اقساط انجام بدید
یوسف : سلام سایناجی ایکس زمستان1403هستم کی پیامک میادقبلاپیام امده براساینا85گانه واریزنکردم ممنون میشم اگه جواب بدیدزنگ زدم میگن50 و50هست